Yamaha EF NS-777.....noen erfaringer??

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
Jeg har ikke hørt NS-777, men har lyttet litt til NS-525F. Disse er relativt nøytrale og litt "tørre" i lyden, noe jeg liker. Synes de låt litt vagt/lite definert i bassen, men dette kan kanskje rettes opp med en forsterker som er bedre enn i det oppsettet jeg hørte de i, og at de plasseres litt ut fra vegg.
NS-777 har jeg bare sett på i butikken, men synes ikke finishen virker overbevisende pga. hvordan de har skjøtet sammen kabinettet. Mitt inntrykk her er rent overfladisk.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Ja, jeg er litt redd det her pianofinishgreiene i billigklassen, avslører jo alle kjipe føyninger. NS-525F koster omtrent som noen pent brukte Proac'er så da ble ikke valget så vanskelig for meg

K

kathrine

Gjest
Hei!
Jeg hadde et par hjemme på prøvelytt!
Jo da, den er pen faktisk veldig pen! 8)

Synd det samme ikke kan sies om lyden. Hadde vel litt store forventninger, da den siste Yamahaen jeg hørte var den legendariske NS1000m.

Den spiller godt med bass og hadde fin diskant, dette er faktiskt ikke så værst, men mellomtonen var skrekkelig pistrete og plast aktig. ???

Dette gjorde at jeg returnerte dem neste dag. :p

Tidlig tilbakelevering etter en så kort lytt?

Tja, men jeg er nesten sikker på at mellomtone skavanken ikke hadde forsvunnet ved lengere innspilling!

Kan jo hende at jeg tar feil, men den ble utprøvet på en JungSon DA200IA som er kjent for å være myk og avbalansert i mellomtonen! ::)

Vh
S

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Takk for svar, det er nettopp den forsterkeren jeg skal spille på også, sammen med tilhørende CD-spiller.

Dilbert

Medlem
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
0
Helt enig med "Stikken".

Har testet disse med Vincent og EC.

Ok bass, forferdelig irriterenede plastikk lyd i mellomtonen og en grei diskant.

Returnerte de etter 2 dager, ikke vært pengene.....

Topp Bunn