Eide 4.5 og AW180 for en del år tilbake. En ting ble klart for meg med dette settet: balansert låt best. XLR var å foretrekke framfor RCA. Og jeg tror ikke XLR er så mye bedre enn RCA, med unntak dersom man har lange kabelstrekk. Så er jeg da også av den oppfatning at produsenten prioriterte balansert fremfor RCA i sine konstruksjoner.mag skrev:Heisann.
Har ingen erfaring med EC 4.5 og AW 60, men har hatt 4.7 pre og AW 180.
For meg så var det ingen tvil, XLR funket best. Mer dynamikk og liv. Synes også det ble litt for snilt og pent med RCA, men det er vel smak og behag her også.
mag.
di er kortsluttet hos meg.Holmium skrev:Husk at begge XLR-inngangene på AW60 må kortsluttes ved bruk av RCA.
Som mange har nevnt tidligere, EC fungerer best med bruk av balanserte kabler. Har kun hatt EC-forsterkere på lån, men det var faktisk stor forskjell på å kjøre balansert og å kjøre med RCA-kabler. Har bare ved ett tilfelle (AR LS-15 pre) opplevd like stor forbedring ved å kjøre balansert.V8star skrev:di er kortsluttet hos meg.Holmium skrev:Husk at begge XLR-inngangene på AW60 må kortsluttes ved bruk av RCA.
har en billig rca kabel nå, så i mitt tilfelle så blir nok alt bedre uansett.
men ser ut som jeg går for xlr.
vill ha mest mulig "liv" i lyden.