WIMP HIFI Slutter å spille.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Eller bruk Squeezeboks og NAS slik jeg gjør hjemme - null probelmer siden det kom, bank i bordet.

PC på jobb - bob bob...
Ok. Slik jeg ser det er det Wimps jobb å få det til også til pc hvis problemet ligger der. Det er deiras tap ikkje mitt. :)

kvasi: Jahaa, kommer spotify med Flack?? Det hadde jo vert knall.
 

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.720
Antall liker
1.205
Sted
Siggerud
Hvis Spotify har mye bedre lyd enn Wimp, hva kan da være grunnen til at de også skal tilby FLAC?
Og ikkeminst, hvis enkelte påstander stemmer, kommer lyden fra Spotify FLAC til å bli overlegent bedre enn Wimp FLAC? :rolleyes:
Kommer Spotify med flac snart?

Det jeg opplevde med Wimp var at mye musikk "kom og gikk". En dag var de tilgjengelige, neste dag borte.
Det er min erfaring også. Plutselig er albumet man spilte for noen dager siden borte fra oversikten over artistens utgivelser.
 

JorgenFroland

Medlem
Ble medlem
06.02.2013
Innlegg
23
Antall liker
3
Sted
Trondheim
Jeg oppdaget i deg at det har kommet en ny versjon av Wimp-klienten på PC. Jeg erfarer at musikken ikke lenger stopper etter hver sang.
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.825
Antall liker
720
Torget vurderinger
4
Hvis Spotify har mye bedre lyd enn Wimp, hva kan da være grunnen til at de også skal tilby FLAC?
Og ikkeminst, hvis enkelte påstander stemmer, kommer lyden fra Spotify FLAC til å bli overlegent bedre enn Wimp FLAC? :rolleyes:
Kommer Spotify med flac snart?

Det jeg opplevde med Wimp var at mye musikk "kom og gikk". En dag var de tilgjengelige, neste dag borte.
Det er min erfaring også. Plutselig er albumet man spilte for noen dager siden borte fra oversikten over artistens utgivelser.
Og kanskje nettopp det fenomenet er grunnen til at Outport's spilleliste har tuklet seg til?
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Da har jeg testet på nytt igjen Wimp. Bare to sanger hittil da ..

Og det var en glede å høre at noe drastisk var skjedd med Wimp.
Nå er lydkvaliteten betraktelig bedre enn spotify, vertfall de sangene jeg har testet nå.

Dere som vil, men husk samme album og samme volum:
Ron Pope med med albumet "live and unplugged in new york", med sangen "You're the reason i come home" så høres det meget godt at Wimp er mye bedre.
En hører og lett at Wimp har mye høyere oppløsning. Det er skremmende stor forskjell hos meg på mitt anlegg.

Synd at når en henter spillelister fra Spotify, f.eks Live spillelisten min, så i Wimp blir sangene hentet fra vilkårlige album og ikke de samme selv om de samme albumene ligger hos Wimp og.
----------
Henger gjer det enda til tider når en skipper... grådig irriterendes.
Og plagsomt at det mangler mye musikk kontra spotify
 
Sist redigert:

Outport

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2014
Innlegg
233
Antall liker
39
Ja ja, så kom WIMP WEB PLAYER (google chrome)

WIMP WEB PLAYER for Google Chrome på Mac med flac ser veldig bra ut for min del. Når det gjelder brukergrensesnitt og funksjonalitet. Spilte flac med god lyd. Teksten har tydelige og fine bokstaver og tall. BrukerVoice Over talesyntese på Mac OSX i tillegg til forstørrelses program og begge fungerer godt. Har bare testet litt, men det ser veldig veldig bra ut. Hvis man bare kan stole på at låtene ligger i spillelistene der de skal etter hvert så blir det god underholdning og god lyd i framtiden også. Har oppdaget en del ny god musikk i WIMP og i HiFi Sentralen forumet.
 
Topp Bunn