Yello Touch

S

Stereo_Mono

Gjest
Hola! Er jo alltiids moro med Yello. Men fy søren som det trøkker i deres siste album..... Noen andre spilt den?
Edit: lytter på Apogee interface og Premium. Bra greier gitt ;D

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Antall liker
6
Jeg likte den ikke, selv om jeg har samtlige skiver av Yello fra før av. Men det virker som om jeg er den eneste, på "svsforumet" går det visst hver gang de spiller låtene. ah..... under 20Hz ah..... ich komme.. ah.....ah.... ah...plug mich SVS.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.876
Torget vurderinger
13
Desidert beste albumet Yello har kommet med, denne har fått mye spilletid her i heimen.
Helt klart musikk etter min smak og kan ikke skjønne annet enn at innspillingen er helt i toppklasse her.

C

Cyber

Gjest
Jeg er enig med min kamerat som var på demo for ei ukes tid siden. Satte på Touch-skiva og han var imponert over lyden.

"Men, du har ikke noe vanlig musikk, dette er vel en slik demo-CD?"

Og jeg er litt enig, selv om det er gøy å lytte til noen minutter i ny og ne.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
f skrev:
Har litt problemer med Touch, men den kommer seg!
Da er det en tur innom platepusheren i morgen igjen. Gleder meg til å høre. Det er nå en gang slik at hvis du føler du har tweaket deg vekk med kabler eller rør og du synes at bassen er blitt litt slank da henter du frem Yello og drar et par spor. Alt er tilgitt ;)

Elektron

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
1
Nei ærlig talt, denne plata bør klare å varme enhver gammel Yello fan :-* Og kvaliteten på denne innspillingen
er det vel svært få andre som overgår vil jeg tro ;) Gleder meg til neste gang jeg skal høre på den, deilig hvordan den er litt
jazzete synes jeg. Boris Blank og Dieter Meier vet hva de driver med, lite annet som ligner på Yello, men er vel litt elsk eller hat tydeligvis. Skulle digga om det gikk an å fått sett og hørt Yello live, holder de konserter i det hele tatt, noen som vet?
Har vært på 2 Kraftwerk konserter, fantastisk lyd og sceneshow man bare må oppleve! Kraftwerk og Yello står liksom i egen kategori i min cd hylle, uten at de har allverden til felles kanskje...

halux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Antall liker
5
Må ha det, bare må ha det 8)

Yello er bare råtøfft. Har ikke fått tak i nyplata enda, men den MÅ inn i samlinga fort!!

Imens kan man jo trøste seg med litt fra youtube, har vært en releasekonsert i Berlin tydeligvis, der skulle man ha vært, aiai.

http://www.youtube.com/watch?v=oviUU17hq4g

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
1
Dæven, den videoen oppsummerte fint hva jeg mener, bare steintøft rett og slett 8) Fikk fot selv med ubersøplelyden i laptopen ;D
Er nok beste plata hittill muligens, selv om de gamle klassikerne også er gode på sine måter. Nesten litt "Full HD" preg på lyden.

Halux skrev:
Må ha det, bare må ha det 8)

Yello er bare råtøfft. Har ikke fått tak i nyplata enda, men den MÅ inn i samlinga fort!!

Imens kan man jo trøste seg med litt fra youtube, har vært en releasekonsert i Berlin tydeligvis, der skulle man ha vært, aiai.

http://www.youtube.com/watch?v=oviUU17hq4g

halux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Antall liker
5
Råbra, ikke sant... ;D
Får man ikke fot av denne, må man være lam i musikkmuskeln ;D

Ser det var kommentert at det låt litt jazzete på nyplata.

Yello selv kaller det "Touch Yello - a new and uniqiue music direction - Elektro - Digital - Jazz"

Så skal vel være litt jazzete, bra er det ihvertfall.

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
176
Torget vurderinger
2
Man kan eventuelt høre den på Spotify.

Frode

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
985
Torget vurderinger
18
Syntes Yello nådde høydepunktet med glimrende Stella. Etter dette har de bare sporadisk glimtet til og levert brukbart. Touch hører inn her...IMO

J

JIGSAW

Gjest
Enig med "Focalman", Kraftwerk og Yello står i særstilling hos meg også.
Har i hørt "Touch", holder den samme nivå som "The Eye" sån musikkmessig og innspillingskvalitet?
Forøvrig så er "Claro Que Si" min favoritt, utrolig kul å lytte til.

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
1
Ja til alt bortsett fra innspillinga-for den stiller The Eye i skyggen ;)

Edit: Du må teste youtubelinken over her, perfekt smakebit !

JIGSAW skrev:
Enig med "Focalman", Kraftwerk og Yello står i særstilling hos meg også.
Har i hørt "Touch", holder den samme nivå som "The Eye" sån musikkmessig og innspillingskvalitet?
Forøvrig så er "Claro Que Si" min favoritt, utrolig kul å lytte til.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.897
Sted
Oslo
Halux skrev:

hvor ligger musikkmuskelen din? og har du bare én? det bekrefter forresten mistanken min...........

halux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Antall liker
5
ErosLoveking skrev:
Halux skrev:

hvor ligger musikkmuskelen din? og har du bare én? det bekrefter forresten mistanken min...........
Og hva er så mistanken din?? At musikken til Yello ikke passer deg, og derfor er det ingen andre som kan like den heller?? :p

Du har antageligvis aldri opplevd å få "fot" av noe musikk, er vel derfor du har så mange spørsmål....

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.512
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Halux skrev:
Du har antageligvis aldri opplevd å få "fot" av noe musikk, er vel derfor du har så mange spørsmål....
Stakkars Eros' "kunder" dersom det skulle stemme ::) ;) ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.897
Sted
Oslo
Beklager mitt sure oppgulp boys. Sitter nå her med magesyre i munnviken, kjip som jeg er. :'(
Fikk bare et slikt et flashback av "Disco Hits for Kids". :-X

mine "kunder" danser aldri, dansefot har jeg ingen peiling på. ;)

Kos dere (seriøst! slenger på en :D og en ;) for sikkerhets skyld)

over og ut.

Bart

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.03.2007
Antall liker
65
Danser ikke akkurat til Yello ... :)
men har fulgt med siden Solid Pleasure i 79/80... Mest gjennomførte album synes jeg er You Gotta Say Yes to Another Excess, Stella og Baby. The Eye med Don Turbolento er heller ikke helt borte...
Lyden har stort sett blitt bedre for hvert album og toppes nå av Touch. Jeg vet ikke om noen andre artister i samme sjanger (også pop/rock) med samme fokus på god lyd.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.577
Torget vurderinger
1
Noen samples:

J

JIGSAW

Gjest
Har hørt gjennom samplene bjornh, som gammel fan av Yello jeg er,
kan jeg ikke si annet enn at dette "dritbra musikk", her er det bare å bestille plata.

Igjen tilbake til de tidligere utgivelser, de tre første er mine favoritter, de er mere eksperimentell på en måte.
Solid Pleasure, har jeg fått høre fra en dame en gang "høres skummel ut", hmmmmm... kanskje den er litt dyster.
Men jeg blir aldri lei, jeg hører ferdig plata hver gang jeg spiller den.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.577
Torget vurderinger
1
Jeg digger Yello!

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.057
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Touch er ok den ;)
Plata har noen spor som forteller at gamlegutta ikke står på stedet hvil.
Liker godt det Till Brönner bidrar med også.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
Denne må jeg nok bestille. Yello har en særegen stil og klasse som på en spesiell måte er ganske sofistikert.
Denne musikken er faktisk ganske så fascinerende å lytte til på mitt anlegg. ;)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.577
Torget vurderinger
1
I say Drive, Driven, Hot Gave Given...

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
Det var en fornøyelse å få lytte til denne! Spennende, variert og sofistikert! Meget god lydkvalitet på toppen av det hele..

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
37.862
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Enig i det positive som sies om denne plata, spår 2,8,9 omiddelbare favoriter, spår 2 misstenker jag går dypt :eek:

S

Stereo_Mono

Gjest
Dæven! Kom hjem fra fest god og brisen når jeg startet denne tråden. Glemte hele sullabiten jeg ;D
Er temmelig birdbrain etter 4 pils gitt ::)

Men har kjøpt Touch jeg også nå. Låter hakket bedre på CD en Spotify Premium. Knall plate og kvaliteten på det tekniske er noe av det beste jeg har hørt. Skulle vært artig om de kom med noe Hi-Res utgaver av sine utgivelser.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.057
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
bla. spor 4, 13 og ikke minst 14 har noen dype dropp ;)
(Jeg kan i alle fall høre dem her)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.577
Torget vurderinger
1
Søbbvåffer..! ;D

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
37.862
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Mener Flageborg sa att det går ner til 15hz, når vi lyttet til spår2 på Ovk's kalibreringskurs.

S

Stereo_Mono

Gjest
Skal med hånda på hjertet si at jeg savner mine gamle TDL når jeg hører på denne skiven. Selv om Kefene mine har andre kvaliteter som er langt bedere er det få høytalere som slår TDL sin dyp bass gjengivelse.
Mine gamle Studio 3 gikk ned til 18hz uten nevneverdig av-rulling :D

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
37.862
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
digiman skrev:
Dæven! Kom hjem fra fest god og brisen når jeg startet denne tråden. Glemte hele sullabiten jeg ;D
Er temmelig birdbrain etter 4 pils gitt ::)

Men har kjøpt Touch jeg også nå. Låter hakket bedre på CD en Spotify Premium. Knall plate og kvaliteten på det tekniske er noe av det beste jeg har hørt. Skulle vært artig om de kom med noe Hi-Res utgaver av sine utgivelser.
digiman, kom gjerne hjem brisen fler ganger, og med andre anbefalinger ;)

gormj

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.12.2008
Antall liker
316
Sted
Trondheim
I dag kom deluxe-utgaven i postkassa. Nøyaktig en uke etter bestilling fra amazon.de. De 6 ekstra-sporene var greie nok, men DVD-en var absolutt verdt ekstrakostnaden, selv om den er kun Dolby 2.0 eller PCM Stereo.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.577
Torget vurderinger
1
Noe som sier meg at de burde fått ut musikken sin på Blue-Ray....

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.512
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
24bit / 96kHz hadde vært pent, ja. :)

Topp Bunn