WW Silver Eclipse Series 5.2

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Kort og greit navn....
Jeg byttet for en tid tilbake ut store deler av anlegget mitt, og skaffet meg Accuphase E-450 integrert forsterker, Proac D28 høyttalere og altså disse kablene. Jeg har en følelse av at kablene låter ørlite grann lyst i dette oppsettet. Jeg har ingen erfaring for at forsterkeren eller høyttalerne skulle låte lyst, så derfor "skylder" jeg på kablene, men i og med at jeg byttet alt samtidig er det litt vanskelig å peke ut synderen. Har noen erfaring med disse kablene? Jeg skaffet meg dem i midten august, og selv om anlegget ikke har spilt kontinuerlig siden den gang, har de fått dugelig med timer.
 
H

hobby

Gjest
Ja, har hatt slike kabler selv. Min oppfatning er at de er nokså nøytrale, og heller filtrerer bort det siste i toppen. Min erfaring er heller at Accuphase forsterkere kan helle litt mot det lyse. Har tidligere bl.a. hatt E-408 selv.

Hvis du tenker på kabelbytte vil jeg ellers på det varmeste anbefale Analysis Plus sammen med Accuphase. Jeg har f.eks. forsøkt Analysis Plus Golden Oval XLR fra Cary DVD til Accuphase integrert og mellom Accuphase DP-700 og Burmester preamp. Disse kablene kan man skaffe til en overkommelig pris fra USA og knuste f.eks. mine tidligere WW Gold Eclipse 5.2 i sammenligning. Mye bedre på alle paremetre. Jeg nevner presisjon, oppløsning, holografi og samtidig mer slam der nede. I mitt oppsett 2 har jeg disse signalkablene i dag sammen med Nordost Tyr høyttaler kabler. Det er jeg veldig godt fornøyd med!

PS: Wireworld lanserer snart en ny topp-kabel over Gold som vil hete "Platinum".
 

TrondH

Medlem
Ble medlem
09.02.2007
Innlegg
25
Antall liker
3
Hei.
Jeg har fått låne et sett av disse kablene og kan si meg enig med Cappucino: De er absolutt ikke lyse. Det første jeg reagerte på var et stort løft i bassen i forhold til mine egne kabler - faktisk et så stort løft at jeg tror jeg kjøper Silver Eclipse før dollaren stiger for mye. Korstemmer for eksempel: Disse kablene gir et rasp i bass-stemmene som jeg ikke har hørt før i mitt anlegg. Lånekablene er helt nye, og dermed ikke innspilt, så jeg regner med at de også løsner litt i toppen etter hvert.
Trond
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Dollaren skal nok kraftig NED i løpet av kort tid...

Har ikke hørt mye Accuphase, bare et kvarter på en messe i ukjent rom og med ukjente HT, noe horngreier.

Har derimot hørt ProAc og de er IMO lyse i klangen med mye nivå oppover.

Har ikke hørt kabelen, men GENERELT vil en sølvkabel gi litt ekstra sting i øvre frekvenser enn en ren kobberkabel, noe jeg selv foretrekker på mine Nova Be. Der går det dårlig med sølvkabler.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Prøv å ikke peke HT så voldsomt inn mot ørene. La de krysse BAK deg, dvs. gå forbi hvert øre med en 1/2m eller mere.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.120
Antall liker
10.575
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Du kan også prøve å krysse dem foran ørene. Har fått mer og mer sansen for en slik vinkling av høyttalere. (Ikke alle passer like godt selvsagt)
 

Baron

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
51
Antall liker
0
Hei! Lurte bare på hva slags medie du spiller musikken din fra? Jeg har selv E-450 og bruker samme kabler som deg også. Det spiller ikke lyst! Nå kjenner ikke jeg de høytalerne særlig godt, men mulig svaret ligger i spilleren da??

Mvh B
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg bruker Audio Aero Capitole CD-spiller. Det er godt mulig den er litt lys, men jeg har ikke opplevd
det i tidligere oppsett.
 

Baron

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
51
Antall liker
0
Ok, den kjenner jeg ikke noe til annet enn ved navn. Kjøpte akkurat en Bryston usb DAC (bda-1). Den løftet kombinasjonen hos meg betraktelig. Den ga god varme, og satt ytterligere trykk i dynamikken.

Mvh B
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
842
Torget vurderinger
6
Steinar_Lund skrev:
Jeg bruker Audio Aero Capitole CD-spiller. Det er godt mulig den er litt lys, men jeg har ikke opplevd
det i tidligere oppsett.
Hei Steinar!
Gjorde nettopp samme feilen som deg, jeg byttet ut to komponenter samtidig. Det kan være farlige greier! Hvis man da ikke er fornøyd med lyden er det omtrent umulig å finne ut av hva en eventuell feil skyldes. Du har altså gått enda lenger, byttet nesten alt.... ::)

Capitole er ihvertfall ikke lys, dvs den vil ikke skape noe problem i øvre del av frekvensområdet ihvertfall. Det finnes sikkert spillere som er mer hardtslående helt nederst men det er vel ikke der du har problemer...?

Du bør også huske på at du har kvittet deg med CJ Premier 16 (fy, skam deg! :mad: ;D ). Denne pre'en spilte da ganske så varmt i mitt oppsett ihvertfall. Uten denne så ble det som å kjøre uten sikkerhetsbelter og samtidig mye lysere.

mvh
Finn M
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
842
Torget vurderinger
6
LydMekk skrev:
Dollaren skal nok kraftig NED i løpet av kort tid...
Dollarkurs i.f.t. Nok:
3.okt: 5,50
17.okt: 6,65

Den spådommen var du jammen heldig med.... ;D ;D ;D
 

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Innlegg
412
Antall liker
27
LydMekk skrev:
Dollaren skal nok kraftig NED i løpet av kort tid...
OT: Dollaren skal nok ned i forhold til de fleste valutaene. Så spørs det hvor mye kronen svekker seg med fallende oljepris og nedadgående rente.
 
Topp Bunn