Zulu vingler avgårde!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Hei
    Går det bra med nye høyttalere hos deg?
    Fikk du tak i en Audio Note forsterker?
    Hvordan var den på dine høyttalere?
    Lasse
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Hei
    Går det bra med nye høyttalere hos deg?
    Fikk du tak i en Audio Note forsterker?
    Hvordan var den på dine høyttalere?
    Lasse
    Ja, går bra med høyttalerne. Har dog ikke fått hørt på de siden begynnelsen av januar.

    Litt uklart hva det blir til med forsterkeren. Eieren hadde noe sykdom i familien og jeg har ikke hørt noe på snart 2 uker.
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Oi, det var kjedelig. Jeg har 3 forsterkere så du kan gjerne låne en av mine.
    Ikke det du vil ha men bare så du får lyd.
    Lasse
    Takk for tilbudet Lasse. Veldig hyggelig. :)

    Nå ser det heldigvis ut som at det blir en ordning med AN forsterkeren likevel. Har blitt lovet at forsterkeren skal sendes i morgen. Så får vi krysse fingrene at det blir gjort.
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Hvordan går det? Fremdeles like fornøyd?
    Ja, er fortsatt like fornøyd. Har dog ikke fått brukt de siden januar.

    Fikk AN kit 1 i går men har ikke fått koblet opp enda. Mangler DAC denne gangen hehe. Er det ikke det ene så er det andre :) Får den tilbake fra test neste uke.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Likte godt Kit1 når jeg hadde det. Forspent med WE rør, spillte forrykende på Klipsch LaScala den gangen.
    Så ut som et pent eksemplar du hadde skaffet deg 😊
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    er du fornøyd, zulu?
    jeg liker at folk er fornøyd.
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    er du fornøyd, zulu?
    jeg liker at folk er fornøyd.
    Har ikke fått prøvd den ennå. Får ikke prøvd den før jeg får tilbake min DAC fra en viss herremann i Asker. Regner med at jeg får den i posten over helgen.
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Ja ja det var det. Da er forsterker pakket ned igjen og den sendes tilbake til selger i morgen.

    Koblet den opp og spilte i ett minutt før høyre kanal begynte å skrape og smelle. Prøvde å bytte rør uten at det hjalp. Mulig at det er en bagatell, men gidder uansett ikke å ha et produkt som må fikses.

    Bedre lykke neste gang :)
     

    Clintern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    Det er kjipt å glede seg og motta et produkt det er noe galt med, men det som er rart, er påstander om at selger ikke har testet før bruk, uten å ha noe som helst grunnlag for påstanden!

    Var skeptisk til å sende denne i posten, med god grunn antakelig, ikke første gang …

    Tommy





    -Tommy
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Litt gode nyheter. Mottar en SPEC RSA-V10E i dag på utlån fra Gjallarhorn. Med påstander om at de skal "låte" som en rørforsterker, håper jeg at den passer til mine høyttalere og ikke minst til mine ører. I følge Rognlien passer de meget godt til Tannoy. I.o.m at mine høyttalere har visse likhetstrekk med Tannoy så lover det bra.

    Hadde vært fint å slippe kostnaden med å bytte rør ofte. Rørene kan gå fort når man hører på musikk over 10 timer hver dag :)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hvordan synes du at den låter i forhold til rørforsterker da?
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Et forsterkermerke jeg har luktet på å kunne tenkt meg teste engang. Får jo vannvittig mye bra tilbakemeldinger 🎶 spennende!!
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Et forsterkermerke jeg har luktet på å kunne tenkt meg teste engang. Får jo vannvittig mye bra tilbakemeldinger 🎶 spennende!!
    Jeg innbiller meg at SPEC kan passe bra i samspann med DeVore
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    er få integrerte bokser som har så mange bra kvaliteter i en og samme box som Spec imo, men når jeg og testet rsa-m99 så var det vel nettop det med at den mangla akk det siste for å lure meg til å tru at den var en god SET kreasjon, men på innsyn 3 dimensjonalitet og plutselighet så er de spot on imo de skulle bare hatt enda litt mer kroppslighet,luft og ``baller`` men en ting er sikkert de kan rett og slett ikke sammenlignes med det mange forbinner med klasse d ``sound`` og er det beste jeg har hørt fra det conceptet,blir spennende å se hvor du ender med valg av rør kreasjon 🤗
    Mvh Ivan
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    skulle tru med de flotte rør sakene du har i sortimentet at det er noe der som ville funket ypperlig til talerne du har,men blir vel fort litt søken utenfor det enn allerede kan skaffe og 😇 men noen ganger kan man lure litt på hvilken farge er det man egentlig ønsker på gresset på andre siden,ikke gjør enn det lett for seg selv med såpass spess høyttalere heller 😁:coffee: men alltid spennende å ta del i reisen din Zulu & alltid alright stemning i tråden din Mvh
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Mulighet for at jeg kan stikke innom for en liten lytt i dag? Hvor holder du til forresten? Gjerne ta det på PM. ;)
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Huff! Et evig dilemma det her. Hva man skal velge av forsterkere, selvbygg, bestilt bygg eller ferdig rett fra butikk.

    En ting som er sikkert er at det blir SET med 45 rør eller SEP med 6v6 rør.

    Den som følger med får se :) God helg!
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Ift videresalg er det jo greiest å kjøpe noe ferdiglaget (med et merke på), diy er fort vekk bortkasta penger hvis man først finner ut at det skal ut døra. Jeg kjøper personlig ingenting som er diy uten at det er tilnærmet gratis, virker som mange tenker slik også. ;)
    PrimaLuna har vel noe integrert?
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Ift videresalg er det jo greiest å kjøpe noe ferdiglaget (med et merke på), diy er fort vekk bortkasta penger hvis man først finner ut at det skal ut døra. Jeg kjøper personlig ingenting som er diy uten at det er tilnærmet gratis, virker som mange tenker slik også. ;)
    PrimaLuna har vel noe integrert?
    Har tenkt tanken selv.

    Når det gjelder PrimaLuna så er ingen av de Single Ended. De har heller ingen med 45 eller 6v6 rør :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nå har jeg erfaring med tilsvarende (lignende) coax løsning selv og kan si at:
    Jo de er lettdrevne men ikke 45 set lettdrevne. Vet det er fristende å lese seg opp når det gjelder lyriske beskrivelser med super effektive hornsystemer og 45set men ikke la deg lure.
    Noe under 10w før klipping vil jeg ikke anbefale. Helst nord for det også.

    Anbefaling er å forsøke å få lånt en 2a3 eller 45set og teste endel før du evt. går den løypa. Når du tester kan du også gå tilbake til noe med mer effekt for å sjekke om du faktisk foretrekker det.

    Bare mine 0,02
    De er nok heller ikke 102dB følsomme bare for ordens skyld. Mine ligger rundt 96dB følsomhet.
    Jeg har hatt horn som har vært 108dB følsomme (med aktiv bass) og de hadde egentlig godt av noe effekt. Ble 300b PSE men det "støyet" i meste laget.
    Quad II (noe modifiserte) spilte som bare rakkern.
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Nå har jeg erfaring med tilsvarende (lignende) coax løsning selv og kan si at:
    Jo de er lettdrevne men ikke 45 set lettdrevne. Vet det er fristende å lese seg opp når det gjelder lyriske beskrivelser med super effektive hornsystemer og 45set men ikke la deg lure.
    Noe under 10w før klipping vil jeg ikke anbefale. Helst nord for det også.

    Bare mine 0,02
    300B har mer enn nok effekt til mine ht hvertfall :) kl 9 på volumrattet var mer enn høyt nok.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn