ZTE MF91D 4G-modem (Telenor)

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
879
Antall liker
415
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
I sommerboligen mangler vi fornuftig internettilgang, så jeg har kjøpt en ZTE MF91D LTE 4G router. Dette er den typen Telenor brukte før. Kan denne settes i bromodus?

Jeg skulle gjerne få til det da jeg har en nas som forer et par KEF LS50WL over et delvis kablet LAN. Her bruker jeg en Asus RT-AC66 U router, og ZTE'en var tiltenkt å være modem for denne routeren. Jeg har ikke klart å finne ut om dette faktisk er mulig.

Noen som vet?
 

Twsts

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Innlegg
450
Antall liker
387
Sted
Bodø
Torget vurderinger
5
Asusruterne støtter vel 4G modem på USB, har du prøvd og plugge den til USB porten?:)
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
879
Antall liker
415
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Asusruterne støtter vel 4G modem på USB, har du prøvd og plugge den til USB porten?:)
Ja, det stemmer at Asus støtter dette og det er det jeg tenker å benytte meg av. Jeg har ikke forsøkt å plugge 4G-roteren i usb-port på Asus-router ennå.

Jeg har nettopp kjøpt 4G-routeren. Jeg reiser ned til sommerhuset på fredag og håpet mitt er at det skal funke når jeg kommer dit.
 

Twsts

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Innlegg
450
Antall liker
387
Sted
Bodø
Torget vurderinger
5
Asusruterne støtter vel 4G modem på USB, har du prøvd og plugge den til USB porten?:)
Ja, det stemmer at Asus støtter dette og det er det jeg tenker å benytte meg av. Jeg har ikke forsøkt å plugge 4G-roteren i usb-port på Asus-router ennå.

Jeg har nettopp kjøpt 4G-routeren. Jeg reiser ned til sommerhuset på fredag og håpet mitt er at det skal funke når jeg kommer dit.
Aha!
Da misforsto jeg åpningsinnlegget, trodde du spurte etter trådløs bridgemodus med dertil trådløs oppkobling mellom 4G-modem og ruter.
Som sagt er jo USB støtten der, så teoretisk skal det fungere på samme vis som når du plugger den i en PC.
Det er en egen undermeny for USB i innstillingene til Asusruteren som du må velge 3G/4G på. Men det visste du kanskje allerede.

Forhåpentligvis dukker det opp noen som har testa akkurat de samme enhetene sammen :)
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
879
Antall liker
415
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Igjen takk for svar!

Asusrouteren mener jeg å ha god oversikt over. Det er ZTE-dingsen jeg er usikker på.
 
Topp Bunn