X-Cell lever i matrixen med katta & Nico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hva slags brun eller grå er du har på veggene der?
    Ifølge fruen(som har fått styre valget av farger på alt, såklart) heter den soothing beige. Hennes straff er også at hun må male selv, mens jeg tar gulvet, snekker arbeidet, elektrisk og rør.

    Jeg har kun gitt beskjed om vilken gulv leverandør og type vi skal ha(med tanke på kvaliteter).
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja søknaden ble innvilget og den gamle spisestuen, som jeg tidligere har testet en kort periode som lytterom, blir nå "mitt" rom.. Det vil si at den blir tv stue, men det gir en gledelig konsekvens av også å bli lytterom :)

    Må vel holde ut 2-3 minutter lengere I kveld som takk.. ;)

    Gulvet revet I dag og klargjort for maling. Får vel ikke lagt nytt gulv før onsdag pga jobb og reise..
    IMG_20191005_164050.jpg


    Også et stikk til oss kabel fanatikere, vi som mener halvmeteren fra kontakten i veggen er viktig, og kabelen fra forsterkeren til høytalere..

    Slik ser det altså ut inni Pandion 20..
    IMG_20191004_132020.jpg
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Hva slags brun eller grå er du har på veggene der?
    Ifølge fruen(som har fått styre valget av farger på alt, såklart) heter den soothing beige. Hennes straff er også at hun må male selv, mens jeg tar gulvet, snekker arbeidet, elektrisk og rør.

    Jeg har kun gitt beskjed om vilken gulv leverandør og type vi skal ha(med tanke på kvaliteter).
    Litt sånn "tidstypisk" kanskje, men en fin farge. Ser dere har en kontrastfarge på en av veggene der.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Ja søknaden ble innvilget og den gamle spisestuen, som jeg tidligere har testet en kort periode som lytterom, blir nå "mitt" rom.. Det vil si at den blir tv stue, men det gir en gledelig konsekvens av også å bli lytterom :)

    Må vel holde ut 2-3 minutter lengere I kveld som takk.. ;)

    Gulvet revet I dag og klargjort for maling. Får vel ikke lagt nytt gulv før onsdag pga jobb og reise..
    Vis vedlegget 555814

    Også et stikk til oss kabel fanatikere, vi som mener halvmeteren fra kontakten i veggen er viktig, og kabelen fra forsterkeren til høytalere..

    Slik ser det altså ut inni Pandion 20..
    Vis vedlegget 555815
    Jeg kan love deg at mesteparten av alle kabler til intern-wiring i høyttalere er av den rimelig e sorten. Jeg har vært med på å åpne B&W, Dali, Focal, Magico osv. og da ser det gjerne slik ut. Ingenting magisk, faktisk.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hva slags brun eller grå er du har på veggene der?
    Ifølge fruen(som har fått styre valget av farger på alt, såklart) heter den soothing beige. Hennes straff er også at hun må male selv, mens jeg tar gulvet, snekker arbeidet, elektrisk og rør.

    Jeg har kun gitt beskjed om vilken gulv leverandør og type vi skal ha(med tanke på kvaliteter).
    Litt sånn "tidstypisk" kanskje, men en fin farge. Ser dere har en kontrastfarge på en av veggene der.
    Ja den er det, men samtidig er den bare noen nyanser annerledes enn det som var her siden 2008.. Så langvarig.

    Ja en vegg er I en blå farge. Blir det samme på tv stua. Også er kjøkkenet malt i den blå.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja søknaden ble innvilget og den gamle spisestuen, som jeg tidligere har testet en kort periode som lytterom, blir nå "mitt" rom.. Det vil si at den blir tv stue, men det gir en gledelig konsekvens av også å bli lytterom :)

    Må vel holde ut 2-3 minutter lengere I kveld som takk.. ;)

    Gulvet revet I dag og klargjort for maling. Får vel ikke lagt nytt gulv før onsdag pga jobb og reise..
    Vis vedlegget 555814

    Også et stikk til oss kabel fanatikere, vi som mener halvmeteren fra kontakten i veggen er viktig, og kabelen fra forsterkeren til høytalere..

    Slik ser det altså ut inni Pandion 20..
    Vis vedlegget 555815
    Jeg kan love deg at mesteparten av alle kabler til intern-wiring i høyttalere er av den rimelig e sorten. Jeg har vært med på å åpne B&W, Dali, Focal, Magico osv. og da ser det gjerne slik ut. Ingenting magisk, faktisk.
    Og samme i forsterkere og vegger.. .. Men lissa imellom, den er viktig ;)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Skal ikke si noe her i Nordens Paris, har samboer fra Harstad.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Harstad ja.. Nei skal ikke si noe jeg heller.. Men finner det rart at de har funnet en "i" i vann... :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja de har blandet inne noen "i" er.. iiPhone..
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja det blir nok bra. Nå gjenstår det bare å svi av en god porsjon penger hos den lokale møbel dealern i Bjerkvik så vi får på plass møblene som trengs.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja det blir nok bra. Nå gjenstår det bare å svi av en god porsjon penger hos den lokale møbel dealern i Bjerkvik så vi får på plass møblene som trengs.
    Har du fløtta tel bjærskvjk X?:cool:
    Ser snasent ut det gutterommet du har fått deg, du hoder vel grei temp der med noen kl A amper.
    Nei ikke noe flytting, men handler møbler der :)

    Ja det kan Kansje bli for varmt, så mulig man må over på klasse d? :?)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Det høres ut som et godt forslag.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Absolutt en høydare.

    I morgen Kansje man er heldig å får begynt å stable ting på plass i tv stuen. Klarer ikke vente til alt av møbler er på plass. Ny benk må finnes og kjøpes. Skrivebord til kontor hjørnet.
    Men i dag kom Godstolen på plass.. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er helg, og da må vi vel ha litt musikk.

    Desverre er det kun headphones her for tiden da jeg ikke har fått fingeren ut for å sette opp anlegget.. :)

    MEN, det er snart bare 1 måned igjen til århundret høydepunkt for min del.. Alter Bridge konsert!! :D
    Og på mandag slippes hele albumet så da må det nok lyttes litt :)


     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det nærmer seg konsert.. siste albumet er sluppet... oi oi oi :)


     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Ja, Pandion 20 er virkelig gode. Har hørt på dem flere ganger, og var fristende.
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    De gir gåsehud på gåsehuden til tider.. Pluss andunger...

    Og når de I neste sekund kan kvittere med hakeslepp med en dose sikkel i.. For lyden er fantastisk, og regelrett litt naturstridig at det skal komme så MYE av den fra en relativt beskjeden bestykkning..

    Det er bass som ikke en 5,5" skal kunne levere, verken dybden eller mengden av.. Rett og slett morro..

    Hadde en kompis innom og dro litt infected mushrooms.. Spilte med grillene på.. Så gikk jeg fram å tok dem av.. Da startet helvette... For en diskusjon det ble..

    Hvordan kan den lyden komme fra "bare det der"?

    Mellomtoner og diskanten gidder jeg nesten ikke å begynne med, det er så balansert og flott med rette snerten og luften i toppen.. God kropp i mellomtonen..

    Nei nå er det bare å ta seg en god whiskey å nyte litt mørk tung blues å kjenne atmosfæren komme krypende..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn