WHY ???????????????

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Nå er jeg ganske frusterert, hvorfor er det så lite respons på Jakten på en preamp?

Har alle integrerte forsterkere? Det må da være noen som har gjort seg noen erfaringer rundt forskjellige pre-amper? Alle har vel ikke bare kjøpt en, uten å sammenlignet med andre produkter?

Syns det er veldig merkelig at en får så dårlig respons på slike spørsmål mens ting som har marginal effekt på lyden f.eks diskusjon rundt kabler eller diskusjoner om hva forslags pøkker man bruker under apparatene har "alle" mer eller mindre relevante opplysninger å komme med.

Og skulle man banne i kirken og si at en rimelig forsterkerteknologi som attpåtil er ganske ny kanskje kan måle seg med konvensjonell teknologi av godt innarbeidet "brand", ja da er det ikke måte på hvor engasjerte enkelte blir.

Jakten på en preamp har 2900 visninger og har fått 63 svar på ca tre måneder tross iherdig "bumping".

ICE Power spiller skjorta av KRELL! har 5800 visninger og 238 svar, dette på SEKS DAGER!!!!

I'ldunno, WHAT TO DO???

 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja, det er jo litt underlig...må innrømme jeg har hoppet over den tråden også.
Det er jo et morsomt tema, med fare for å virke jævlig lat....hva har du satt for budsjett og andre forutsetninger?

Integrerte? Er det noen som har det? ;D
O.

Nå er jeg ganske frusterert, hvorfor er det så lite respons på Jakten på en preamp?

Har alle integrerte forsterkere? Det må da være noen som har gjort seg noen erfaringer rundt forskjellige pre-amper? Alle har vel ikke bare kjøpt en, uten å sammenlignet med andre produkter?

Syns det er veldig merkelig at en får så dårlig respons på slike spørsmål mens ting som har marginal effekt på lyden f.eks diskusjon rundt kabler eller diskusjoner om hva forslags pøkker man bruker under apparatene har "alle" mer eller mindre relevante opplysninger å komme med.

Og skulle man banne i kirken og si at en rimelig forsterkerteknologi som attpåtil er ganske ny kanskje kan måle seg med konvensjonell teknologi av godt innarbeidet "brand", ja da er det ikke måte på hvor engasjerte enkelte blir.

Jakten på en preamp har 2900 visninger og har fått 63 svar på ca tre måneder tross iherdig "bumping".

ICE Power spiller skjorta av KRELL! har 5800 visninger og 238 svar, dette på SEKS DAGER!!!!

I'ldunno, WHAT TO DO???

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Nå er jeg ganske frusterert, hvorfor er det så lite respons på Jakten på en preamp?

Har alle integrerte forsterkere? Det må da være noen som har gjort seg noen erfaringer rundt forskjellige pre-amper? Alle har vel ikke bare kjøpt en, uten å sammenlignet med andre produkter?

Syns det er veldig merkelig at en får så dårlig respons på slike spørsmål mens ting som har marginal effekt på lyden f.eks diskusjon rundt kabler eller diskusjoner om hva forslags pøkker man bruker under apparatene har "alle" mer eller mindre relevante opplysninger å komme med.

Og skulle man banne i kirken og si at en rimelig forsterkerteknologi som attpåtil er ganske ny kanskje kan måle seg med konvensjonell teknologi av godt innarbeidet "brand", ja da er det ikke måte på hvor engasjerte enkelte blir.

Jakten på en preamp har 2900 visninger og har fått 63 svar på ca tre måneder tross iherdig "bumping".

ICE Power spiller skjorta av KRELL! har 5800 visninger og 238 svar, dette på SEKS DAGER!!!!
Ja... en billig pre ja.
Det er klart at til ca 8000kr har man endel å velge blandt.
Du er ute etter en nøytral pre... sikkert med mer makfulle dynamiske evner, (Det liker jeg iallefall!)

Gjøremål:

- Puss rens alle kontakter, nettkabler, rca plugger, høyttalerkabler/kontakter...... the works...
- Bruk f.eks Caig Deoxit http://store.caig.com/
Om du ikke har den... kjøp deg så Densen DeMagic cd...

Rens og koble alt sammen igjen, spill på repeat en minst 5 ganger denne cd'n. Sporet tar ca 3minutter... Låter grusom forresten, så kanskje ikke være i romet, for det skal spiles litt høyt dette...
Dette vil gjøre underverker for lyden i annlegget ditt!
Når du har gjordt dette, så kan du begynne å se på en annen pre.

Belive me! Dette vil gjøre saker for lyden i annlegget ditt.
Lyden blir GARANTERT KLARERE OG MER NØYTRAL!

Jeg skriver ikke dette fordi jeg ikke har ett pre forslag å komme med, men jo eldre komponenter og generellt jo lavere prisklasser de er ifra, jo mer effekt av slike ting som jeg har nevnt!

Jeg kan ikke gjenta meg selv nok ganger ... Dette er utrolig bra for etthvert annlegg. Men spesielt virksomt i de lavere prisklasser!!!

Det jeg og kan tenke meg er at den Adcom 5500 sikkert kunne ha godt av å bytte kondiser etterhvert. Bare nevner det...

Jeg sier her, at det er ikke alltid sikkert man skal bruke pengene på nye komponenter...

Men om en ny pre er ønsket... (skal bare spise litt... så skal jeg skrive litt om dette og :p )
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Vel, for min del kan jeg bare nevne at jeg stilte deg et direkte spørsmål og ikke fikk svar, så da hadde ikke jeg mer å komme med :) (Må leses med humoristisk tone).

Er ikke det litt av problemet i denne hobbyen generelt, det er ikke sammenheng mellom reel effekt og oppmerksomhet? Men, jeg nevner det igjen, Nu-Vista?
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Vel, for min del kan jeg bare nevne at jeg stilte deg et direkte spørsmål og ikke fikk svar, så da hadde ikke jeg mer å komme med :) (Må leses med humoristisk tone).

Er ikke det litt av problemet i denne hobbyen generelt, det er ikke sammenheng mellom reel effekt og oppmerksomhet? Men, jeg nevner det igjen, Nu-Vista?
Har aldri hørt Nu-Vista, vet egentlig ingen ting om den. Valve-amp er det, en liten utgreing om det mottas med takk.
Frister egentlig ikke så mye med rør heller, transistor er tryggt, er det ikke.
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Her har du en krem-pre:
http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?preatube&1165465535

Og omtale:

http://stereophile.com/tubepreamps/316/


Og hvis du ikke gidder å lese hele, har du konklusjonen her:

Conclusion
I own my Modulus 3A and am absolutely thrilled with its performance out of the box. While I may experiment with Marigo Labs dots later, for this review I've run the product as the factory packs it (except for the Marigo power cord). I don't feel I'm missing anything, nor do I feel a need to coax more from the design.

Because of the circuit's simplicity, tube quality has a greater-than-usual effect on the sound. I've been told by Modulus aficionados that certain brands of NOS (new old stock) tubes improve the sonic performance. Perhaps I'll have a chance to experiment later, but for now I'll stick with supplied tubes, which should last for many years and are inexpensive to replace (about $60 to retube the entire preamp).

The Modulus 3A offers the highest level of performance at a bargain price. It even allows you to switch out the line section's bypass caps for even purer sound (that's how my unit was run for this review), and there's a carefully implemented 7dB line-section gain-limiting switch if your digital source has very high output, thus allowing a wider range of volume pot control. If you don't need a phono section (poor you), Audible Illusions' L1 line-stage offers the same performance, plus a neat headphone amplifier, for $1495.

All of this adds up to what is clearly one of the finest-sounding, best-built full-function preamplifiers in the world—and the reviews from around the world reflect that.

The best? With Audio Research's PH-3 phono section waiting in the wings, I'm hesitant to say, but looking at the cost of the associated equipment used in this evaluation, when I tell you that the Modulus 3A is in the same league and costs just $2395, you ought to listen.
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
OK da :)

Hva med vintage? Så får du en eksellent MM-RIAA på kjøpet. Jeg har aldri sett noen grunn til å bytte ut min Quad 33. Den har alt du trenger og mere til. Låter nydelig. Fås til en billig penge og QUAD restaurerer enhver 33 du måtte få tak i opp til like bra eller bedre enn ny-tilstand for en overkommelig penge. Utmerket service!

Og så har den DIN-kontakter. Kanskje bedre enn XLR i hi-fi-sammenheng!
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Jeg er ganske så sikker på at det er Adcom GFA 5500 saken din El-Mariachi som trenger en overhaling jeg.
Jeg ville kanskje ikke kvittet meg med den rotelsaken din akkurat enda...

Hvor gammel er denne Adcom ampen din?

Det jeg ville sett på her er:

- Caig Deoxit behandling av annlegget
- Densen DeMagic cd
- Restaurer Adcom GFA 5500 (hos upgradeaudio? en mulighet?)

Adcom kan ha noe trafobrum, en brumkiller kan være lurt å montere...

Ett lc Audiofilter kan også monteres på Rotel forforsterkerens nettledning. N.A.T selger disse. hva, 800kr?

Har man 8000kr. Da kan man bruke de på mange måter.
Dette mener jeg er en fornuftig bruk av dem her.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Ja, Nu-Vista har jo rør med antatt levetid 100 000 timer, rimelige er de også, så med hensyn til driftsikkerhet skulle det ikke være langt unna transistor. Ikke låter forsterkeren videre varmt heller, så hvis det er bakgrunn for rør-skepsis så kan du trygt gå til test.

Jeg synes nå i hvert fall at den er glitrende, og i hvert fall til den prisen den har vært tilgjengelig for på bruktbørsen i det siste. MM-trinn har den også.
 

Vidar_Bol

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
72
Antall liker
0
Denne kan være interessant:

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb2/YaBB.cgi?board=news;action=display;num=1160838592

Har ikke testet den selv, men dette er en god rørprekonstruksjon som får mye skryt. Personlig syntes jeg pre til under 8k må være vanskelig å finne...med unntak av kinamat. Som jeg fortsatt tror gir mye MER for pengene enn disse andre greiene...Rotel etc.

O.
Ikke skjønner jeg at Karlsson har hjerte til å selge denne!!? Men håper en glad musikkentusiast får tak i den. Kanskje Cayin hadde "flaks" her, for de senere mer kostbare kan ikke måle seg.
 

Brianh

Bransjeaktør
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
371
Antall liker
32
Torget vurderinger
1
Nå er jeg ganske frusterert, hvorfor er det så lite respons på Jakten på en preamp?

Har alle integrerte forsterkere? Det må da være noen som har gjort seg noen erfaringer rundt forskjellige pre-amper? Alle har vel ikke bare kjøpt en, uten å sammenlignet med andre produkter?

Syns det er veldig merkelig at en får så dårlig respons på slike spørsmål mens ting som har marginal effekt på lyden f.eks diskusjon rundt kabler eller diskusjoner om hva forslags pøkker man bruker under apparatene har "alle" mer eller mindre relevante opplysninger å komme med.

Og skulle man banne i kirken og si at en rimelig forsterkerteknologi som attpåtil er ganske ny kanskje kan måle seg med konvensjonell teknologi av godt innarbeidet "brand", ja da er det ikke måte på hvor engasjerte enkelte blir.

Jakten på en preamp har 2900 visninger og har fått 63 svar på ca tre måneder tross iherdig "bumping".

ICE Power spiller skjorta av KRELL! har 5800 visninger og 238 svar, dette på SEKS DAGER!!!!

I'ldunno, WHAT TO DO???

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
Har prøvd endel forskjellige og det er her som med resten av hobbyen vår...du får det du betaler for. Glem billigsakene. Forforsterkeren er den viktigste enkeltdelen i anlegget eller ihvert fall den som påvirker lyden mest. Har prøvd Thule PR 200, ok til en billig penge i et billig anlegg. Har prøvd EC 4.5, ikke allverden, mangler dynamikk. Har prøvd EC 4,7 enda mindre dynamikk. Når du nærmer deg ca 20 000 eller mer så skjer det ting. Gryphon pre one for eksempel, veldig bra på alle områder. Selv valgte jeg Sugden masterclass AA, jeg synes også den er veldig bra på alle områder. Har også hørt på Mark Levinson og Jeff Rowland til rundt 80 000 kr og må desverre bare si. DE ER ENDA BEDRE....
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.448
Antall liker
7.783
Torget vurderinger
0

Spiller veldig bra også, men fjernkontroll har den ikke. Likevel, lyden er så bra at det er verd å reise seg fra sofaen av og til, istedet for å kjøpe en med dårligere lyd og fjernkontroll.
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Fjernkontroll et "must" og ingen rør :eek:
Da er det ikke rart du får lite hjelp til å finne god pre til under 10k :p
 

Vidar_Bol

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
72
Antall liker
0
Har prøvd endel forskjellige og det er her som med resten av hobbyen vår...du får det du betaler for. Glem billigsakene. Forforsterkeren er den viktigste enkeltdelen i anlegget eller ihvert fall den som påvirker lyden mest. Har prøvd Thule PR 200, ok til en billig penge i et billig anlegg. Har prøvd EC 4.5, ikke allverden, mangler dynamikk. Har prøvd EC 4,7 enda mindre dynamikk. Når du nærmer deg ca 20 000 eller mer så skjer det ting. Gryphon pre one for eksempel, veldig bra på alle områder. Selv valgte jeg Sugden masterclass AA, jeg synes også den er veldig bra på alle områder. Har også hørt på Mark Levinson og Jeff Rowland til rundt 80 000 kr og må desverre bare si. DE ER ENDA BEDRE....
Vær så snill!!... nesten så jeg kan tilgi deg. Generelt har du nok rett, men preampèr, RIIAaer, dac og pickups er skumle saker å få til å passe. IKKE råd folk til å bare pøse ut penger i hytt og vær for disse tingene, for en tendens jeg har lagt merke til er at noen "high end" merker nesten har mistet bakkekontakten i sin egen lullende selvtilfredstillelse, de har så lett for å "glatte det til", jeg vil bare ha fram at noen av de ikke slipper gjennom glede og fortvilelse som f.eks. den Karlsson skal selge.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Jeg er ganske så sikker på at det er Adcom GFA 5500 saken din El-Mariachi som trenger en overhaling jeg.
Jeg ville kanskje ikke kvittet meg med den rotelsaken din akkurat enda...

Hvor gammel er denne Adcom ampen din?

Det jeg ville sett på her er:

- Caig Deoxit behandling av annlegget
- Densen DeMagic cd
- Restaurer Adcom GFA 5500 (hos upgradeaudio? en mulighet?)

Adcom kan ha noe trafobrum, en brumkiller kan være lurt å montere...

Ett lc Audiofilter kan også monteres på Rotel forforsterkerens nettledning. N.A.T selger disse. hva, 800kr?

Har man 8000kr. Da kan man bruke de på mange måter.
Dette mener jeg er en fornuftig bruk av dem her.
Adcom'n er vel ca.ti år gammel.
Hva vil en restaurering på denne innebære? Ser ut til at det er skiftet en del i den før.(transistorer)

Den har svak periodisk trafobrum, ikke plagsomt.
Hva er en "Brumkiller"?

Hva gjør den "Densen DeMagic cd'n"

For ordens skyld så bør jeg vel nevne at Rotel'n er solgt, bruker for tiden en Creek OBH-12. Creek'n gir en mye bedre tredimensjonalitet en hva Rotel'n klarte, Creek'n er også mer opplost i toppen men jeg syns kanskje den er litt tilbakelent i mellomtonen / øvre mellomtone. Savner også litt attakk.







Ja, Nu-Vista har jo rør med antatt levetid 100 000 timer, rimelige er de også, så med hensyn til driftsikkerhet skulle det ikke være langt unna transistor. Ikke låter forsterkeren videre varmt heller, så hvis det er bakgrunn for rør-skepsis så kan du trygt gå til test.

Jeg synes nå i hvert fall at den er glitrende, og i hvert fall til den prisen den har vært tilgjengelig for på bruktbørsen i det siste. MM-trinn har den også.

Blir da litt interesert også, kan du fortelle litt om de lydmessige egenskapene, hva klarer den å produsere av 3D osv.

Hva var nyprisen og hva er en fornuftig pris nå?
 

Vidar_Bol

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
72
Antall liker
0
Det ble dynamikk i Magnepanene når ML 380S ble byttet ut med noe under 20k. Jeg kan bare ikke la være å messe om at det ikke bare er å betale. (prøvde å slette dette innlegget for ikke å virke for gnålete, men gikk ikke)
 

Brianh

Bransjeaktør
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
371
Antall liker
32
Torget vurderinger
1
Vær så snill!!... nesten så jeg kan tilgi deg. Generelt har du nok rett, men preampèr, RIIAaer, dac og pickups er skumle saker å få til å passe. IKKE råd folk til å bare pøse ut penger i hytt og vær for disse tingene, for en tendens jeg har lagt merke til er at noen "high end" merker nesten har mistet bakkekontakten i sin egen lullende selvtilfredstillelse, de har så lett for å "glatte det til", jeg vil bare ha fram at noen av de ikke slipper gjennom glede og fortvilelse som f.eks. den Karlsson skal selge.
Jeg råder ikke folk til å pøse ut penger på noe som helst uten at de har prøvd det først. Men generelt så tror jeg at jeg har rett. Spørs jo litt hva man er ute etter da..men har man først hørt den utrolige kontrollen en god pre amp har med lyden, så er man ute på glattisen ihvertfall økonomisk ;) En god pre amp slipper ikke imellom noe mer enn akkurat det den skal der og da og det er det som er forskjellen.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.460
Antall liker
2.119
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Heisan.
Siden jeg også er litt usikker på om jeg skal bytte pre amp, så lurer jeg på om noen her har kjennsakp til PS AUDIO PCA-2. Ton Art selger denne. Nå ha jeg Electrocompaniet EC 4.5 som jeg synes låter ganske bra da, denne har jeg oppgradert med nye blå ERO kondiser. Men blir liksom ikke helt fornøyd, det blir vi vel kanskje aldri ::)
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ikkje for å bolse, men om det kan vere til hjelp, har eg erfaringar med desse preampane eg kjem på i farten:
ARC-programmet fram til SP 15
CJ PV 2 (og ein flyktig kjennskap til andre modellar under demonstrasjonar)
Precision Fidelity C4 og C7
Vincent-programmet
Copland CTA 305
Nokre Electrocompaniet
Rogue (Metis, og den nye fantastiske...)
Mark Levinson (ikkje alle, men dei skikkeleg gamle + 380S)
Ming Da
Og ein del billege av ymse fabrikat eg ikkje kjem på i farten...
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Adcom'n er vel ca.ti år gammel.
Hva vil en restaurering på denne innebære? Ser ut til at det er skiftet en del i den før.(transistorer)
Generellt sett så vil en amp som kjører så "varmt" som din
slite mye på kondensatorene. De rett og slett eldes av varmen. en 6-8 år varer de fleste kondiser, så begynner det å gå nedover med dem.
Utbytting av korroderte kabler innvendig
og generell rens er jo og bra.
Det er en enkel konstruksjon, dette betyr at den er lett å modde og resultatet kan bli meget bra!

Den har svak periodisk trafobrum, ikke plagsomt.
Hva er en "Brumkiller"?
Essensielt en dc blokker. den gjør at det ikke durer mer.

Hva gjør den "Densen DeMagic cd'n"?
Den demagnetiserer alle kretser i annlegget ditt.
Effekten er at lyden blir mye klarere!

For ordens skyld så bør jeg vel nevne at Rotel'n er solgt, bruker for tiden en Creek OBH-12. Creek'n gir en mye bedre tredimensjonalitet en hva Rotel'n klarte, Creek'n er også mer opplost i toppen men jeg syns kanskje den er litt tilbakelent i mellomtonen / øvre mellomtone. Savner også litt attakk.
Ok... Det er en Copland CT 301 mk II på børsen.
Hint: Monter nos Mullard tubes...
Den hadde kanskje vært noe å se på...
Da den har enda mer av det du likte med Creek ++!

Ellers. Skal du også selge F3'ene dine?
Driver å bytter heftig ser jeg ja.
;D

Hva slags musikk hører du på?
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
8k sir du ?

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb2/YaBB.cgi?board=news;action=display;num=1160416031

Du må være litt mere på hugget gutt ;) Den der kunne du solgt uten tap hadde den ikke passet også.
En bat vk3i hadde dødd på seg om den skulle prøvd å drive en Adcom GFA inputbuffer... Den er på rundt 20k ohm...

En vk3i tåler bare ca 100k ohm eller mer... ellers ruller den av bassen seriøst mye under 100hz... akkurat hvor hørbart dette ville vært, skal være usagt.

En BAT generellt bør brukes med ting ifra 100k ohm input og oppover... Litt rart an en slik sterk pre må ha det slik...

Det hele har med kretsen å gjøre... det er bare to gainsteg i en Bat pre. Blir veldig transparent... men må ha høy inputimpedans på etterfølgende sluttsteg for å trives..
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Tja Adcomen sin er vel på nærmere 50k ohm og minumum på baten er 10k ohm. Så død tviler jeg på at den hadde. Men jeg har ikke hørt dette ilag så hvordan det fungerer i praksis kan jeg ikke si nei det har du rett i :)
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Tja Adcomen sin er vel på nærmere 50k ohm og minumum på baten er 10k ohm. Så død tviler jeg på at den hadde. Men jeg har ikke hørt dette ilag så hvordan det fungerer i praksis kan jeg ikke si nei det har du rett i :)
Hm... Copland cta er laget for å drive 50k ohm last...
Passer jo bedre enn jeg trodde da! :)

Og ... vel... Bat ruller av under 100k ohm, selv om den klarer å drive dette, så er den ikke happy med det.

Tja. Det er jo kanskje en mulighet for den bat'en alikevel da... 50k ohm... Det spørs jo hvilken farrad dette er i last da, 470 pF? kanskje?

Kanske man kunne ha "berga'n" alikevel... ;)
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Bare for å ha klarert dette en gang for alle: Adcom'n har en inngangsimpedans på 49,9 kohms, Hva er da minimum og maksimum utgangsimpedans jeg kan bruke til den?
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Bare for å ha klarert dette en gang for alle: Adcom'n har en inngangsimpedans på 49,9 kohms, Hva er da minimum og maksimum utgangsimpedans jeg kan bruke til den?
Tommelfinger-regelen er vel minimum 100x, så utgangsimpedanser under 500ohm burde gå greit.
 
B

brand-x

Gjest
vincent sa-93 m. remote... superbra med dynamikk i bøtter og spann med total stillhet ... Bygd som en tanks veier inn på 15kg m.eget kabinett for strømforsyning.. Har hatt den på TACT og EC med fantastisk resultat.. solgte den til fordel for en den sammenlignes med DP, har vel litt aner til mark levinson for de som har hørt begge... anbefales langt opp i prisspiralen.. brukt mellom 5-7000,-.. finnes i sort og sølv... impedansmessig null problem... Og adcomen er vel en smule korpulent i fremføringen så det kan bli en kjempematch...

mvh
brand-x
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Ja, Nu-Vista har jo rør med antatt levetid 100 000 timer, rimelige er de også, så med hensyn til driftsikkerhet skulle det ikke være langt unna transistor. Ikke låter forsterkeren videre varmt heller, så hvis det er bakgrunn for rør-skepsis så kan du trygt gå til test.

Jeg synes nå i hvert fall at den er glitrende, og i hvert fall til den prisen den har vært tilgjengelig for på bruktbørsen i det siste. MM-trinn har den også.

Er det MF som lager denne Nu-Vista? Og hva mener du brukt prisen bør ligge på?

Torsen
 
O

om.s

Gjest
Nå er jeg ganske frusterert, hvorfor er det så lite respons på Jakten på en preamp?

Har alle integrerte forsterkere? Det må da være noen som har gjort seg noen erfaringer rundt forskjellige pre-amper? Alle har vel ikke bare kjøpt en, uten å sammenlignet med andre produkter?

Syns det er veldig merkelig at en får så dårlig respons på slike spørsmål mens ting som har marginal effekt på lyden f.eks diskusjon rundt kabler eller diskusjoner om hva forslags pøkker man bruker under apparatene har "alle" mer eller mindre relevante opplysninger å komme med.

Og skulle man banne i kirken og si at en rimelig forsterkerteknologi som attpåtil er ganske ny kanskje kan måle seg med konvensjonell teknologi av godt innarbeidet "brand", ja da er det ikke måte på hvor engasjerte enkelte blir.

Jakten på en preamp har 2900 visninger og har fått 63 svar på ca tre måneder tross iherdig "bumping".

ICE Power spiller skjorta av KRELL! har 5800 visninger og 238 svar, dette på SEKS DAGER!!!!

I'ldunno, WHAT TO DO???
Denne, kunne man alltids råde noen til å teste, er ikke helt sikker på om budsjettet på 8K holder, men HiFi stasjonen skal visst ha en brukt inne, en liten telefon vil avklare det.
Blir visst også å høre på Hortenmessa i november...

Audionet PRE I GII...


litt mer specs og info.

http://www.audionetusa.com/pre1g2_technical.html

mvh
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det er Musical Fidelity som laget Nu-Vista preampen, ja..I begrenset antall, til og med. Ken Kessler mente den var genial, og jeg må virkelig si meg enig med Fosse, den er et kupp om man kommer over en, og ikke særlig vanskelig å matche heller.
Jeg hadde en til test i sin tid, og den gjorde virkelig inntrykk. Definitivt ikke preget av korpulent og romantiserende lyd, men rask, nøytral og med et enormt stort lydbilde. Som om ikke det var nok, har den en uforskammet bra riaa. Stusser alltid over at de som er å se brukt ikke blir revet bort med en gang.. Bruktprisen ligger rundt 7000,-, og det er virkelig et kanonkjøp. Nyprisen lå på ca. 17000 i 1998, og det var jaggu ikke akkurat dyrt det heller. Ble for øvrig testet og hyllet i Audio høsten 98.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Mange av gutta på Klipsch forumet skryter uhemmet av en sak de kaller the Peach. Her sett den på en nettside en gang, men husker ikke hvor. Tror ikke den er sånn svinedyr.
Kan være værd å sjekke ut?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Ellers er det jo en kraftig modifisert Copland med fjernkontrollert volum til salgs her inne..Vakker å se på, nydelig byggkvalitet og låter som ei kule...
 
Topp Bunn