Yaqin RIAA

jonas27389

Medlem
Ble medlem
19.10.2007
Antall liker
0
Heisann!

En Thorens TD 160 MKII er på vei i posten og i den anledning trenger jeg også et godt RIAA-trinn.
Jeg har trålet litt rundt på eBay og funnet blandt annet Yaqin sitt RIAA trinn, http://www.yaqin.co.uk/preamps.htm.
Det ser jo rimelig bra ut, med rør, men det er jo lyden som betyr mest. Er det noen som har hørt denne forforsterkeren?
Er den noe å satse på til 1000-1500 kr?

Eller er det kanskje andre RIAA-trinn som gir mer for pengene? Jeg vil helst ikke bruke mer enn 2000kr...

Takker for alle svar!

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Jeg synes å huske Cobra2 her på forumet har hatt en slik en. Mener han rånet den opp med noen bedre kondensatorer osv.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jonas; det er ikke svar på spørsmålet ditt; og Yaqin er sikkert god den, men du burde antakelig ha sett nærmere på Cambridge 640P også. Jeg har til gode å høre en riaa til 1kkr som låter så bra; iallefall om du verdsetter MM og MC-mulighet, glimrende musikalsk innsikt og en engasjerende spillestil.

I tillegg får du norsk 5 års reklamasjonsrett, og en god annenhåndsverdi ved gjensalg. Spør du meg, så er denne riaa'en evig god nok i bøtter og spann for de aller fleste pu'er det kan være noen mening å henge på TD160.

Mvh Vidar P

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
47.288
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
den er min nå jaerbu ;D
jeg er veldig godt fornøyd med den,byttet til nos rør(mullard) og sammenlignet med min tideligere project tube box er den mange hakk bedre.
til prisen er den et funn :)

mvh

Eivind E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2007
Antall liker
3
Yaqin RIAA'en er veldig bra, men det er ikke en rør-RIAA.
Det er en transistor RIAA som er satt først i en rør-preamp.

Når du bruker RIAA inngangen går det altså RIAAinngang -> rørpreamp
Når du bruker aux/cd inngangen så er det rett på rørpreampen.

Jeg hadde en slik en stund og var veldig fornøyd med lyden, klar og god. Meget bra preamp sånn sett.

Eivind E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2007
Antall liker
3
Jaja, hvis det stemmer er det jo greit, men jeg syntes nå det høres rart ut at riaa delen skal være rørbasert..
Om man tar ut et rør så får du ikke lyd på cd inngangen, noe som tyder på at cd inngangen går gjennom både 12ax7 og 12au7 rørene, noe som taler i mot at disse 12ax7'ene skal stå som riaa del..

Topp Bunn