Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    93.622
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Angående switch: man har seff ikke begge forsterkere på samtidig, men kun den som brukes. Den andre er avslått, om det fortsatt er uklart.

Har du prøvd LM i ultralineær drift, om det mudres til i triode? Hva skjer da?

Sånn går det når man har ht som krever mange watt for å våkne 😜😂
    Hehe, den gode gamle min far er sterkere enn din, i haifai sammenheng; mine er mer lettdrevne enn dine 😄 Vanskelig å konkurrere i følsomhet med dere som fjusker i faget med aktiv drift i bånn 😆

Ja, det er et skikkelig problem at det mudres litt til i triode når jeg spiller høyere enn jeg noengang gjør……🤪 Spilte ikke mer i går, så jeg har ikke prøvd ultralinær drift. Tester sikkert det under øltimen i dag………hvis ikke musikken er for bra og ølen smaker for godt 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    93.622
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Øltimen er godt i gang på Foldnes 🥰
    Det spilles rørforsterker, og det ventes utålmodig på den mørke tiden hvor rørene gløder tydeligere 😆

Ps. @_RoDa_ eskene bak høyttalerne er ikke annet enn Foldnes Ø&B sin siste rest av emballasje.

IMG_2718.jpeg

Har spilt gjennom spillelisten fra Roda sitt besøk.
    Jeg er fremdeles imponert av rørforsterkeren, men har merket på et par låter at opplever noe rusk nedover i frekvens (vil anta nedre mellomtone). Blant annet på denne:

IMG_1843.jpeg

Men, så setter jeg på denne, og det låter like tight og fett som på stort sett alt annet jeg har kastet på den.

IMG_1842.jpeg

Triode Vs. Ultralinær. Førstnevnte med litt mer tekstur (i mangel på forståelige norske ord) og sistnevnte litt tightere. MEN, etter å ha byttet litt frem og tilbake blir juryen forvirret og er særdeles usikker. Må nok gi det mer tid før jeg blir enig med meg selv 😊

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    6.033
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Det spilles på rørforsterker 😊

Tung og virker solid bygget og skrudd sammen, hvilket også gjelder den snertne lille fjernkontrollen.
    Dønn tyst.
    Bias var enkelt å justere.
    Kun testet på triodedrift, og en rask sammenligning med en låt.
    Fornøyd med at jeg kun trenger å koble over høyttalerkablene fra Ayre når jeg skal bruke den.
    Har ikke testet med subber innkoblet, men krysser fingrene for at jeg kan bruke samme innstillinger.

Hadde forventet en liten degradering av lyden og jaffal litt mindre kontroll nedover i frekvens. Førstinntrykk; det låter helt latterlig bra!!! Hvordan en 12 år gammel forsterker til pølsepris kan låte så skambra er for meg en gåte (ok, rørene er oppgradert)……og også litt skummelt.

Vis vedlegget 1214291

Da er det bare å spille videre og vente på problemer og at den første forelskelsen går over 😆😊
    Kremt...
    Jeg også fikk høre at min 20 år gamle, relativt rimelig (US) rørforsterker neppe kunne låte bedre enn min nye, 3 ganger så dyre kl A/AB transistor..
    De som har hørt begge i hovedanlegget har sluttet å mene noe om det...
    🙂🎶

M

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    93.622
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Hva er beste pop-album gjennom tidene. En del avdanka hipstere på HFS i tømmerskjorte med nærheten til snadden sin (ikke å forveksle med snabben) har hevdet at det er Prefab Sprout med Steve McQueen. Som alle andre vet er dette pretensiøst møl som kun hevdes for å gjøre seg selv interessant blant likesinnede med lignende diagnoser. På Foldnes er dette nok en gang verifisert gjennom å spille denne sovepillen igjen (ny rekord, klarte halvparten).

Nei, for oppegående individer med sans for kvalitet er valget lett!

IMG_1844.jpeg

Du hørte det her først! La oss gå sammen om å kreve sterilisering av disse Prefab Sprout fantastene! Det er nok gærninger i verden om vi ikke skal ha flere av denne Prefab Sprout sorten!!!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    93.622
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Motorsykkel er tøffere enn bil, så Sprouts vinner duellen. Det har likevel ingenting å si for alle som har nogenlunde peiling vet at fasit er Fleetwood Macs RUMOURS.😎
    Nei, Nei, Nei!!! I den første setningen har du surret skikkelig, og i den andre har du sammenblandet med mest solgte 😳😆

E. Largo

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    22.504
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hva er beste pop-album gjennom tidene. En del avdanka hipstere på HFS i tømmerskjorte med nærheten til snadden sin (ikke å forveksle med snabben) har hevdet at det er Prefab Sprout med Steve McQueen. Som alle andre vet er dette pretensiøst møl som kun hevdes for å gjøre seg selv interessant blant likesinnede med lignende diagnoser. På Foldnes er dette nok en gang verifisert gjennom å spille denne sovepillen igjen (ny rekord, klarte halvparten).

Nei, for oppegående individer med sans for kvalitet er valget lett!

Vis vedlegget 1214538

Du hørte det her først! La oss gå sammen om å kreve sterilisering av disse Prefab Sprout fantastene! Det er nok gærninger i verden om vi ikke skal ha flere av denne Prefab Sprout sorten!!!
    Bra plate, men den er ikke engang deres beste. For det er nemlig denne.

IMG_0801.jpeg

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    20.840
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ps. @_RoDa_ eskene bak høyttalerne er ikke annet enn Foldnes Ø&B sin siste rest av emballasje.

Triode Vs. Ultralinær. Førstnevnte med litt mer tekstur (i mangel på forståelige norske ord) og sistnevnte litt tightere. MEN, etter å ha byttet litt frem og tilbake blir juryen forvirret og er særdeles usikker. Må nok gi det mer tid før jeg blir enig med meg selv 😊
    Låner den til kona synes jeg roter, det er bare rester av emballasje 😁

Triode er vinneren. Jeg - og en annen jeg kjenner - kjørte triodemåned for å lytte oss inn.En måned med kun triodemodus.
    Etter det høres UL ut som piggtråd i sammenligning. 😅

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    93.622
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Bra plate, men den er ikke engang deres beste. For det er nemlig denne.
    Du har nesten rett. Den har kanskje et par av de grommeste låtene, men som helhet er den ikke så bra som, Heartbeat City.
    Jeg har talt sannheten! Ugh 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    93.622
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Feil feil f her er pallen😍

4,5,6 plass velg selv
    Min musikalske tvilling buklander på oppsiktsvekkende og en lite vakker måte 😳

Prefab Sprout taler for seg selv.
    XTC og Devo var aldri pop grupper i min bok.
    B-52s….kanskje 🤔
    Den platen med 10.000 Maniacs står også i min platesamling. Tror grunnen til at den står der er at den ikke er MOFI og derfor lite verdt……og stemmen til Natalie Merchent har aldri gitt meg ståpels.

Ugh! Jeg har talt sannheten igjen 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    93.622
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Låner den til kona synes jeg roter, det er bare rester av emballasje 😁

Triode er vinneren. Jeg - og en annen jeg kjenner - kjørte triodemåned for å lytte oss inn.En måned med kun triodemodus.
    Etter det høres UL ut som piggtråd i sammenligning. 😅

mvh
    Husker en amp @T-1 hadde (husker ikke hvilken……var det en Cayin 🤔). Han kunne skifte direkte på fjernkontrollen, og det tok meg tre sekunder å bli sikker på at jeg foretrakk triode.
    Jeg har ikke den muligheten med fjernkontroll, og det gjør det litt vanskeligere.
    Får gi det litt tid og satse på lengre økter istedenfor «raske» skifter 😊

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    38.380
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan var det med dine tre punk album🤔 Der er ikke den kanskje mest ikoniske plattan ens nevnt🫣 men det tar vi imorgen, gonatt🥰🚴‍♀️

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn