Takker for et litt informativt innlegg.. hadde ikke forventet mye av detJeg har hørt Focus 160 med Hegel H160 og Pandion 2 med Hegel H300 i butikken. Begge er bra saker, men Focus 160 ryktes vel å være veldig sulten på effekt for å blomstre. Vanskelig å sammenligne siden det var mange måneder imellom jeg hørte dem, men til Exposure ville jeg sikkert ha gått for Pandion 2 av disse to alternativene. Husker Focalius var veldig positiv til P17b innledningsvis, men han endte vel opp med å ikke kjøpe dem, selv til en hyggelig bruktpris.Tja.. valgets kvaler.. nye høytalere... mye frister
En til nå ganske lang Shortlist er: SA Pandium 2, Dynaudio focus 160, Dynaudio contour S1.4 LE, Scansonic MB-2.5, PMC twenty 22, Klipsch Palladium P17b... tja det var noen.. ellers så er jeg nysgjerrig på Vienna acoustic også..
kom med innspill på hva og hvorfor..![]()
Focus 160 er nok en grei sak ja, men trenger litt futt.. Pandium 2 er vel et sikkerstikk.. Tror om valget kulminerer ned til å stå mellom SA og Dynaudio så er det Pandium 2 og Contour S1.4 LE det vil stå mellom.. focus er ikke helt i samme klasse som pandium i mine øyne..
Men kansje man skulle kjøpt Pandium 2 OG focus 160.. så kan man veksle litt og se.. vis dynaudio stikker av med seieren kan man jo jakte ned et par contour s 1.4 le etterpå.. hmmm...
Scansonic mb 2.5 frister også.. den får jo så mye skryt, og er vist favoritten og det mest besøkte rommet på alt av messer og lignende..