X-Cell lever i matrixen med katta & Nico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Tja.. det er noe med klipsch.. quisten har nok gått på samme blemme som meg å blit litt ødelagt ;) det er noe med dynamikken til klipsch som man ikke helt finner andre plasser..
    Men da burde man kanskje bare slå seg til ro med at det er det merket man liker best og velge modell deretter? ;)
    Selv om det er kjedelig å komme i mål med noe i denne hobbyen :p
    Hehe, ja.. har prøvd og bytte bort fra klipsc tidligere uten suksess.. men for å være fair mot SA så har de mange trekk som er kanon bra.. :) men kan bli morro og teste dem opp side om side ved ny klipsch :)
    - et lite tips...- Høyttalere med fullfrekvent LYD ...altså 20Hz - 20.000Hz +/- 3dB med varm eller kald LYD-Struktur vil være, og gi Deg en STOR INNSIKT og Fullstendig innsikt - som et Referanseoppsett til ditt eget utvikling-BEHOV av et ULTIMAT Referanse-Oppsett !!!?
    Noen Eksempler:
    - Dali: - Megaline kr. 338.000,-/par
    - Morell: - kr. 209.000,-/par
    - Kef: - Muon - kr. 749.000,-/par
    - L.....A....: - kr. 99.000,-/par
    - M...............: - kr. 19.990,-/par
    - M......................: - kr. 49.000,-/par
    - M..............................: - 79.000,-/par
    - M.............................................: - 98.000,-/par
    Mvh. Lyden av Opplevelser
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja da var mine kjære små SVS tatt ut av oppsettet og pakkes ned. Ny eier venter og har mye glede på vei.. ;)

    Litt morro og høre hva som bor i bunn på Mantra 50, man blir litt overrasket over hva 4" klarer og utrede.
    Dåg merker jeg det mangler litt ned til det RF52 spilte.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.833
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er vel ingen som kan highend til pølsepris ;)

    Behøver ikke låte higend selv om det koster like mye som en ny Ferrari heller:rolleyes: Mange som bruker store summer og tror de skal finne lyd-nirvana og glemmer at lyden er summen av alt. Anlegg, plassering, rom utforming, akustikk ++++++. Jeg har hørt anlegg med total pris på 30000 - 40000,- som har spilt bedre en anlegg til mange ganger prisen.

    Har du funnet den lyden du foretrekker ved og bruke Klipsch ser jeg ingen grunn til at du skal kjøpe noe annet i blinde. Bedre og lytte til så mye utstyr som mulig og om noe skulle trigge deg så kan du endre merke.

    roeng2
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er vel ingen som kan highend til pølsepris ;)

    Behøver ikke låte higend selv om det koster like mye som en ny Ferrari heller:rolleyes: Mange som bruker store summer og tror de skal finne lyd-nirvana og glemmer at lyden er summen av alt. Anlegg, plassering, rom utforming, akustikk ++++++. Jeg har hørt anlegg med total pris på 30000 - 40000,- som har spilt bedre en anlegg til mange ganger prisen.

    Har du funnet den lyden du foretrekker ved og bruke Klipsch ser jeg ingen grunn til at du skal kjøpe noe annet i blinde. Bedre og lytte til så mye utstyr som mulig og om noe skulle trigge deg så kan du endre merke.

    roeng2
    Det har du helt rett i.. øret som bestemmer hva som låter best for vær enkelt..
    Jeg har null tvil på at jeg ville likt ditt oppsett og hadde koset meg stort på en lyttekveld... men hadde jeg klart å leve med deg selv i mer enn en kveld? ;)

    Og ja.. har hørt anlegg i 7siffra klassen, var nok med 1 sang for min del.. alt for analytisk.. ingen lytteglede..

    Så der er jeg vel bannlyst fra highend kjerka.. ;)

    Klipsch har gitt mye av alt, og beviser også at de kan innfri selv kresene ører vis de parres med god og litt kostbar elektronikk..
    Men klart, man kan gå seg vill og kjøpe seg ihjel i denne verden..
    Jeg har ingen tro på at en kabel til 180.000kr er bedre enn en til 4000kr.. og alle som mener dem kan høre forskjell i 4000kr til 180.000kr klassen har nok en del placebo.. hvis dette var mulig så er det rart ingen har satsa på å vinne den millionen som henger i lufta i usa.. ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.833
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er vel ingen som kan highend til pølsepris ;)

    Behøver ikke låte higend selv om det koster like mye som en ny Ferrari heller:rolleyes: Mange som bruker store summer og tror de skal finne lyd-nirvana og glemmer at lyden er summen av alt. Anlegg, plassering, rom utforming, akustikk ++++++. Jeg har hørt anlegg med total pris på 30000 - 40000,- som har spilt bedre en anlegg til mange ganger prisen.

    Har du funnet den lyden du foretrekker ved og bruke Klipsch ser jeg ingen grunn til at du skal kjøpe noe annet i blinde. Bedre og lytte til så mye utstyr som mulig og om noe skulle trigge deg så kan du endre merke.

    roeng2
    Det har du helt rett i.. øret som bestemmer hva som låter best for vær enkelt..
    Jeg har null tvil på at jeg ville likt ditt oppsett og hadde koset meg stort på en lyttekveld... men hadde jeg klart å leve med deg selv i mer enn en kveld? ;)

    Og ja.. har hørt anlegg i 7siffra klassen, var nok med 1 sang for min del.. alt for analytisk.. ingen lytteglede..

    Så der er jeg vel bannlyst fra highend kjerka.. ;)

    Klipsch har gitt mye av alt, og beviser også at de kan innfri selv kresene ører vis de parres med god og litt kostbar elektronikk..
    Men klart, man kan gå seg vill og kjøpe seg ihjel i denne verden..
    Jeg har ingen tro på at en kabel til 180.000kr er bedre enn en til 4000kr.. og alle som mener dem kan høre forskjell i 4000kr til 180.000kr klassen har nok en del placebo.. hvis dette var mulig så er det rart ingen har satsa på å vinne den millionen som henger i lufta i usa.. ;)

    Man kan få høyttalere som graver frem hver minste detalje i musikken uten at det bli analytisk og morofaktoren er godt i varetatt. Elac har med FS 409 klart dette og er vel grunnen til at de står min stue. Men de må parres med rett elektronikk.

    At man kan høre forskjell på 2 kabler foresetter jo at de har forskjellig konstruksjon, ikke pris:cool:

    roeng2
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er vel ingen som kan highend til pølsepris ;)

    Behøver ikke låte higend selv om det koster like mye som en ny Ferrari heller:rolleyes: Mange som bruker store summer og tror de skal finne lyd-nirvana og glemmer at lyden er summen av alt. Anlegg, plassering, rom utforming, akustikk ++++++. Jeg har hørt anlegg med total pris på 30000 - 40000,- som har spilt bedre en anlegg til mange ganger prisen.

    Har du funnet den lyden du foretrekker ved og bruke Klipsch ser jeg ingen grunn til at du skal kjøpe noe annet i blinde. Bedre og lytte til så mye utstyr som mulig og om noe skulle trigge deg så kan du endre merke.

    roeng2
    Det har du helt rett i.. øret som bestemmer hva som låter best for vær enkelt..
    Jeg har null tvil på at jeg ville likt ditt oppsett og hadde koset meg stort på en lyttekveld... men hadde jeg klart å leve med deg selv i mer enn en kveld? ;)

    Og ja.. har hørt anlegg i 7siffra klassen, var nok med 1 sang for min del.. alt for analytisk.. ingen lytteglede..

    Så der er jeg vel bannlyst fra highend kjerka.. ;)

    Klipsch har gitt mye av alt, og beviser også at de kan innfri selv kresene ører vis de parres med god og litt kostbar elektronikk..
    Men klart, man kan gå seg vill og kjøpe seg ihjel i denne verden..
    Jeg har ingen tro på at en kabel til 180.000kr er bedre enn en til 4000kr.. og alle som mener dem kan høre forskjell i 4000kr til 180.000kr klassen har nok en del placebo.. hvis dette var mulig så er det rart ingen har satsa på å vinne den millionen som henger i lufta i usa.. ;)

    Man kan få høyttalere som graver frem hver minste detalje i musikken uten at det bli analytisk og morofaktoren er godt i varetatt. Elac har med FS 409 klart dette og er vel grunnen til at de står min stue. Men de må parres med rett elektronikk.

    At man kan høre forskjell på 2 kabler foresetter jo at de har forskjellig konstruksjon, ikke pris:cool:

    roeng2
    Elac har nok klart noe rett pga sin suksess i det siste, ingen tvil om det.. :) Og en gang i tiden skal det nok testes..

    Ja kabel verden og kabeldiskusjon er skummle tema.. :p
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.833
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Elac har nok klart noe rett pga sin suksess i det siste, ingen tvil om det.. :) Og en gang i tiden skal det nok testes..

    Ja kabel verden og kabeldiskusjon er skummle tema.. :p
    Ja kabler er et tema jeg fint klar meg uten på dette forumet.
    Om du skulle falle for innfallet og opphålde deg på østlandet ved en anledning kunne det jo være en mulighet for at du fikk en demo på et par tyskere som bombarderes av amerikansk atleri. Så sant ikke galskapen skulle ta meg og et par amerikanere med horn fant plassen i stua:rolleyes:

    roeng2
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Elac har nok klart noe rett pga sin suksess i det siste, ingen tvil om det.. :) Og en gang i tiden skal det nok testes..

    Ja kabel verden og kabeldiskusjon er skummle tema.. :p
    Ja kabler er et tema jeg fint klar meg uten på dette forumet.
    Om du skulle falle for innfallet og opphålde deg på østlandet ved en anledning kunne det jo være en mulighet for at du fikk en demo på et par tyskere som bombarderes av amerikansk atleri. Så sant ikke galskapen skulle ta meg og et par amerikanere med horn fant plassen i stua:rolleyes:

    roeng2
    da kan X-Cell köpe ELAC av deg hvis du går för horn :p
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.833
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Elac er tvers igjennom kvalitet

    Så rett så rett.

    roeng2

    BS 403 er en av de beste stativ ht jeg har hørt i den prisklassen. Veldig oppløst og behagelig. Manglet litt av "morro-faktoren" mine RB 81mk2 innehar, men de kan vell egentlig ikke sammenlignes.
    Jeg har nok den oppløsningen som du nevner og helt uten og bli på trengende, men med mer pondus nedover. Kan tenke meg at BS 403 vill være meget gromt med 2 subber til.

    roeng2
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.833
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Elac har nok klart noe rett pga sin suksess i det siste, ingen tvil om det.. :) Og en gang i tiden skal det nok testes..

    Ja kabel verden og kabeldiskusjon er skummle tema.. :p
    Ja kabler er et tema jeg fint klar meg uten på dette forumet.
    Om du skulle falle for innfallet og opphålde deg på østlandet ved en anledning kunne det jo være en mulighet for at du fikk en demo på et par tyskere som bombarderes av amerikansk atleri. Så sant ikke galskapen skulle ta meg og et par amerikanere med horn fant plassen i stua:rolleyes:

    roeng2
    da kan X-Cell köpe ELAC av deg hvis du går för horn :p
    Hehe. Nei tror nok de blir om ikke jeg bestemmer meg for og handle de brukte 509 her på forumet8)

    roeng2
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hadde jeg ikke vist bedre så kan det jo virke som noen driver lobby-virksomhet for Elac her? :p

    Enda bra jeg har inngått et veddemål med The Last One om å ikke investere i noe mere nå på minst 4månder. :p
    Eneste unntaket er Klipsch såklart da det har vært sagt en stund skal komme.. :p

    Horn er nok min ting.. ;) Men kansje man lager en ELAC 509 sparebørse.. ;)
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Ja kabler er et tema jeg fint klar meg uten på dette forumet.
    Om du skulle falle for innfallet og opphålde deg på østlandet ved en anledning kunne det jo være en mulighet for at du fikk en demo på et par tyskere som bombarderes av amerikansk atleri. Så sant ikke galskapen skulle ta meg og et par amerikanere med horn fant plassen i stua:rolleyes:

    roeng2
    da kan X-Cell köpe ELAC av deg hvis du går för horn :p
    Hehe. Nei tror nok de blir om ikke jeg bestemmer meg for og handle de brukte 509 her på forumet8)

    roeng2
    har du sett 509 for 50.000:- det er en løp og køp på den.
    X-Cell fyll opp den sparegrisen din
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Stakkar X-Cell sier noe bare jeg. Er jo snart en egen Elac-tråd det her.
    Viltig å mate Elac trollet når det først kommer, det er nemlig et meget godt troll !

    Men ettersom heismusikk ikke er X-cell sin greie så er det nok bare å rocke på med Klipsch, 8 tommerne ja ?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Stakkar X-Cell sier noe bare jeg. Er jo snart en egen Elac-tråd det her.
    Viltig å mate Elac trollet når det først kommer, det er nemlig et meget godt troll !

    Men ettersom heismusikk ikke er X-cell sin greie så er det nok bare å rocke på med Klipsch, 8 tommerne ja ?
    Hehe, ja tror nok Klipsch passer min musikk bedre på mange måter.. ;) vi får se hva som dukker opp.. har jo en stor svakhet for 5.25" ;)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Sjønner jeg godt. Noe av det morsomme med dem er jo hvor ekstremt de spiller til å være så "små"
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Grei avsporing som vanlig.
    hehe, tja noe skal det altid være :)

    Hvilken kabel siktet du til Lyden av opplevelser? :)
    - Hvis du lazer-justerer SA-høyttalerne dine phase-riktig etter instruksjonsboken ( - justerer fronten på høyttalerne rett ut i rommet uten vinkling innover eller utover fra hverandre ) - og lytter på en enkelt vokalist ( - gjerne med noen andre instrumenter også ) gjerne en damestemme som bruker relativt mye S - og F-lyder så vil du høre at disse to lydene forflytter seg ganske så radikalt ut fra der hvor hovedstemmen synes mest tilstedeværende i lydbildet. Høyttalerne som i utgangspunktet er gode på bredden av Lydbildet blir avslørt - hvor de er stående plassert. Monsterkabler er bygd slik at Phase-feil oppstår - slik.

    Mvh. Lyden av Opplevelser av alt i Ultra-Phase...
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Fullfrekvent kan man lett skaffe seg med gode høyttalere og subber. Og da slipper man billigere unna en det lyden av opplevelse legger frem her. Men skal man ha referanselyd kommer man ikke utenom det og ha akustikk på plass.

    roeng2
    - Skulle SVÆRT GJERNE hatt ETT eksempel ???

    Mvh. Lyden av Opplevelser av ulidelig spent på EKSEMPEL........!!!
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er vel ingen som kan highend til pølsepris ;)
    - Hmmm - Hvorfor ikke ? Jeg trodde det var akkurat DER du skulle ta markedet med STORM ;)!!!

    Mvh. Lyden av Opplevelser med Ultra-Hørsel....
    Aldri påstått jeg skal ta noe marked med storm, har enda begge beina godt plantet på jorden... ;)
    Og begrepet high end er det egentli en tragedie blir brukt spørr du meg.. for det er ØRET til vær enkel som avgjør hva som er rett lyd til den enkelte.. noen liker mora andre liker dattra.. ja noen liker tilogmed sønnen!

    Nei, holder meg heller litt jordnær også får man se hvordan det går. :)
    Og noe særlig fasefeil av nettfilteret kan jeg ikke si at jeg merker.. lyden er den samme gode, bare uten litt støy..
    Sliter verken med drepende S-er eller F-er, og det meste er pent plassert der det skal være i lydbildet.. i allefall for meg som er en normal dødelig og ikke har laserkalibrerte ører :)
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Tja.. men selv der begynner det jo å ta litt av må jeg si :)
    - Nei - jeg skrev ikke feil da jeg skrev 19.990,-/par fra ...................med Frekvensgang 20-20.000Hz +/- 3dB i Måle-rom. Disse har en størrelse på 14,5 x 109,0 x 33,0cm ....- og blir "litt" store til Head-Fi........vil jeg nok påstå ?
    Mvh. Lyden av Opplevelser av Seriøst LYD-TRYKK uten bitende kompresjoner.....
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Ja da var mine kjære små SVS tatt ut av oppsettet og pakkes ned. Ny eier venter og har mye glede på vei.. ;)

    Litt morro og høre hva som bor i bunn på Mantra 50, man blir litt overrasket over hva 4" klarer og utrede.
    Dåg merker jeg det mangler litt ned til det RF52 spilte.

    - En Super TEST-musikk er original-innspillingen fra Filmen der Bruce Springsteen synger Philadelphia. Disse forskjellige Sub-bass-slagene som propper opp rundt Deg som lytter med denne EXTREME Q-Sound opplevelsen endrer garantert all oppfattelse og Opplevelser av Lytte-Rommet som faktisk kan Phases helt bort !!!

    Mvh. Lyden av Opplevelser av Fullstendig tilstedeværelser.............?
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Det er vel ingen som kan highend til pølsepris ;)
    - Hmmm - Hvorfor ikke ? Jeg trodde det var akkurat DER du skulle ta markedet med STORM ;)!!!

    Mvh. Lyden av Opplevelser med Ultra-Hørsel....
    Aldri påstått jeg skal ta noe marked med storm, har enda begge beina godt plantet på jorden... ;)
    Og begrepet high end er det egentli en tragedie blir brukt spørr du meg.. for det er ØRET til vær enkel som avgjør hva som er rett lyd til den enkelte.. noen liker mora andre liker dattra.. ja noen liker tilogmed sønnen!

    Nei, holder meg heller litt jordnær også får man se hvordan det går. :)
    Og noe særlig fasefeil av nettfilteret kan jeg ikke si at jeg merker.. lyden er den samme gode, bare uten litt støy..
    Sliter verken med drepende S-er eller F-er, og det meste er pent plassert der det skal være i lydbildet.. i allefall for meg som er en normal dødelig og ikke har laserkalibrerte ører :)
    - Jeg mente Høyttalerkabler -og ( tilhørende Signalkabler fra M..ster ) ...- Nettfilteret synes jeg er helt ok.
    Mvh. Lyden av Opplevelser - med håp om at DU også en Dag kan dyrke hobbyen din på fulltid med god margin !!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn