Yamaha RX S600D, høytalervalg.

Receiver68

Fersking
Ble medlem
27.01.2014
Antall liker
0
Sted
Vikebukt
Hei.
Jeg er ganske fersk "hjemmekinobruker" og har derfor noen spørsmål ang. min Yamaha RX S600D receiver. (Spesifikasjoner: RX-S600D - AV-receivere/forsterkere - Yamaha - Norge )
Er det noen som har anbefalinger ang. høytalere som passer til denne receiveren?
Jeg tenker da på en surroundpakke, helst med gulvstående fronthøytalere. Noen som har spesifikke surroundpakker å anbefale?
Det er jo veldig mye å velge i, så jeg er veldig i tvil om hva jeg skal velge, hva som passer og hva som gir bra lyd.
Det er jo ikke allverdens med kraft i denne receiveren, og det vil vel påvirke høytalervalget?
Når det gjelder bruk, så blir det ca 50/50 film/musikk, og anlegget blir plassert i et rom på ca. 25 m2.
Når det gjelder pris: opptil ca. 5000,-

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Antall liker
784
Torget vurderinger
8
Om jeg var i din situasjon tror jeg jeg ville "dristet" meg til å prøve denne pakken, om receiveren ikke er kraftig nok til ditt bruk av disse så har du returrett (ihvertfall ved nettkjøp) Bedre til prisen tror jeg blir vanskelig å finne selv om de er litt over budsjett.. Dynavoice Definition DF-5 5.0 Pakke Natural Oak - Surround I svart utførelse koster de ennå noen hundrelapper..

Receiver68

Fersking
Ble medlem
27.01.2014
Antall liker
0
Sted
Vikebukt
Sist redigert:

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Antall liker
784
Torget vurderinger
8
Vel i forhold til krefter i receiveren din vinner du ikke noe med de pakkene der - heller tvert imot. De trenger begge mer effekt for samme lydnivå, jamo trenger mye mere (utfra tallene) og magic litt. De har heller ikke like gode diskantløsninger - har tro på større troverdighet både til musikk og film med definitionpakken, så er den da også den dyreste av disse.. på sikt kan du jo dele fra den dypeste bassen med en sub, det vil få receiveren din til å "puste" litt lettere..

Receiver68

Fersking
Ble medlem
27.01.2014
Antall liker
0
Sted
Vikebukt
Kanskje jeg skal prøve meg på Definitionpakken likevel, og som du sier, supplere med en sub.
Hvis noen har andre forslag til surroundpakker så er det bare å skrike ut, så får jeg se hva det blir til.

Topp Bunn