X-Cell lever i matrixen med katta & Nico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.079
    Antall liker
    20.302
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Grattis med nye talarar. Godt å de at det ikke bare er meg som tar et skikkelig jafs på det nye året.

    Følger med i tråden. Hva er de største forskjellen på de nye og vienna vil du si?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.324
    Antall liker
    9.165
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Grattis med nye talarar. Godt å de at det ikke bare er meg som tar et skikkelig jafs på det nye året.

    Følger med i tråden. Hva er de største forskjellen på de nye og vienna vil du si?
    Dette er bare etterdønninger av fjoråret. Mb3.5 ble for mye med sine sidemonterte basser.. så da gikk jeg et hakk ned :)

    Tja, jeg lyttet vel aldri kritisk til vienna, de ble bare kjøpt som vente høytalere da scansonic var tomme på lager.
    Men det er mer kjøtt i mellomtonen og mer luft i diskanten, samt at scansonic bare bretter fram et enormt bredt lydbilde. Bassen er også mer kontant og med en del mer kjøtt på beina der også.

    Vienna var absolutt en god høytaler, og de er pr i dag plassert som nr 2 i mitt hode over alt som har vært innom.. scansonic tar glatt førsteplassen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.079
    Antall liker
    20.302
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spennende med scansonic. Fikk gleden av å høre de stativ utgavene hos en stor forretning i Oslo.

    Fikk ikke hørt medbrakt da den musikken ikke egna seg for de høyttalerene. Men det andre jeg hørte låt bra.

    Har gått løs på noen gamle gode (håper jeg) høyttalere selv.

    Spennende tider i møte...
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.324
    Antall liker
    9.165
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Spennende med scansonic. Fikk gleden av å høre de stativ utgavene hos en stor forretning i Oslo.

    Fikk ikke hørt medbrakt da den musikken ikke egna seg for de høyttalerene. Men det andre jeg hørte låt bra.

    Har gått løs på noen gamle gode (håper jeg) høyttalere selv.

    Spennende tider i møte...
    Tja, syns de virker ganske altspisende.. indected mushrooms låter beintøft på disse, langt heftigere enn rp280f i mine ører.. litt merkelig men sant :)

    Ja ser du har dratt inn noen merkelige skapelser, håper de innfrir :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.079
    Antall liker
    20.302
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Håper jeg også. Her er det kjøp i blinde. Håper dette går bra. Har trua. Det jeg har hørt hittil. Så er det muligheter i vertfall. Noe helt annet en klipsch. ..
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.324
    Antall liker
    9.165
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Håper jeg også. Her er det kjøp i blinde. Håper dette går bra. Har trua. Det jeg har hørt hittil. Så er det muligheter i vertfall. Noe helt annet en klipsch. ..
    Scansonic var også et kjøp i blinde.. løst bassert på sykt gode tester på verdensbasis, mye skryt på youtube.. og jeg skjønner hvorfor nå :)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Grattis med endelig de "riktige" Scansonicene i hus ! :)

    Jeg som er litt "interiørhore" iblandt må si jeg liker retningen og stilen du etterhvert har på anlegget ditt.

    Leser litt på de siste sidene hvordan du oppfatter lyden og det virker som du har bikka over til "high-end" lyd. Man tror ting låter stort med et par apekister som hamrer løs, men det er helt til man får høre enda bedre saker. Da låter ting virkelig STORT, med et vanvittig fundament, iboende struktur og detaljer, for ikke å snakke om bredden på lydbildet. Jepp, slikt er gøy, merker jeg avogtil savner den følelsen.

    Håper på mer bilder av oppsettet.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.324
    Antall liker
    9.165
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Grattis med endelig de "riktige" Scansonicene i hus ! :)

    Jeg som er litt "interiørhore" iblandt må si jeg liker retningen og stilen du etterhvert har på anlegget ditt.

    Leser litt på de siste sidene hvordan du oppfatter lyden og det virker som du har bikka over til "high-end" lyd. Man tror ting låter stort med et par apekister som hamrer løs, men det er helt til man får høre enda bedre saker. Da låter ting virkelig STORT, med et vanvittig fundament, iboende struktur og detaljer, for ikke å snakke om bredden på lydbildet. Jepp, slikt er gøy, merker jeg avogtil savner den følelsen.

    Håper på mer bilder av oppsettet.
    Takker for det. Ja det har nok bikket over til high end, og det er digg :) spes siden det også kan spille rølpete om man bare vil :)

    Det begynner,jo å bli litt kostbart.. men misstenker det er en veldig billig billett inn i en tyngere og dyrere verden..:)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.010
    Antall liker
    51.700
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Får nok utentvil smaken av High-End ja,det låter nok ikke dårligere hos deg enn hos meg selv om du har litt "kjipere" høyttalere ;)

    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.324
    Antall liker
    9.165
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Får nok utentvil smaken av High-End ja,det låter nok ikke dårligere hos deg enn hos meg selv om du har litt "kjipere" høyttalere ;)

    O
    Hehehe, nei det er kjedelig med så kjipe høytalere ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.324
    Antall liker
    9.165
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Etter mange dager på tur var det godt å komme hjem.

    2dager møte på fauske for så å kjøre til fredrikstad å bytte bil :) vel hjemme er det godt å se godgutten igjen :)

    Samt anlegget ;)

    WP_20160117_12_31_48_Pro_LI.jpg
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Lytter til daft punks eminente tron legacy soundtrack.. skremmende stort lydbilde av så "små" høytalere.. det er en vegg med lyd :)
    Bra plate, har hørt en del på den selv i det siste. Men mine høyttalere er vel så diametralt motsatte av dine som de kan få blitt. 8)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.324
    Antall liker
    9.165
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Lytter til daft punks eminente tron legacy soundtrack.. skremmende stort lydbilde av så "små" høytalere.. det er en vegg med lyd :)
    Bra plate, har hørt en del på den selv i det siste. Men mine høyttalere er vel så diametralt motsatte av dine som de kan få blitt. 8)
    Ja en meget god plate :)

    Hehe, hva har du?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Lytter til daft punks eminente tron legacy soundtrack.. skremmende stort lydbilde av så "små" høytalere.. det er en vegg med lyd :)
    Bra plate, har hørt en del på den selv i det siste. Men mine høyttalere er vel så diametralt motsatte av dine som de kan få blitt. 8)
    Ja en meget god plate :)

    Hehe, hva har du?
    Klipsch Cornwall 3. :)


    Som sagt, ganske quite the opposite av dine slanke og smekre designsøyler. :rolleyes:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.324
    Antall liker
    9.165
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Lytter til daft punks eminente tron legacy soundtrack.. skremmende stort lydbilde av så "små" høytalere.. det er en vegg med lyd :)
    Bra plate, har hørt en del på den selv i det siste. Men mine høyttalere er vel så diametralt motsatte av dine som de kan få blitt. 8)
    Ja en meget god plate :)

    Hehe, hva har du?
    Klipsch Cornwall 3. :)


    Som sagt, ganske quite the opposite av dine, slanke og smekre designsøyler. :rolleyes:
    Ja en litt annen ende av skalaen.. :) ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.324
    Antall liker
    9.165
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Den du linka til er vel den minste gulv modellen.. Så kommer bethoven baby grand.. Og bethoven grand :)

    Skulle gjerne hatt bethoven :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.971
    Antall liker
    14.251
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Den du linka til er vel den minste gulv modellen.. Så kommer bethoven baby grand.. Og bethoven grand :)

    Skulle gjerne hatt bethoven :)
    Ikke den minste (det finnes/fantes en Bach), men den beste ;)

    Vienna Acoustics Mozart Concert Grand SE (TAS 213) | The Absolute Sound

    Vienna Acoustics Mozart SE – Reviews | TONEAudio MAGAZINE

    Bare tuller med deg. Lurer også på en baby grand eller en concert grand, men noen mener de ikke klinger og klanger så godt som Mozart'n.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.324
    Antall liker
    9.165
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Den du linka til er vel den minste gulv modellen.. Så kommer bethoven baby grand.. Og bethoven grand :)

    Skulle gjerne hatt bethoven :)
    Ikke den minste (det finnes/fantes en Bach), men den beste ;)

    Vienna Acoustics Mozart Concert Grand SE (TAS 213) | The Absolute Sound

    Vienna Acoustics Mozart SE – Reviews | TONEAudio MAGAZINE

    Bare tuller med deg. Lurer også på en baby grand eller en concert grand, men noen mener de ikke klinger og klanger så godt som Mozart'n.
    Mozart tror jeg ikke gir så mye mer enn haydn.. så jeg ville nok gått opp noen hakk.. er i allefall ikke i tvil om at vienna likte jeg :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.971
    Antall liker
    14.251
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Den du linka til er vel den minste gulv modellen.. Så kommer bethoven baby grand.. Og bethoven grand :)

    Skulle gjerne hatt bethoven :)
    Ikke den minste (det finnes/fantes en Bach), men den beste ;)

    Vienna Acoustics Mozart Concert Grand SE (TAS 213) | The Absolute Sound

    Vienna Acoustics Mozart SE – Reviews | TONEAudio MAGAZINE

    Bare tuller med deg. Lurer også på en baby grand eller en concert grand, men noen mener de ikke klinger og klanger så godt som Mozart'n.
    Mozart tror jeg ikke gir så mye mer enn haydn.. så jeg ville nok gått opp noen hakk.. er i allefall ikke i tvil om at vienna likte jeg :)

    Jeg har hørt begge. Haydn er fin, men Mozart gir mer mer enn man skulle tro. Mer enn Sonus Faber Domus Grand Piano, for eksempel.
    Tror det har å gjøre med innvendig volum på Mozartene i forhold til Haydn. Lurer på hvordan et par Haydn med subber stiller seg i forhold til Mozart.
    Vet ikke om de likte subber? Jeg har ikke fått til å integrere Mozart med sub, dessverre.

    vienna.JPG
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.324
    Antall liker
    9.165
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Den du linka til er vel den minste gulv modellen.. Så kommer bethoven baby grand.. Og bethoven grand :)

    Skulle gjerne hatt bethoven :)
    Ikke den minste (det finnes/fantes en Bach), men den beste ;)

    Vienna Acoustics Mozart Concert Grand SE (TAS 213) | The Absolute Sound

    Vienna Acoustics Mozart SE – Reviews | TONEAudio MAGAZINE

    Bare tuller med deg. Lurer også på en baby grand eller en concert grand, men noen mener de ikke klinger og klanger så godt som Mozart'n.
    Mozart tror jeg ikke gir så mye mer enn haydn.. så jeg ville nok gått opp noen hakk.. er i allefall ikke i tvil om at vienna likte jeg :)

    Jeg har hørt begge. Haydn er fin, men Mozart gir mer mer enn man skulle tro. Mer enn Sonus Faber Domus Grand Piano, for eksempel.
    Tror det har å gjøre med innvendig volum på Mozartene i forhold til Haydn. Lurer på hvordan et par Haydn med subber stiller seg i forhold til Mozart.
    Vet ikke om de likte subber? Jeg har ikke fått til å integrere Mozart med sub, dessverre.

    Vis vedlegget 360378
    Haydn overrasket voldsomt her.. en morsom ting var jo at de evnet å spille høyt.. ;)
    Integrerte dm meget fint med mine 2 suber.
     

    Olmais

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.11.2013
    Innlegg
    166
    Antall liker
    76
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Scansonic mb 2.5 også på tur ut...?

    Mer kjøp og salg enn lytting?;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.010
    Antall liker
    51.700
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Der ser du :)
    Når du kom herifra og spillte på dine høyttalere ble du så deppa at du må bytte de ut,det er bare Sonus Faber som kan tilfredsstille ørene dine nå ;););)


    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.324
    Antall liker
    9.165
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Der ser du :)
    Når du kom herifra og spillte på dine høyttalere ble du så deppa at du må bytte de ut,det er bare Sonus Faber som kan tilfredsstille ørene dine nå ;););)


    O
    Hehe, neida, klangen i dine sonus er ganske så lik mb på mange områder.. er mer luft i diskanten på mb, samt en enda større mellomtone.. og betydelig mer bass.. Sonus olympica 1 kunne jeg tenkt meg å testet.. men vet ikke :)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Nye Sf Olympica 1 på Soundgarden til 29k. Sjekk linken til lagersalg på 'gode kjøp' tråden.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Så fryktelig synd og leit at jeg solgte 4312E før du fikk fatt på de, BT.

    Du skulle vært litt kjappere i svingen ;)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Dette gikk da uventet fort :confused:

    Men regner med det er mye annet som frister ! La snøballen rulle...!!
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.324
    Antall liker
    9.165
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Dette gikk da uventet fort :confused:

    Men regner med det er mye annet som frister ! La snøballen rulle...!!
    Vi får se... sjangsen for at en tåre triller er stor vis de forlater.. nr 1 på listen til nå.. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn