WESC - Seriøst eller kun mote?

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Ja det er helt klart det beste, men ikke noe jeg ville brukt på gaten.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Etter å ha innvestert i et sett Klipsch-propper til et par lapper, så er det ingen vei tilbake for min del når det kommer til portabel utstyr.
Kjempekomfort og upåklagelig lyd.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
ErosLoveking skrev:
Etter å ha innvestert i et sett Klipsch-propper til et par lapper, så er det ingen vei tilbake for min del når det kommer til portabel utstyr.
Kjempekomfort og upåklagelig lyd.
Hvordan vil du karakterisere lyden i disse? Samme lydideal som høyttalerne?

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Skjønner i hvert fall ikke at noen som liker Koss Porta pro på generelt grunnlag kan avvise lyden i plugger til tre-fire ganger prisen.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Bach_Man skrev:
Skjønner i hvert fall ikke at noen som liker Koss Porta pro på generelt grunnlag kan avvise lyden i plugger til tre-fire ganger prisen.
Jeg kan ikke avvise lyden av noe jeg ikke har hørt. Men sammenligning av hhv. omsluttende hodetelefoner og plugger i omtrent samme prisleie, så foretrekker jeg helt klart de omsluttende hodetelefonene. Det samme gjelder Koss Porta Pro og plugger i omtrent samme prisleie (selv om prisleiet til Koss Porta Pro har variert voldsomt de siste 10 årene).

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Styrken i plugger ligger etter min mening i de dyrere modellene, som med diskret utseende leverer seriøs lydkvalitet. Det er stealth-high end, og man kan le for seg selv over posørene med show-off klokker.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Klipsch-proppene brukes kun på portabelt når jeg er på farten. Hovedsaklig på fly eller hotellrom.
Utsyret er Ipod (musikk), Sony PSP (spill) og Sony portabel dvd (film)
Lyden opplever jeg som "amerikansk", fyldig. Har lite erfaring med Klipsch høytalere

De største fortrinnene er (rangert)
#1 Ergonomi som medfører minimalt med gnagsår eller annet ubehag over lang tids sammenhengende bruk
#2 Minimalt med generende innfallende støy fra omgivelsene
#3 Svært lite generende lyd ut til omgivelsene rundt. Åpne løsninger er håpløse i så måte.
#4 Tar liten plass. Diskret i bruk.

I tillegg er jeg selvsagt fornøyd med lyden.

Proppene er Klipsch In-Ear Custom 3. Kjøpt i NYC. Vet ikke hvem, hva eller hvor mye i Norge.
Tror jeg betalte ca 15-1600 NOK

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Enhver hodetelefon til 300 blir juggel sammenlignet med plugger til 2k+, slik som Ultimate Ear sine. Men det er en smule urettferdig å be folk skrote juggel, når alternativet som nevnes koster 5-7 ggr så mye. Skal vi gi konstruktive råd så må det være i samme prisklasse, med litt variasjon. Folks økonomi er forskjellig, og for meg er det uansett helt uaktuelt å kjøpe plugger eller lette klokker til 2k. Til reise og utendørs bruk så nyter jeg musikken like godt med rimelige, og langtfra korrekte høretelefoner. Men så skal det være sagt at jeg også nyter musikk fra FM-radioen på telefonen gjengitt over høyttalerfunksjonen. Selv om jeg synes musikk kan nytes uansett lydkvalitet, så vil jeg ha det beste som kan skaffes innenfor budsjettets rammer. Og er rammen 300, så er vel ikke Porta Pro det verste alternativet?

Selv bruker jeg Grado til laptop-en når jeg er ute og reiser, men har tenkt å kjøpe meg plugger i klassen rundt 300 til min ultrabillige mediaspiller på 1gb. Filene er mp3, så det er ikke så seriøst ment. Tenker derfor på å kjøpe noen Sony-plugger til 250 hos Clas. Det burde holde for meg til det bruket. Hvis ikke noen kjenner til noen plugger i samme prisklasse som killer Sony sine.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
baluba skrev:
Tenker derfor på å kjøpe noen Sony-plugger til 250 hos Clas. Det burde holde for meg til det bruket. Hvis ikke noen kjenner til noen plugger i samme prisklasse som killer Sony sine.
Kjenner dessverre ikke ytelsen til Sony-pluggene. Har noen Koss "the plug" som jeg bruker til trening, men de har flere problemer. De kan være vanskelig å få til å passe skikkelig i øret. Passer de ikke, er det fravær av bass, får man dem til å sitte er det nesten for mye bass. I diskanten har de en del forvrengning. I det hele tatt en stykke fra lydidealet. Men likevel gir de lite lyttetretthet, så til trening, der rytmen hovedsaklig er det viktigste, så fungerer de ganske godt.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Lyttetretthet er en viktig faktor, ja. Definitive hifi-kvaliteter er ikke like viktig, men det er viktig at de henger godt i ørene. Jeg må innrømme at jeg ikke har så veldig stor tro på de fra Koss i utgangspunktet, for jeg er heller ikke veldig glad i Koss. De fra Sony har vel vunnet noen relativt ubetydelige sammenligningstester, uten at det betyr for mye. Personlig erfaring fra noen jeg stoler litt på er mye mer verdt for meg.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Har noen rimelige, lukkede klokker fra Sony (MDR XD200) som fikk "mest for pengene" i et eller annet blad, men de er jeg ikke fortrolig med. De har litt lite oppløsning og har en ulnere og noe mer dempet dynamikk enn f.eks Koss Porta Pro som ikke ligger så langt unna i pris. Jeg foretrekker nok Koss framfor Sony om jeg skal ta dette spinkle grunnlaget i betraktning.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
baluba skrev:
Det er ikke lett når så mange kompromisser spiller inn.
Å, det er ikke SÅ vanskelig. Jeg har bestilt noen Sennheiser HD380Pro nå, noe som ihvertfall prismessig er et steg oppover. Så får vi se. :)

WESC blir det ihvertfall ikke...

Topp Bunn