Flott artikkel du fant der,Valentino!Valentino skrev:
Desillusjonert skrev:Det er et paradoks at hverken de som lager musikken eller produserer den, sjelden og aldri har et godt anlegg...
De lytter ikke til frontpanelet, de lytter til musikken.Desillusjonert skrev:Det er et paradoks at hverken de som lager musikken eller produserer den, sjelden og aldri har et godt anlegg...
Vet ikke helt hva det betyr eller om det betyr noe som helst, men det er litt rart..?
de jobber jo med musikk. Mulig de får nok musikk i jobbenDesillusjonert skrev:Det er et paradoks at hverken de som lager musikken eller produserer den, sjelden og aldri har et godt anlegg...
Vet ikke helt hva det betyr eller om det betyr noe som helst, men det er litt rart..?
Det er trolig fordi de ikke er spesilelt morsomme å kjøre. Eller at eieren ikke synes bil er morsomt.hifiguru skrev:Mange innfalsvinkler til vår hobby, mange som samler på biler uten å bruke dem også.
En kollega for lang tid tilbake var svært musikkinteressert og spilte selv.Desillusjonert skrev:Det er et paradoks at hverken de som lager musikken eller produserer den, sjelden og aldri har et godt anlegg...
- Og hva har det med topic å gjøre?vredensgnag skrev:Ingmar Bergman arbeidet hele sitt liv med noen av verdens fremste musikkunstnere, og regisserte både filmer og operaer, samt operafilm, der musikk var en viktig ingrediens.
Han brukte dette anlegget:
![]()
Du får sette deg inn i tråden. Begynn gjerne med svar #9.tkr skrev:- Og hva har det med topic å gjøre?vredensgnag skrev:Ingmar Bergman arbeidet hele sitt liv med noen av verdens fremste musikkunstnere, og regisserte både filmer og operaer, samt operafilm, der musikk var en viktig ingrediens.
![]()
mvh
Det har jeg gjort. Jeg begynte med å finlese JGHs tale fra 1993(?), altså innlegg #1. Han klaget over at Hifi var på feil vei når produsentene iflg. ham ikke lenger hadde som hovedmål å reprodusere musikken, men istedet produserte et bilde av musikken som var glattere og mindre preget av realisme.vredensgnag skrev:Du får sette deg inn i tråden. Begynn gjerne med svar #9.tkr skrev:- Og hva har det med topic å gjøre?vredensgnag skrev:Ingmar Bergman arbeidet hele sitt liv med noen av verdens fremste musikkunstnere, og regisserte både filmer og operaer, samt operafilm, der musikk var en viktig ingrediens.
![]()
mvh
vredensgnag skrev:Det var en refleksjon med bilde over dette spørsmålet:
Og det er du fullstendig klar over.
Men det var jo ikke bare dette han mente.Espen R skrev:Nå har ikke jeg lest denne av Gordon Holt, men er konklusjonen hans at man skal lytte på musikken og ikke anlegget? I såfall er jo dette bl a Vidar P og undertegnede har messet om i flere årtier nå. Musikken først, ikke anlegget!![]()
Etter min mening er det ikke godt å vite hva J. Gordon Holt egentlig mente.BanjoArrne skrev:Ja,hvorfor er det slik at når noe er frempå og livfullt så blir det ofte stemplet for avsporing fra det "nøytrale" og negativisert.JGH sier ikke noe om "nøytralt" men det er et ord som godt kan forbindes med det han prøver få fram.Det virker jo som det har blitt en trend at når det er nøytralt,så er det bra.Hva er "nøytralt"?Hvem sitter på den fasiten?
Det tror jeg også.slowmotion skrev:Etter min mening er det ikke godt å vite hva J. Gordon Holt egentlig mente.BanjoArrne skrev:Ja,hvorfor er det slik at når noe er frempå og livfullt så blir det ofte stemplet for avsporing fra det "nøytrale" og negativisert.JGH sier ikke noe om "nøytralt" men det er et ord som godt kan forbindes med det han prøver få fram.Det virker jo som det har blitt en trend at når det er nøytralt,så er det bra.Hva er "nøytralt"?Hvem sitter på den fasiten?
Akkurat som vi alle har hver får tolkning av Holts artikkel har vi også hver vår mening av hva "nøytralt" er. Hvordan "nøytralt" lyder...
Amen!Desillusjonert skrev:Jeg mener at et anlegg skal engasjere!
Det er hoved egenskapen! Og hva som engasjerer er jo veldig forskjellig...![]()
«BanjoArrne skrev:...
We speak in hushed and reverent tones about reproducing the ineffable beauty of music, when in fact much real music is harsh and vulgar and ugly. We design the all-important musical midrange out of our equipment in order to tryvainly, I might addto re-create the illusion of three-dimensional space through what is essentially a two-dimensional reproducer. And whenever we hear a loudspeaker or a CD player that shows subversive signs of sounding more "alive" or "realistic" than most, we dismiss it out of hand as being too "forward" or "aggressive." As if a lot of real music isn't forward and aggressive!
....
Roger Waters sliter han også med alle de bilene og bikkjene han må ha plassert i og rundt scenenBrasse skrev:Det er ganske interessant når referansenen ikke lengre er virkeligheten, men det som blir skapt i studio. Et eksempel er siste plata til MEW som MEW ikke klarer å gjengi live.
Way åff tåppic, men; er det fordi de blir uvel ? Det kan jeg i så fall forstå.Brasse skrev:Det er ganske interessant når referansenen ikke lengre er virkeligheten, men det som blir skapt i studio. Et eksempel er siste plata til MEW som MEW ikke klarer å gjengi live.