What kjøleskap

Ambings

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
5
I mangel på balder a´la What kjøleskap, trenger jeg noen innspill. Som dere skjønner, nytt kjøleskap vurderes kjøpt.Jeg skal ha både frys/kjøl, og det må være så stort at jeg ikke trenger fryseboks. Har funnet ett bra fra Miele (75 cm) bredt til 26.000 - men kanskje et side-by-side da er tingen til en billigere penge. Men kvalitet teller - tekniske duppeditter teller ikke. Bredden må være under meteren, og standard 60 cm. er for lite. Noen som har noen gode anbefalinger?
PS! Støy er selvfølgelig en faktor...

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.611
Kan underskrive paa general electric. Always buy a fridge from The people who make jet engines.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.528
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Samsung har også 90cm. Og mobiltelefoner...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Slike som har integrert isbitmaskin og fast tilkoblet vann er en stadig økende årsak til forsikringsutbetalinger. Bare som en liten opplysning!

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.528
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Isbiter har man som kjent Sharon Stone til å lage for seg. Slik isbitdispensermarakkels er amerikansk syke. Passer bra til boblebadekaret.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Valentino skrev:
Isbiter har man som kjent Sharon Stone til å lage for seg.
Til nå har det vært den baffelløse Ringen som har lokket meg mot Stange, men her kom det jommen en god grunn til.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ambings skrev:
.. Har funnet ett bra fra Miele (75 cm) bredt til 26.000 - men kanskje et side-by-side da er tingen til en billigere penge. Men kvalitet teller - tekniske duppeditter teller ikke.
Holder jeg med deg i. Her i huset og de andre husene i familien er det blitt byttet fra acme til Miele kjøleskap. Kjøling blir liksom ikke det samme etter det, de er en sann fryd å leve med. Minimal bling og maksimal bruksglede.

Tyst som i graven, solid som om de skulle vært hugd i granitt, holdt på å si at alt blir liksom kaldere… det er vel ikke helt slik, men temperaturfordelingen i skapene virker mye mer hensiktsmessig enn på "lesser" kjøleskap. Anbefales på det varmeste kaldeste. Det skal utrolig mye til for at ikke mitt neste kjøleskapkjøp også blir Miele.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.968
Valentino skrev:
Samsung har også 90cm. Og mobiltelefoner...
Istemmer Samsung. Jeg kjøpte nytt kjøleskap i sommer og Samsung og Miele sto utstilt ved siden av hverandre. Samsungen ga ett mye bedre inntrykk angående kvalitet og finish.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Har hatt Amerikansk kjøleskap nå i snart 7 år og har vel litt delte meninger om slike kjøleskap. Da vi kjøpte kjøleskap så var dette med Amerikansk/side by side kjøleskap ganske nytt i Norge. Vi kjøpte en modell fra Siemens til den nette sum av 35.000,-!!!
Har hatt lekasje fra kjøleskapet to ganger, forsikringsselskapene er vist nok også ganske skeptiske til slike kjøleskap av samme grunn.
Vi innstallerer nytt kjøkken i høst og jeg har valgt å gå tilbake til Normalt kombiskap - kommer til å savne ismaksin da...
Hvis jeg kunne valgt fritt hadde selvfølgelig dette stått på toppen av ønskelisten:

Ambings

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
5
Takker for svar så langt - lite spørsmål til: Er det slik at man trenger mye mer plass en selve skapet når det er side by side, at et skap som er 90 bredt vil kreve plass godt over en meter? Jeg har "et hull" på en meter det skal settes i.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
387
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Heter kjøleskapet 90 cm så passer det inn i en lysåpning på 90 cm. Det er standarden..

Ambings

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
5
Ifølge dama var det visstnok slik at du trengte mer plass når du åpnet dørene, hun ble fortalt det av en selger som mente du trengte 1,20 plass.

Setter pris på om flere har vurderinger og tanker om valg av merke.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.528
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det står to Mieleskap ved siden av hverandre her. Ikke klassisk side by side, men venstrehengslet begge for enklest mulig tilgang: Skapene står i et hjørne i kjøkkenet, og fryseskapet er nærmest hjørnet. Det er foret ut 10cm for å sikre at fryseskapdøren svinger minst 90 grader. Lysåpningen er 120 cm.

S

Supertramp

Gjest
Produsentene har vel litt forskjellig løsning på hengslene. Mulig noen har hengsler som krever større bredde enn 90.
Man kan kanskje si: koster det, så smaker det :)

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Takk for avkrekkkende info om sidebyside skapene med vann/is og lekkasjer.
Det styrker meg i beslutningen om å IKKE ta det. Men heller ha en standard løsning med normal frys og kjøl ved siden av hverandre.

Kona synes forøvrig sidebyside løsningene på 91cm resulterer i en håpløs liten fryser, og med et puslete kjøleskap.

Ellers har Elkjøp noen dyre kombi greier på 80cm bredde.
Who is who in hvitevarer
http://no.wikipedia.org/wiki/Electrolux

N

nb

Gjest
Miele her, storfornøyd. Stillegående, jevn temperatur osv. Jeg har det største kombiskapet siden jeg har separat kistefryser.

Topp Bunn