Wimp eller spotify ?

jano007

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2008
Innlegg
130
Antall liker
2
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
1
Noen som har no formening om hva som er best, å kan noen av de brukes med noen nettverkspillere?
 

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Innlegg
1.419
Antall liker
622
Torget vurderinger
6
Begge kan brukes med Squeesbox såvidt jeg kan huske å ha lest meg til - var nettopp tråd om squeesbox og Wimp.

Tror det sies at Spotify har bedre lyd (høyere oppløsning) og bedre utvalg av musikk

Selv har jeg Wimp men kjører det foreløpig kun via laptop og hodetelefonutganger - dvs. uten mulighet til å vurdere lydkvalitet. Musikkutvalget er jeg dog fornøyd med - ingen grunn til å være "pirat" lenger... :)
 

jano007

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2008
Innlegg
130
Antall liker
2
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
1
Audiodidakt skrev:
Begge kan brukes med Squeesbox såvidt jeg kan huske å ha lest meg til - var nettopp tråd om squeesbox og Wimp.

Tror det sies at Spotify har bedre lyd (høyere oppløsning) og bedre utvalg av musikk

Selv har jeg Wimp men kjører det foreløpig kun via laptop og hodetelefonutganger - dvs. uten mulighet til å vurdere lydkvalitet. Musikkutvalget er jeg dog fornøyd med - ingen grunn til å være "pirat" lenger... :)

Veit du om wimp kommer automatisk opp på squeesboxen elller er det en kveldsjobb å få det til?

Jeg leste nettopp at Logitech Squeezebox Touch kan brukes sammen med spotify, kansje kjøpe en sånnen sammen med en dac.
 

Doc.G

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Innlegg
434
Antall liker
16
Sted
Steinkjer, Nord Trøndelag
Etter å ha prøvd begge, helt klart wimp. Har bedre musikk utvalg og kan legges inn via mysqeezebox.com slik at du ikke trenger pc for å bruke det. Fungerer utmerket på Touch med en gang og med godt brukergrensesnitt.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Held for tida på med utprøving av Spotify via Sonos. Det er interessant. Då eg høyrde Wimp, verka dette mindre interessant, men eg planlegg å teste dette systemet også. Men svar på dette får eg ikkje med det aller fyrste.
Sonos+Spotify Premium er iallfall svært mykje betre enn billegPC+gratisSpotify lydmessig.
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
For min del ble det raskt klart at Spotify (premium) låt bedre enn Wimp på noe så lite high-end som K701 koblet til en Beresford TC-7520.
 

ampman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.10.2007
Innlegg
54
Antall liker
0
hei.godt mulig jeg her kommer med et dumt spørsmål,men får å få høyest mulig bitrate på sportify tryker jeg da på
enable high bitrate?
supert om dere gidder å ta dere tid til å svare
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.027
Antall liker
533
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
ampman skrev:
hei.godt mulig jeg her kommer med et dumt spørsmål,men får å få høyest mulig bitrate på sportify tryker jeg da på
enable high bitrate?
supert om dere gidder å ta dere tid til å svare
Korrekt!
 

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Innlegg
1.262
Antall liker
22
På squeezebox får man to mnd gratis prøvetid med Wimp. Enkelt og greit både å bestille og sette opp, gjort på noen minutter. Lyden er bedre enn mange nettradiostasjoner og ihjelkomprimert mp3, men highend er det ikke.
 

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Innlegg
562
Antall liker
4
Jeg bruker Wimp, og jeg liker faktisk grensesnittet bedre.
Det som er avgjørende for min del er at det er bra fokus på norske artister, og derfor lett å holde seg orientert på hva som skjer her på berget.

Edit; Bruker SB Duet i stuen, funker overraskende bra på den mht brukervennlighet. På soverommet bruker jeg SB Touch, hvor Wimp er veldig bra integrert. Ellers bruker jeg Wimp med web-grensesnitt på jobb gjennom en Meier Audio usb-amp-dac til 701. Er godt tilfreds.
 
Topp Bunn