WiMP`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.629
    Antall liker
    3.753
    Må definitivt regne meg som Wimpvenn. Vært med siden starten og veldig fornøyd med mitt hifi-abonnement. Bortsett fra en ting: Det ble lovet et løft i den klassiske avdelingen for noen måneder siden, det ble også ansatt en person med dette som eneansvar, så vidt jeg forsto. Foreløpig kan jeg ikke se at det har skjedd en eneste ting.

    Så, Fredrik, kan du fortelle mer om dette? For noen av oss er dette viktig og det er jævlig irriterende å måtte abonnere på Qobuz, bare fordi Wimp har nedprioritert Klassisk-repertoaret.
    Hei, Morten Ernst Lassen er ansatt på fulltid for å styrke vårt fokus på klassisk musikk. Du kan se noe av det han har publisert via magasinet vårt: Ukens WiMP Klassisk: Giovanna d’Arco og dersom du har spørsmål, innholdsanbefalinger eller kommentarer rettet mot WiMP Klassisk er du alltid velkommen til å kontakte Morten på morten.ernst.lassen@wimpmusic.com
    Hei Fredrik,

    og takk for svar. Jeg foretrekker å kommunisere her, fordi jeg tror dette har interesse for flere enn meg. Du svarer vel egentlig ikke mer enn at Lassen er ansatt. Det visste vi i og for seg. Hans anbefalinger så langt er helt ok, selv om moderne dansk musikk og Verdis mest obskure opera kanskje ligger litt i utkanten, selv for de mest interesserte. Det jeg savner, for å være konkret, er albumlister a la Jazzbæggen, som forøvrig er utmerket. Det er kjempelett å lage på klassisk: tidsepoker (rennessanse, barokk osv, komponister, dirigenter, orkestre osv. Så,jeg spør igjen; kan vi vente oss noe slikt om ikke så lenge?
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Hei, vi jobber på spreng med å fikse problemet med avspilling på Sonos! Beklager problemene det medfører.
    Vi er veldig raske med å klage når ting ikke fungere som det skal, men ikke like flinke til å gi ros når alt fungerer som det skal.
    Jeg bruker Wimp HiFi via Sonos hver dag og jeg må si at den siste tiden har alt fungert helt strålende. Ikke noe hakking, ikke noe bortfall fra nettet e.l., bar vellyd. Takk for at dere følger opp når noe ikke fungerer som det skal. Dette er tillitvekkende.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.629
    Antall liker
    3.753
    jeg har et merkelig problem. Jeg har fått opp wimp på squeeebox touch, men når jeg går på ipaden og skal styre via ipeng, "ser" ikke ipeng wimp på squeezeboxen.

    Noen som har hatt samme problem?

    Avspilling via airplay går fint, men låter dårligere.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Etter seneste oppdatering på Wimp-appen fungerer det svært dårlig. Tregt som sirup, låser seg når man minst skulle tru og lukker seg stadig vekk. Bruker ipad mini... Dette var rævva
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Jeg tror Wimp er klar over problemet. Har sett en diskusjon på Facebook. Anbefaler å laste ned Wimp påny. Noen av problemene løses visstnok også ved å sette over på flymodus og tilbake til Wi-Fi igjen. Kommer vel en oppdatering snart håper jeg. Har opplevd det samme på min iPod Touch. Det som er mest irriterende er at når man laster ned Wimp påny må man laste ned offlinelisten påny.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.072
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Var plaget med samme vanvittige treghet selv. Nedlasting på nytt + flymodus av og på fungerte bra. Fortsatt ikke lynraskt, men himmel og hav i forskjell i respons. :)
     

    TIDAL-Fredrik

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.04.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Hei,

    Versjon 3.0.1 av iOS-appen er nå tilgjengelig i App Store. Den løser problemene med offline-modus, dupliserte spillelister og andre kjente bugs. Nytt er også at du sortere favoritter. Vi jobber allerede på 3.0.2 som kommer med enda flere oppdateringer.
     

    TIDAL-Fredrik

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.04.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo

    IvarG

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    36
    Antall liker
    10
    Er det mulig å legge inn en equalizer i wimp på pc?
    Dette er gjort av ihvertfall 3 stykker her i forumene, vet jeg, inklusive meg selv.
    Det kommer også snart en oppdatering av J River MC20 med innebygget virtuelt lydkort/WDM driver for DSP/EQ funksjonalitet på streaming.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.884
    Antall liker
    10.717
    Torget vurderinger
    10
    Har sett den men kunne tenke meg noe enklere
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    484
    Antall liker
    459
    Sted
    Jar
    Har hatt Wimp hifi en stund, og brukt Ipad til Airport Express til Electrocompaniet ECD-2 DAC. Dette har vært et glimrende supplement til vinyl, som er min hovedkilde. Men siden "oppdateringen" av brukergrensesnittet i august, har jeg omtrent ikke brukt Wimp. Blir like frustrert hver gang over fokuset på "låter" og spillelister basert på "Romantikk", "Middag", "Øya 2014", "Selvmordstanker" og You name It. Den redaksjonelle overstyringen har etter min mening tatt helt overhånd. Minner meg om mine foreldres platesamlinger fra "Det Beste". Hadde jeg kommet inn i en platebutikk hvor musikken hadde vært kategorisert slik, hadde jeg løpt ut igjen. I tillegg sliter jeg med søk, og alt fungerer tregt. Har mest lyst til å avslutte hele greia. Savner veldig den gamle versjonen, hvor alt var mer albumfokusert og seriøst. Men kommer til å savne streamet hifi-lyd dersom jeg sier opp. Andre med liknende erfaringer? Finnes det noen løsning, som kan gi meg den gamle versjonen tilbake? Hilsen frustrert eks-venn av Wimp.
     
    • Liker
    Reaksjoner: M.E

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Hei

    Jeg har fått en smule problemer med Wimp (hi-Fi) på Sonos etter siste oppdateringen av Sonos for et par dager siden (versjon5.1). Plutselig kan en låt begynne å hakke, for så å stoppe helt opp, også hopper det til neste spor og begynner å spille det isteden. Noen ganger får jeg spilt av et helt album uten problemer, andre ganger er det helt tilfeldig hvilket spor det stopper opp på, om det er spor 2, 8 eller 12 på et album, eller en spilleliste er helt tilfeldig. Det kommer opp en melding om at "tjenesten har midlertidige problemer med ytelsen", men jeg har vært i kontakt med Wimp og de hevder at det ikke er tilfelle.

    Jeg har ikke gjort noen endringer på nettverket hjemme, og jeg bruker fortsatt sonosnet mellom bridge og spiller, selv om nå sonos også gir mulighet for å koble trådløs til hjemmenettverket etter oppdateringen. Har forsøkt restart av hele nettverket mitt et par ganger, forsøkt å bytte kanal på sonosnet og fjernet og lagt til Wimp kontoen et par ganger, uten at det ser ut til å hjelpe.

    Så lang har jeg ikke oppdaget problemer med avspilling fra spotify, tunein eller lokalt lagret musikk på NAS.

    Jeg mener å huske at jeg har opplevd noen småproblemer etter Sonos oppdatering før også, men da har Wimp vært klar over det.

    Er det noen flere som har Wimp - Sonos problemer nå, eller evt er det noen forslag til løsning?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Jeg får feil melding "sonos sluttet og virke" så må jeg logge meg inn på nytt. Bruker samsung s4 som remote!
     

    ringvei3

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2011
    Innlegg
    8
    Antall liker
    1
    Oppdaterte wimp i går til en nyere versjon og opplever hakking og buffering.Har restartet squeezeboxen utem at det hjelper.har wimp hifi.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.072
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hadde faktisk en buffer-problematikk her også. Klarte ikke å bufre etter stopp og gikk til neste låt. Skjedde også en gang ved pause og oppstart, klarte ikke å spille og gikk til neste spor. NAS med LMS og Squeezebox.
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    233
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    masse liknende tull her også
    Erik
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Høres ut som en sak Wimp bør ta opp med utviklerne av Sonos. Jeg regner med at de har et nært samarbeid og er vel ikke interessert i å miste kunder på grunn av det som tydeligvis har rammet Wimp.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Noen som opplever at Wimp ikke fortsetter etter at en låt er ferdig? Starter jeg neste låt spiller den, men når den er ferdig stanser det opp igjen. Kan med andre ord kun spille en låt av gangen. Dette skjer på en win7 pc.

    Squeezeboxen har for første gang begynt å hakke, men den fortsetter etter buffring. Har sjekket download og den går med 100 Mbit/s
     
    V

    VVV

    Gjest
    Noen som opplever at Wimp ikke fortsetter etter at en låt er ferdig? Starter jeg neste låt spiller den, men når den er ferdig stanser det opp igjen. Kan med andre ord kun spille en låt av gangen. Dette skjer på en win7 pc.
    Ja. Har det same problemet av og til. Bruker også Win7.
     
    Sist redigert av en moderator:

    AlfdB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2014
    Innlegg
    225
    Antall liker
    92
    Noen som opplever at Wimp ikke fortsetter etter at en låt er ferdig? Starter jeg neste låt spiller den, men når den er ferdig stanser det opp igjen. Kan med andre ord kun spille en låt av gangen. Dette skjer på en win7 pc.
    Ja. Har det same problemet av og til. Bruker også Win7.
    Og samme her på win 7, har ikke automatisk låtskift - med meg er dette et konstant problem. Meldte saken inn til Wimp før sommeren, fikk beskjed om at de kjenner til problemet og at de arbeider med saken. Siste oppdatering var ikke til hjelp.
    Har også problemer med buffering.
    Etter introduksjonen av Wimp HiFi synes det som problemene har tårnet seg opp for Wimp, og det er tydeligvis ikke lett å løse dette!!!?
     

    RC30

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2005
    Innlegg
    155
    Antall liker
    252
    Noen som opplever at Wimp ikke fortsetter etter at en låt er ferdig? Starter jeg neste låt spiller den, men når den er ferdig stanser det opp igjen. Kan med andre ord kun spille en låt av gangen. Dette skjer på en win7 pc.
    Ja. Har det same problemet av og til. Bruker også Win7.
    Og samme her på win 7, har ikke automatisk låtskift - med meg er dette et konstant problem. Meldte saken inn til Wimp før sommeren, fikk beskjed om at de kjenner til problemet og at de arbeider med saken. Siste oppdatering var ikke til hjelp.
    Har også problemer med buffering.
    Etter introduksjonen av Wimp HiFi synes det som problemene har tårnet seg opp for Wimp, og det er tydeligvis ikke lett å løse dette!!!?
    Det samme gjelder meg. Win7 og Wimp HIFI. Som regel stopper fremgangen i spillelisten etter hver låt. Har egentlig vært slik hele tiden etter at jeg ble abonnent ved introduksjonen av HIFI. Er mektig lei av de vedvarende problemene og vurderer sterkt å avbestille abonnementet.
     

    TIDAL-Fredrik

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.04.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Hei igjen,

    For å kunne hjelpe dere bedre:
    Bruker du DAC? Hvilken?
    Opplever du evt samme problem uten DAC?

    Fikk i svar fra utviklerne at følgende fremgangsmåte bør løse problemene:
    - Uninstall
    - Delete folders named com.aspiro.wimp etc from path C:\Users\Username\AppData\Roaming" - in The folder with names like "com.aspiro.wimp" etc
    - Update DAC - (Update/reinstall the DAC driver if using any external DAC)
     

    ringvei3

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2011
    Innlegg
    8
    Antall liker
    1
    Jeg fikk problemer etter siste oppdatering av Wimp.det stoppet opp og startet buffering.Løsningen som ser ut til og fungere er at jeg skiftet kanal i routeren.
    Jeg streamer fra pc med windows 7 til en Squeezebox Touch
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    233
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    1
    Bruker macbook og henryaudio
    Samme problemer som andre beskriver etter siste endring av wimphifi
     

    tkjoerlaug

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2009
    Innlegg
    84
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    2
    Bruker wimp hifi og macbook pro, og sliter også med at musikk stopper mellom to sanger. Dvs. man må trykke på play for hver eneste sang.
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Mange fordeler med streamet musikk og nettbasert musikk, men tydeligvis ustabilt. Og hvorfor alle oppdatringene når det bare fører til problemer? Do not change a winning team! Håper det løser seg for dere!
    Kanskje det allikevel er best med den gode gamle CD-spilleren eller den ennå eldre "teknologien" med LP- plater allikevel. Får kanskje ta meg en tur på loftet og børste støv av den gode gamle Gerrarden og Tanberg Sølvsuper'n! Tror forresten jeg har noen gode gamle ITT høyttalere der også. Kanskje nostalgien vil seire?
     

    TIDAL-Fredrik

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.04.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    mandag: Har du prøvd følgende?:
    - Uninstall
    - Delete folders named com.aspiro.wimp etc from path C:\Users\Username\AppData\Roaming" - in The folder with names like "com.aspiro.wimp" etc
    - Update DAC - (Update/reinstall the DAC driver if using any external DAC)
    - Install
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    233
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    1
    mandag: Har du prøvd følgende?:
    - Uninstall
    - Delete folders named com.aspiro.wimp etc from path C:\Users\Username\AppData\Roaming" - in The folder with names like "com.aspiro.wimp" etc
    - Update DAC - (Update/reinstall the DAC driver if using any external DAC)
    - Install
    Hei
    Takk - har ikke prøvd dine forslag så langt - men nå fungerer det som det skal ved bytte til macbook/teddypardo d80i.
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    295
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Hvorfor er det nesten bare Norsk musikk på nye album?
    Stort pluss for at sjangerne blir jevnlig oppdatert, men det var bedre før med all ny musikk på nye album.
    Kjører Squeezebox, så jeg vet ikke om det er likt på andre plattformer.
     

    RC30

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2005
    Innlegg
    155
    Antall liker
    252
    Hei igjen,

    For å kunne hjelpe dere bedre:
    Bruker du DAC? Hvilken?
    Opplever du evt samme problem uten DAC?

    Fikk i svar fra utviklerne at følgende fremgangsmåte bør løse problemene:
    - Uninstall
    - Delete folders named com.aspiro.wimp etc from path C:\Users\Username\AppData\Roaming" - in The folder with names like "com.aspiro.wimp" etc
    - Update DAC - (Update/reinstall the DAC driver if using any external DAC)
    Hei! Takker for at det er fokus på å avhjelpe problemene.

    Spiller på en DIY DDDAC 1543 mk. II med tilhørende USB mottaker. Data sendes fra PC over et SotM USB kort med egen batteristrømforsyning. Har fungert perfekt i årevis. DAC'en har ingen spesielle drivere, mens SotM kortet har de siste tilgjengelige installert. Dette fungerer lytefritt med Spotify, Foobar, JRiver og alt annet jeg prøver på.

    Forsøkte i går kveld å avinstallere Wimp, slette de nevnte foldere, for så å installere Wimp igjen til nyeste versjon. Ingen forskjell, stopper opp mellom hver låt. Prøvde den andre muligheten jeg har for å få lyd ut av PC'en ved å sende Wimp til TV over PC'ens HDMI utgang, og da virket det som om alt fungerte slik det skulle.

    Avinstallerte Wimp igjen, slettet nevnte foldere og installerte 3.1.1846. Spilte to album som begge ble spilt til ende uten inngrep av noe slag:) Skal prøve mer i dag og gi tilbakemelding.

    En annen ting, jeg installerte Wimp på nytt ved hjelp av linken i dette forumet (3.1.1846 som i første omgang ble tillat oppdatert til nyeste versjon). Uten den ser det ut til at hvis jeg skulle installere programmet via Wimp's hjemmesider, måtte jeg gjøre det som om jeg var ny kunde og opprette et nytt abonnement ved å legge inn kredittkortsnummer på nytt. Dette kan ikke være riktig.
     

    TIDAL-Fredrik

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.04.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Hvorfor er det nesten bare Norsk musikk på nye album?
    Stort pluss for at sjangerne blir jevnlig oppdatert, men det var bedre før med all ny musikk på nye album.
    Kjører Squeezebox, så jeg vet ikke om det er likt på andre plattformer.
    Hei Lynvingen,
    Som du ser av vedlagte screenshot så er 7 av de 16 nyeste albumene norske. Vi jobber hele tiden med å vise frem de beste nye albumene ettersom vi daglig får inn ca 3000 nye album. Som du sikkert skjønner er dette en vurdering gjort av våre redaktører - nettopp for å vise frem den beste lokale musikken kombinert med store internasjonale plater.
    2014-09-09 10.27.26.jpg
     

    TIDAL-Fredrik

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.04.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Hei igjen,

    For å kunne hjelpe dere bedre:
    Bruker du DAC? Hvilken?
    Opplever du evt samme problem uten DAC?

    Fikk i svar fra utviklerne at følgende fremgangsmåte bør løse problemene:
    - Uninstall
    - Delete folders named com.aspiro.wimp etc from path C:\Users\Username\AppData\Roaming" - in The folder with names like "com.aspiro.wimp" etc
    - Update DAC - (Update/reinstall the DAC driver if using any external DAC)
    Hei! Takker for at det er fokus på å avhjelpe problemene.

    Spiller på en DIY DDDAC 1543 mk. II med tilhørende USB mottaker. Data sendes fra PC over et SotM USB kort med egen batteristrømforsyning. Har fungert perfekt i årevis. DAC'en har ingen spesielle drivere, mens SotM kortet har de siste tilgjengelige installert. Dette fungerer lytefritt med Spotify, Foobar, JRiver og alt annet jeg prøver på.

    Forsøkte i går kveld å avinstallere Wimp, slette de nevnte foldere, for så å installere Wimp igjen til nyeste versjon. Ingen forskjell, stopper opp mellom hver låt. Prøvde den andre muligheten jeg har for å få lyd ut av PC'en ved å sende Wimp til TV over PC'ens HDMI utgang, og da virket det som om alt fungerte slik det skulle.

    Avinstallerte Wimp igjen, slettet nevnte foldere og installerte 3.1.1846. Spilte to album som begge ble spilt til ende uten inngrep av noe slag:) Skal prøve mer i dag og gi tilbakemelding.

    En annen ting, jeg installerte Wimp på nytt ved hjelp av linken i dette forumet (3.1.1846 som i første omgang ble tillat oppdatert til nyeste versjon). Uten den ser det ut til at hvis jeg skulle installere programmet via Wimp's hjemmesider, måtte jeg gjøre det som om jeg var ny kunde og opprette et nytt abonnement ved å legge inn kredittkortsnummer på nytt. Dette kan ikke være riktig.
    Hei RC30.
    God tilbakemelding. Jeg sender denne informasjonen videre til vårt QA-team for testing.
    Må du legge inn betalingsdetaljer når du laster ned fra her: https://wimp.no/wweb/about/pc_mac/ ?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor er det nesten bare Norsk musikk på nye album?
    Stort pluss for at sjangerne blir jevnlig oppdatert, men det var bedre før med all ny musikk på nye album.
    Kjører Squeezebox, så jeg vet ikke om det er likt på andre plattformer.
    Hei Lynvingen,
    Som du ser av vedlagte screenshot så er 7 av de 16 nyeste albumene norske. Vi jobber hele tiden med å vise frem de beste nye albumene ettersom vi daglig får inn ca 3000 nye album. Som du sikkert skjønner er dette en vurdering gjort av våre redaktører - nettopp for å vise frem den beste lokale musikken kombinert med store internasjonale plater.
    Vis vedlegget 277389
    Hei Fredrik, Lynvingen referer til hvordan det ser ut på Squeezebox.
    Hvorfor er det ikke likt på de forskjellige plattformene?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn