Wouldn't It Be Good - Hva vet du om musikk fra åttitallet?

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
rolfozzy skrev:
Duverden så mye unyttig viten om søppel man har. 19/21.
Ble faktisk litt imponert av ditt resultat, rolfozzy.

Fikk 21/21. Quiz-tittel er forøvrig meget misvisende.

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
Dazed skrev:
...Men egentlig gikk det mest i Kiss, Twisted Sister og WASP allerede da, tror jeg. (Og, må jeg innrømme, rett etterpå en god del puddelrock. Bon Jovi, Europe, Treat, Ratt, etc...)
Stort sett bare det jeg hørte på også til langt ut på 90-tallet. :) Blitt mye mer åpen for annen type musikk på 2000-tallet.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.768
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Tippet i vilden sky, endte likevel på 15/21.
Det vitner om dårlig spørsmålstilling.
Det var tre spørsmål jeg bare visste, resten var tipping.
Skal ikke si for mye om musikken, men det er vel ikke så rart at det meste av dette ble fort glemt.

Ed:Det eneste jeg virkelig visste var Aha (hanka kona mi det året, et gullegg), Eurythmics og Susanne Vega. Ikke dårlige artister, må innrømme det.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
17 av 21... Tja, nå er jeg egentlig en ungdom mest fra skjæringspunktet mellom 80-90 tallet da...

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Isj, kun 15 riktige! Og jeg som KUN hørte på 80-talls musikk i går kveld. Jeg var dessverre for ung på 80-tallet til å få med meg alt. Et fantastisk tiår i musikkens verden. :)

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Antall liker
2.292
Sted
Tromsø
Tilhører vel den delen som stor sett synes at starten på 80 tallet var en tragedie.

Wouldn't It Be Good - Hva vet du om musikk fra åttitallet?

Du fikk 17 rette av 21 mulige.

Hvordan i all verden klarte jeg det der? Hadde til og med et direkte feiltrykk, skammelig er det.

Fremfor en TIL-kamp var jeg og min bror og varmet opp med noen kalde på en kjeller som het KAOS. Her var det proper rock/punk som ble spilt. Jeg ser på min bror og sier: Hva ville skje hvis vi satte på noe skikkelig kvalm 80talls pop. Han ser på meg med en alvorlig mine og sier: Er du gal? de gutta her gråt seg gjennom 80-tallet, det ville være direkte selvmord ;D

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.943
Torget vurderinger
4
Dazed skrev:
Geir Kristiansen skrev:
Tilhører vel den delen som stor sett synes at starten på 80 tallet var en tragedie.
Hvorfor?
Det lurer jeg også på.

Som alle andre tider var det meste fort glemt...så var det faktisk på 60 og 70-tallet også...selvom de tiders ungdom lett fornekter alt annet enn klassikerne i dag. Likevel hadde vi småtteri som det første og beste av U2 (jada...de er kjedelige nå), vi fikk Prince, som nettopp har solgt ut Spektrum nå 30 år etter, New Wave startet og tok etterhvert en masse rare retninger, ekektronika ble født da, mange vil hevde Springsteen hadde sin storhetstid, for ikke å snakke om Hip Hop....sånn på sparket nevnt bare. Elektronika og Hip Hop er minst like viktige for dagens populærmusikk som punk, progrock og visedilldall fra 70-tallet. Så kan selvsagt noen mene at det ikke er skapt skikkelig rock'n roll siden Keef'ern & Mick gjenoppdaget bluesen på 60-tallet. Dem om det.

Jeg vil påstå det er arroganse, latskap og innsnevret kunnskapsløshet å hevde 80-tallet var så ille som mange uttrykker.

OK, hiver på et par ;) ;) så ikke altfor mange får vondt i tærne.

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
972
Torget vurderinger
4
21/21, men så var jeg da også DJ på 80-tallet så det hadde jo nesten vært flaut å bomme på en eneste en ;D

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
21/21 ;D

Mange gode minner med det fleste av sangene der