Enhver hodetelefon til 300 blir juggel sammenlignet med plugger til 2k+, slik som Ultimate Ear sine. Men det er en smule urettferdig å be folk skrote juggel, når alternativet som nevnes koster 5-7 ggr så mye. Skal vi gi konstruktive råd så må det være i samme prisklasse, med litt variasjon. Folks økonomi er forskjellig, og for meg er det uansett helt uaktuelt å kjøpe plugger eller lette klokker til 2k. Til reise og utendørs bruk så nyter jeg musikken like godt med rimelige, og langtfra korrekte høretelefoner. Men så skal det være sagt at jeg også nyter musikk fra FM-radioen på telefonen gjengitt over høyttalerfunksjonen. Selv om jeg synes musikk kan nytes uansett lydkvalitet, så vil jeg ha det beste som kan skaffes innenfor budsjettets rammer. Og er rammen 300, så er vel ikke Porta Pro det verste alternativet?
Selv bruker jeg Grado til laptop-en når jeg er ute og reiser, men har tenkt å kjøpe meg plugger i klassen rundt 300 til min ultrabillige mediaspiller på 1gb. Filene er mp3, så det er ikke så seriøst ment. Tenker derfor på å kjøpe noen Sony-plugger til 250 hos Clas. Det burde holde for meg til det bruket. Hvis ikke noen kjenner til noen plugger i samme prisklasse som killer Sony sine.