Wilson Audio presenterer ny Watt Puppy

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Enig i det. Det var jo nytenking på mange punkt. Så gjenstår å se om det git hørbar lydforbedring.

Elektron

R

rico

Gjest
Har ventet på dette, blir spennende. WP 8 var ikke lenge på markedet, personlig så synes jeg at det ikke var så stor forskjell på den og 7`en, kanskje defor Sasha kommer nå. Skal også bli spennende og se hvor lang tid det vil gå før det blir hvileløs vandring frem og tilbake her i heimen...

R

rico

Gjest
Da var det kommet mer info om Sasha. Det er noen interessante forandringer, bl.a. så er det ingen delefilter i Watt`en lenger, kun i Puppy. Ny 7" i mellomtonen, den samme som på Maxx 3, den er også litt større enn forgjengeren. Da gjenstår det å se hvor mye bedre den egentlig er... :)

http://www.wilsonaudio.com/sasha/

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
60
Torget vurderinger
0
rico skrev:
Da var det kommet mer info om Sasha. Det er noen interessante forandringer, bl.a. så er det ingen delefilter i Watt`en lenger, kun i Puppy.
Kan være greit presisere at elementene i Watt´en ikke kjører uten delefilter, men at delefilteret til disse befinner seg i Puppy´en. Så det er riktig at selve Watt-kabinettet ikkeholder delefilter, fordi alle filtrene altså er montert i Puppy

R

rico

Gjest
blekansikt skrev:
rico skrev:
Da var det kommet mer info om Sasha. Det er noen interessante forandringer, bl.a. så er det ingen delefilter i Watt`en lenger, kun i Puppy.
Kan være greit presisere at elementene i Watt´en ikke kjører uten delefilter, men at delefilteret til disse befinner seg i Puppy´en. Så det er riktig at selve Watt-kabinettet ikkeholder delefilter, fordi alle filtrene altså er montert i Puppy
Helt riktig, det var forøvrig det vi leste på info sidene også.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Det er vel ikke humor ute og går her? Sasha liksom..........Gabor? ;D

edit: sikkert ikke

Mute

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
9
Sted
Skien
Torget vurderinger
0
Skjønner ikke hvorfor denne skal koste så mye? Hva er så unikt?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.885
Den ser ut som et menneske med høye skuldre... ;D
Jeg antar det er kvalitet når de kommer fra den kanten.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.885
Mute skrev:
Skjønner ikke hvorfor denne skal koste så mye? Hva er så unikt?
Jeg antar det som vanlig har sammenheng med høy dele- og byggekvalitet kombimert med høye utviklingskostnader i forhold til forventet salgsvolum, og at dette er et produkt beregnet på et marked med betydelig kjøpekraft og ditto krav til eksklusivitet.

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
Er ikke disse Wilson-kabinettene laget avanserte karbonsandwicher? Koster sikkert litt å produsere.
Jeg er nok litt enig med Mute og. Akkurat Wilson virker å være litt dyrere enn "nødvendig". Men det låter bra og folk kjøper, så da er det vel egentlig ikke for dyrt allikevel.

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
44.051
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Dette er nok en spennende og meget god høytaler, spesiellt om den skal følge opp forgjengeren ;)
Men er de pene, nope spør du meg 8)

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Wilson er for Amerikanere med mere penger enn hjerne.
Jeg kjøper ikke argumentene til Wilson om skyhøye utviklingskostnader, elementene brukt i de fleste wilson høyttalerene er rimelige elementer fra produsenter som f.eks seas.
Diskanten i den nye høyttaleren er den samme som Focal bruker i sine to rimeligste høyttalerserier...

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Egentlig er jeg imot å ha så lave impedanser som det er i den nye Sasha... altså 1.8 ohm ved 92hz... det er lavt!
Greit nok at det presiseres at det er 1db mer følsomhet, men alikevell, hvorfor så lavt?
Hvorfor ikke heller f.eks 5 eller 7 ohms som laveste? Det er ikke lenger 7watt som er minimum, men 20w om man vil vite dette...
Ok, jeg bare klager på vegne av de glødeglade... men... (Er klar over at Harley anbefaler Sophia II med AR Ref.110...)
Kan noen forklare hvorfor det er nødvendig å ha så utrolig lav last på denne nye høyttaleren?

???

mvh

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.939
Sted
Holmestrand
Imperial skrev:
Egentlig er jeg imot å ha så lave impedanser som det er i den nye Sasha... altså 1.8 ohm ved 92hz... det er lavt!
Greit nok at det presiseres at det er 1db mer følsomhet, men alikevell, hvorfor så lavt?
Hvorfor ikke heller f.eks 5 eller 7 ohms som laveste? Det er ikke lenger 7watt som er minimum, men 20w om man vil vite dette...
Ok, jeg bare klager på vegne av de glødeglade... men... (Er klar over at Harley anbefaler Sophia II med AR Ref.110...)
Kan noen forklare hvorfor det er nødvendig å ha så utrolig lav last på denne nye høyttaleren?

???

mvh
Impedansen kommer jo fram som et resultat av systemets fysiske parametre. Da kan man ikke "velge" 5 eller 7 i stedet for 1,84.

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
19
Impedansen kommer som en følge av at det kludres med steile filtre, noe som i seg selv utelukker et optimalt produkt.

Mvh. RS

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Optimalt, det er ett vidt begrep da... ;)

Uansett, Jeg er ikke i tvil om at dette nok er en hinsides bra høyttaler, det jeg lurer på er hvorfor man velger å
legge lasten så lavt?

mvh

Spiller: Binaerpilot, Goof (fra albumet DEFRAG)

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
19
Imperial skrev:
Optimalt, det er ett vidt begrep da... ;)

Uansett, Jeg er ikke i tvil om at dette nok er en hinsides bra høyttaler, det jeg lurer på er hvorfor man velger å
legge lasten så lavt?

mvh

Nja, ikke i denne prisklassen spør du meg. Optimalt er ellers ikke noe diffust begrep om man kjenner materien. Ujevn impedans betyr ulik forsterkning av ulike frekvenser osv. Setter man kontrasten mellom nevnte 1.8ohm opp mot elementets uungåelige impedanspukkel bør man kunne se landskapet.

Bi-amping er et must.

Mvh. RS

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Hva er laveste impedanse på ditt system?

mvh

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
19
Imperial skrev:
Hva er laveste impedanse på ditt system?

mvh

Med 1.ordens og min 12kv massiv i assymetrisk uten absorbenter::)

Flatt som et stuegulv. Ikke under 6ohm 8)
Wilson blir ikke noe match.

Mvh. RS

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Det blir interessant å lese Atkinsons test når den kommer...
Jeg kommer til å virkelig studere grafene denne gangen tror jeg.
Jeg tipper på Wes Phillips som tester faktisk denne gangen, vi får se.
Jeg ville ikke gitt disse til F.eks Brian Damkroger...

:D

mvh

Spiller : Binaerpilot, On the run. Album: Robot wars

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.939
Sted
Holmestrand
R.Solhaug skrev:
Impedansen kommer som en følge av at det kludres med steile filtre, noe som i seg selv utelukker et optimalt produkt.

Mvh. RS
Hva slags filter brukes?

Nedenfor ser dere en impedansekurve som kanskje kan bekymre....men det spiller riktig så vakkert.

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
19
Det fungerer nok men ikke like godt som med jevn impedans. Må man rote til filtrene er aktiv deling eneste sub-optimale utvei.

Mvh. RS

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
hifiguru skrev:
Det er vel ikke humor ute og går her? Sasha liksom..........Gabor? ;D
edit: sikkert ikke
Hehe, jeg tillater meg å gjette.. på...at...etter 8 generasjoner kommer W/P ut med en annen personlighet...
som heter Sasha. Nå det er en eneste annen ifra USA som har en "Personlighet" som heter Sasha, og det er
Beyonce Knowles.
I 2008 gav hun ut albumet "I Am ... Sasha Fierce". som består av 2 ganger 8 spor...
Det hele var en såkalt "viral" kampanje hvor noen bare plutselig spurte... "Who is Sasha Fierce?"
Man kunne se fordekte relieff bilder av noen , men det var vanskelig å se hvem det var først...
Og det hele kuliminerte med at da Beyonce gav ut cd'n sin og på coveret stod det:
"I am Sasha Fierce" ...
Låter dette kjent med tanke på hvordan Wilson Spec lansert sin høyttaler? (Sånn lett skjulte former og slik, vanskelig å se..)

.. Beyonce sitat:
"Sasha Fierce is the fun, more sensual, more aggressive, more outspoken side and more glamorous side that comes out when I'm working and when I'm on the stage."
..
Jeg er en så enkel sjel at jeg tror at Dave Wilson ser dette og tenker... "Why not?"

Vel, dette er mitt beste forslag...

mvh

R

Roysen

Gjest
Med den impedansen vil jeg tippe at mange av de parene som kjøpes vil ende opp med aktiv drift etter modifikasjon.

Mvh
Roysen

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Mja, Wilson sine kreasjoner har blitt veldig lette å drive de senere åra da...
Sånn sett så er jo ikke dette Apogee Scintilla eller noe sånt da...

Åååå... navnet amerikanerne bruker på æresbevisning eller ribbon da... er Sash... ;D
Så Sasha er da æresbevisningen til de 8 andre utgavene... eller en Sash... en ribbon of honor...

Der har vi det!!! Det er det Sasha betyr!!! A-HA!!!

;D Hehe... Uansett, når jeg ser på det nå... Sash, så skjønner jo at valget ble dette.
Finurlige saker!

mvh

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.939
Sted
Holmestrand
Roysen skrev:
Med den impedansen vil jeg tippe at mange av de parene som kjøpes vil ende opp med aktiv drift etter modifikasjon.

Mvh
Roysen
Hvis det er så enkelt hvorfor går ikke Wilson direkte for aktiv drift da? Tviler sterkt på at pris er argumentet i dette segmentet.

Nedenfor impedansekurve for Wilson Puppy som etter hva jeg forstår skal ha et godt omdømme. Har ikke hørt den selv.

Topp Bunn