Velodyne sin DD serie er meget bra med tanke på integrering. Har DD 18, og det funker kanonbra etter litt jobbing med innstillingene via målemikrofonen og ved å se på en monitor som også kobles opp under prosessen med å stille den inn riktig.
Først sjekker en frekvenskurven på hovedhøytt. Sub sender ut kontinuerlig testsignal som viser denne på monitoren. Sub må være muted når dette pågår. Deretter trykkes muting av på medfølgende fjernkontroll. Da ser en hvordan målekurven forandrer seg. Volum på sub justeres da til ønsket nivå, deretter justeres fasen. På DD serien er der flere faste presets, finn den faseinnstillingen som gir den jevneste kurven uten for mange daler og topper. De dype dalene er de værste å få bort, unngå en kurve som har for mange sånne. Toppene derimot er det lettere å få justert ned. Dette gjøres med den innebygdeu eq i Sub.
Kan legge til at mine høytt daler raskt nedover fra 100 hz, for så få en heving rundt 28hz. Det var dette som etterhvert trigget fram en sub hos meg. Følte det manglet ett viktig fundament i bunn.
Etter DD 18 kom i hus, har jeg ikke sett meg tilbake. Musikken fremstår med en helt annen autoritet og rytmisk driv enn før. Vil på det sterkeste anbefale en sub med DSP. Har prøvd subber uten ,og det blir ikke bra nok her hos meg.
Mvh