Yacht Rock, Softrock, Studio-mafiaen, LA-mafiaen-etc

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Ny plate med postmannen :)

    Al Jarreau - L Is For Lover [The Deluxe Edition FRM 25477]





    L Is For Lover as Al Jarreau recently described to us is one of those albums that his international audience knows every song, the track order, the lyrics, who played on the album, etc. In other words, this 1986 masterwork is truly a fan favorite.

    This Nile Rodgers (David Bowie, Chic, Madonna) produced gem included some very incredibly strong material with hits like Tell Me What I Gotta Do, L Is For Lover and stellar album cuts like Johnathan Butler's Give A Little More Lovin' and Al Jarreau's own Says and the jazz groover Across The Midnight Sky.

    You can also see why the fans agree that this is a very special album from Al Jarreau as it includes world class musicians like Nile Rodgers, Steve Ferrone, Anthony Jackson, Hiram Bullock, Lisa Fischer and Phillip Saisse.

    It is with much honor to announce another installment in the extensive Al Jarreau Remaster Series here at Friday Music with his smash album L Is For Lover/The Deluxe Edition. Remastered from the original Warner Bros. tapes by Joe Reagoso (Al Jarreau/Patti Austin/Boz Scaggs/George Benson), this wonderful release is now supplemented with new interview notes from Al Jarreau as well as three great bonus tracks including his #1 smash single Moonlighting from the great ABC Television series from the eighties, which of course starred Bruce Willis and Cybill Shepherd.

    We have also included the original artwork elements from the vinyl release to make this even a more enjoyable and frequent revisit to your favorite music and memories of this Al Jarreau classic. L Is For Lover/The Deluxe Edition available exclusively on Friday Music. Enjoy!


    http://www.fridaymusic.com/releases/jarreau.html
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Enda en låt fra den siste plata til Ole Børud:


    Og en ny omtale:

    One of the best albums of the year is here, perfectly timed with the arrival of the Scandinavian Spring Sun. Norwegian guy OLE BÖRUD has previously released two solo albums, and they're both high class releases. The first one was "Chi-rho" (Master Music, 2002), delivering melodic pop/rock cover songs with one foot in the modern way of producing them, while still remaining with the other foot in the world of AOR. It contained songs by the likes of WHITE HEART, PFR and others, performed in a flawless way. However, Ole then headed for self-made songs and turned into the soul/funk and westcoast style with his follow-up "Shakin' The Ground" (OBM records, 2008). The album was absolutely one of the best ones in this genre to see the light of day in the past few years... I've also been told he's got a metal band that's supposed to be great - it seems this Norwegian can handle any kind of music... And this new "Keep Movin" album might be his best to date.

    So, what have got here then? Well, anyone into EARTH WIND & FIRE, TOWER OF POWER, DAVID FOSTER and PAGES can enter alert stage 1! OLE BÖRUD is what you all need. He's got it all: one of the best voices in the circuit, fantastic songs and arrangements - and then a 10-man band to back him up live! Some of them are involved on the album as well. The EARTH, WIND & FIRE vibes are imminent in songs like "Keep Movin" and "Make A Change". Same goes for the opener "High Time", which would also have made it to any TOWER OF POWER record. Also check out "Souls In Chains", with a simply marvellous 7/4 part with incredible horns and cool vocals in complex backbeat (well, I'm sure someone more musically educated than I, can tell it's not simply 7/4 - however that's the main beat anyway). The guitar and pass picking in the verse is nicely executed and shows the wide variation that Börud presents in his arrangements. It's absolutely one of the best tracks on this CD, although it's hard to pick. This song gives you westcoast and fusion in one and the same song.

    And how about westcoast? Sure, even though this is not a westcoast album in the normal sense - it has got a few true westcoast masterpieces. One is "Broken People", and you hear it right away in the intro. Lots of PAGES here! It all gets so vivid too, when you get real instruments all the way on an album like this one. The horn section alone makes such a difference! It's magic! This is like hearing PAGES á la 2011, and you get weak at the knees. The harmony vocals (and the arrangements of them) are so smooth! They're signed and delivered by... well, Ole himself of course. There's also plenty of westcoast vibes in "Make A Change", added soul/funk in a nice mix. "She's Like No Other" is Ole's tribute to his mother, and it's a soul/westcoast tune somewhere in the neighborhood of GINO VANNELLI, PAGES and EDIN/ÅDAHL. The only major problem with this CD is: I have so many other albums to review, but it's hard to put this one aside. Being a westcoast fan, the only thing I'd wish for would be that the next Ole Börud recording will be a true westcoast album all the way through. It could be even better than the STATE COWS album (talking stylewise and songwise; the production and sound would probably beat State Cows by far). Did I mention Börud is also producing the "Keep Movin" album himself? And in a very dynamic way, too.

    As if this wouldn't be enough #1: Some people just have it all. There are a couple of guitar solos by Ole, that both JAY GRAYDON and TIM PIERCE or DANN HUFF would have been proud of. How does he do it? One fine example is the slol in the final song "Resting Day"; another PAGES influenced tune where I also think of NIELSEN/PEARSON's self-titled album.

    As if this wouldn't be enough #2: I mentioned the 10 man band backing up Ole Börud live. Well, I watched and heard them on 5 April 2011 in Stockholm. It was the best concert I have ever seen and heard live! The songs get another dimension, and it was such a flawless performance it had me almost knocked down. Take ANY chance you might get to attend to an OLE BÖRUD concert. You will be amazed.


    http://melodic.net/reviewsOne.asp?revnr=9553
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Takker for et godt tips mteinum!

    Børud var et nytt bekjentskap for meg. Han er jo en fantastisk musiker! Har fått tak i den siste, og de to forrige er på vei.
    Men er dette også såkalt kristenpop? Om så er, så river musikken ned mine fordommer.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Karma skrev:
    Men er dette også såkalt kristenpop? Om så er, så river musikken ned mine fordommer.
    Jeg vil vel kanskje ikke kalle det typisk. Dette er i toppsjiktet uansett ;) Du finner andre grupper med en kristen profil, men som og ikke er av typen evangeliserende ala Koinonia, Seawind, Per-Erik Hallin, Bruce Hibbard.

    Til mandag så kommer det et intervju med Ole på Inside MusiCast



    http://www.insidemusicast.com/
    http://www.facebook.com/pages/Inside-MusiCast/42895031429
     

    Vedlegg

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Bra gjort av en gjeng folkehøgskolestudenter!

     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    The Norwegian Fords



    Based in Norway, The Norwegian Fords write & play californian retro pop.
    The self-titled album(2008) created some attention, gaining airplay in Sweden, US (mainly college radios) and Norway.
    The song "Hop-up-pop" was also included in the Hollywood movie "The utopian society" (Warner Bros).

    The follow-up will be released 1 th April (no kidding!) 2011, and is, like the first one, mixed by the legendary Grammy winner Bill Schnee, in his studio in L.A - to the complete satisfaction of The Norwegian Fords, sound geeks and all the other music lovers out there.


    http://www.norwegianfords.com/

    Dette var utrolig stilig!

    Jeg venter på mitt eks. pr post, men de har den siste plata også på iTunes:

    http://itunes.apple.com/no/album/somewhere-down-the-road-youll/id428358884

    Spotify:

    http://open.spotify.com/album/2wtdQQaUy1g15Tszb0Zmfr
     

    Vedlegg

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Sweet!


    Jay Graydon: Acoustic & Electric Guitar
    David Foster: All Keyboards
    Jeff Porcaro: Drums
    David Hungate: Bass
    Steve Lukather: Acoustic & Electric Guitar
    Bill Champlin, Tom Kelly & Carmen Twillie: Background Vocals
    Rhythm Arrangement by Jay Graydon & David Foster
    Strings & Horn Arrangement by Greg Mathieson
    Chorus Arrangement by Bill Champlin
    Written by Marc Jordan, David Foster & Jay Graydon
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    mteinum skrev:
    The Norwegian Fords



    Based in Norway, The Norwegian Fords write & play californian retro pop.
    The self-titled album(2008) created some attention, gaining airplay in Sweden, US (mainly college radios) and Norway.
    The song "Hop-up-pop" was also included in the Hollywood movie "The utopian society" (Warner Bros).

    The follow-up will be released 1 th April (no kidding!) 2011, and is, like the first one, mixed by the legendary Grammy winner Bill Schnee, in his studio in L.A - to the complete satisfaction of The Norwegian Fords, sound geeks and all the other music lovers out there.


    http://www.norwegianfords.com/

    Dette var utrolig stilig!

    Jeg venter på mitt eks. pr post, men de har den siste plata også på iTunes:

    http://itunes.apple.com/no/album/somewhere-down-the-road-youll/id428358884

    Spotify:

    http://open.spotify.com/album/2wtdQQaUy1g15Tszb0Zmfr
    FANTASTISK!!! Du er herved min store MUSIKKLANGER med gedigen M. Dette er musikk som treffer meg, bullseye :)

    Keep em coming!
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    hehe :)

    neh records har lagt ut preview av samtlige sanger på den nye williams/friestedt plata:



    TOTO singer Joseph Williams and acclaimed guitarist/songwriter Peter Friestedt team up for a new remarkable AOR release! The record combines Williams' outstanding vocal performances with Friestedt's top notch guitar work and superbly crafted arrangements.

    Joseph Williams was the lead vocalist with Toto during the mid-to-late 1980s (“Fahrenheit”, 1986 and “The Seventh One” – 1988). He also has been busy as a composer of film and drama scores, as a session vocalist, backing singer for the band Chicago and can be heard in Disney’s animated feature film “The Lion King” as singing voice of the adult Simba (“Hakuna Matata” and “Can You Feel The Love Tonight”).

    Guitarist, composer, producer, major label recording artist Peter Friestedt has released two critically acclaimed albums “LA Project” (2002) and “LA Project II” (2008) that got top reviews and were called ‘best Westcoast records’ in years. Peter has recently toured with Chicago singer Bill Champlin, Toto singer Joseph Williams and Michael Ruff. Joseph's extraordinary vocals beautifully shine with impeccable background vocals arranged by Joseph, Bill Champlin and Lars Säfsund (Work Of Art).

    The line-up includes guests such as former CHICAGO singer Bill Champlin, Tommy Denander, John "JR" Robinson, Randy Goodrum and Bill Cantos.”Williams/ Friestedt” was produced by Peter Friestedt and co-produced by Joseph Williams with executive production handled by Joey Carbone; mixed by Ronni Lahti (Talisman, Lake Of Tears) and mastered by Björn Engelmann (Rammstein, Roxette). During Summer 2011, Joseph Williams once again will tour as lead vocalist with Toto.


    http://www.nehrecords.com/SHOP/WilliamsFriestedt.htm
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Mer kul musikk, denne gang fra island. Er gitt ut på CD, men OOP.


    Lead vocal & Keyboards : Jakob Magnusson
    Drums : Jeff Porcaro
    Bass : Neil Stubenhaus
    Guitar : Carlos Rios
    Saxophones : Tom Scott
    Trumpet & Flugelhorn : Jerry Hey
    Vibes : Victor Feldman
    Background vocals : Carolyn Johnson, Gay Lambert & Kenny Moore
    Horn Arrangements : Jerry Hey & Tom Scott
    Written by: Jakob Magnusson, Bob Burchman, Jay Graydon, Richard Page & Steve George
    Produced by: Jakob Magnusson & Patrick Henderson
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Av og til smiler lykken til en - på tilfeldig tur innom et loppemarked i helgen fant jeg denne:
    Bill Champlin; Runaway

    Måtte liksom bla gjennom bunken med cd`er som var der i tilfelle den dusten som hadde levert fra seg denne, hadde mer på lager, og det hadde denne åndssvake personen….. bra for meg.
    Så da har jeg bla. to eks. av Runaway ;D

    Og den ultimate grooooooovelåta "Satisfaction" har fått spille noen ganger her nå på et volum jeg vanligvis ikke spiller på.... 8)
     

    Vedlegg

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    mteinum skrev:
    emotikon skrev:
    Av og til smiler lykken til en - på tilfeldig tur innom et loppemarked i helgen fant jeg denne:
    Bill Champlin; Runaway
    Gratulerer! Den kjøpte jeg på ebay til en ikke helt billig penge.

    --

    Nå er det ute en remaster av denne som også frister:

    http://www.cdbanq.com/Bill-Champlin--Runaway-Japan-LTD-Mini-LP-SHM-CD-VSCD-3506_p_26311.html
    Fristende. Spes. om det er gjort like bra jobb som på Airplay sin 30th Anniversury Spes. Ed.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Alle Light Mellow utgivelsene jeg har er av ypperlig kvalitet.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    "Svake mennske...."

    VSCD-3506 Bill Champlin - Runaway [Japan LTD Mini LP SHM-CD] VSCD-3506 $34.10 1 $34.10
    Subtotal: $34.10
    Discount(s): $0.00
    Taxes: $0.00
    Shipping: $3.99
    --------------------------------------------------------------------------------
    TOTAL: $38.09
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    :)

    Da var denne i hus:

    Mariya Takeuchi - Miss M [BVCR-1044]



    1 - Weetest Music (David Lasley & Peter Allen)
    2 - Every Night (Alan O'Day & ?)
    3 - Morning Glory (?)
    4 - Secret Love (Marc Jordan, David Foster & Jay Graydon)
    5 - Heart To Heart (? & Roger Nichols)
    6 - ??????? (?)
    7 - ????? (When You're So Far Away) (?)
    8 - ?????? (?)
    9 - Farewell Call (?)


    Produced by Masaru Murakami
    Production Coordinated by Carmen Mosier
    Recording Engineer : Joseph Bogan
    Assistant Engineer : Bob Bullock

    L.A. Side :

    Rhythm Section
    Jay Graydon : Acoustic & Electric Guitar
    David Foster : All Keyboards
    Jeff Porcaro : Drums
    David Hungate : Bass
    Steve Lukather : Acoustic & Electric Guitar
    Rhythm Arrangement by Jay Graydon & David Foster
    Strings & Horn Arrangement by Greg Mathieson

    Background vocals
    01 - Bill Champlin, Tom Kelly & Carmen Twillie
    02 - Alan O'Day, Laura Ler & Lori Kelly
    03 - Epo, Yasuhiro Abe & Shigeki Miyata
    04 - Jay Graydon, David Foster & Bill Champlin
    05 - Jim Haas, Jon Joyce & Stan Farber
    Chorus Arrangement
    01 - Bill Champlin
    02 - Alan O'Day
    03 - Yasuhiro Abe
    04 - Jay Graydon, David Foster & Bill Champlin
    05 - Shigaki Myata

    http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=BVCR-1044
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.882
    Antall liker
    10.715
    Torget vurderinger
    10
    Den siste der var så studiomafia som det går an å få.

    Den Champlin platen er umulig å få tak i hvis man ikke blar opp masse cash og får toll og moms.

    Noen av dere gutta som spanderer et frimerke og en brenne-cd?

    (jeg er i utg pkt ikke en som kopierer med mindre utgivelsene er utgått fra std norsk, da mener jeg det er fritt frem)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Du får en PM i løpet av dagen ;)

    Tragisk at denne plata er OOP og ikke i min platehylle.


    From the album "Lite me up" (1982)
    Arranged By [Keyboard Arrangement], Piano - David Foster
    Bass - Abe Laboriel*
    Drums - Jeff Porcaro
    Guitar - Jay Graydon
    Lead Vocals - Herbie Hancock, Backing Vocals - Bill Champlin , David Foster , Richard Page , Vennette Gloud

    Er i det minste på spotify:

    http://open.spotify.com/album/1yGwj0FCkkOmktOo9cRf95
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Lars-Erik Dahle har kommet med litt info bak siste plata til Ole Børud:

    I fjor høst ble jeg oppringt av Ole Børud og spurt om jeg kunne sette av en helg til innspilling av noen låter til hans nye plate. Jeg har spilt med Ole i snart ni år, men det er fortsatt en glede hver gang han ringer, og spesielt når det gjelder innspilling. På den forrige plata (Shaking the Ground) fikk jeg lov til å spille på ni låter, mens Ole selv på synthbass og David Fjelde på Yamaha 5-strenger tok seg av de resterende tre på en utmerket måte. Denne gangen hadde Ole kokkelert i studio og spilt på sin egen P-bass på de fleste låtene, men han ønsket å ha med meg på fem av elleve låter. Topp stemning.

    Jeg heiv alle bassene mine og meg selv i bilen og durte av gårde til Stavern. Vi hadde satt av tre dager, men endte opp med å bruke bare en kveld. Låtene var mye mer ferdige på det tidspunktet jeg kom inn i prosessen denne gangen, og i motsetning til forrige runde, jobbet vi stort sett i hele takes fra første til siste takt, slik at vi begge fikk et mer helhetlig bilde av dynamikken og progresjonen i låtene. Litt om hver låt:

    Resting Day


    Dette er Oles hyllest til Donald Fagen. Den minner meg spesielt om “The Great Pagoda of Funn” fra Fagens siste soloplate. Da jeg spilte den inn, hadde Ole allerede begynt å jobbe med den Wayne Krantz-inspirerte gitarsoloen. Det låt bra da, og det ferdige resultatet låter enda bedre. Jeg brukte min ’65 P-bass og prøvde å komme inn i Freddy Washington-modus. Akkordskjemaet var fastlagt, og det var bare å fylle inn tomrommene her og der, og lage en slags lang basslinje gjennom låten. Vi spilte gjennom låten 4-5 ganger før vi landet på et take vi begge var fornøyde med. Det var spesielt gøy å spille smooth R&B-bass under soloen.

    Rock Steady

    <<mangler youtube video!>>

    Her måtte jeg ta fram slap-bassen min, en (en gang) melkehvit ’75 Fender Jazz med Seymour Duncan-pickuper. Bassfiguren var ferdig komponert av Ole, og jeg kunne bare spille låten slik han ville høre den, med noen få små personline innstikk her og der. Typisk Ole-låt med unislinje i bass og gitar på refrenget. Jeg digger Frodes keyboardspilling på denne låten, spesielt Harlan Rogers-partiet midt i broa.

    Broken People


    Kanskje den mest intrikate låten på plata, både rytmisk og harmonisk. Her var det igjen Jazzbassen som fikk kjørt seg, uttrykket matcher bra med “One More Try” fra forrige plate. Selv om Oles ferdigkomponerte basslinje i utgangspunktet var ganske intensiv, var det muligheter for litt filling og personlig touch her og der. Fantastisk solo av Markus Lillehaug Johnsen på denne.

    She’s Like no Other


    En litt atypisk Ole-låt, med kassegitar og midtempo-groove. De fire år gamle strengene på P-bassen kom til sin rett her, og vi landa på et uttrykk litt i Al Green-land. Vi eksperimenterte med korte og lange toner i verset, og landet på korte for å gi litt mer sprett og skyv. Her var det også muligheter for å trekke fram noen old-school R&B-triks, til stor glede for bassisten. Kjempelåt, og en oppriktig og fortjent hyllest til Anne-Marie.

    Make a Change


    Jeg har en ’86 Yamaha BB5000 5-strenger som jeg svært sjelden tar fram, men den måtte til pers i denne låta. Unis-linja på refrenget strekker seg ned til Db på H-strengen. En nokså intrikat og litt finurlig linje som krevde litt konsentrasjon for å føles og høres naturlig ut. Så å si ferdig komponert, men bassfillet i andre vers var en øyeblikksoppfinnelse. Jeg var lenge litt ukomfortabel med basslyden på denne låta, sikkert fordi jeg er uvant med Yamaha-bassen, men i siste miks og master satte den seg veldig fint. Fantastisk gitarsolo av Ole.

    Jeg er stolt over å ha vært med på en så solid plate, og nå som releaserunden er i gang og tilbakemeldingene begynner å komme, blir jeg stoltere og stoltere. Alle gutta har gjort en kjempejobb, og jeg gleder meg til å spille dette materialet live de neste årene.


    http://www.dahlemultimedia.com/blog/?p=504
     

    pretzel_logic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.04.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    3
    mteinum skrev:
    Du får en PM i løpet av dagen ;)

    Tragisk at denne plata er OOP og ikke i min platehylle.


    From the album "Lite me up" (1982)
    Arranged By [Keyboard Arrangement], Piano - David Foster
    Bass - Abe Laboriel*
    Drums - Jeff Porcaro
    Guitar - Jay Graydon
    Lead Vocals - Herbie Hancock, Backing Vocals - Bill Champlin , David Foster , Richard Page , Vennette Gloud

    Er i det minste på spotify:

    http://open.spotify.com/album/1yGwj0FCkkOmktOo9cRf95
    Denne har jeg på LP :) Superfunky!
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    emotikon skrev:
    "Svake mennske...."

    VSCD-3506 Bill Champlin - Runaway [Japan LTD Mini LP SHM-CD] VSCD-3506 $34.10 1 $34.10
    Subtotal: $34.10
    Discount(s): $0.00
    Taxes: $0.00
    Shipping: $3.99
    --------------------------------------------------------------------------------
    TOTAL: $38.09
    Hmmmm….
    Her ser dere Bill Champlin`s ”Satisfaction” i Japansk utgave fra tidlig 80-tall og under den, en nyere remastret fra Japanske Light Mellow`s av samme låt

    Hva tenkes om dette?
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Bibelen på deilige 106 (snitt) nå!
    Ikke lyttetrett i det hele tatt. Spennt på morgendagen........
     

    Vedlegg

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Rihanna cover i denne tråden! :eek:


    Jepp ;D
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.997
    Antall liker
    11.910
    Sted
    Hus
    Samme her. Har den på japansk Mastersound utgave. Meget bra :D


    pretzel_logic skrev:
    mteinum skrev:
    Du får en PM i løpet av dagen ;)

    Tragisk at denne plata er OOP og ikke i min platehylle.


    From the album "Lite me up" (1982)
    Arranged By [Keyboard Arrangement], Piano - David Foster
    Bass - Abe Laboriel*
    Drums - Jeff Porcaro
    Guitar - Jay Graydon
    Lead Vocals - Herbie Hancock, Backing Vocals - Bill Champlin , David Foster , Richard Page , Vennette Gloud

    Er i det minste på spotify:

    http://open.spotify.com/album/1yGwj0FCkkOmktOo9cRf95
    Denne har jeg på LP :) Superfunky!
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Gode nyheter!

    Dirty Loops
    We're proud to announce our new manager: ANDREAS CARLSSON (he's written songs for: Britney Spears, Celine Dion, Bon Jovi, Katy Perry, N'Sync and Backstreet Boys to name a few and his songs have sold over 150 million copies worldwide). We're very honoured to be the first band he's ever managed!!! KICK ASS!!!!!!!!!!!!!!

    http://www.facebook.com/dirtyloopsofficial
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Kult!!!
    Som nevnt tidligere; dette bandet skal spilles på oppsettet mitt en dag.
    Håper de klarer å produsere en litt "rå" sound som jeg tror dette bandet vil fungere i.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1

    Everything's gonna be alright boys
    Help is on the way
    Hold your head up high now
    There's no need to cry now
    We're not running anymore

    Leave the politics behind boys
    They're not working anymore
    There's so much more at stake here
    It's make or break here
    Haven't we been here before
    Tell me what we're waiting for

    You gotta remember
    You don't have to be afraid
    You still have the freedom to learn
    And say what you wanna say
    You gotta remember
    Don't let 'em take away
    The land we call the home of the brave

    Who sings the song of the people
    You don't hear it anymore
    I heard it late last summer
    To the beat of a different drummer
    It never sounded quite like this before

    So you're trying to shake this feeling
    That trouble's right outside the door
    You lie awake each dark night
    Like a time bomb wound up too tight
    A storm in waiting just offshore
    Tell me what we're waiting for

    You gotta remember
    You don't have to be afraid
    You still have the freedom to learn
    And say what you wanna say
    You gotta remember
    Don't let 'em take away
    The land we call the home of the brave

    [Instrumental break]

    You gotta remember
    You don't have to be afraid
    You still have the freedom to learn
    And say what you wanna say
    You gotta remember
    Don't let 'em take away
    The land we call the home of the brave
    [repeats 2x]
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Her har vi en som jeg har litt tro på.

    The Drew Zingg Debut CD and DVD Project

    Drew Zingg has been a moving force in music for 30 years...as music director and lead guitarist for Steely Dan, with Boz Scaggs, Michael McDonald, Marcus Miller, David Sanborn, Phoebe Snow, Alana Davis and Patti Austin...you've heard Drew, perhaps you didn't know it was Drew Zingg, but if you are a fan of this sound, these great musicians and songsmiths, you've heard Drew. Guitarists of every generation, all over the world have been inspired by his unique, emotional and technically brilliant playing and have compared him to the best guitarists of the last 50 years...in fact, Drew might well be the best guitarist you never heard of...

    http://www.kickstarter.com/projects/1411498664/the-drew-zingg-debut-cd-and-dvd-project

    Jeg har gått inn med $30
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    mteinum skrev:
    The Drew Zingg Debut CD and DVD Project
    Nå mangler det bare $755 for å nå målet på $15000 slik at denne plata blir en realitet!

    Utover Drew på gitar så blir det følgende besetning:

    Trommer: Vinnie Colaiuta
    Bass: Will Lee
    Keyboard: George Whitty

    And there will be some very 'special guests...like Boz Scaggs...and Michael McDonald...for starters...

    :eek:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn