X-faktor

O

Omar

Gjest
Undertegnede fikk invitasjon t audition på x faktor med a´cappella gruppa som er jeg er med i. Dirigenten satt ned foten og sa nei. Var redd for negativ omtale på Tv. Jaja men nokom det.
Jeg mender Chad er den kuleste artisten og vinner hele dritten.
Jeg skal ikke si meningen min om programmet, men har bare et spørsmål for å lufte stemningen om programmet.

Er dette programmet bare reality piss, eller er det et litt småinteressant program med høyere kvalitet en Idol?

U

utgatt60135

Gjest
Mest av alt et show. På samme lest som Idol egentlig. Noen deltagere som har talent, men ingen selvfølge at folket stemmer de frem. Én ting er å synge coverlåter med masse hjelp, noe annet å lage egen musikk som skiller seg ut positivt. Noe de færreste klarer. Selvsagt er det bedre å få oppmerksomhet etter å ha lagd god musikk, men for noen er dette den ene store sjansen. X-faktor hadde noen talenter som Elin, Gabrielle og Pernille. Chand sjarmerer jo i sin sjanger (kommer sikkert til å selge godt). Maria Craig passer ikke som dommer og konkurransen blant dommerne i finalene var uheldig. Underholdning først og fremt.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Jeg synes Chand er en fin artist (han virker ekte iallefall, og det er viktig for meg). De hjemmesnekra låtene hans er av god "norsk/trøndersk" kvalitet.. Han er en verdig vinner, om enn kanskje noe "smal?"
Jentegruppa kan helt sikkert få kommersiell suksess om de blir satset på med de rette låtene.. De låter (og ser) tøffe ut med det rette materialet.

Uansett, for meg, vant Elin (på en måte) også X-Faxtor.. Den sangen hun fremførte i finalen er så enkel og nyyyyydelig.. hvis hun klarer å snekre sammen flere av det kaliberet der, og fremføre det så fint live. .. så melder jeg meg inn i fanklubben på sekundet..

Når det gjelder kvaliteten på programmet så er vel dette som de tidligere variantene, men siden det er på en måte åpent for alle aldersgrupper så kommer det kanskje inn mer kvalitet ? Kanskje ingen tilfeldighet at det var flest "gamlinger" som holdt ut til (nesten) "the bitter end"..

Mvh: PerS

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Er redd jeg må skifte kanal når ultrabitchen Mira + Jan Fredrik viser trynet sitt på TV ::)

O

Omar

Gjest
Det som er trist med idol og x faktor i Norge er at det som skjer etterpå. Bare Kurt og Tone Damli Åberget har virkelig fått utbytte av konkuransen. Jeg føler at artistene faller i hendene på feil folk ofte, og alt renner ut i en middelmådig masse.
Bortsett fra trønder rock mannen som vil nå få platekontrakt med folk som veit hva trønderrock er.
Det er nok få som vet noe om hvordan man skal få Shackels til å funke bra nok. En funck rock popp jentegruppe me sexy atitude, er nytt og utenfor det som er typisk norsk. Jeg sier bare send dem til London. Der har de know how om jente og gutte grupper. Hehe!

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Men i London ville de blitt sammenlignet med 40 andre "platebisniss-joina" jentegrupper som var enda søtere, råere og flinkere.. og ikke kommet innafor i det hele tatt (kanskje?) .. Men i Norge har vi bruk for noe slikt... og dersom de kan utvikle seg som artister så kan de dra til London senere :) Slå gjennom i Norge (og Japan ;D )først SÅ London / Nujokke etc senere en gang.. om de faktisk HAR "baller" til det.... ;D (<- hvilket de 97% sansynlig selvsagt ikke har) ...

N

nb

Gjest
Håvarhede skrev:
Det som er trist med idol og x faktor i Norge er at det som skjer etterpå. Bare Kurt og Tone Damli Åberget har virkelig fått utbytte av konkuransen. Jeg føler at artistene faller i hendene på feil folk ofte, og alt renner ut i en middelmådig masse.
Det er fordi at enkelte av de som vinner slike konkurranser har sånn ca null talent. Der er høyst middelmådige i utgangspunktet, om ikke under middelmådige, og følgelig renner det selvsagt ut i en middelmådig masse. Ingen kunne ha reddet Kjartan Salvesen, Alexander With, Jorun Stiansen og hen hel haug av de andre som har fått høye plasseringer i Idol. Idol-Tone er for øvrig musiklask helt uinteressant i mine ører. Men hun har blitt populær, og det var vel målet.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Synes det er artig jeg at tremenningen min vant .... Men så ikke en eneste episode hva nå enn det kom av... 8)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
*grøss*

eneste kommentar til denne typemusikkjøgleprogramm. Sånn ca like interessant som Rybakk og MGP. Nada.

U

utgatt60135

Gjest
ErosLoveking skrev:
*grøss*

eneste kommentar til denne typemusikkjøgleprogramm. Sånn ca like interessant som Rybakk og MGP. Nada.
Du skulle stått for musikkvalgene ;).

Topp Bunn