xlr adapter til rca.

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Hei.

Noen som har tips om det er ok med et adapter,med XLR hann til RCA hunn som skal brukes til digitalkabel mellom
Muse mod ten til dac.

Musen har altså kun xlr digital ut,dacen har kun rca digital inn.

Hvor kan jeg evnt kjøpe et slikt adapter?

Håper noen med peiling på dette kan gi meg noen tips.

Helsing Arild.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
xlr overgang til rca.

Dessuten lodder verkstedene i gitar-/musikkforretninger slikt raskt og billig. Du kan sikkert også ha med egne plugger og kabel dersom du har noe spesielt du vil ha terminert. Jeg betalte 215 kr for en 8m lang gitarkabel med den termineringen du trenger (Neutrik) inklusive lodding og moms for noen uker siden.

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
xlr overgang til rca.

Hei motoren.

Takker for link.

jeg har skrevet feil i min overskrift,det må vere et adapter mtp noe sånt som impedanstilpasning +noe med kobling mellom xlr til rca?

Helsing Arild.

mell22

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
1
Dude,
Hvis det er en digital xlr ut så er det vel AES/EBU, og dét er definitivt ikke "rca" inngangen, som høyst sannsynlig er en S/PDIF, og de er ikke designa for å leve sammen! :p

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.302
Torget vurderinger
1
mell22 skrev:
Dude,
Hvis det er en digital xlr ut så er det vel AES/EBU, og dét er definitivt ikke "rca" inngangen, som høyst sannsynlig er en S/PDIF, og de er ikke designa for å leve sammen! :p
Men litt samrøre mellom AES/EBU og SPDIF går som regel helt fint likevel.

Det skader ikke å teste en vanlig 75 ohm coaxkabel med RCA i mottaker enden og XLR i avsender enden - med jord til pinne 1 og leder til pinne 2 og en 55 oms motstand mellom pinne 3 og pinne 1. Funker det så funker det, funker det ikke så må man finne på noe annet.

mvh
KJ

Topp Bunn