Yamamoto

B.Andersson

Medlem
Ble medlem
25.06.2022
Innlegg
17
Antall liker
4
Sted
Gnosjö , Sverige
Hej! Håller på att bygga 2 monoblock med Elrog 300B
Har jagat efter 2 st Yamamoto 100ma Dc panel meter men de verkar tydligen lagt ned tillverkningen enligt de svar jag fått. Fick tag i ett alternativ som var kinesiska. Nu är jag i slutfasen och skall bygga ihop förstärkarna och upptäcker att de skickat 2 olika utförande på mätarna :0(
Tillbaka på ruta 1 och gör nu ett försök på detta utsökta forum. Hoppas det finns ngn som ligger på ett par mätare eller vet var man får tag i analoga vintage mätare.
Mvh Bosse
 

VegardW

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
4.045
Antall liker
2.796
Sted
Kolsås
Torget vurderinger
4
Hei
Yamamoto meterene produseres ikke lenger. Prøv å legge ut en annonse på www.diyaudio.com eller sjekk feks dette:

Siden du skal bruke Elrog rør vil sikkert Thomas Mayer kunne gi deg noen forslag.
Lykke til!
 

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.064
Antall liker
1.055
Sted
'
Har du sjekket på Ebay?
 

B.Andersson

Medlem
Ble medlem
25.06.2022
Innlegg
17
Antall liker
4
Sted
Gnosjö , Sverige
God kväll på er!
Jodå, nog har jag kollat överallt Ebay med många andra. Men de verkar inte finnas, har ev hittat et par i Holland men de mäter bara 50 ma men det går ju att fixa förståss.
Tack för allas hjälp hittills, mottager gärna fler tips och förslag.
 

zikraaudio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2009
Innlegg
476
Antall liker
1.283
Sted
Danmark Jyllinge
Torget vurderinger
1
Hej! Håller på att bygga 2 monoblock med Elrog 300B
Har jagat efter 2 st Yamamoto 100ma Dc panel meter men de verkar tydligen lagt ned tillverkningen enligt de svar jag fått. Fick tag i ett alternativ som var kinesiska. Nu är jag i slutfasen och skall bygga ihop förstärkarna och upptäcker att de skickat 2 olika utförande på mätarna :0(
Tillbaka på ruta 1 och gör nu ett försök på detta utsökta forum. Hoppas det finns ngn som ligger på ett par mätare eller vet var man får tag i analoga vintage mätare.
Mvh Bosse
Pas nu på med de Eltog rør da de har et dårligt ry angående holdbarhed og manglende garanti
Jeg ville gå efter Emission Lab de holder de lyder godt og der er bedst garanti lykke til
 

B.Andersson

Medlem
Ble medlem
25.06.2022
Innlegg
17
Antall liker
4
Sted
Gnosjö , Sverige
Pas nu på med de Eltog rør da de har et dårligt ry angående holdbarhed og manglende garanti
Jeg ville gå efter Emission Lab de holder de lyder godt og der er bedst garanti lykke til
Mmm, precis som du säger så har de fått ett dåligt men historiskt rykte, efter ha läst på så var det grundaren av Elrog som fick problem med 300B. Men efter att Thomas Mayer 2016 gått in och taget över skall det blivit ordning på konstruktionen. Jag hopp att det hela stämmer då jag anpassat transformatorer (Monolith) till dessa rör som skiljer sig mot traditionella 300B rör. Den hifi leverantör jag använder har tidigare sålt dessa rör och även Takatsuki och enligt dem så höll de Elrog 300B högst av dem alla. Det skall bli mkt intressant att höra vad stegen presterar och jag hoppas innerligt att rören nu fungerar, men det får jag återkomma till.
 
Topp Bunn