WiMP`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Hehe, du spiller akkurat de få som ligger inne på Wimp. Spotify har mange album (mellom 10 og 20).
    Se om du f.eks får spilt av låta Hard Shoulder fra albumet Get Lucky?
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.311
    Antall liker
    5.296
    Sted
    Moss
    Venn --> uvenn
    på WiMP er nesten alle Knopfler album "ikke avspilling" på, sikkert for å feire at det er konsert i kveld...?
    på Spotify er det fullt mulig å spille dem. Farvel.
    Hva er det sant på tidal går alle albumene til mark knopfler og spille av

    Imagine
    Da har nok du en annen Tidal enn meg, Imagine :rolleyes:
    Spiller nå som bare det jeg , så hva dere gjør forstår ikke jeg :)

    Vis vedlegget 325580 Vis vedlegget 325581 Vis vedlegget 325582 Flere dere vil at jeg skal legge ut

    Imagine
    Samme her, fungerer veldig bra
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Da har nok du en annen Tidal enn meg, Imagine :rolleyes:
    Spiller nå som bare det jeg , så hva dere gjør forstår ikke jeg :)

    Vis vedlegget 325580 Vis vedlegget 325581 Vis vedlegget 325582 Flere dere vil at jeg skal legge ut

    Imagine
    Samme her, fungerer veldig bra
    Dere tuller nå?
    Kan du prøve å finne følgende album fra Mark Knopfler på Wimp/Tidal nå?
    Get Lucky
    Shangri-La
    Kill To Get Crimson
    All The Roadrunning
    Ragpicker's Dream
    Cal
    Music From Local Hero

    Alle disse er spillbare fra Spotify nå mens de er blitt bortevekk den siste tiden på Wimp.....

    Eller har jeg blitt ekstremt svaksynt???
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Da har nok du en annen Tidal enn meg, Imagine :rolleyes:
    Spiller nå som bare det jeg , så hva dere gjør forstår ikke jeg :)

    Vis vedlegget 325580 Vis vedlegget 325581 Vis vedlegget 325582 Flere dere vil at jeg skal legge ut

    Imagine
    Samme her, fungerer veldig bra
    Dere tuller nå?
    Kan du prøve å finne følgende album fra Mark Knopfler på Wimp/Tidal nå?
    Get Lucky
    Shangri-La
    Kill To Get Crimson
    All The Roadrunning
    Ragpicker's Dream
    Cal
    Music From Local Hero

    Alle disse er spillbare fra Spotify nå mens de er blitt bortevekk den siste tiden på Wimp.....

    Eller har jeg blitt ekstremt svaksynt???
    Jeg får heller ikke spilt av disse albumene i Wimp / Tidal. I alle fall ikke over Sonos. Albumene finnes i biblioteket hos Wimp/Tidal, men selve sangene er grået ut. Forsøker jeg å spille disse kommer meldingen "Disse sporene er ikke tigjengelige for streaming i Wimp(evt Tidal hvis jeg prøver der). Albumet "Privateering de luxe version" lar seg spille av.

    Har vanskelig for å tro at noen brukere har spesiell tilgang til Mark Knopfler, mens andre ikke har???
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Imagine, jeg får faktisk også spilt av akkurat de som du viser at du får spilt av. Jeg får ikke spilt av albubet "Tracker", men singelen "Beryl" (som er låten du viser, den funker. Samlealbumet du viser får jeg også spilt, og det samme med "Privateering".

    Kan du prøve noen andre Knopfler album?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Imagine, jeg får faktisk også spilt av akkurat de som du viser at du får spilt av. Jeg får ikke spilt av albubet "Tracker", men singelen "Beryl" (som er låten du viser, den funker. Samlealbumet du viser får jeg også spilt, og det samme med "Privateering".

    Kan du prøve noen andre Knopfler album?
    Det var det jeg også prøvde å påpeke i innlegg #881 ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    WiMP/TIDAL --> 3 album
    Spotify --> 21 album (grunnet noen som er dupliserte)
    Du er en tålmodig kar, Liotheles ;)

    Greia:
    Slik som det funker i WiMP så kan du ha noen gode album som du liker å spille og kanskje skal du sette på godplata på julaftens morgen.
    Men, nei, det får du ikke lov til for da er det fjernet grunnet et nytt julealbum som er ute fra artisten. Eller en kirketurné...
    Upålitelig løsning, dessverre.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    WiMP/TIDAL --> 3 album
    Spotify --> 21 album (grunnet noen som er dupliserte)
    Du er en tålmodig kar, Liotheles ;)

    Greia:
    Slik som det funker i WiMP så kan du ha noen gode album som du liker å spille og kanskje skal du sette på godplata på julaftens morgen.
    Men, nei, det får du ikke lov til for da er det fjernet grunnet et nytt julealbum som er ute fra artisten. Eller en kirketurné...
    Upålitelig løsning, dessverre.
    Det er mye som stadig vekk forsvinner fra spillelistene mine i Spotify også, så Wimp er ikke alene om det problemet. Moralen er, ikke slutt med å kjøpe musikk på fysiske format :cool:.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Dere hadde rett fikk ikke spilt av di andre jeg heller merkelige greier

    Imagine
     

    kjetinho

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    788
    Antall liker
    22
    Wimp har droppa støtte til windows-telefonar og fjerna appen frå windows store. Skikkeleg nedtur for meg, som nett måtte køyre reset på telefonen..
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.732
    Torget vurderinger
    4
    WiMP/TIDAL --> 3 album
    Spotify --> 21 album (grunnet noen som er dupliserte)
    Du er en tålmodig kar, Liotheles ;)

    Greia:
    Slik som det funker i WiMP så kan du ha noen gode album som du liker å spille og kanskje skal du sette på godplata på julaftens morgen.
    Men, nei, det får du ikke lov til for da er det fjernet grunnet et nytt julealbum som er ute fra artisten. Eller en kirketurné...
    Upålitelig løsning, dessverre.
    Det er mye som stadig vekk forsvinner fra spillelistene mine i Spotify også, så Wimp er ikke alene om det problemet. Moralen er, ikke slutt med å kjøpe musikk på fysiske format :cool:.
    Nettopp hvorfor strømming aldri vil kunne bli min hovedkilde til musikk. Og typisk platebransjens enorme og destruktive kontrollbehov. De lærer ikke.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er jo litt musikk å ta av selv om litt forsvinner fra spillelisten eller ikke er tilgjengelig :rolleyes: Er jo kjekt når det kommer et musikktips på HFS, og albumet bare er et klikk unna. For meg trumfer det definitivt det lille irritasjonsmomentet over at noe ikke er tilgjengelig.

    Forøvrig sikkert bare noen måneder før Wimp er historie. Samme hva de sier er det nok ikke tilfeldig at de gang på gang forteller meg at jeg kan logge inn på Tidal med samme passord. Samma det :)
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.732
    Torget vurderinger
    4
    Jo, tilgjengelighet når man vil sjekke ut ny musikk er fantastisk og jeg bruker Wimp stadig, hører Highasakite på Wimp nå, men å basere meg på det som hovedkilde ? Aldri.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jo, tilgjengelighet når man vil sjekke ut ny musikk er fantastisk og jeg bruker Wimp stadig, hører Highasakite på Wimp nå, men å basere meg på det som hovedkilde ? Aldri.
    Forsovet det samme som meg (foruten at jeg ikke spiller Highasakite for øyeblikket ;)). Merker likevel at jeg gradvis streamer mer og mer i forhold til å spille min egen musikk. Blir lett da bare et definisjonsspørsmål hva som er hovedkilde og hva som backup system :) Hvis jeg kunne velge hadde jeg valgt å bombe alt av streamingstjenester bort var jordens overflate, men kjenner at ryggraden min er så tøyelig at jeg blir mer og mer avhengig :mad:;)
     

    Masterfade

    Medlem
    Ble medlem
    29.08.2013
    Innlegg
    20
    Antall liker
    6
    Sted
    Trondheim
    Dynamic skrev:
    kjører WiMP rett inn i Bel Canto dac 2.5 via Squeezebox og er fornøyd med kvaliteten. hører dog endel forskjell når jeg kjører lyden via serveren min i flac, mangler den siste dynamikken i WiMP.. streame flac over nettet hadde vært noe.. :D
    Jeg siterer meg selv:
    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Schumacher skrev:
    Det med streaming fra nett og hirez har jeg ikke satt meg inn i enda :).Men helt klart-lett tilgang av all verdens musikk er vel og bra.Men den må ha CD-kvalitet i signalet inn i forsterker for at det skal bli brukt her i gården. :)
    Før eller senere kommer streamingtjenester i CD-kvalitet og deretter hi-rez.

    Dette er forøvrig en nettradio (streamingtjeneste) som strømmer med lossless/CD-kvalitet. Fremtiden er mao. allerede her:
    D-dur (Czech Republic) (FLAC) http://radio.cesnet.cz:8000/cro-d-dur.flac
    Et googlesøk etter high bitrate internet radio gir noen treff inkl.:



    Hei!

    Prøv dette: Ta en CD du har å spill en låt du kjenner godt, så spiller du den samme låta på WiMP… Hva hører herren da?
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Streamer gledelig musikk både gjennom tidal hifi og spotify premeium , man får tilgang til millioner av album , blir dyrere og kjøpe cd plater vist man tenker på hvor mye musikk man hører på , og ikke minst hvor mange album man går igjennom på en dag. Så trenger man en ganske bra cd spiller i tillegg og det koster penger , nei da bruker jeg heller pengene på noe annet innen hifien. Sonos connect zp 90 har utrolig bra lydkvalitet men når jeg får opp lytterommet skal jeg kjøpe en mye bedre streamer , kjører coaxial ut og inn i 22 dac og lydkvaliteten er superb :) 199 kr mnd er verdt det , spotify premeium får jeg gratis gjennom sony ps plus abbonomentet :)

    Imagine
     
    Sist redigert:

    Masterfade

    Medlem
    Ble medlem
    29.08.2013
    Innlegg
    20
    Antall liker
    6
    Sted
    Trondheim
    Kjære Wimp`s venner… Ingen som bruker "NODE Bluesound" Da snakker jeg om WiMP HIFI! Føler her inne at det sakkes uten NODE Bluesound? WiMP Premium…
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kjære Wimp`s venner… Ingen som bruker "NODE Bluesound" Da snakker jeg om WiMP HIFI! Føler her inne at det sakkes uten NODE Bluesound? WiMP Premium…
    Dette var ikke lett å forstå. Spør du som det er slik at ingen bruker "NODE Bluesound"? Det er sikkert noen som bruker det.
    Føler du at det sakkes uten NODE Bluesound? At musikken går saktere eller at det er noe som mangler dersom du bruker SONOS eller Logitech Squeezebox eller noe annet? Forklar gjerne.
     

    Masterfade

    Medlem
    Ble medlem
    29.08.2013
    Innlegg
    20
    Antall liker
    6
    Sted
    Trondheim
    Kjære Wimp`s venner… Ingen som bruker "NODE Bluesound" Da snakker jeg om WiMP HIFI! Føler her inne at det sakkes uten NODE Bluesound? WiMP Premium…
    Dette var ikke lett å forstå. Spør du som det er slik at ingen bruker "NODE Bluesound"? Det er sikkert noen som bruker det.
    Føler du at det sakkes uten NODE Bluesound? At musikken går saktere eller at det er noe som mangler dersom du bruker SONOS eller Logitech Squeezebox eller noe annet? Forklar gjerne.
    SONOS og Logitech Squeezebox er ikke i nærheten lydkvalitet som Bluesound NODE

    SONOS spiller filer opp til 48Khz 16 BIT. Bluesound NODE 192Khz 24 BIT HD lyd.
    Samt at Bluesound NODE for meg har bedre DAC.
    Bedre båndbredde, som gir bedre dynamic…som gir bedre lyd å lytteopplevelse ikke minst. Å ja det mangler noe med SONOS "ikke at lyden går saktere"
    Det sikkert mange der ute som har WiMP HIFI som spiller av på PC/MAC og Telefon som ikke er klar over hvor mye bedre det blir med en Bluesound NODE.
    Det var det som var poenget mitt, lydkvalitet.

    Spotify Free (96kbps Ogg.Vorbis)
    Spotify Unlimited (160kbps Ogg.Vorbis)
    Spotify Premium (320kbps Ogg.Vorbis)
    Wimp Premium (320kbps AAC)
    Wimp HiFi (1411kbps FLAC/ALAC)

    Har du ikke budsjett så kan du gå for en Bladelius Mimer!

    Ha en lytte fin dag!
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.232
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Dette står på Canal Digital's hjemmeside :

    [h=1]Ny og bedre versjon av WiMP er klar[/h]WiMP vil i fremtiden leve under navnet TIDAL. Allerede nå kan du ta i bruk den nye tjenesten, uten at det koster deg mer.

    • Canal Digital
    • Redaksjonen





    Har du hørt om TIDAL? Det er en ny strømmetjeneste for musikk, som nylig ble lansert internasjonalt med brask og bram av verdens største artister.
    Det som er litt ekstra interessant er at TIDAL er utviklet av selskapet Aspiro, som også står bak norske WiMP - en tjeneste som vi tilbyr Canal Digital Kabel-kunder til rabattert pris. Planen for fremtiden er å samle de to tjenestene under merkenavnet TIDAL.
    Inntil videre lever WiMP og TIDAL side om side, men etter hvert er planen altså å gjøre alle WiMP-kunder til TIDAL-brukere.
    Alle som har en eksisterende WiMP-konto via Canal Digital Kabel-TV kan allerede nå logge inn og bruke TIDAL til samme vilkår som før.

    Du logger inn på samme måte som du ville gjort i WiMP, med ditt vanlige brukernavn og passord. Samtlige spillelister, favorittartister og favorittalbum som du har lagret i WiMP blir også med over til TIDAL.
    Den nye tjenesten har mange av de samme funksjonene og profilen som vi kjenner og elsker fra WiMP - vi får anbefalinger fra en norsk redaksjon, video og mulighet for lossless lydkvalitet.
    [h=3]Eksklusive konserter[/h]Men i tillegg til dette lover TIDAL også tilgang til aktuelle og eksklusive musikknyheter fra tjenestens avdelinger over hele verden. For eksempel vil TIDAL-brukere få sjansen til å delta på eksklusive TIDAL X-konserter, finne nye artister i TIDAL Rising og være de første som får tilgang til eksklusive album fra artistene som nå eier TIDAL.
    Prisene for Canal Digitals kunder vil være de samme og registrering foregår som før, via Min side.
    Har du spørsmål om tjenesten, innspill til nye funksjoner eller forslag til forbedringer? Kontakt gjerne kundeservice på support@tidal.com.
    PS: Foreløpig kan du logge inn og bruke TIDAL via din nettleser. Selskapet opplyser imidlertid om at de også jobber med en frittstående applikasjon for PC og Mac.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Kjære Wimp`s venner… Ingen som bruker "NODE Bluesound" Da snakker jeg om WiMP HIFI! Føler her inne at det sakkes uten NODE Bluesound? WiMP Premium…
    Dette var ikke lett å forstå. Spør du som det er slik at ingen bruker "NODE Bluesound"? Det er sikkert noen som bruker det.
    Føler du at det sakkes uten NODE Bluesound? At musikken går saktere eller at det er noe som mangler dersom du bruker SONOS eller Logitech Squeezebox eller noe annet? Forklar gjerne.
    SONOS og Logitech Squeezebox er ikke i nærheten lydkvalitet som Bluesound NODE

    SONOS spiller filer opp til 48Khz 16 BIT. Bluesound NODE 192Khz 24 BIT HD lyd.
    Samt at Bluesound NODE for meg har bedre DAC.
    Bedre båndbredde, som gir bedre dynamic…som gir bedre lyd å lytteopplevelse ikke minst. Å ja det mangler noe med SONOS "ikke at lyden går saktere"
    Det sikkert mange der ute som har WiMP HIFI som spiller av på PC/MAC og Telefon som ikke er klar over hvor mye bedre det blir med en Bluesound NODE.
    Det var det som var poenget mitt, lydkvalitet.

    Spotify Free (96kbps Ogg.Vorbis)
    Spotify Unlimited (160kbps Ogg.Vorbis)
    Spotify Premium (320kbps Ogg.Vorbis)
    Wimp Premium (320kbps AAC)
    Wimp HiFi (1411kbps FLAC/ALAC)

    Har du ikke budsjett så kan du gå for en Bladelius Mimer!

    Ha en lytte fin dag!
    Har mine tvil om at du hører stort forskjell når du tar signalet digitalt fra nevnte spiller. Så lenge en del ikke hører forskjell på Wimp Hifi og Spotify tror jeg de fleste kan leve bra med alle tre nevnte platformer.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan kan 192 kHz båndbredde i stedet for 48 kHz gi "bedre dynamic"? At større bitdybde (24 istf 16 bits) gir mulighet for større dynamikk er jeg med på, men det vil stille høye krav til innspillingene, effektforsterkerne, høyttalerne og spesielt lytterommet for å få noen glede av det. Det er ikke helt enkelt å skape en "20-bits" avspillingskjede uten et dedikert, lydisolert studio langt vekk fra all trafikkstøy. Det er ikke den lyttesituasjonen vi vanligvis bruker streaming audio til.
     

    Masterfade

    Medlem
    Ble medlem
    29.08.2013
    Innlegg
    20
    Antall liker
    6
    Sted
    Trondheim
    SONOS og Logitech Squeezebox er ikke i nærheten lydkvalitet som Bluesound NODE

    SONOS spiller filer opp til 48Khz 16 BIT. Bluesound NODE 192Khz 24 BIT HD lyd.
    Samt at Bluesound NODE for meg har bedre DAC.
    Bedre båndbredde, som gir bedre dynamic…som gir bedre lyd å lytteopplevelse ikke minst. Å ja det mangler noe med SONOS "ikke at lyden går saktere"
    Det sikkert mange der ute som har WiMP HIFI som spiller av på PC/MAC og Telefon som ikke er klar over hvor mye bedre det blir med en Bluesound NODE.
    Det var det som var poenget mitt, lydkvalitet.

    Spotify Free (96kbps Ogg.Vorbis)
    Spotify Unlimited (160kbps Ogg.Vorbis)
    Spotify Premium (320kbps Ogg.Vorbis)
    Wimp Premium (320kbps AAC)
    Wimp HiFi (1411kbps FLAC/ALAC)

    Har du ikke budsjett så kan du gå for en Bladelius Mimer!

    Ha en lytte fin dag!
     

    Masterfade

    Medlem
    Ble medlem
    29.08.2013
    Innlegg
    20
    Antall liker
    6
    Sted
    Trondheim
    Du fredens min det er mye som er borte på Spotify vs WiMP HIFI. Spotify er jo på mp3 plattform bare det skal jo si sitt, trenger jo ikke å lytte en gang for å vite at det er forskjell.
    Jeg har begge deler, når jeg skal høre på musikk å jobbe med noe så kan jeg sette på Spotify, men når jeg skal lytte til musikk å sitte i sweet spot da er det WiMP HIFI. Å det er merkbart forskjell for oss som er litt over middels interessert i musikk å lyd. " Da snakker vi streaming" -Å det beste er fortsatt Vinyl!!!- Sikkert mange der ute som ikke hører forskjell på CD og Vinyl også...
     

    Masterfade

    Medlem
    Ble medlem
    29.08.2013
    Innlegg
    20
    Antall liker
    6
    Sted
    Trondheim
    Kjøre både og. NODE`n koster jo under 4000.- så den låter jo ikke som en DAC til 15000.- men skal også prøve det i nær framtid, skal bli spennende å hører den forskjellen.
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Jeg ser egentlig ikke poenget med å sammenligne "boksene" på analogutgangen, her på hfs, har ikke alle en brukbar DAC i bruk ska tru? Jo det er jeg ganske sikker på..
    Har ikke testet din sagnomsuste NODE, men de jeg har prøvd er; Apple AE, Apple TV, Logitech SB Touch og Duet og Simple Audio Roomplayer som jeg har nå. Alle via dig ut til samme DAC og det er ikke tvil om at Roomplayeren gjør den beste jobben.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Siden det var en del snakk om manglende Mark Knopfler album her for litt siden, her er Wimp sitt svar på dette:

    "Takk for meldingen din og beklager treg respons. Vi har oppdaget en feil ved Mark Knopflers katalog i Norge. Vi jobber med å løse dette så fort som mulig. "
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kjøre både og. NODE`n koster jo under 4000.- så den låter jo ikke som en DAC til 15000.- men skal også prøve det i nær framtid, skal bli spennende å hører den forskjellen.
    Bruker Bluesound Vault koblet mot NAD M51 DAC.
    Det er en viss forskjell i lyd, men selvsagt også i pris.

    Det kan være mye å hente på å la signalet gå fra Node til en mer påkostet DAC.
    Bluesounddacene skal etter sigende likevel være gode i f.h.t. pris, men jeg har lite å sammenligne med.
    Som du er inne på synes også jeg at vinyl er klart best.:)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    SONOS og Logitech Squeezebox er ikke i nærheten lydkvalitet som Bluesound NODE

    SONOS spiller filer opp til 48Khz 16 BIT. Bluesound NODE 192Khz 24 BIT HD lyd.
    Samt at Bluesound NODE for meg har bedre DAC.
    Bedre båndbredde, som gir bedre dynamic…som gir bedre lyd å lytteopplevelse ikke minst. Å ja det mangler noe med SONOS "ikke at lyden går saktere"
    Det sikkert mange der ute som har WiMP HIFI som spiller av på PC/MAC og Telefon som ikke er klar over hvor mye bedre det blir med en Bluesound NODE.
    Det var det som var poenget mitt, lydkvalitet.

    Spotify Free (96kbps Ogg.Vorbis)
    Spotify Unlimited (160kbps Ogg.Vorbis)
    Spotify Premium (320kbps Ogg.Vorbis)
    Wimp Premium (320kbps AAC)
    Wimp HiFi (1411kbps FLAC/ALAC)

    Har du ikke budsjett så kan du gå for en Bladelius Mimer!

    Ha en lytte fin dag!
    Hvordan er ikke sonos i nærheten lydmessig fra blue sound , bare for ikke den har støtte for 24 bit ? Hørt blue sound selv , men jeg gikk for sonos og angrer ikke et sekund. Blue sound sin musikk streamer velger optical utgang i stedet for coaxial utgang som sonos har , og dette med 24 bit hva har det og si er ingen som har dette av musikk streaming innen tidal hifi , wimp hifi , spotify premium etc etc. Og så er dette og høre forskjell på 16 vs 24 bit da og til mer bit man møter på til flere problemer kan man også møte på.

    Imagine
     
    Sist redigert:

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    SONOS og Logitech Squeezebox er ikke i nærheten lydkvalitet som Bluesound NODE

    SONOS spiller filer opp til 48Khz 16 BIT. Bluesound NODE 192Khz 24 BIT HD lyd.
    Samt at Bluesound NODE for meg har bedre DAC.
    Bedre båndbredde, som gir bedre dynamic…som gir bedre lyd å lytteopplevelse ikke minst. Å ja det mangler noe med SONOS "ikke at lyden går saktere"
    Det sikkert mange der ute som har WiMP HIFI som spiller av på PC/MAC og Telefon som ikke er klar over hvor mye bedre det blir med en Bluesound NODE.
    Det var det som var poenget mitt, lydkvalitet.

    Spotify Free (96kbps Ogg.Vorbis)
    Spotify Unlimited (160kbps Ogg.Vorbis)
    Spotify Premium (320kbps Ogg.Vorbis)
    Wimp Premium (320kbps AAC)
    Wimp HiFi (1411kbps FLAC/ALAC)

    Har du ikke budsjett så kan du gå for en Bladelius Mimer!

    Ha en lytte fin dag!
    Har du sammenlignet lydkvaliteten mellom MAC og Node?
    Bare lurer da jeg selv streamer fra Mac mini.
     

    Bidevind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2011
    Innlegg
    462
    Antall liker
    248
    Sted
    Bohuslän, Sverige
    Torget vurderinger
    2
    Kjøp av låter og nedlastingsproblemer

    Hei !
    Ved kjøp av enkeltlåter får jeg følgende melding når de skal lastes ned:
    WimpProblem.jpg

    Hva skyldes dette? Har vært slik i to dager nå.

    Alt annet fungerer.
     

    Bidevind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2011
    Innlegg
    462
    Antall liker
    248
    Sted
    Bohuslän, Sverige
    Torget vurderinger
    2
    Hei !
    Ser at Wimp har en melding (fra 30. Juni) om at kjøp av musikk ikke er tilgjengelig for øyeblikket.
    Hvor lenge skal dette "øyeblikket" vare ???

    Redigert:
    De svarer på forespørsel at de har problemer med sin salgsløsning i Wimp.
    Ser på mulighet for å åpne tilsvarende i Tidal.
     
    Sist redigert:

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    tidal.com/album/6536347

    Hør på dette! Det må være store feil med albumet.
    Musikken blir jo avspilt i high-speed og med kun lyse toner.
    Skulle nesten tro at det var en 33 rpm plate ble avspilt på 45 rpm.
    Skal det være slik?
     

    jaeger

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2012
    Innlegg
    116
    Antall liker
    33
    Noen som vet om man får hifi fra wimp på canal digitaldekodern? Finnes ingen innstillinger eller indikasjoner på hifi...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn