XTZ Room analyzer

bjornendrestad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
7
Hei sann. jeg lurer på om det er noen her som har erfaringer med xtz room analyzer. Nettop handlet en sånn. Tipps og råd tas i mot angående bruk. har testet litt, ser jo at det er noe som må gjørest angående Ht plasering eventuelt demping av rom. :) :)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.525
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
RoDa har en slik. Han brukte den hos meg i sommer, og jeg syntes det så ut som et svært anvendelig verktøy.

Håper han vil skrive litt om det.

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
626
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
9
Har brukt XTZ en periode (satte det opp og testet det for en venn av meg).

I forhold til andre systemer jeg har brukt, fremstår XTZ meget brukervennlig og enkelt. Oppsett og kobling er rett fram, og en kan umiddelbart starte med målingene (husk å skru opp volum på PCens lydkort :)). En får greie målinger som er OK presentert.

Brukervennlighet og enkelhet fører jo også til noen kompromisser. Det jeg savner mest er muligheten til å formatere aksene selv. Dermed kan en ikke "herje" med målingene i ettertid ved å plukke ut deler av kurva eller endre oppløsning til den en selv ønsker (det er mulig å endre i 10 dB trinn).

Ble hell ikke helt venn med nivåsettinga til XTZ. Men alt i alt er XTZ (og ale slike systemer) et meget godt verktøy for å optimalisere plassering og rom.

V

vredensgnag

Gjest
Skriv inn - XTZ room - i søkfeltet her, så får du opp en god del tråder om den. Pass på å ta med ordet room i søket. XTZ er det flere som bruker.

Y

ymir

Gjest
hei
Har nettopp fått en innføring av "Breuer" i bruken av måleprogrammet.Håper han snart kan lære meg å legge resultatet ut her på HFS også.Eneste minus så langt er "no room moods found" mener jeg det stod.Jeg VET at jeg har en peak på 54-55 Hz.Den er reknet ut matematisk,målt med "Bruer`s" tidligere måleutstyr,den høres 2 plasser i rommet (der hvor de bør høres i teorien) og den vises på kurvene til XTZ.Ved noen målinger finner XTZ denne frekvensen og gir melding om det,men som regel ikke.Ellers kan det se ut som et godt verktøy dersom en kan tolke målingene.

bjornendrestad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
7
Får begyne og prøve litt, teste. Var ikke så mange som har erfaringer her inne ser det ut som, :)

R

RoDa

Gjest
Det er det beste, bjørn.
Forsøk litt, og kom med spørsmål på hva som er vanskelig.

Mvh
Rolf

Topp Bunn