Zappa re-pressinger

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.832
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
har nettopp sammenlignet Roxy & Elsewhere i Discreet- utgaven mot Zappa Records og det er bare en ting å sier: Discreet-er en helt annen verden!

jeg vet ikke hva de gjorde med denne skiva i etterkant - (har nettopp funnet en liten linje med "digital EQ 1980" på Zappa Records skiva ::)) med denne remasteringen er imho helt mislykket. greit nok at du hører pubilkumet litt bedre, men musikken blir bare en ugjennomskuelig schwompf.

så hvis dere finner en bra utgave av Roxy & Elsewhere fra Discreet: løp og kjøp!!!

går ut ifra at det gjelder andere utgivelser også?

Even S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.11.2010
Antall liker
24
Torget vurderinger
3
Har stort sett bare Discreet utgaver og synes alle har god lyd.
Synd de ikke er så lett å få kloa i.

Mvh
Even S

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.569
Torget vurderinger
1
Hot Rats gitt ut av Classic Records er meget bra den lydmessig.

R

rico

Gjest
slartibartfast skrev:
har nettopp sammenlignet Roxy & Elsewhere i Discreet- utgaven mot Zappa Records og det er bare en ting å sier: Discreet-er en helt annen verden!

jeg vet ikke hva de gjorde med denne skiva i etterkant - (har nettopp funnet en liten linje med "digital EQ 1980" på Zappa Records skiva ::)) med denne remasteringen er imho helt mislykket. greit nok at du hører pubilkumet litt bedre, men musikken blir bare en ugjennomskuelig schwompf.

så hvis dere finner en bra utgave av Roxy & Elsewhere fra Discreet: løp og kjøp!!!

går ut ifra at det gjelder andere utgivelser også?
FZ gjorde dette (digital remastred..) med stort sett hele katalogen sin (f.o.m. Freak out og t.o.m. Zoot allures) og ga dette ut
i boksene Old masters vol. 1, 2 og 3 på begynnelsen av 80 tallet. Jeg har disse boksene, som forøvrig er noen fantastiske bokser, men lydmessig er de ikke i nærheten av originalene som spilles her i huset når det spilles FZ. Husker ikke om disse remastringene ble solgt enkeltvis men det kan se sånn ut med ref. til trådstarters erfaringer. Skal man ha FZ så er det originalene som gjelder men er veldig enig med Voff; Hot Rats på Classic låter kanonbra, er vel OOP så den begynner vel å koste litt etterhvert tenker jeg....

Limited stock....
http://store.acousticsounds.com/d/57531/Frank_Zappa-Hot_Rats-200_Gram_Vinyl_Record

Fortsatt også tilgjengelig i en 150 gr. utgave..også limited stock..

http://store.acousticsounds.com/d/57459/Frank_Zappa-Hot_Rats-Vinyl_Record

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.884
Sted
Hus
Jepp, enig der. Meget god lyd på den pressingen. Descreet pressinger er greie å få tak i i Uk eller Us. Kjøpte min Roxy i Uk førstepress for rundt 20£ med frakt. ;)

Voff skrev:

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Antall liker
3.988
Voff skrev:
Kjøpte denne gjennom Elusive Discs, og hvilken nedtur: Side 2 er ikke sentert! Men lyden på side 1 er flott, ja!

Topp Bunn