Wilson Benesch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • D

    dtddiver

    Gjest
    Kanskje ikke det mest populære merket, men jeg er fornøyd. Fikk disse i dag:





    Eneste høyttalerne jeg har kommet over som er konstruert for å stå nært bakvegg, som er et must hos meg.
    Førsteintrykk er meget god oppløsning, deilig klar mellomtone, "helhetlig" lyd, ekstremt stram bass og at elektronikken min er for dårlig..
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer! Skal være svært gode saker det der! :)
    Man ser hvor store de er på bildet om man sammenligner med 42" som henger ved siden av ;D
     
    M

    musicus

    Gjest
    Wilson-Benesch er en liten perle som helt klart hadde fortjent litt mer oppmerksomhet enn hva den får her hjemme, importøren gjør ikke for mye ut av seg i markedsføringen.

    Men disse tror jeg du vil kunne leve lenge og lykkelig med, dette etter å selv ha levd med Wilson-Benesch Discovery i 5 år, nu byttes de til uka, hadde jeg hatt muligheten så hadde det kommet ett par ACT inn i stua her, men ikke denne gangen...

    Wilson-Benesch Discovery

    (Håper du unnskylder min lille vemodighet med å poste bildet av Discoveryéne)

    Lykke til, å grattis med nye høyttalere...

    mvh
     

    empty

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2003
    Innlegg
    418
    Antall liker
    7
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med flotte høyttalere. Det er vel ikke mange i Norge som har funnet WB, men vi lykkelige få har noe spesielt. Håper dere får det bra sammen på sikt. Jeg har hatt mine Discovery i 5 år, og de blir stående.

    Hilsen Tommy
     
    D

    dtddiver

    Gjest
    Har brukt en fire-fem timer på å spille musikk på de nye Square One'ene, og jeg er overordentlig fornøyd. Spesielt klassisk og akustisk musikk er mye mye klarere og mer oppløst enn på B&W'ene.

    Spilte nettopp Alan Parsons quad-mix av DSOTM DVD-A mikset ned til stereo, og ble sittende og måpe over surround-følelsen som kom så tydelig med kun to høyttalere. Veldig spesielt for en hifi-neofytt som meg å oppleve:)

    Men nå må jeg vel spare til bedre kilde og forsterkeri. Hva bruker dere som har WB-høyttalere? Noe som passer spesielt bra?
     
    M

    musicus

    Gjest
    dtddiver skrev:
    Har brukt en fire-fem timer på å spille musikk på de nye Square One'ene, og jeg er overordentlig fornøyd. Spesielt klassisk og akustisk musikk er mye mye klarere og mer oppløst enn på B&W'ene.

    Spilte nettopp Alan Parsons quad-mix av DSOTM DVD-A mikset ned til stereo, og ble sittende og måpe over surround-følelsen som kom så tydelig med kun to høyttalere. Veldig spesielt for en hifi-neofytt som meg å oppleve:)

    Men nå må jeg vel spare til bedre kilde og forsterkeri. Hva bruker dere som har WB-høyttalere? Noe som passer spesielt bra?
    Wilson-Benesch har importen på Audionet i England, jeg brukte selv deres elektronikk rund baut (pre/power/riaa/cd) og det var en meget god match.

    Deres integrerte SAM V2 og en brukt ART V2 cd spiller vil jeg tro er en meget god match med dine høyttalere.

    Slik så mitt forrige oppsett ut, all elektronikk er Audionet, kablingen er Cardas Golden Reference....


    mvh
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Gratulere så mye med nye kjempe flotte høyttalere! :) Regner med at disse kommer til å bli skikkelig gode når de får gått seg til! :D

    Kos deg masse med de nye høyttalerne dine!

    Mvh
    Andreas
     
    D

    dtddiver

    Gjest
    cardas skrev:
    Regner med at disse kommer til å bli skikkelig gode når de får gått seg til! :D
    Det er det som er så fint; disse var til test hos Fidelity, så de var bra innspilt når jeg fikk dem (regner jeg med):)
     
    M

    musicus

    Gjest
    dtddiver skrev:
    cardas skrev:
    Regner med at disse kommer til å bli skikkelig gode når de får gått seg til! :D
    Det er det som er så fint; disse var til test hos Fidelity, så de var bra innspilt når jeg fikk dem (regner jeg med):)
    Hva er budsjettet ditt til forsterker/kilde?

    mvh
     
    D

    dtddiver

    Gjest
    musicus skrev:
    Hva er budsjettet ditt til forsterker/kilde?
    Kommer litt an på hva det er, finner jeg noe fint brukt kan jeg godt strekke meg litt over det jeg hadde forestilt meg, men i første omgang vil jeg ha noe som spiller godt uten å koste skjorta. Siste året på studier så blir nok mer å rutte med om ikke lenge. Hadde sett for meg en Nait 5i, Cyrus 8vs2 eller lignende.
     
    M

    musicus

    Gjest
    dtddiver skrev:
    musicus skrev:
    Hva er budsjettet ditt til forsterker/kilde?
    Kommer litt an på hva det er, finner jeg noe fint brukt kan jeg godt strekke meg litt over det jeg hadde forestilt meg, men i første omgang vil jeg ha noe som spiller godt uten å koste skjorta. Siste året på studier så blir nok mer å rutte med om ikke lenge. Hadde sett for meg en Nait 5i, Cyrus 8vs2 eller lignende.
    Naim og WB har jeg tro på, men liker du, og setter de egenskapene du beskriver i første posten her fremst, så kommer du nesten ikke unna å teste nevnte Audionet SAM V2 og ART V2, den integrerte vil du kanskje finne brukt for rundt en 20K og cd spilleren for en 12-14K.
    SAM V2 brukte jeg selv i ett par måneder på Discoveryéne og den drev de fint, og disse krever sin styrke, men det fikk meg å ville gå videre på kombinasjonen WB-Audionet, verdt å sjekke ut.
    Evnt vil jeg tro AudioAktøren/Eric Finnsås vil kunne være behjelpelige.

    Ellers var det vel Storebror (RoDa) her på hfs som testet de for Fidelity, og kanskje han kan være behjelpelig med noen tips, om du ønsker)

    Ett par watt for mye tror du jeg du vil ha fordeler av fremfor ett par for lite.
    http://www.wilson-benesch.com/Square/square.pdf

    mvh
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Vet ikke om jeg er venn, men jeg eier en WB platespiller.
     
    M

    musicus

    Gjest
    En WB spiller burde vel i aller høyeste grad kvalifisere til ett "vennskap", var engang veldig sugen på den selv, før jeg kom over min egen SME 10 spiller..

    Man kan da ikke si annet enn at dette er lekkert..



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    C. Alshus skrev:
    Det er ikke den jeg har. ;)
    Ikke the circle? er det da en av de firkantede noe eldre modellene?
    Kom gjerne med ett bilde, da de er ukjente for meg :)

    mvh
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7


    Skal visst være relativt god. Vi får se når den dukker opp.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Se der ja, lekker den med, de leverer iaf kvalitet disse Engelskmennene :) ....

    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Den ser skikkelig flott ut. Og skal etter sigende spille meget bra! :)
    Er det sånn å forstå at du har en underveis?
     

    GjeEsp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    575
    Antall liker
    111
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Får vel slenge meg med jeg og da jeg har en Circle :) Har dessverre ikke fått utnyttet den helt enda, da den for tiden er pakket ned sammen med resten av anlegget grunnet oppussing. Men ser frem til å sette den opp igjen, da med The Ply pu som snart burde være tilbake fra Sveits (retipping).
    Mvh Gjert
     

    Vedlegg

    M

    musicus

    Gjest
    Her var man blandt kjente saker igjen, nydelig sak den circle´n ;D ....

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    dtddiver skrev:
    Er det noen her som har ARCs?
    Jeg tror Kibsgaard & buster har ARC, ellers har jeg hatt de hjemme under en 2-3 mndérs periode, fantastiske skapninger...

    mvh
     
    D

    dtddiver

    Gjest
    OK. Hadde vært moro å høre på dem mot mine, samme innmat i annet kabinett.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Virker på meg som om det er selve kabinettet som er spesielt hos WB. Stålskjelett med sandvich/karbonvegger.
     
    D

    dtddiver

    Gjest
    C. Alshus skrev:
    Virker på meg som om det er selve kabinettet som er spesielt hos WB. Stålskjelett med sandvich/karbonvegger.
    Både kabinettene og innmaten er vel noget over gjennomsnittet. Square-serien er laget på mdf over stålskjelett, men en membransak (jfr avatar) over nesten hele bakplaten som gjør at den skal stå nært bakvegg, og bassen er virkelig tunet for dette (dvs at står de en meter fra bakvegg blir bassen litt vel fraværende, selv for meg).
     
    D

    dtddiver

    Gjest
    Utrolig hvor nøye man må tørke disse (se mellom pipene) ::)
     

    Vedlegg

    B

    buster

    Gjest
    Hei igjen,
    Da er sommeren over og hi-fi feberen begynner å rase igjen... Hyggelig tråd dette :) Jeg har WB arc`s og et komplett Audionet oppsett bestående av VIP G2, PRE1 G3, EPS og AMP 1 V2. Har og en PS Audio PPP for å gi dette best mulige strømforhold. Kan garantere at dette låter ganske godt ;). Savner av og til noe mer trøkk nedover og vurderer derfor nye høyttalere. Litt synd at de nye gulvstående WB modellene er så forb... dyre. :(. Kandidater ellers er Gradient Revolution, Respons Grand Artist eller Dynaudio. Noen meninger??
    Bjørn
     
    D

    dtddiver

    Gjest
    buster skrev:
    Hei igjen,
    Da er sommeren over og hi-fi feberen begynner å rase igjen... Hyggelig tråd dette :) Jeg har WB arc`s og et komplett Audionet oppsett bestående av VIP G2, PRE1 G3, EPS og AMP 1 V2. Har og en PS Audio PPP for å gi dette best mulige strømforhold. Kan garantere at dette låter ganske godt ;). Savner av og til noe mer trøkk nedover og vurderer derfor nye høyttalere. Litt synd at de nye gulvstående WB modellene er så forb... dyre. :(. Kandidater ellers er Gradient Revolution, Respons Grand Artist eller Dynaudio. Noen meninger??
    Bjørn
    Hva med en legge til en Torus? Eller så koster vel WB Square 2 28-30 lapper og det er jo ikke så ille.
     
    S

    Storebror

    Gjest
    buster skrev:
    Jeg har WB arc`s og et komplett Audionet oppsett bestående av VIP G2, PRE1 G3, EPS og AMP 1 V2. Har og en PS Audio PPP for å gi dette best mulige strømforhold. Kan garantere at dette låter ganske godt ;). Savner av og til noe mer trøkk nedover og vurderer derfor nye høyttalere.
    Hei

    Ser du selger dine Arc (til god(!!) pris!) på børsen.
    Kan du si noe om hvilke andre stativhøyttalere du har hørt og kan sammenligne med Arc?

    Mvh
    Rolf
     
    B

    buster

    Gjest
    Hei,
    Kan ikke påberope meg at jeg har hørt så mange andre stativhøyttalere det er naturlig å sammenligne med.
    Men det som Arcène er spesielt gode på er å skape et sammenhengende og veldig dypt lydbilde. Vil også framheve evnen til å "forsvinne" i lydbildet. Det er ingen "kasselyd" .Mao det er en sømløs overgang mellom elementene. Føler at jeg har fått utnyttet kvalitetene fullt ut med min elektronikk og vil gå videre med å prøve gode gulvstående for å få mer dynamikk og drama i musikkgjengiveldsen. Uansett mener jeg disse er virkelig gode høyttaler når de får gode betingelser. Mener og prisen jeg selger for er svært gunstig, men å selge i dag det er ikke bare lett....
    Mvh
    Bjørn
     
    S

    Storebror

    Gjest
    Du kan så si, fatter ikke at dine ikke er røsket vekk til den prisen du forlanger.
    Burde vært kjapt å selge det der.

    Square One var fullstendig fri for bass plassert fritt i rommet, men funket godt inntil bakvegg.
    Dine har vel samme/tilsvarende elementer, men bassrefleks slik at de fungerer bedre i bassen ved normal plassering vil jeg tro.

    R
     
    M

    musicus

    Gjest
    Storebror skrev:
    Er dette finishen på dine, Bjørn?

    Den finishen men med svarte stativer, hadde jeg hjemme for noen år siden, en "killer" kombinasjon både hva design og lydmessige egenskaper gjelder....

    mvh
     
    B

    buster

    Gjest
    Hei,
    Mine er nesten helt like disse, men har en "roligere" finish på tresidene. Stativene mine er svarte. Må og si at på akustisk og vokalmusikk har jeg knapt hørt noe bedre enn Arcène. Ser man bort på bunnen og "slammet" i lyden så har disse krabatene svært få begrensinger. De låter så godt som utstyret tillater.
    Bjørn
     
    D

    dtddiver

    Gjest
    De der er bare sååå lekre. Synd de ikke vil funke hos meg. Prisen din er helt utrolig rimelig, hadde trodde du fikk solgt dem på fem minutter.
     
    S

    Storebror

    Gjest
    buster skrev:
    "roligere" finish på tresidene
    Dette på bildet er vel såkalt burl-finér, hvor fineren er skrelt av stammen.
    Dine er da mer normal rosewood finér tenker jeg.

    Jeg har nå nettopp startet på en runde med stativhøyttalere som jeg tror blir utfordrende og spennende.
    Neat Momentum 3i er første deltaker, kan hende jeg må ta med Arc også?

    R
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn