Wimp Hifi støttes av SQUEEZEBOX TOUCH!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    GLEDEN ER STOR - DET VIRKER PÅ LOGITECH TRANSPORTER OGSÅ - SAMME OPPSKRIFT SOM RESTEN.NB;NB husk at du må logge deg på WIMP appen-aktiver HIFI
    forsto ikke den helt,wimp ligger i menyen til transporteren,du tegner ett abonemang for hifi,justeren konvertering til flac i transpoerteren,
    så spiller den det? Noe jeg har misforstått ??
     

    toca

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2004
    Innlegg
    136
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Prøve å klaregjøre litt her - samme fremgangsmåte som squeezebox touch - du innstallerer programvaren "Logitech Media Server Versjon: 7.8.0" og så går du inn på Home - Welcome to mysqueezebox.com! der oppretter du ny bruker om du ikke har dette fra før.
    Så velger du fanen tjenesteliste finner wimp - installer denne inne på mysqeezebox - så velger du fanearket mine tjenester - da finner du igjen WIMP - der legger du inn brukernavn og passord for WIMP HIFI. etter at dette er gjort vil du se at tjenesten er registret i mysqueezebox.

    Deretter åpner du media severen i din browser - velger innstillinger - plugin moduler-velger WIMP og Media Serveren vil boote.
    Nå skal Wimp ha kommet frem i din meny på Media Serveren og i iPeng osv.

    MEN SÅ KOMMER TRIKSET - DU MÅ INNSTALLERE WIMP APPEN PÅ DIN MOBIL ELLER PÅ DIN IPAD. VELG HIFI SOM FORETRUKKEN STRØMMINGSMEDIA. Det du vil se da er at din Squeezebox nå henter filene i flac format på din transporter...viola :) (man benytter ikke appen for å spille musikken, men man benytter appen for å tvinge mediastrømmen over til FLAC - dette gjør du bare en gang - deretter trenger du aldri å benytte denne igjen)

    Du må selvfølgelig la din mediaserver stå med riktig brukernavn og passord til mysqueezebox.com ellers får den ikke tak i tjenesten - det finner du i innstillinger i Logitech Media Server under innstillinger -eget faneark som er merket mysqueezebox

    LYKKE TIL :)
     
    Sist redigert:

    Bc45

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.11.2013
    Innlegg
    52
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Har hatt problemer med å søke etter artister på Squeezebox-appen til ipaden etter at jeg oppgraderte til wimp hifi. Dette gikk helt fint med premium abbonement. Noen som har opplevd det samme?
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Har hatt problemer med å søke etter artister på Squeezebox-appen til ipaden etter at jeg oppgraderte til wimp hifi. Dette gikk helt fint med premium abbonement. Noen som har opplevd det samme?
    Masse problemer her og på ASUS og Android til jeg fant ut i dag at jeg skulle avinstallere hele driten å installere på ny. Nå funger alt ! Mulig det og skyldes at det kom en ny beta av server i går kveld som nå er på plass på NAS.
     

    Bc45

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.11.2013
    Innlegg
    52
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Har hatt problemer med å søke etter artister på Squeezebox-appen til ipaden etter at jeg oppgraderte til wimp hifi. Dette gikk helt fint med premium abbonement. Noen som har opplevd det samme?
    Masse problemer her og på ASUS og Android til jeg fant ut i dag at jeg skulle avinstallere hele driten å installere på ny. Nå funger alt ! Mulig det og skyldes at det kom en ny beta av server i går kveld som nå er på plass på NAS.
    Har avinnstalert appen både på Squeezeboxen og på Ipaden og det virker fortsatt ikke. Når jeg endrer streamingkvaliteten til mp3, så virker det! Må være en bug hos wimp:confused:
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hva slags vesion av Sb kjører du? Software altså.
     

    Bc45

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.11.2013
    Innlegg
    52
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Hva slags vesion av Sb kjører du? Software altså.
    Appen på ipaden har versjon 1.1.5/r0 . Squeezboxen har 7.7.2 r9663
    Alt på ipadappen fungerer bortsett fra å søke etter artister. Jeg kan søke etter artister rett på Squeezeboxen.
     

    thomafo

    Fersking
    Ble medlem
    14.12.2007
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sliter med å få HIFI på min Transporter via mysqueezebox.com...

    Ordnet et 24t prøveabonnement, endret til Hifi-kvalitet i Wimp-appen på ipad. Har også valgt "FLAC or MP3" i wimp-menyen på Transporteren. Men: de sangene som vises med HIFI når jeg spiller i wimp-app på ipad blir bare avspilt i MP3 256kb/s på Transporter.

    Må man vente litt, restarte, legge inn wimp-app på nytt på squeezebox.com, annet..?

    Svært takknemlig for ytterligere tips!

    Prøve å klaregjøre litt her - samme fremgangsmåte som squeezebox touch - du innstallerer programvaren "Logitech Media Server Versjon: 7.8.0" og så går du inn på Home - Welcome to mysqueezebox.com! der oppretter du ny bruker om du ikke har dette fra før.
    Så velger du fanen tjenesteliste finner wimp - installer denne inne på mysqeezebox - så velger du fanearket mine tjenester - da finner du igjen WIMP - der legger du inn brukernavn og passord for WIMP HIFI. etter at dette er gjort vil du se at tjenesten er registret i mysqueezebox.

    Deretter åpner du media severen i din browser - velger innstillinger - plugin moduler-velger WIMP og Media Serveren vil boote.
    Nå skal Wimp ha kommet frem i din meny på Media Serveren og i iPeng osv.

    MEN SÅ KOMMER TRIKSET - DU MÅ INNSTALLERE WIMP APPEN PÅ DIN MOBIL ELLER PÅ DIN IPAD. VELG HIFI SOM FORETRUKKEN STRØMMINGSMEDIA. Det du vil se da er at din Squeezebox nå henter filene i flac format på din transporter...viola :) (man benytter ikke appen for å spille musikken, men man benytter appen for å tvinge mediastrømmen over til FLAC - dette gjør du bare en gang - deretter trenger du aldri å benytte denne igjen)

    Du må selvfølgelig la din mediaserver stå med riktig brukernavn og passord til mysqueezebox.com ellers får den ikke tak i tjenesten - det finner du i innstillinger i Logitech Media Server under innstillinger -eget faneark som er merket mysqueezebox

    LYKKE TIL :)
     

    Bc45

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.11.2013
    Innlegg
    52
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    422
    Antall liker
    282
    Torget vurderinger
    4
    Hva slags vesion av Sb kjører du? Software altså.
    Appen på ipaden har versjon 1.1.5/r0 . Squeezboxen har 7.7.2 r9663
    Alt på ipadappen fungerer bortsett fra å søke etter artister. Jeg kan søke etter artister rett på Squeezeboxen.
    Squeezeboxen skal ha 7.8
    Det står at jeg har siste oppdatering. Jeg får kun lagt inn 7.7.2 på nytt.
    Har du peiling på hva jeg må gjøre?
    Some Software Beta Downloads - Version 7.8
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hva slags vesion av Sb kjører du? Software altså.
    Appen på ipaden har versjon 1.1.5/r0 . Squeezboxen har 7.7.2 r9663
    Alt på ipadappen fungerer bortsett fra å søke etter artister. Jeg kan søke etter artister rett på Squeezeboxen.
    Squeezeboxen skal ha 7.8
    Og tror du må legge inn 7.8 på PC /NAS etc og så vil Transporter kunne hente den ned derfra. Jeg oppdatert med NAS til 7.8. Deretter går jeg til Touch og til Settings-Advanced-software update og velger 7.8. Over nett tror jeg den bare den finner siste offisielle som er 7.7.
     

    toca

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2004
    Innlegg
    136
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Sliter med å få HIFI på min Transporter via mysqueezebox.com...

    Ordnet et 24t prøveabonnement, endret til Hifi-kvalitet i Wimp-appen på ipad. Har også valgt "FLAC or MP3" i wimp-menyen på Transporteren. Men: de sangene som vises med HIFI når jeg spiller i wimp-app på ipad blir bare avspilt i MP3 256kb/s på Transporter.

    Må man vente litt, restarte, legge inn wimp-app på nytt på squeezebox.com, annet..?

    Svært takknemlig for ytterligere tips!

    Prøve å klaregjøre litt her - samme fremgangsmåte som squeezebox touch - du innstallerer programvaren "Logitech Media Server Versjon: 7.8.0" og så går du inn på Home - Welcome to mysqueezebox.com! der oppretter du ny bruker om du ikke har dette fra før.
    Så velger du fanen tjenesteliste finner wimp - installer denne inne på mysqeezebox - så velger du fanearket mine tjenester - da finner du igjen WIMP - der legger du inn brukernavn og passord for WIMP HIFI. etter at dette er gjort vil du se at tjenesten er registret i mysqueezebox.

    Deretter åpner du media severen i din browser - velger innstillinger - plugin moduler-velger WIMP og Media Serveren vil boote.
    Nå skal Wimp ha kommet frem i din meny på Media Serveren og i iPeng osv.

    MEN SÅ KOMMER TRIKSET - DU MÅ INNSTALLERE WIMP APPEN PÅ DIN MOBIL ELLER PÅ DIN IPAD. VELG HIFI SOM FORETRUKKEN STRØMMINGSMEDIA. Det du vil se da er at din Squeezebox nå henter filene i flac format på din transporter...viola :) (man benytter ikke appen for å spille musikken, men man benytter appen for å tvinge mediastrømmen over til FLAC - dette gjør du bare en gang - deretter trenger du aldri å benytte denne igjen)

    Du må selvfølgelig la din mediaserver stå med riktig brukernavn og passord til mysqueezebox.com ellers får den ikke tak i tjenesten - det finner du i innstillinger i Logitech Media Server under innstillinger -eget faneark som er merket mysqueezebox

    LYKKE TIL :)
    Som jeg skriver i innlegget så må du installere Wimp appen på din mobil eller nettbrett - av en eller annen årsak når du da velger inntillingen HiFi på streaming medie så endres også dette på filene som sendes fra WIMP til Logitech Media serveren. Se: Mobile: Changing your sound quality to HiFi - YouTube

    Du vil da få dette skjermbilde som viser at du streamer i FLAC format, du vil også se det på din Transporter om du går inn på info om artist/sang/format.

    Skjermbilde 2013-11-23 kl. 08.58.51.jpg
     

    toca

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2004
    Innlegg
    136
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Hmm.. ok. Anbefaler Ipeng til IPAD. UAnsett, her har du "siste" utgave av Squeezecenter:

    http://downloads.slimdevices.com/nightly/7.8/sc/601a0d8/LogitechMediaServer-7.8.0-1385035599.exe
    Jeg bruker ipeng, men har nå fått til wimp på touchen, men den vises ikke på ipengen. ???
    Hei, tips, gjør akkurat som jeg har beskrevet i mine tidliger innlegg i denne tråden - da fungerer det brillefint - iPeng og alle andre apper som man kan styre Logitech Media Server viser WIMP og man får full funksjonalitet.
     

    toca

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2004
    Innlegg
    136
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    GLEDEN ER STOR - DET VIRKER PÅ LOGITECH TRANSPORTER OGSÅ - SAMME OPPSKRIFT SOM RESTEN.NB;NB husk at du må logge deg på WIMP appen-aktiver HIFI
    forsto ikke den helt,wimp ligger i menyen til transporteren,du tegner ett abonemang for hifi,justeren konvertering til flac i transpoerteren,
    så spiller den det? Noe jeg har misforstått ??
    WIMP ligger i menyen etter at du har gjort det som jeg har beskrevet tidligere i denne tråden, du trenger ikke å justere filformat i din spiller - Transporter - den har default FLAC som format, med mindre du aktivt har valgt bort dette - noe jeg ikke tror du har gjort. Se også mine innlegg i dag - de vil hjelpe deg på veien til bedre lyd :)
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.619
    Antall liker
    3.733
    skjønner f... ikke hva jeg gjør galt! har reinstallert både wimp på ipad (da fikk jeg i hvert fall hifi!, men avspilling over airplay låter hørbart dårligere. Reinstallerte også ipeng - null forskjell. Når jeg går inn på appgallery, får jeg gare at jeg må ha en mysqueezeaccont osv.. Men det har jeg jo, og wimp ligger både der og på min touch - MEN IKKE PÅ MIN FØKKINGS IPENG !!! :p
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Null stress... iPeng er et kjempeverktøy til apple produkter.. Men det finnes ikke til Android :(. Så vi må klare oss med "Squeezecommander" og "Squeeze Controll", men dem er ikke dårlgie dem heller altså :). Widows PAD og mobiler har kanskje den dårligste, men funker den også (soundcity eller hva den heter).

    Men Ipeng (iPeng HD til PAD?!) er kanon! :D.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Logisk sett bør vel innstilling av flac kontra mp3 settes på avspiller?
    @toca: Hvis man setter dette i mobilklienten til Wimp, hvorfor skal da dette også styre hvilket format man vil avspille på diverse Squeezebox playere???
    Eller er det bare jeg som misforstår noe (igjen) ;)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er det bare meg eller er Squeezebox fortsatt det beste streaming produktet? Selv om det er halveis dødt ?! :p. Syns støtte og hastighet på oppsettet er bedre enn mine erfaringer med Sonos og den kanskje litt uferdige Bluesound (som dog har blitt mye bedre siste tiden).
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Logisk sett bør vel innstilling av flac kontra mp3 settes på avspiller?
    @toca: Hvis man setter dette i mobilklienten til Wimp, hvorfor skal da dette også styre hvilket format man vil avspille på diverse Squeezebox playere???
    Eller er det bare jeg som misforstår noe (igjen) ;)
    Mulig det er et triks som Toca har brukt, men de funger greit å sette dette separat på hver enhet som PC/Mobil/Pad/Touch - har ikke erfaring med Transporter.
     

    EFP

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.05.2013
    Innlegg
    82
    Antall liker
    29
    Hei

    Dette er noe dritt.Skal ha nytt passord og skal få en kode sendt som sms,men jeg får ingen sms fra Wimp
     

    toca

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2004
    Innlegg
    136
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Logisk sett bør vel innstilling av flac kontra mp3 settes på avspiller?
    @toca: Hvis man setter dette i mobilklienten til Wimp, hvorfor skal da dette også styre hvilket format man vil avspille på diverse Squeezebox playere???
    Eller er det bare jeg som misforstår noe (igjen) ;)
    Hei, det virker for meg som om man først "bestiller HIFI" som streaming media fra den godkjente WImP appen på mobilen - så sender wimp alle lydstrømmer i HIFI - da i mitt tilfelle til Media Serveren og min Transporter - har sammenliknet musikk med vanlig CD kvalitet som jeg har på harddisk mot IMP og det er lovende likt.
     

    irma1000

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.01.2013
    Innlegg
    95
    Antall liker
    7
    Logisk sett bør vel innstilling av flac kontra mp3 settes på avspiller?
    @toca: Hvis man setter dette i mobilklienten til Wimp, hvorfor skal da dette også styre hvilket format man vil avspille på diverse Squeezebox playere???
    Eller er det bare jeg som misforstår noe (igjen) ;)
    Hei, det virker for meg som om man først "bestiller HIFI" som streaming media fra den godkjente WImP appen på mobilen - så sender wimp alle lydstrømmer i HIFI - da i mitt tilfelle til Media Serveren og min Transporter - har sammenliknet musikk med vanlig CD kvalitet som jeg har på harddisk mot IMP og det er lovende likt.
    Det lurte jeg også på, på Squezzeboxen står det vers 7.7.2. Men i settings står det 7.8.0 lokal. Var litt i tvil om jeg fikk flac når jeg trykker mode på fjernkontrollen står det flac.. Å lyden helt suveren lenge leve wimp.
     

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Etter at jeg oppdaterte til LMS 7.8 så har jeg fått et EQ-tillegg på min Touch. Men jeg kan ikke høre noe forskjell på de forskjellige innstillingene. Har også prøvd med de analoge utgangene på Touch'n, men hører ingen forskjell. Noen erfaringer?
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Etter at jeg oppdaterte til LMS 7.8 så har jeg fått et EQ-tillegg på min Touch. Men jeg kan ikke høre noe forskjell på de forskjellige innstillingene. Har også prøvd med de analoge utgangene på Touch'n, men hører ingen forskjell. Noen erfaringer?
    EQ-tillegg, hvor ??
     

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Det er en plugin fra Inguz som jeg ved nærmere ettertanke muligens har lagt inn selv en gang i tiden. Mener å huske at jeg ikke fant den igjen etter nedlasting. Men så dukket den opp da jeg la inn LMS 7.8. Men jeg fikk den ikke til å funke, så nå er hele greia fjernet...;)
     

    kjetinho

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    788
    Antall liker
    22
    Inguz virkar bra hjå meg. Køyrer romkorreksjonsfilter frå Audiolense via Inguz.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Vet ikke om det står skrevet noe sted her, men Wimp og Spotify virker ikke bare på Touch, men også på Duet.
    Fantastisk enkel og bra løsning! Har 3 mottagere i huset og det fungerer som gull!
    Kan høre på FLAC samlingen, MP3 samlingen, Wimp og Spotify på alle steder.
    De fleste vet sikkert dette, men bare til info...
     

    Skaren

    Medlem
    Ble medlem
    24.10.2006
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Wimp Hifi på Squeezebox Duet ??

    Noen som vet om Wimp Hifi virker på Squeezebox Duet via Ipeng HD ? Har oppdatert til siste versjon på Mac og får nå streaming valget Flac under settings ? Noen som vet ? Vis Ja hvordan ser du at det kjører i Flac ?
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Hei, det virker for meg som om man først "bestiller HIFI" som streaming media fra den godkjente WImP appen på mobilen - så sender wimp alle lydstrømmer i HIFI - da i mitt tilfelle til Media Serveren og min Transporter
    er vel da viktig att du går inn i innstillinger på transporter og setter den opp for flac,og deaktiviterer de du ikke vil ha,eller vil den vel konvertere mellom de ulike valg du har inne ??
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.852
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Har fått inn LMS 7.8.0 og Wimp HiFi fungerer utmerket. Det jeg sliter med er å få Touch til å oppdatere seg til 7.8.0. Lurer litt på om jeg har lastet ned en versjon av LMS som ikke auto-oppdaterer Touch. Får heller ikke opp 7.8.0 når jeg går inn og prøver manuell oppdatering på Touch.

    LMS kjøres på en ReadyNas Duo

    Hvor laster dere LMS fra? Gjerne link :p
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn