- Ble medlem
- 20.06.2003
- Antall liker
- 188
All star band: Prince, Jeff Lynne, Tom Petty, etc.
Overjordisk gitarsolo av Prince på slutten.
Overjordisk gitarsolo av Prince på slutten.
|
Prince gruser dem. Jeg blir svært følelsesladet under denne gitarseansen. Så det er ikke bare en prestasjon, det er også en formidlingsevne med gitaren og musikken som han er uovertruffen på.torf skrev:Overjordisk gitarsolo av Prince på slutten.
Er mange jeg har vist denne til tidligere som har måttet svelget noen ganske store kameler når det gjelder PrinceF.E. skrev:![]()
![]()
![]()
må si mæ enig her
Og æ som ikkje fordrar fyrn i det heile og det store :
Måtte svelge noen kameler her
Her va det overkjøring av de andre,fy f.. ;D
mvh Filip
Eric Clapton sin versjon er også gnistrende. Litt tettere på originalen.Pink_Panther skrev:Prince er ikke med på Concert for George.
Er vel strengt tatt Clapton som har originalen.......pedal skrev:Eric Clapton sin versjon er også gnistrende. Litt tettere på originalen.Pink_Panther skrev:Prince er ikke med på Concert for George.
Litt komisk med alle trommeslagerne. Hadde vel holdt med Ringo?
Ja han var vel med på innspillingen?bevisfrond skrev:Er vel strengt tatt Clapton som har originalen.......pedal skrev:Eric Clapton sin versjon er også gnistrende. Litt tettere på originalen.Pink_Panther skrev:Prince er ikke med på Concert for George.
Jeg regner meg som meget oppegående når det gjelder musikk, også nå det gjelder musikk laget før jeg var født.bevisfrond skrev:Er vel strengt tatt Clapton som har originalen.......pedal skrev:Eric Clapton sin versjon er også gnistrende. Litt tettere på originalen.Pink_Panther skrev:Prince er ikke med på Concert for George.
Linken din inneholder følgende passus : "featuring the lead guitar of Eric Clapton." Så han var nok med på innspillingen av originalen, men det var ganske riktig George Harrison som skrev sangen.Skinnyboy skrev:Jeg regner meg som meget oppegående når det gjelder musikk, også nå det gjelder musikk laget før jeg var født.bevisfrond skrev:Er vel strengt tatt Clapton som har originalen.......pedal skrev:Eric Clapton sin versjon er også gnistrende. Litt tettere på originalen.Pink_Panther skrev:Prince er ikke med på Concert for George.
At Clapton har originalen til denne sangen var noe jeg betvilte, og det stemte, for sangen er skrevet av George Harrison. http://en.wikipedia.org/wiki/While_my_guitar_gently_weeps.
Når det er sagt, vil jeg si at jeg foretrekker Jeff Healey sin versjon.![]()
Dette var vel Grand Finale på konserten, man samlet alle som hadde opptrådt i avslutningen.pedal skrev:Eric Clapton sin versjon er også gnistrende. Litt tettere på originalen.Pink_Panther skrev:Prince er ikke med på Concert for George.
Var vel gitarsoloen som ble diskutert her, og den var det som kjent Clapton som haddeSkinnyboy skrev:Jeg regner meg som meget oppegående når det gjelder musikk, også nå det gjelder musikk laget før jeg var født.bevisfrond skrev:Er vel strengt tatt Clapton som har originalen.......pedal skrev:Eric Clapton sin versjon er også gnistrende. Litt tettere på originalen.Pink_Panther skrev:Prince er ikke med på Concert for George.
At Clapton har originalen til denne sangen var noe jeg betvilte, og det stemte, for sangen er skrevet av George Harrison. http://en.wikipedia.org/wiki/While_my_guitar_gently_weeps.
Når det er sagt, vil jeg si at jeg foretrekker Jeff Healey sin versjon.![]()
Så "Living in a material world" i går. Det er ingen tvil om at det er Clapton som spiller soloen på originalinnspillingen. Han var veldig i tvil da George spurte ham for som han sa "nobody but The Beatles plays on a Beatles record". Men han stilte opp til slutt da George sa at det var hans sang, og da bestemte han hvem som skulle spille.Pink_Panther skrev:Dette var vel Grand Finale på konserten, man samlet alle som hadde opptrådt i avslutningen.pedal skrev:Eric Clapton sin versjon er også gnistrende. Litt tettere på originalen.Pink_Panther skrev:Prince er ikke med på Concert for George.
Harrison og Clapton var nære venner, derfor ikke så rart at Clapton spilte soloen på orginalinnspillingen.
Tiltredes! Jeg nevner i fleng Something og Here Comes The Sun fra Abbey Road-albumet. Og Taxman fra Revolver. Hans eget album All Things Must Pass inneholder også mange nydelige låter, f.eks. Beware of Darkness.Pink_Panther skrev:Stemmer at George hadde en liten låtkvote, et par låter pr. album. Til gjengjeld holdt disse låtene høy kvalitet. Noen av de vakreste Beatleslåtene har George skrevet. Han fortsatte med å levere varene etter Beatles, om enn i liten skala. Synd at den yngre generasjon kjenner ham best fra den redselsfulle "Got my mind set on you"
Ganske betenkelig, egentlig. Å måtte svelge kameler mht purpurdvergen i 2011 tyder på sterke antenneproblemer i over et kvart århundre imho. :Bent skrev:Er mange jeg har vist denne til tidligere som har måttet svelget noen ganske store kameler når det gjelder PrinceF.E. skrev:![]()
![]()
![]()
må si mæ enig her
Og æ som ikkje fordrar fyrn i det heile og det store :
Måtte svelge noen kameler her
Her va det overkjøring av de andre,fy f.. ;D
mvh Filip
Rett og slett en fantastisk solo.![]()
Jeg har sett FZ flere ganger. Startet på Kalvøya. Samme med JB. Så han tidligere i år. Disse er "flinke" på et nerdete nivå. Som all round virituoser når de faktisk ikke Prince til kneet, spesielt i bruk av publikum som et musikalsk instrument på konsertene. Jeg siterer gjerne Santana: Prince er best på alt!Kabeldragern skrev:Jeg synes både Jeff Beck OG Frank Zappa gjør bedre soloer enn dette - men smaken er jo som kjent som baken...
Jeg tror ikke han fikk med seg at det står i tittelen "gently weeps"! Her er det jo mer hyl og skrik!freddie77 skrev:Her er en enda mer "gitarhelt"-versjon av denne, med Paul Gilbert.
[video]s2Xi8BHwGpg[/video]
Joda, Prince er genial! Vi som har hørt noen kilometer med gitarsoloer hører jo lett det.torf skrev:Jeg har sett FZ flere ganger. Startet på Kalvøya. Samme med JB. Så han tidligere i år. Disse er "flinke" på et nerdete nivå. Som all round virituoser når de faktisk ikke Prince til kneet, spesielt i bruk av publikum som et musikalsk instrument på konsertene. Jeg siterer gjerne Santana: Prince er best på alt!Kabeldragern skrev:Jeg synes både Jeff Beck OG Frank Zappa gjør bedre soloer enn dette - men smaken er jo som kjent som baken...
Hvorfor det er så mange "spesielt interesserte" i musikk som ikke klarer å se genialiteten til Prince gjennom hans ofte "lilla" image er en gåte for meg. Jeg tenker at de samme hadde "hatet" Mozart på hans tid pga hans personlighet.
Har du ikke glemt f.eks. Les Paul? eller kanskje Robert Johnson? Eller alle de gamle spanske gitargudene som Carulli og Sor (men det er kanskje å trekke det litt vel langt?)?Pink_Panther skrev:Nja, man kan egentlig komme drassende med Prince, Clapton, Beck eller hvem som helst. Her er gitargudenes gudfar:
Liten tvil om at Prince kvalifiserer som "universalgeni" innenfor rock/pop. Men det gjør sannelig også Frank Zappa. Vel dokumentert gjennom hans lange karriere.torf skrev:Jeg har sett FZ flere ganger. Startet på Kalvøya. Samme med JB. Så han tidligere i år. Disse er "flinke" på et nerdete nivå. Som all round virituoser når de faktisk ikke Prince til kneet, spesielt i bruk av publikum som et musikalsk instrument på konsertene. Jeg siterer gjerne Santana: Prince er best på alt!
Word!torf skrev:Jeg har sett FZ flere ganger. Startet på Kalvøya. Samme med JB. Så han tidligere i år. Disse er "flinke" på et nerdete nivå. Som all round virituoser når de faktisk ikke Prince til kneet, spesielt i bruk av publikum som et musikalsk instrument på konsertene. Jeg siterer gjerne Santana: Prince er best på alt!Kabeldragern skrev:Jeg synes både Jeff Beck OG Frank Zappa gjør bedre soloer enn dette - men smaken er jo som kjent som baken...
Hvorfor det er så mange "spesielt interesserte" i musikk som ikke klarer å se genialiteten til Prince gjennom hans ofte "lilla" image er en gåte for meg. Jeg tenker at de samme hadde "hatet" Mozart på hans tid pga hans personlighet.