YAMAHA PF 800 PLATESPILLER

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
1.113
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Heisan!
Jeg kom tilfeldigvis over en Yamaha PF 800 med den originale MC pickup da jeg kjøpte en spolebandspiller.
Jeg rasket denne med.
Jeg har hatt mange platespillere men jeg har aldri hatt Yamaha.Er det noen som har en slik?
Hvordan spiller disse med den originale MC pickup?
Mvh Kenneth
 

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
628
Antall liker
663
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27
PF800 var min første "skikkelige" platespiller. Kjøpte den i 86-87 og brukte den til 95. Da havnet den hos en musikerkompis i Trondheim, som såvidt jeg vet har den fremdeles. Topp spiller. Byttet bare fordi jeg fikk en god deal på en Roksan Xerxes. Usikker på om den egentlig var bedre. Brukte stort sett diverse Ortofon pickuper, og en AT OC9.
 

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
1.113
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Takk for dette stianG! Ja det høres ut som at det er en Topp spiller.Det samme sa tidligere eier.Og det måtte jo også være et pluss at han skulle legge med et riaa
fra Rotel gratis.Han sa at dette riaa passet godt til platespiller/pickup.
Hva det er for et riaa spurte jeg ikke om for det skulle være en overraskelse.
Jeg skal prøve å Google denne PF 800 og se hva jeg finner ut.
Takk for svar.
Mvh Kenneth
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Noen innlegg her;
http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/74842-pu-til-yamaha-pf-800-a.html

Endte med å kjøpe en AT33PTG - ikke fått testet den skikkelig på PF-800 enda, da jeg bare måtte teste ut på Regaen - den funket som ei kule på RB-700 armen.
Det som ble montert på PF-800 var en Ortofon 2M Blue. Altså en MM....
(satt nærmest ubrukt på en billigspiller jeg dro i hus) Funker gulle godt. Hadde kanskje vært bedre med en som graver litt dypere i nedre frekvensområde, men for de to femtilappene jeg betalte for spiller inkl. PU....
:cool:
 
Topp Bunn