Zu Audio Presence

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
122
Torget vurderinger
9
Hei folkens, har mulighet til å skaffe disse til en mildt sagt pen pris, er det noen av dere som har lyttet til dem. Kom med synspunkter!! Leste testen fra Hjemmekino, virker jo lovende, de er oppgradert med bedre forsterker til bassen bl.a.
Hva sier dere?

Bjerre

Medlem
Ble medlem
13.12.2007
Antall liker
332
Det kommer an på hva slags lyd du foretrekker. Har selv et par med zu druid mk4 som eg er meget fornøyd med! Jeg hører mest på rock/blues, og druidene leverer et sinnsykt trykk og dynamikk! De er ikke de mest oppløste høyttalerene jag har hørt, men til gjengjeld har de en fyldig og dynamisk lydkarakter som passser perfekt til nevnte sjangere.

Vil tro at presence bare er mye mer av det samme, med dypere bassgjengivelse og sikkert enda mer trøkk.

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Antall liker
532
Torget vurderinger
23
Hei
Når jeg ser det står "oppgradert" i annonser, leser jeg gjerne "reparert".
Ville sjekket ut hvorfor det var byttet forsterker, når og av hvem dette var gjort (fabrikk, importør, privatperson.....?)

Mvh Håkon

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
122
Torget vurderinger
9
bevisfrond skrev:
Hei
Når jeg ser det står "oppgradert" i annonser, leser jeg gjerne "reparert".
Ville sjekket ut hvorfor det var byttet forsterker, når og av hvem dette var gjort (fabrikk, importør, privatperson.....?)

Mvh Håkon
Er ikke helt sikker på historien bak dette, men jeg mener oppgraderingen er gjort på vegne av/ i samarbeid med importør, men det var ikke det som var poenget!!!!!! Jeg lurte bare på om dette er godt par med høyttalere?

N

nysjerrigper

Gjest
er dette oppgraderingen ???
http://www.audiocircle.com/index.php?topic=54976.0

en del av hva de skriver er nesten provoserende..
påstår de matcher elementene innenfor visse tolleranser, fjerner ferrofluid fra diskant(som ikke engang er mulig å implementere i enheten), "complete manufacture of driver", "repositioned voice coil" etc.
bare pisspreik!
enhetene er samme standard greierne.

supertweetern er off-the-shelf:
http://usspeaker.com/APT50-1.htm
det er ikke engang teknisk mulig å modde den, eller bestille på spesifikasjon.

woofer er en eminence legend eller kappa (med pålimt faseplugg), husker ikke nå i farten.

men Zu påstår de lager alt dette selv. nei holder dere unna, dette er PR-triksing så det holder.. :mad:
men de ser jo ok ut ;D

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
122
Torget vurderinger
9
hei, hvis du har lagt merke til linkene dine så... gjeler dem stort sett zu druid mens min forespørsel gjelder et helt annet ht par, hvet ikke helt hva du prøver å si men... jeg spør fortsatt om zu presence.

Bjerre

Medlem
Ble medlem
13.12.2007
Antall liker
332
Presence og druid har samme diskant og fulltoneelement, derfor er det relevant å sammenligne de to.

nysjerrigper skrev:
supertweetern er off-the-shelf:
http://usspeaker.com/APT50-1.htm
det er ikke engang teknisk mulig å modde den, eller bestille på spesifikasjon.

woofer er en eminence legend eller kappa (med pålimt faseplugg), husker ikke nå i farten.
nysjerrigper: den diskanten du linker til er såvidt jeg kan se ikke den samme som står i zu presence/druid, og fasepluggen på wooferen er heller ikke limt på. Av det jeg kan se på bildene av legend og kappa, ser det ikke ut som noen av de har hverken det samme membran opphenget eller "wizzer cone".
Hvor har du denne informasjonen fra? link?

N

nysjerrigper

Gjest
sorry om jeg virket litt rå i forrige innlegg, ble noen pils i går. ikke meningen å kapre tråden.. ;D

woofer Eminence Legend b102:

http://www.google.com/search?q=Emin....,cf.osb&fp=4f003dabcbf91e48&biw=1429&bih=778
(som du ser fra de ulike bildene kommer de med flere typer oppheng, farger etc..)

diskanten er eminence ifølge det jeg lest på nettet, (minus Zu sitt eget horn)
brukes også som erstatningselement i div. Heritage fra Klipsch..
bildet på usspeaker.com er fra gammelt av.. før ble de produsert i Polen. fabrikken la ned nylig og jeg vet ikke hvor de lages nå, men noen endringer kan ha tilkommet.. eller Zu audio har bestilt de uten gjenger!
merkelappen på magneten er også lik et par andre Eminence jeg har (ASD1001)

men du har forsåvitt et poeng! så kan ikke si for 100% sikkert. de er hvertfall ikke maskinert av Zu audio, så da er de å finne annensteds om det skulle vær en annen ::)

Bjerre

Medlem
Ble medlem
13.12.2007
Antall liker
332
Det at det står PA elementer montert i ZU'ene gir jo mening i form av at lytteintrykket mitt av disse er at det er den mest autentiske "live" lyden på elgitar og tromme basert musikk jeg noengang har hørt! Har tidligere tenkt at "det er som å ha to gitarforsterkere rett foran meg" For mange er jo dette selfølgelig ekstremt dårlige skussmål, men for meg er det dead on! Dama og ungen ute av huset, black keys, sabbath, wolfmother, stevie ray, clutch el. på høyt volum... Lovin it! :)

Ble mye skryt dette, men følte bare jeg måtte forsvare zu litt.. Vet de driver med kabler og sånt tull, og at de teknisk sett kan virke til å fare med endel bullshit, men føøk it! Til rock/blues så funker det awesome!

Topp Bunn