Youtube: "While my guitar gently weeps" med bra lyd og bilde

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ron-hi skrev:
torf skrev:
Kabeldragern skrev:
Jeg synes både Jeff Beck OG Frank Zappa gjør bedre soloer enn dette - men smaken er jo som kjent som baken...
Jeg har sett FZ flere ganger. Startet på Kalvøya. Samme med JB. Så han tidligere i år. Disse er "flinke" på et nerdete nivå. Som all round virituoser når de faktisk ikke Prince til kneet, spesielt i bruk av publikum som et musikalsk instrument på konsertene. Jeg siterer gjerne Santana: Prince er best på alt!

Hvorfor det er så mange "spesielt interesserte" i musikk som ikke klarer å se genialiteten til Prince gjennom hans ofte "lilla" image er en gåte for meg. Jeg tenker at de samme hadde "hatet" Mozart på hans tid pga hans personlighet.
Word!
Og det forundrer meg til stadighet at det må gjentas, om og om igjen. Alle de jeg kjenner som har vært på konsert med Prince, har også vært på konsert med det som finnes av store artister. Og en ting er de enige om, og det er at Prince en en av de største gitarister noensinne.
 

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Innlegg
629
Antall liker
22
Youtube: "While my guitar gently weeps" med bra lyd og bilde

« Svar #1 Lagt ut: november 04, 2011, 23:40:07 »

Sitat


--------------------------------------------------------------------------------


Sitat fra: torf på november 04, 2011, 23:22:52

Overjordisk gitarsolo av Prince på slutten.


Prince gruser dem. Jeg blir svært følelsesladet under denne gitarseansen. Så det er ikke bare en prestasjon, det er også en formidlingsevne med gitaren og musikken som han er uovertruffen på.






Hæ? Gruser dem?? Om Tom Petty, Jeff Lynne & Co. anså dette som en konkurranse
og ikke som et musikalsk samspill som dette faktisk er, tror jeg andre musikalske
våpen ville blitt tatt i bruk.
Oslo2 - Get vice!!
 
Topp Bunn