Yamaha NS 1000 M

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • FeitArne

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.01.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    1
    ? :)

    Mine er monitor, og det finnes de som ikke er monitor.... (uten grill på bassr)

    På bilde står mine på stativer
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Jobber du som bil lakkerer ? Prikken over i'en var farging av elementene. Detaljene teller.
    Ja jeg har drevet med billakkerer siden jeg var 13 år ,og nå i alder av 49 så skulle vell jeg strengt tatt kunne dette godt ;) .Det blir vell en litten puss på dem i dag ,så mulikt jeg lakkerer dem og i dag.

    MVH:Tønnes
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Ikke helt like : Yamaha NS-1000 Manual - Three Way Loudspeaker System - HiFi Engine Kabinettene er i alle fall forskjellige.

    Vh

    S
    Hei det finnes to typer en for stue bruk og en for studio bruk,alså den i stua har ikke gitter og den andre ikke gitter,og den for stua ser litt anerledes ut,den er i trefarget og har en helt annen kasse form en Monitor som er helt firkantet og sort med gitter.Som du ser på den monitoren du la en link ut om ,er det med FOT på.;D .

    MVH:Tønnes
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Utrolig flott arbeid her! Gleder meg til det ferdige resultatet :)
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    har en gammel Yamaha dsp 1 liggende som er fra 80 tallet. noen som har vert borti denne før?
    dsp-1.jpg
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    The Yamaha DSP-1 was a revolutionary processor of early home theater surround sound equipment, produced in 1985. The DSP-1 (referred to by Yamaha as a Digital Soundfield Processor) allowed owners to synthesize up to 6-channels of surround sound from 2 channel stereo sound via a complex digital signal processor (DSP). Much like today's home theater receivers the DSP-1 offered sixteen "sound fields" created through the DSP including a jazz club, a cathedral, a concert hall, and a stadium. However, unlike today's integrated amps and receivers, these soundfield modes were highly editable, allowing the owner to customize the effect to his or her own personal taste. The DSP-1 also included an analog Dolby Surround decoder as well as other effects such as real-time echo and pitch change.
    Most of the DSP-1's controls are on the unit's remote control. The reason, as mentioned in the manual, being that it was felt that adjustments should be done at the listening position. This can make it difficult for collectors to find a complete functioning unit, although there is at least one provider of aftermarket remote controls with duplicate programming for the DSP-1 if needed. In Dolby Surround mode, only 4 channels are active, with just the front main channels and rear surround channels operating, the forward surround channels being muted.
    Yamaha has kept the DSP prefix for many of its home DSP and audio amp/receiver products.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei folkens

    Slo til på desse i kveld: FINN – gamle YAMAHA søker nye eiere

    Kom gjerna med tips.
    er jo et kupp til den prisen uansett..alt av reservedeler kan kjøpes på nettet/ebay,så det er bare å starte restureringen så har du et vanvittig høytaler sett :)

    Høyres bra ut. Blir nok eit restaurerings prosjekt detta ja.

    Det var ein bekjent av meg som plukka dei opp, så eg får ikkje henta eller sett over dei før om eit par-tre veker. Er meget spent på kors tilstanden er.

    Skal prøva å få lagt inn nokre bilder etterkvart.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Ser ut som dei har hatt ein noke fuktig tilværelse. Rust på gitter og skruer. Håper alt fungerer som det skal teknisk og mekanisk. Finnish skal vi altids få orden på.

    V__8D5F.jpg
     

    tigerw97

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    246
    Antall liker
    337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    5
    Det finnes også en modell som heter NS-1000x, disse er ulik NS-1000m og NS-1000

    Yamaha NS-1000x on thevintageknob.org



    Ikke helt like : Yamaha NS-1000 Manual - Three Way Loudspeaker System - HiFi Engine Kabinettene er i alle fall forskjellige.

    Vh

    S
    Hei det finnes to typer en for stue bruk og en for studio bruk,alså den i stua har ikke gitter og den andre ikke gitter,og den for stua ser litt anerledes ut,den er i trefarget og har en helt annen kasse form en Monitor som er helt firkantet og sort med gitter.Som du ser på den monitoren du la en link ut om ,er det med FOT på.;D .

    MVH:Tønnes
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Ser ut som dei har hatt ein noke fuktig tilværelse. Rust på gitter og skruer. Håper alt fungerer som det skal teknisk og mekanisk. Finnish skal vi altids få orden på.

    Vis vedlegget 358757
    Hei disse får du fint til skall du se.Du ser jo at jeg har fått dette til så da kan du og ;) .Dette er et kupp du har fått deg her ,for den prisen så kan du pusse disse opp og sitte med gooood fortjeneste på dem ,så disse bør du fikse opp.Gratla med Yamaha NS 1000 da.Viss du ikke ser synet og fikse dem opp ,så er det mange her som du kan selge dem til.Da kan di levere dem til meg så kan jeg mulikt få til noe fiks her ;) .Og viss ikke noen vill se synet på dem kjøper jeg dem tvert.;) .

    MVH:Tønnes
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    prøvde og legge ut video klipp jeg også,men gikk ikke ... legg ut bilder :)
    Ja jeg måtte først legge dem ut på youtube konto og så kunne jeg kopiere linken .litt stress men det gikk jo.Skall legge ut noen bilder ja.
     

    Johannesen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2012
    Innlegg
    254
    Antall liker
    179
    Sted
    stavanger
    ok,men ser ikke ut for at linken virker,når du trykker på linken så kommer det opp,beklager,privat video..??
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Nå Tønnes, vil vi ha bilder av nylakka NS1000. :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Dyktig håndverk det der Herr.Tønnes :) Blir spennende å se sluttresultatet ;)
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Som sikkert di flest vet at jeg har Yamaha NS 1000M ute på finn.no til ønsket kjøpt .Ja jeg fikk et svar ,jeg snakket med han for nå en liten halltime siden,han hadde dratt disse framm fra boden sin for og se på disse ,da etter jeg hadde spørt om han kunne ta noen bilder,ja det kunne han og da har han koblet dem til for og så høre om di virker.Det fikk han nok et HAKESLEPP av hvor fantastisk disse Yamaha NS 1000M spilte ,han ble sittende langt på natt og lytte,med som sakt HAKESLEPP .Da ble det til at han kunne ikke selge disse.Jeg sa det forstår jeg såååå godt .Jeg mener han gjorde et klokt valg .Men oppi dette ,så er det en solskinn historie oppi dette .Det er at jeg fikk han til og finne fram 40 år gamle høytalere,som han sa spilte fletta av di fine Klipsch han brukte nå,di ble da skudd inn der Yamaha NS 1000M sto ;) . Så dere som ikke har fått hørt disse ,nå forstår hva dere går glipp av .Jeg må le litt her ,for jeg fikk en så til di grader kikk av at han Cato fikk en slik kikk at det ikke ble noe salg fra hans side.Men det synes jeg at var helt toppers fra min side.Så Cato nyt alle toner som kommer fra Yamaha nS 1000M dine .

    emoticon-0115-inlove.gif



    MVH:Tønnes
     

    Johannesen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2012
    Innlegg
    254
    Antall liker
    179
    Sted
    stavanger
    herligt tønnes,hehe ;) ja,det er bare sånn vetu,det var det jeg sa med folk skal finne opp kruttet på nytt,men ender opp med gammle skolen til slutt alikevel.. da fikk du frelst en ny sjel inn i den rette lyden :)
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    herligt tønnes,hehe ;) ja,det er bare sånn vetu,det var det jeg sa med folk skal finne opp kruttet på nytt,men ender opp med gammle skolen til slutt alikevel.. da fikk du frelst en ny sjel inn i den rette lyden :)
    Ja jeg har vell og fått opp øynene til noe nå,som vil muligt prøve disse VISS di får fatt på slike PERLER ;) .Jeg for min del ,er helt frelst i Yamaha ;) .

    MVH:Tønnes :cool:
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Apropos Yamaha (ikke for å OT tråden) så fikk jeg tak i en Yamaha M-45 effektforsterker her for leden. Justerte bias og sjekket for kjente problemer; og vips - meget høreverdig lyd! Typisk Japansk konstruksjon og kvalitet fra 80-tallet, men (til transistor å være) en meget musikalsk lyd.... :)
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Apropos Yamaha (ikke for å OT tråden) så fikk jeg tak i en Yamaha M-45 effektforsterker her for leden. Justerte bias og sjekket for kjente problemer; og vips - meget høreverdig lyd! Typisk Japansk konstruksjon og kvalitet fra 80-tallet, men (til transistor å være) en meget musikalsk lyd.... :)
    Hei det går helt fint det,viktig og få stilt bias ja .Jeg kjører rør på ns og det fønker helt toppers det ;) .
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Skal bli spennende å få på plass og hørt på NS1000M. ;) Hvilken rommstr har dåke ift NS1000M? Eg har ei loftstove på ca 24 kvm, med open trappeløysning ned.

    TAF
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Skal bli spennende å få på plass og hørt på NS1000M. ;) Hvilken rommstr har dåke ift NS1000M? Eg har ei loftstove på ca 24 kvm, med open trappeløysning ned.

    TAF
    Ja du kan glede deg til disse ja.Jeg derimot slite med noe silicon dritt som stadig kommer fram på disse ,under lakkering.Veldigt iriternde,jeg skall prøve en gang til og se om jeg har fått bukt med dritten .Salo eller edikk fønker fint .Jeg får håpe det blir bra nå da.Blir dyrt i lengden dette viss må gjøres en gang til dette .Men jeg er villi til og bruke noen kr på disse ;) .

    MVH:Tønnes
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Ja da ble det litt lakk ,og fikk bort silikonen som stadig kom fram,men nå fikk jeg bokt med dette med en del salo i vannslipingengs vannet :) . Her er noen bilder av dagen i lakkboxsen ,testa og den nya lakkmaska med friskluft,helt konge ,og ha alt i belte .Ikke var den billi ,men den fønka helt toppers .

    Vis vedlegget 362602

    Vis vedlegget 362603

    Vis vedlegget 362604
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn