Wim Weijers presenterer Kii Three BXT i Bergen denne helgen @ Duet Audio Bergen.

Wim Weijers fra Kii Audio er på plass i Bergen og presenterer Kii Three BXT denne helgen!


Kii Three har tatt HiFi-verdenen med storm. Den unike høyttaleren ble kåret til «Product of the Year, 2017» av amerikanske Stereophile og har i tillegg til dette mottatt en endeløs rekke andre priser og utnevnelser. Med BXT tar Kii den prisvinnende høyttaleren til nye høyder!

Klikk på bildet for mer info og påmelding!

KiiBXT.jpg

Vennlig hilsen
Duet Audio - Bergen
C. Sundtsgate 38, 5004 Bergen
22 59 90 00
bergen@duet.no
 

Kommentarer

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
635
Antall liker
534
Torget vurderinger
7
Meget flott rom og oppsett. Gir godfølelsen
 

atletico

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2002
Innlegg
518
Antall liker
806
Torget vurderinger
8
Synd jeg ikke har anledning til å være i Bergen denne helgen...Håper de som får med seg dette gir oss noen lytteinntrykk.
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.453
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Måtte innom en tur i dag også ;)

Det er vel ikke så mye annet å si enn at BXT totalforandrer lytteopplevelsen når det kommer til kropp og fylde i mellombassen og ikke minst sjokkfaktor i musikken. Alle i rommet skvatt skikkelig til under avspilling av ukomprimert trommeinnspilling. Kontant og brutalt.

Man unngår dippen mellom 80-200 hz som man får pga gulvrefleksjonen, og dette utgjør ganske mye for opplevelsen. Hjemme bruker jeg subwoofere for bedre respons under 200 hz, men det er ingen tvil om at BXT låter bedre, raskere og mer kontant enn hva jeg får til hjemme, garantert hjulpet av perfekt timing. Det gjorde seg merkbart på anslag og plutselighet over hele linjen.

Jeg hadde ikke forventet at BXT kunne slå så hardt som de gjorde på tordnende volum; Infected Mushroom- Return to the sauce feks ble en opplevelse som mange andre og dyrere systemer ikke har klart å formidle på samme engasjerende måte.
Det er sjelden jeg tar meg selv i å flire under slike demoer, men flere ganger ble jeg rett og slett bare revet med på en måte som få systemer har klart tidligere.

Det var tydelig fra første låt at dette ikke var snakk om subwoofere, BXT er et bassystem som forvandler Kii Three til en kraftig og hardtslående gulvstående høyttaler som har få konkurrenter i sin klasse. Kapasitet utgjør så mye at det rett og slett ikke er til å komme unna at Kii Three ikke i det hele tatt kan sammenlignes med Kii BXT. Just not the same.

Blir nok flere turer innom Duet for å høre mer på BXT da de kommer til å ha BXT der permanent.
 
C

Cyber

Gjest
Hadde bare prisen vært litt mer folkelig... Meget spennende system.
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.205
Antall liker
62.246
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Hadde bare prisen vært litt mer folkelig... Meget spennende system.
Er selvfølgelig ikke billig, men med tanke på at man hverken trenger forsterker, DAC eller høyttalerkabler er det ikke så gærnt.
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.205
Antall liker
62.246
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Hadde bare prisen vært litt mer folkelig... Meget spennende system.
Er selvfølgelig ikke billig, men med tanke på at man hverken trenger forsterker, DAC eller høyttalerkabler er det ikke så gærnt.
Nei, jeg vet det - men kommunalt ansatte svir sjeldent 300 tusen på anlegg.
Enig i det, men så er jo vi på HFS en egen rase. Er selv litt usikker på hvor mye de selger (med eller uten bass-system). Det fremstår utseendemessig som et lifestyle produkt, og latterlig dyrt for den jevne musikkinteresserte. Samtidig er vel ikke lifestyle-produkter det haifai-interesserte har mest lyst på. Selv er jeg ikke fremmed for tanken :)
 
C

Cyber

Gjest
Hadde bare prisen vært litt mer folkelig... Meget spennende system.
Er selvfølgelig ikke billig, men med tanke på at man hverken trenger forsterker, DAC eller høyttalerkabler er det ikke så gærnt.
Nei, jeg vet det - men kommunalt ansatte svir sjeldent 300 tusen på anlegg.
Enig i det, men så er jo vi på HFS en egen rase. Er selv litt usikker på hvor mye de selger (med eller uten bass-system). Det fremstår utseendemessig som et lifestyle produkt, og latterlig dyrt for den jevne musikkinteresserte. Samtidig er vel ikke lifestyle-produkter det haifai-interesserte har mest lyst på. Selv er jeg ikke fremmed for tanken :)
Jeg er mer der at jeg kunne kjøpt om jeg vant 10 mill. Ellers så kan jeg få ganske mye godlyd ut av 60 tusen også eksempelvis.

Men nok støy, jeg synes de ser fantastiske ut! Og jeg sikler!
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Takk for flott arrangement i dag.

Flotte høyttalere med veldig god lyd, super byggekvalitet og de tar faktisk ikke så stor plass heller.

Imponerende dynamikk, bass, oppløsning og de kunne spille utrolig høyt uten å låte anstrengt/komprimere.

For min del ble det litt for stort fokus på bass, dynamikk og å spille høyt - slik at jeg fikk ikke det helt store inntrykket av hvordan dette hadde spilt på "vanlig musikk" og mer ordinært lydnivå. Men med mulighet til å tune klangen så kan jeg ikke se annet en at dette hadde truffet meg veldig bra, hvis jeg hadde fått "ratte" litt på kurven selv.

På slutten ble det demonstrert litt hvordan man kunne gi litt mer varme i lyden med litt EQ - noe som funket bra synes jeg.

Mvh
OMF
 
Sist redigert:

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.453
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Veldig spennende at du med dine referanser synes det funket, OMF. Personlig liker jeg noe mer tilt i responsen enn den standard flate som ble spilt på i dag, men det er barnemat å få til med litt fikling i Control-systemet til Kii.

Forøvrig fikk jeg noe interessant info fra Wim; forsterkerne som står i BXT er ikke Ncore-baserte som i Kii Three, det er de nyutviklede forsterkerne som Bruno Putzeys og Peter Lyngdorf har samarbeidet om. Det jobbes også med et bruker-interface mer rettet mot "super-hifi" enn Control-enheten som er en hybrid mellom studio-bruk og hjemme-bruk.
Der er det muligheter for å kraftig utvide fiklingsmulighetene i systemet sammenlignet med i dag, så blir spennende å se hva som skjer.

Man kan forøvrig linke 12 stk Kii opp mot én Control-enhet, så muligheten for et saftig surround-system er tilstede for de av dere som har for mye cash liggende;)
 

fry

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2012
Innlegg
798
Antall liker
436
Torget vurderinger
10
Dersom kii og lyngdorf samarbeider og etterhvert kobler på roomperfect begynner dette virkelig å smake fugl. Da har man kurvene klare også etter smak og behag.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Veldig spennende at du med dine referanser synes det funket, OMF.
Jeg synes vel ikke det var så overraskende. Her er det jo veldig mye som er fornuftig - aktiv deling, spredningskontroll, bra kapasitet i bassen, litt DSP.

Mvh
OMF
 

Informasjon om bruker

Duet Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
20
Link til alle artikler
98
Duet Audio sine annonser
Bransjenyheter
Duet Audio Bergen ringer julen inn med Naim New Classic!

Duet Audio Bergen ringer julen inn med Naim New Classic!

  • 0
Førstkommende lørdag (9. desember) gleder vi oss til å spille inn julen for deg på Naims "New Classic 300-serie" og Naims Nait 50 Anniversary Edition. Vi vil spille på høyttalere fra Piega og Kerr...
Fortsett
Bransjenyheter
Opplev McIntosh MC3500 MKII 05. oktober | Duet Audio Bergen

Opplev McIntosh MC3500 MKII 05. oktober | Duet Audio Bergen

  • 7
Vi får besøk av Lars fra Neby HiFi Concept AS. Han vil være på plass hele dagen om man ønsker å komme innom for en demonstrasjon av de unike rørforsterkerne. Han vil også vise frem den meget...
Fortsett
Bransjenyheter
Opplev Dynaudio Confidence 60 for aller første gang i Norge!

Opplev Dynaudio Confidence 60 for aller første gang i Norge!

  • 4
Førstkommende lørdag (16.september) får vi besøk av Sebastian fra Dynaudio som vil presentere Confidence 60 for aller første gang i Norge! Dette er flaggskipet i Dynaudios sortiment og vi gleder...
Fortsett
Bransjenyheter
Dynaudio er nå tilgjengelig hos oss | Duet Audio AS

Dynaudio er nå tilgjengelig hos oss | Duet Audio AS

  • 14
Vi kan med glede informere om at vi har overtatt Dynaudio for det norske markedet. Det er en stor ære å ta over som forhandler for Dynaudio i Norge. De første modellene har allerede ankommet...
Fortsett
Bransjenyheter
Piega Premium Wireless 701 høster 5 stjerner i Hi-Fi Choice!

Piega Premium Wireless 701 høster 5 stjerner i Hi-Fi Choice!

  • 0
Piega Premium Wireless 701 er en aktiv variant av den kritikerroste, passive varianten Premium 701. Hver av høyttalerne i Wireless 701 er utrustet med 200W effekt og Piegas nyeste, patenterte LDR...
Fortsett
Bransjenyheter
Hi-Fi FEST i Bergen | Duet Audio AS

Hi-Fi FEST i Bergen | Duet Audio AS

  • 0
Vi inviterer til langåpen Hi-Fi FEST lørdag 30.november. For anledningen vil det presenteres en rekke meget spennende nyheter som en og hver av oss gjerne kunne ønske seg under juletreet...
Fortsett
Topp Bunn