Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    89.843
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Litt misunnelig nå, og siden vi har første planlagte tur til høsten virker det som en evighet.
    Kos dere masse og skyll munnen godt med sprit så bakteriene ikke får overtaket.
    Takker, men må skjerpe meg! Vi har nå gått over en mil i dag og kun drukket vann. Slikt kan jo fort ende med hepatitt A, så noe må snart gjøres! 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    89.843
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    En ettermiddagsøl foran hotellet. Jeg er ingen arkitekt, men dette må vel være brutalisme 😊

IMG_1955.jpeg

Litt vindfulle trekk på mine bare armer i sympati med dem som venter på Dave 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    89.843
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Italienerne på hotellet virker ualminnelig glad for at det gikk bra med Jesus til slutt. Bildet er bare et utsnitt av noen av de festglade, og de har holdt på i en to tre timer allerede. Det fremstår som en gåte hvordan et lite PA anlegg kan lage så j….. mye (u)lyd. Blir bra å få sendt hele hurven i arbeid i morgen slik at vi dannede eldre mennesker igjen kan få roen vi fortjener 😆

IMG_1973.jpeg

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Håper du ellers har bra ferie!

Hva synes du om TV anlegget ditt med KEF sub?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    89.843
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Håper du ellers har bra ferie!

Hva synes du om TV anlegget ditt med KEF sub?
    Ferien er absolutt gøyal 😊 Jeg er nok ikke den beste til å si noe fornuftig om hvor bra eller dårlig det er. Har bare stilt inn subben på gefuhlen, men synes det fungerer riktig så bra……..men mine krav til TV-lyd er riktig så avslappet

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.724
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt å tenke på at man kommer hjem til den klart beste årstiden!
    IMG_1034.jpeg

Ser at malekosten må frem. Nesten så man får arbeidslyst…… (fremmedord, jeg vet)

Hjemlengsel hilsen

Atle

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    89.843
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Hva kan man si etter å ha vært i Pompei………..foruten at det var en j….. lang busstur for å få sett mye gammel stein.

IMG_2013.jpeg

Jo, at det bodde en gjeng grisegutter der, men de var ikke foruten en viss praktisk kløkt. På grunn av språkproblemer ble forskjellige sex-stillinger malt på veggene i bordellet, slik at man bare kunne peke på den stillingen man ønsket bedrevet. Fiffig!

IMG_2015.jpeg

Rampen hadde ikke i de dager begynt å tagge på veggene. Derimot moret de seg med å hugge ut kjønnsorganer på steinveggene.

IMG_2018.jpeg

Hva man ikke lærer i det store landet, utlandet 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    89.843
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Følg fallosen :) Det jeg husker best er den snertne svenske guiden vi hadde på omvisning. Blir det en tur ut på Capri også?
    Ikke denne turen. Ligger nå på lading på hotellet vårt i Terracina (godt stykke fra Napoli). Vår guide var lokal, men også riktig så snerten 😊

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    21.848
    Sted
    Langesund
    Ikke denne turen. Ligger nå på lading på hotellet vårt i Terracina (godt stykke fra Napoli). Vår guide var lokal, men også riktig så snerten 😊
    Ok, husker vi lå på Sorrento-kysten, og da var ikke veien så lang. Capri er en øy for sossen. Husker jeg ga 140kr for et glass hvitvin og det var tilbake i 2011, til gjengjeld fikk jeg pissa på den mest fasjonable dassen jeg har vært på

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    78.953
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes Pompeii var en fantastisk opplevelse.
    At øyeblikket fra vulkanutbruddet for nærmere 2000 år sida åpenbarer seg i dag, tilstivnet akkurat som da det skjedde. Og det gjenstår mye å oppdage fremdeles.
    Vi var der i -23. Da bodde vi midt mellom Napoli og Sorrento slik at vi kunne ta det lokale toget 15-20 minutter. Dermed slapp vi å bygge opp frustrasjon over en nærmest uutholdelig busstur, slik jeg forstår deg.😜
    Når det gjelder Capri vil jeg si det er en overprisa, hypa turistfelle med alt for mye folk med alt for mye penger. Det samme gjelder i grunnen hele Amalfikysten. BTDT. 😉😎

Edit:
    2023 (skrev først 22)

Nå ser jeg Tor har kommet meg i forkjøpet vedr Capri.
    Bare tull å reise dit.
    Vi har helt tydelig nokså sammenfallende inntrykk.😆

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    89.843
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Jeg synes Pompeii var en fantastisk opplevelse.
    At øyeblikket fra vulkanutbruddet for nærmere 2000 år sida åpenbarer seg i dag, tilstivnet akkurat som da det skjedde. Og det gjenstår mye å oppdage fremdeles.
    Vi var der i -22. Da bodde vi midt mellom Napoli og Sorrento slik at vi kunne ta det lokale toget 15-20 minutter. Dermed slapp vi å bygge opp frustrasjon over en nærmest uutholdelig busstur, slik jeg forstår deg.😜
    Når det gjelder Capri vil jeg si det er en overprisa, hypa turistfelle med alt for mye folk med alt for mye penger. Det samme gjelder i grunnen hele Amalfikysten. BTDT. 😉😎

Edit:
    Nå ser jeg Tor har kommet meg i forkjøpet vedr Capri.
    Bare tull å reise dit.
    Vi har helt tydelig nokså sammenfallende inntrykk.😆
    Hehe, det hender vel innimellom at sannheten ligger mellom linjene i det jeg skriver, men nesten tre timer i buss til Pompei var mer enn i overkant.……for ikke å snakke om å ha opplevd rushtiden i Napoli 😳 Kjekt å ha vært i Pompei, men jeg kunne sikkert levd et noenlunde verdig liv med kun å ha sett den tre episoders dokumentaren som ligger på NRK 😊 At vi tar samme busstur for å oppleve Capri, er vel like sannsynlig som at Trump utvikler intelligens og empati.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    78.953
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Spennende lesing her nå når jeg skal bo på Amalfikysten i 9 dager i sommer 😅 Heldigvis kun 1 time med buss til Pompeii fra vårt hotell i Maiori, lagt inn 1 overnatting Pompeii og :11
    Dere vil få en fin opplevelse.
    Flott område, med mye å se rundt omkring.
    Men mye folk, og prisnivået er ganske høyt ifht andre steder jeg har vært i Italia. Det meste dreier seg om turisme.
    Anbefaler en båttur langs kysten, men sjekk prisene på ulike. STORE forskjeller. Noen serverer prosecco og snacks ombord og det er IKKE gratis.🙈
    Man får se det samme om man ikke gjør det så exclusivt. Det går fint med litt research og bruke hue.

Skal du spise i Positano f eks, så står ikke prisene alltid ifht hva man blir servert.
    Der står svarte luxusbiler parkert på fortauene utenfor restaurantene med ventende sjåfører kledd i svarte Armandresser overalt. Mye bling på damene og bittesmå håndvesker som fort koster en kvart mill. Det er helt latterlig. 🥴

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    89.843
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Spennende lesing her nå når jeg skal bo på Amalfikysten i 9 dager i sommer 😅 Heldigvis kun 1 time med buss til Pompeii fra vårt hotell i Maiori, lagt inn 1 overnatting Pompeii og :11
    Du må ikke høre på mine negative kommentarer. Det er også mye positivt der på sommeren. Eksempelvis temperatur midt på 40-tallet, restaurantpriser som gjør at du må selge Opeth-samlingen din, og for ikke å glemme; overhengende sannsynlig at du blir ranet i Napoli, men har du flaks er stjerten din inntakt etter ranet 😆

Dette har jeg selvfølgelig peiling på. Jeg har tross alt aldri vært på Amalfikysten. I god HFS ånd er jeg likevel skråsikker. Skal ikke stå på det 😆

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    16
    Dere vil få en fin opplevelse.
    Flott område, med mye å se rundt omkring.
    Men mye folk, og prisnivået er ganske høyt ifht andre steder jeg har vært i Italia. Det meste dreier seg om turisme.
    Anbefaler en båttur langs kysten, men sjekk prisene på ulike. STORE forskjeller. Noen serverer prosecco og snacks ombord og det er IKKE gratis.🙈
    Man får se det samme om man ikke gjør det så exclusivt. Det går fint med litt research og bruke hue.

Skal du spise i Positano f eks, så står ikke prisene alltid ifht hva man blir servert.
    Der står svarte luxusbiler parkert på fortauene utenfor restaurantene med ventende sjåfører kledd i svarte Armandresser overalt. Mye bling på damene og bittesmå håndvesker som fort koster en kvart mill. Det er helt latterlig. 🥴
    Har lest og sett på Youtube for å få noe forhåndsinfo om området, heldigvis har hotellet egen strand sone (hvor jeg kommer til å befinne meg med en kald øl og to store deler av ferien) og basseng så vi er godt hjulpet der, så jo prisene i Positano/Amalfi og fant ingenting som passet rasket fra Fitjar så vi endte i Maiori litt lenger inne på kysten :)

Du må ikke høre på mine negative kommentarer. Det er også mye positivt der på sommeren. Eksempelvis temperatur midt på 40-tallet, restaurantpriser som gjør at du må selge Opeth-samlingen din, og for ikke å glemme; overhengende sannsynlig at du blir ranet i Napoli, men har du flaks er stjerten din inntakt etter ranet 😆

Dette har jeg selvfølgelig peiling på. Jeg har tross alt aldri vært på Amalfikysten. I god HFS ånd er jeg likevel skråsikker. Skal ikke stå på det 😆
    Du må ikke glemme tusen og to turister som trakker de samme stiene og områdene som deg, kø osv osv 😁
    Heldigvis var onkel Røkke gavmild i fjor så vi skal vel overleve på ett vis der nede uten å pantsette noe… Får leve på kald øl og omelett/Pasta Bolognese!

Har lyst å prøve ekte pizza i Napoli, men har ikke helt planlagt turen så nøye!

Godt du trakker opp stien og deler inntrykk! Kos dere videre! 😄

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    78.953
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Pizza er ok.
    IMG_20230519_204445~2.jpg

Men det fins bedre mat enn pizza.🙂
    IMG_20230518_224636~2.jpg

IMG_20230518_224320~2.jpg

Enkelte nordmenn får en del oppmerksomhet i området.
    IMG_20230521_125612~2.jpg

Napoli vant serieA, fotball 22/23.
    Første gang på over 30 år. Folk var helt tullete.
    Det ble feiret. Ikke bare selve Napoli, men i alle byene rundt. Tydelig at debetyr mye for mange.

Ble litt ivrig med fare for å ta litt over her.🙈
    Siste gamle nytt her fra meg, om Amalfi og Napoli.
    Lover. 😉

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn