Western Union

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.496
Antall liker
267
Junior er iferd med å avslutte årets ferie på Balkan. Alt gikk på skinner til han igår kveld surret vekk Visakortet.
Første bud var å få sperret kortet; elementært og fort gjort.

Men så, hva gjør man så? Med to Euro i kontanter, skyldig for tre netter på ungdomsherberge og store planer om å komme seg til Split hvor flyet hjem venter på tirsdag.

En samtale med sønnen til innehaveren av ungdomsherberget ble løsningen. Han anbefalte Western Union.
Dette var noe hverken junior eller meg hadde hørt om, men det fungerte fint.
Det tok meg få minutter å opprette en brukerprofil, enda kortere tid å overføre pengene.
Så var det bare for ham å gå i nærmeste bank i formiddag og heve beløpet i kontanter.
Kr. 150,- i gebyr ble smått for å løse floken.

Grei løsning som kan anbefales.


http://www.westernunion.no/WUCOMWEB...ntryCode=NO&languageCode=no&pagename=HomePage





Mvh
 

Decoman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2011
Innlegg
234
Antall liker
1
Jeg tror jeg leste en gang et sted, at de ble kritisert for relativt høye gebyr. Saken det gjaldt slik jeg husker handlet om arbeidere som sendte penger hjem, fra USA, hvor mye forsvant til Western Union. Må innrømme at det meste jeg leste er glemt i dag, men syntes det var greit å nevne dette i tilfelle dette med gebyr kan vise seg å bli en overraskelse.
 
N

nb

Gjest
Western Union er fint til en del ting, men det bør ringe i en del alarmklokker om du skal kjøpe noe kostbart fra utlandet og selger vil bruke Western Union til betalingen.
 

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Innlegg
1.130
Antall liker
0
I statene kan en vel sette et kallenavn som avsender også. Sikkert kjekt for visse folk det og
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Western Union figurerer uforholdsmessig ofte i domspapirer også. Men det er neppe fordi pengene ikke kommer fram... ;)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Western Union er flotte greier for oss som med jevne mellomrom sender penger til avkroker i verden, men det koster. For millioner av mennesker er de nesten eneste alternativ, for det er WU og Moneygram som finnes. Det er også mulig å gjøre tilsvarende ting på lokalkontorene til AmEx også. Men valgmulighetene er få, og dermed koster det litt for mye.

Skulle ønske at vanlige banker så poenget med slike internasjonale tjenester, slik at Western Union endelig kan få litt konkurranse. Nå tjener de rått på sitt monopol. Det overrasket meg forresten at det tok så langt tid før noen åpnet Western Union i Bergen, og når det først åpnet så var det med en asiat som eier. Utrolig at ikke norske forretningsfolk så potensialet med alle de utlendingene som nå finnes i byen.
 
Topp Bunn