vredensgnag skrev:
RoDa skrev:
Har ikke lest "dagens Val", altså linken.
Men svarer litt likevel......
Den aller største grunnen til at synserne her inne (og da mener jeg først og fremst de teknisk begavede) maser om at vi ikke får stereoanlegg som kan etterape virkeligheten, er rett og slett siden de ikke har hørt virkelig gode hi-end stereoanlegg.
R
En absurd påstand, RoDa. Du kan bedre. Det er mange som har valgt å være skeptiske, selv om de har hørt eksepsjonelt gode anlegg, og i noen tilfeller kanskje har slike selv.
Jeg vil minne om hva som står nederst i mine innlegg, og vise til hva ErosLoveKing skrev tidligere i tråden:
Hvorfor etterstrebe seg et anlegg andre mener er bra, hvis det ikke evner å engasjere deg selv?
Hvor ofte kommer man ikke over tråder der folk er skuffet over eget anlegg etter at andre har vært på besøk, for så å se komponentene dukke opp på bruktbørsen etterpå. Jakten etter det som skal imponere andre fortsetter så.
Opplevelsen er delt i ulike faser, og ulike lyttere har forskjellige forutsetninger på hvert trinn. Og der det kanskje er slik at ens personlighet er langt viktigere enn teknikken ...
Først: Sånne "du kan bedre" kan du droppe, diskuter sak istedet.
Se forbi dine rett nok gode argumenter, og på virkelighet kontra reproduksjon.
Vi er enige at man skal bygge oppsett etter egen smak og for sin egen fornøyelses skyld.
Å tro at dyrt ustyr = tullball og bare følelser er feil, mener jeg.
Selv om ikke alle ønsker å se det, eller tro på det, så fortsetter utviklingen og det er stadig mer og mer å hente ut av musikken din selv på utdaterte sølvskiver.
At prisnivået på dette er nærmest absurd, får vi skylde på russere eller hva vi vil.
Det er når du blir sittende å lure på om det du hører faktisk SKJER i rommet du sitter, at vi snakker det ypperste av det ypperste.
Selv har jeg opplevd dette noen får ganger, og det morsomme er at det forrige "nesten virkelighet" blir forbigått.....
Man justerer skalaen etter det beste man har hørt, til da...
Jeg vet at jeg aldri vil komme til et slikt anlegg, tar forbehold om Hamar da, og har det egentlig helt greit med det.
Sitter noen ganger foran eget oppsett og tenker at "fader så deilig, jeg er jo i samme rom som artisten!"
Likevel er dette langt unna de opplevelsene hvor jeg virkelig må si meg ute at stand til å si om det jeg hører er i rommet jeg befinner meg eller på opptaket.
Deprimerende kostbare oppsett, men like fullt herlige opplevelser!
R