WireWorld strømkabler

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.796
Antall liker
1.642
Sted
Sjælland. Danmark.
WireWorld
Jeg vil dele mine oplevelser med jer om WireWorldstrømkabler. Det er ikke alle, der hører forskel på strømkabler, men jeg gør. Da jeg syntes at forskellen er stor, syntes jeg andre skulle opleve det. Jeg har søgt om erfaring om disse, men ikke fundet noget.

Jeg har et musikanlæg, med gode kabler af Oyaide Tunami GPX Power kabel fra vægudtag og til Furutech fordeler boks og derfra videre til 3stk. monoblokke. Men jeg manglede et strøm kabel til min nye Dac / Pre som er bygget af ”Drossel” og til strømforsyningen til mit nye drev fra Projekt CD RS Box. Strømforsyningen hedder Power Box RS Uni 1-way.


Jeg lånte et strømkabel af ”Drossel”, som hedder Aventis Plus, men jeg skal jo have mit eget.


Derfor lånte jeg et strømkabel med hjem, og det er fra WireWorld med betegnelsen Aurora.
 
Sist redigert:

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.796
Antall liker
1.642
Sted
Sjælland. Danmark.


Der blev sammenlignet med et standart kabel… og Aventis Plus og ja. WireWorld var bedre på så mange ting, at det blev siddende. Rummet voksede. Detaljer. Klarhed og flere andre ting.

WireWorld Aurora er den andet billigste, og da jeg havde lyttet til det en måned, tænkte jeg, at det kunne være interessant at lytte til et endnu dyrere fra WireWorld. Ikke fordi jeg manglede noget l lyden, da den var god med dybde perspektiv, bredde og højde. Lyden var dynamisk. Klar og ren. Men kunne det blive endnu bedre?

Så jeg lånte 3 kabler mere. Det var det billigste WireWorld Stratus 7. Det var et WireWorld Silver Electra samt et XLR kabel, der hedder WireWorld Eclipse 7.

Strømkabler WireWorld Aurora blev lyttet igennem med kendt musik. Forskellig nummer jeg kendte godt samt en cd med Leonard Cohen: Dear Hunter.

Da jeg syntes det var på tide, at prøve WireWorld Silver Electra, der dog var helt frisk dvs. uindspillet. Men der blev lyttet med det samme. Hvad skete der med musikken. Her er fra mine notater:

Der blev sammenlignet med et standart kabel… og Aventis Plus og ja. WireWorld var bedre på så mange ting, at det blev siddende. Rummetvoksede. Detaljer. Klarhed og flere andre ting.


DSC00588.jpg


Et billede fra sammenligningen. Det sølvfarvede er WireWorld Silver Electra 7 i 1 meter. Det næste er Oyaide Tunami GPX Power selvbyg.
Derefter WireWorld Aurora i 2 meter og det blå er WireWorld Stratus 7 i 1 meter.
Fødekablet til Furutech fordeler boks er Oyaide Tunami GPX Power i ca. 4 meter.
Bemærk malertapen, der viser hvordan stikne skal monteres. Det er vigtigt og det kan være forskellen på, at opleve det eftertragtede punch i bassen.

 
Sist redigert:

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.796
Antall liker
1.642
Sted
Sjælland. Danmark.
Leonard Cohen: Dear Hunter kender jeg så godt, da jeg har spillet den meget på det sidste.
Det som WireWorld Silver Electra gør hos mig er:
Bassen bliver mere sprød og giver ligesom en dybde i tonen med start og stop.
Lydbilledet åbner endnu mere op.
Pigestemmer på Leonard Cohen: Dear Hunter står meget mere tydeligt. Det er virkelig godt. Pludselig brummer Leonard Cohen på en tydeligere måde, jeg ikke før havde hørt.
På samme numre bruges kvinde stemmerne som en tone man tænder for og slukker for.
Rummet er større og bedre.
Nye lyde dukker op i nr. 5 på Cd'en. Jeg bemærker en speciel raslelyd, som jeg ikke havde registreret før.
Bækkener står så flot og klart i nr. 9 på Cd'en.

Det var hvad jeg havde fået skrevet ned. Jeg kan kun opfordrer til selv at lytte hjemme på eget anlæg og så låne gode strømkabler.
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.796
Antall liker
1.642
Sted
Sjælland. Danmark.
DSC00590.jpg


Så blev der indkøbt 2 nye strømkabler fra WireWorld som er Silver Electra i 2 meters udgaven. Så skal der lyttes.
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Jeg har tidligere oppfattet liknende forskjeller på strømkabler hos meg. Ikke med samme kabler, men forskjell lydmessig.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.272
Antall liker
3.301
Torget vurderinger
49
Har også WW Silver Eclipse 7 kabler.
De skal stå og spille 1 mnd før jeg går igang med sammenligninger, men det låter bra.
Høyttaler kabelen er litt stiv, det er det eneste jeg ikke liker.
 

skallet hare

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.01.2012
Innlegg
305
Antall liker
671
Sted
Oslo
Torget vurderinger
53
druty 1.jpg
hadde i sin tid de fleste strømkabler fra wireworld fra den eldre 5,2 serie. etter min mening aurora er den beste kjøp i pris/kvalietet forhold. stratus har litt for mye (subsonisk) bass men passer faktisk ganske bra til "tørre" transistorer. aurora aksenterer bass også sterk men ikke den dypeste men spiller ganske jevnt i forhold til electra serie. generelt i sin priskalsse både stratus og aurora har ikke noe konkuranse særlig hvis man vurderer å kjøpe brukt. begge er ganske universielle.
vanlig electra avrunder alt for mye laveste og høyeste frekfenser. silver electra damper sybilanter og generelt kutter litt for mye høyeste toner etter min menning. gold electra o platinium er alt for dyre. i den priskalsse kan man finne vesentlig bedre strømkabler.
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.796
Antall liker
1.642
Sted
Sjælland. Danmark.
Min foreløbig konklusion er på de to WireWorld Silver Electra brugt til mine to særdeles kraftige monoblokke. 2200 - 2300 watt trafo og 132.000 mikrofarad der styrer igennem 2 x 2,5 kvadrat sølv mine højttalere, der har to 8 tommer tråd ophængte basser, der har 130 liter at boltre sig på.

Dette nævnt, fordi hvis der havde været mindre kræfter, der var sluppet løs, var jeg måske fremkommet til et andet resultat.

Her mistede jeg noget af den gode bas, som der er med Oyaide Tunami GPX Power kabel, som er med 3 ledere i 5,5 kvadrat. WireWorld havde mange detaljer med f. eks. bækkener og det var rigtig godt med fint rum også, men jeg foretrak Oyaide Tunami, der mere har urkræfter. Men det WireWorld var ikke købt dertil, så det var nu nok meget godt økonomisk...

Derefter blev strømkablet til strømforsyningen til drevet, Projekt CD RS Box, prøvet. Her sad der WireWorld Aurora 7 i 2 meter, som gjorde det rigtig godt. Men i stedet for kom WireWorld og det var Silver Electra 7 også i 2 meter. Det var et stor løft i lyden. Nye ting bemærkede jeg. Detaljer. Ja det var bare bedre. Strømkablet er dyrere end strømforsyningen. Næste det dobbelte...

Min Dac / Pre, som er bygget af Drossel og er fremragende, havde et lånt WireWorld Silver Electra 7 i 1 meters udgaven, som sad deri. Jeg har altid ment, at strømkabler skal være lange og her blev der skiftet til det samme dog på 2 meter. Lyden blev bedre. Mere klar og jeg var klar over, at det var det der skulle blive tilbage. Begge var helt nye. Det lange dog kun brugt en lørdag til monoblokkene.
Nu er lyden bedre end nogen sinde. Jeg kan varmt anbefale WireWorld Silver Electra og bestemt også Aurora 7 og Stratus 7.

Jeg overvejer et AES/EBU Gold Starlight 7 XLR. Det skal sammenlignes med et Nordost Blue Haven med Furutech RCA stik.



Projekt powerboxrsuni1way.jpg



Projekt Power Boks 1 way.

Der skal monteres et bedre kabel end det medfølgende hen til Projekt CD RS Box, som er et drev.
 
Sist redigert:

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.796
Antall liker
1.642
Sted
Sjælland. Danmark.
Erfaring med WireWorld strøm kabler er velkomne.

Man er også meget velkommen med erfaringer med andre WireWorld kabler.

Jeg skal selv i en forretning låne et WireWorld AES/ABU digital XLR Gold Starlight og det skal sammenlignes med et blåt Nordost der er termineret af Drossel med RCA stik. Min erfaring er, at der er tydelig forskel på digitale kabler.
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.796
Antall liker
1.642
Sted
Sjælland. Danmark.
Har også WW Silver Eclipse 7 kabler.
De skal stå og spille 1 mnd før jeg går igang med sammenligninger, men det låter bra.
Høyttaler kabelen er litt stiv, det er det eneste jeg ikke liker.
Så fik jeg købt et mere til endnu mere vellyd og jeg kunne godt bruge et mere til min Oppo 105D, som også er bedre med det kabel. Testet med 2 andre WireWorld og et med 3 ledere på 4 kvadrat og Furutech stik og Neo Tech hun.
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.796
Antall liker
1.642
Sted
Sjælland. Danmark.
Fortsættelse af udskiftning af strømkabel mm. Nu brugte jeg Audiolab 8200AP surround processer og Blue-Ray afspilleren Oppo 105D.
Audiolab 8200AP surround processer blev brugt med WireWorld Aurora og det lød fortræffeligt. Langt bedre end med originalt kabel men flere detaljer, rum osv.
Men da der kom et helt nyt WireWorld Siver Electra på i 2 meters udgaven, blev lyden løftet yderligere med mere klar lyd og flere detaljer.
Jeg havde lånt et HDMI kabel fra WireWorld. En tidligere model, da den nye jeg skulle have lånt var solgt. Ja HDMI kabler lyder forskelligt.
Der sad et Jen Tech på 2 meter i forbindelsen imellem Oppo'en og Audiolab 'en.
Flere detaljer. Et godt nummer med Eric Bibb og Cyndee Peters på cd'en Music from the Heart, blev guitar spillet meget tydeligere og det variere mere lyd styrken. Jeg hørte nye ting i rytmen jeg ikke før så tydelig havde bemærket. Det lød så flot.
Et nummer fra "Die Kluge" står strygerne bedre med tydeligere og klart. Der skubbes noget tungt og den vej der skubbes bliver også mere tydelig.

Gad vide om det nye WireWorld HDMI vil være bedre? Det skal i hvert fald prøves.

Så skulle der prøves igen på Oppo'en med skift af strømkabel, Der sad et hjemmesamlet kabel på med 3 x 4 kvadrat med Furutech han FI-E11 og Neo Tech hun. Der skal ikke siges så meget. Men igen tydeligere diskant og der blev fjernet et dis. Altså lidt mere klar lyd. Kablet er også mere dynamisk og bassens variationer står tydeligere.

Nu lytter jeg forskel på fordeler-bokse. Og ja. Der er forskel.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.272
Antall liker
3.301
Torget vurderinger
49
Har du testet WireWorld sin fordelingsboks "WireWorld Matrix Powerstrip" ?
Enig med deg at det er lyd forskjeller på noe så enkelt som strømkabler.
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.796
Antall liker
1.642
Sted
Sjælland. Danmark.
Har du testet WireWorld sin fordelingsboks "WireWorld Matrix Powerstrip" ?
Enig med deg at det er lyd forskjeller på noe så enkelt som strømkabler.
Ja. Den er god, men Furutech er bedre. Min vurdering er, at der er mere dramatik samt ro på Furutech. Der er bedre dynamik og en sanger kommer lidt mere anderledes fri. Jeg syntes, at der lidt mindre støj på Furutech TP 60 E. Det er dog ikke meget.
Furutech ser ud til de priser jeg har set, koster mere end det dobbelte.
WireWorld er meget neutral og man får mere pr. krone. Jeg kender ikke prisen i Danmark og Norge, men i EU er prisen det dobbelte ca.

Man bør selvfølgelig selv lytte om det samme gælder hos dig. Begge har stjernekobling, som jeg mener er godt, da så alle apparater får strøm først.

Jeg lyttede Furutech igennem med kendte numre og skiftede så til WireWorld Matrix 2. Deraf mine indtryk. Bagefter tilbage igen og ja, jeg foretrak Furutech 60. Men begge er rigtig gode og lange bedre end et skod plastik fordeler boks.

Nu lytter jeg til en Vibex Three 11R og den er altså god. Det er en udgået model, der skulle være erstattet med en endnu bedre. Den har 11 udgange hvoraf de tre er uden nogen filtrering.
 
H

Hifibasillen

Gjest
Noen med erfaring rundt C7 stikk? tenker å prøve ut Wireworld sine kabler da Supra ikke fører C7 stikk, tips tas med stor takk 🙂 skal brukes på HK Citation amp da Yamaha AS 701 ligger til salg for tiden.
 
Topp Bunn