Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.479
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    De som fortsetter morsomhetene om DD Vs strikk bør vurdere om de bringer en ny morsomhet til torgs, eller bare resirkulere hva som tidligere er blitt skrevet. Det hadde vært kjedelig om denne tråden blir like gjentagende og forutsigbar som innholdet i en kabeldebatt 😊

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    15.155
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    De som fortsetter morsomhetene om DD Vs strikk bør vurdere om de bringer en ny morsomhet til torgs, eller bare resirkulere hva som tidligere er blitt skrevet. Det hadde vært kjedelig om denne tråden blir like gjentagende og forutsigbar som innholdet i en kabeldebatt 😊
    Ja det skulle tatt seg ut, om en HFS tråd ble gjentagende. Vi er jo unge og innovative sjeler de fleste her 🥴

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.698
    Du vet. Jeg har en lett og kjapp en, så får du heller nøye deg med en tung og slapp en 😆
    Nuvel, nå er det vel slik at gjengivelse av musikk via vinyl i TKR towers er av langt høyere karat enn hva det er i Casa Foldnes.
    Ikke det at det bryr innehaveren av "den lille kjappe" nevneverdig, men tung og slapp lydgjengivelse via kverna hos tkr!?
    Jeg skjønner jo at cafteinen febrilsk prøver å lage humor satt på spissen rundt sine tanker om nedgradering.
    Men det får være grenser for å synke i dypet.
    Hva blir det neste?
    Selge anlegget, og begynne med golf? ;)
    På tide å finne frem en øl og komme på bedre tanker?

Sist redigert:

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.925
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg personlig synes det bare er så underholdene med responsen fra strikke-mafiaen :)
    IMG_0732.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.479
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nuvel, nå er det vel slik at gjengivelse av musikk via vinyl i TKR towers er av langt høyere karat enn hva det er i Casa Foldnes.
    Ikke det at det bryr innehaveren av "den lille kjappe" nevneverdig, men tung og slapp lydgjengivelse via kverna hos tkr!?
    Jeg skjønner jo at cafteinen febrilsk prøver å lage humor satt på spissen rundt sine tanker om nedgradering.
    Men det får være grenser for å synke i dypet.
    Hva blir det neste?
    Selge anlegget, og begynne med golf? ;)
    På tide å finne frem en øl og komme på bedre tanker?
    Jaja, registrerer han får støtte fra en med en halvtung slapp en, og bare for å ha det helt klart; å insinuere at jeg ikke allerede har jekket en øl 😳 Skamme seg!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.479
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Planen i dag var å teste forskjeller mellom Aries G1 og G2.2, men det buklandet. Trodde jeg enkelt skulle kunne skifte ved å koble opp streamerne, men det viste seg at jeg da måtte kjøre nytt oppsett på G1 og deretter det samme for G2.2. Da slo umiddelbart latkuk-genet inn. Det gidder jeg ikke! Slår meg til ro med at G2.2 er en vanvittig god streamer (folk har en tendens til å lete etter det negative), og redusere litt på gain på subben etter mine preferanser når innspillingen er litt for «fet» i lyden. Egentlig litt godt å bli ferdig med, så jeg kan konsentrere meg om viktigere oppgaver……som eksempelvis å drikke øl 😊

IMG_0829.jpeg

Følger sånn halvveis med på tråden «I reject your reality and substitute my own». Mange interessante og gode innlegg, men selve diskusjonen føles for meg som meningsløs. I store og det hele er det vel en diskusjon om Myfi Vs. Hifi (i den grad sistnevnte i det hele tatt er mulig…..eller ønskelig). Mange bruker betegnelsen Myfi, så jeg nipper til et glass rødvin og soler meg i min egen fortreffelighet ved at jeg var den første som brukte begrepet på HFS. Sugde begrepet av eget bryst, men det var som alltid noen andre som var først, men etter hva jeg ser på denne interwebben var jeg den første som brukte begrepet som noe positivt. Sikkert noen som kan arrestere meg ved bruk av en AI søkemotor 😊

En sentral aktør i diskusjonen uttaler at det er flott med slike tråder da HFS faglig sett er døden nær, og består i stor grad av tråder som hører hjemme på FB. Selv lurer jeg på om et overveldende antall tråder av lignende karakter som ovennevnte er resepten for et voksende forum. Nei, jeg lurer egentlig ikke på det. For min del er etter hvert hovedgrunnen til at jeg fortsatt er på HFS, koselige hyggelige tråder med synspunkt om eget anlegg og god musikk, krydret med billedreportasjer, god drikke etc. Meg om det, og ikke ment som et argument for fortreffelighet over egen tråd 😊 Men, at HFS i stor grad fremstår som et synkende skip…….er dessverre min oppfatning også. Ikke så viktig, jeg skal kose meg her så lenge jeg gidder 😊

Da passer det godt å avslutte innlegget med en låt som har vært en højdere for meg siden jeg gikk i knebukser; Man full of yesterday med David Byron (fra Uriah Heep)

IMG_1066.jpeg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.101
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En sentral aktør i diskusjonen uttaler at det er flott med slike tråder da HFS faglig sett er døden nær, og består i stor grad av tråder som hører hjemme på FB. Selv lurer jeg på om et overveldende antall tråder av lignende karakter som ovennevnte er resepten for et voksende forum. Nei, jeg lurer egentlig ikke på det. For min del er etter hvert hovedgrunnen til at jeg fortsatt er på HFS, koselige hyggelige tråder med synspunkt om eget anlegg og god musikk, krydret med billedreportasjer, god drikke etc. Meg om det, og ikke ment som et argument for fortreffelighet over egen tråd 😊 Men, at HFS i stor grad fremstår som et synkende skip…….er dessverre min oppfatning også. Ikke så viktig, jeg skal kose meg her så lenge jeg gidder 😊
    Selv om jeg synes at selve tråden var relativt lærerik, er det vel nesten en naturlov at slike tråder etter hvert vil inneholde både kjepphestridning, pissekonkurranser og digresjoner. På den annen side, jeg har sett adskillig verre tråder opp gjennom årene.

Ellers deler jeg dine konklusjoner fullt ut! (y)

Mvh

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    33.765
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    [QUOTE="Karmana, Men, at HFS i stor grad fremstår som et synkende skip…….er dessverre min oppfatning også. Ikke så viktig, jeg skal kose meg her så lenge jeg gidder 😊

Så enig med deg☺ men nå er vel vi fra den gylne-The 63's🤩 vi fortsetter med den samme svada tils vi sunket for godt syns jeg😛

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.851
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Planen i dag var å teste forskjeller mellom Aries G1 og G2.2, men det buklandet. Trodde jeg enkelt skulle kunne skifte ved å koble opp streamerne, men det viste seg at jeg da måtte kjøre nytt oppsett på G1 og deretter det samme for G2.2. Da slo umiddelbart latkuk-genet inn. Det gidder jeg ikke! Slår meg til ro med at G2.2 er en vanvittig god streamer (folk har en tendens til å lete etter det negative), og redusere litt på gain på subben etter mine preferanser når innspillingen er litt for «fet» i lyden. Egentlig litt godt å bli ferdig med, så jeg kan konsentrere meg om viktigere oppgaver……som eksempelvis å drikke øl 😊

Vis vedlegget 1139321
    Trodde disse boksene der var litt mere plug&play jeg😅🤣
    Litt synd at de fremkaller latkuk genet i folk😎

IMG_1765.jpeg

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.479
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Selv om jeg synes at selve tråden var relativt lærerik, er det vel nesten en naturlov at slike tråder etter hvert vil inneholde både kjepphestridning, pissekonkurranser og digresjoner. På den annen side, jeg har sett adskillig verre tråder opp gjennom årene.

Ellers deler jeg dine konklusjoner fullt ut! (y)

Mvh
    Mange interessante og gode innlegg…………

Vi er vel egentlig rørende enig 😊

• Liker
    Reaksjoner: tkr

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.479
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En ting skal Auralic ha, de evner å gå videre fra det merkelige kamskjell av en streamer til et litt mer anonymt men og flott design😀👍
    Synes egentlig den første var helt konge designmessig. Noe helt forskjellig fra andre streamere, men den hadde definitivt noen utfordringer på wifi 😊

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.480
    Torget vurderinger
    1
    Har plassert yngste poden på internatet. Vel hjemme igjen streames det live in Japan Steven Wilson edition på røslig volum.
    like det jeg hører. Denne tråden har tidligere vist seg tung av Deep Purple kompetanse og Steven Wilson har vel vært nevnt.

Har ypperstepresten lagt sitt øre til denne?

Er dette noe som bør investeres på vinyl? (har en ordinær utgave)

Det streames mye på Foldnes og det hintes om analoge utskiftinger til høsten, kanskje nedgradering?
    kan dette være en finte?

Ha en fortsatt fin helg

Atle

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.479
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har plassert yngste poden på internatet. Vel hjemme igjen streames det live in Japan Steven Wilson edition på røslig volum.
    like det jeg hører. Denne tråden har tidligere vist seg tung av Deep Purple kompetanse og Steven Wilson har vel vært nevnt.

Har ypperstepresten lagt sitt øre til denne?

Er dette noe som bør investeres på vinyl? (har en ordinær utgave)

Det streames mye på Foldnes og det hintes om analoge utskiftinger til høsten, kanskje nedgradering?
    kan dette være en finte?

Ha en fortsatt fin helg

Atle
    Jeg har den nye Made in Japan på min må-høre-liste. Den får jo gode kritikker, så gleder meg til det 😊

Ingen finte 😊 Har tidligere hatt litt småseriøse tanker om ny platespiller, men så lite som jeg snurrer plater går det mot nedgradering. Har vel egentlig bestemt meg, må bare finne tiltak til å få skrevet og lagt ut en annonse 😊

Kos deg i finværet her på solkysten 😊

atletico

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Antall liker
    988
    Torget vurderinger
    8
    Må bare si at Steven Wilson har gjort en strålende jobb med Made In Japan. Har kun streamet HD utgaven fra Qobuz, men sammenlignet med min 2014 remastered vinylutgave låter dette en god del bedre på mitt utstyr. Miksen fremstår klarere, avslører flere detaljer og mer trøkk i bunn.

De originale opptakene fra disse tre konsertene i 1972 er gjort på 8 spor opptaker av "helt grei" kvalitet og var vel ikke utganspunktet for best mulig lyd. Live album med brukbar/god lyd fra denne perioden hadde vel heller ikke stor prioritet, der det da var bootlegs som dominerte.
    Hele budsjettet for selve opptakene disse tre kveldene i Japan var vel bare totalt på 3000 $.

Deep Purple hadde også fått laget en ny live mikser med 16 spor fra Marshall som de tok i bruk første gang i Japan. Før dette hadde de kun brukt 12 spor live.
    De brukte også en monitor miks/kabinetter inn på scenen visstnok også for første gang live for Deep Purple disse tre kveldene.
    Dette førte til at PA lyden ut ikke var helt på plass første kvelden, bla med litt for mye i øvre frekvenser. Andre kvelden i Osaka var lyden bedre og bandet spilte også bedre og mer avslappet her i følge bla Roger Glover..

Sist redigert:

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.154
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Mange interessante og gode innlegg…………

Vi er vel egentlig rørende enig 😊
    Jeg har den nye Made in Japan på min må-høre-liste. Den får jo gode kritikker, så gleder meg til det 😊

Ingen finte 😊 Har tidligere hatt litt småseriøse tanker om ny platespiller, men så lite som jeg snurrer plater går det mot nedgradering. Har vel egentlig bestemt meg, må bare finne tiltak til å få skrevet og lagt ut en annonse 😊

Kos deg i finværet her på solkysten 😊
    jeg vurderer faktisk en Technics SL-1500C med en ortofon MM, og med max 100 plater av topp kvalitet både lyd og stand. Det er noe med og ha en platespiller i huset😁. Jeg mener ikke med dette at jeg anbefaler deg en DD(gud forby)😂.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.479
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må bare si at Steven Wilson har gjort en strålende jobb med Made In Japan. Har kun streamet HD utgaven fra Qobuz, men sammenlignet med min 2014 remastered vinylutgave låter dette en god del bedre på mitt utstyr. Miksen fremstår klarere, avslører flere detaljer og mer trøkk i bunn.

De originale opptakene fra disse tre konsertene i 1972 er gjort på 8 spor opptaker av "helt grei" kvalitet og var vel ikke utganspunktet for best mulig lyd. Live album med brukbar/god lyd fra denne perioden hadde vel heller ikke stor prioritet, der det da var bootlegs som dominerte.
    Hele budsjettet for selve opptakene disse tre kveldene i Japan var vel bare totalt på 3000 $.

Deep Purple hadde også fått laget en ny live mikser med 16 spor fra Marshall som de tok i bruk første gang i Japan. Før dette hadde de kun brukt 12 spor live.
    De brukte også en monitor miks/kabinetter inn på scenen visstnok også for første gang live for Deep Purple disse tre kveldene.
    Dette førte til at PA lyden ut ikke var helt på plass første kvelden, bla med litt for mye i øvre frekvenser. Andre kvelden i Osaka var lyden bedre og bandet spilte også bedre og mer avslappet her i følge bla Roger Glover..
    Takk for innlegg! Ble ikke mindre klar for å gi den en runde…..på streameren 😊 Får satse på at Pelsdotten og jeg får oss en tur til Japan på Foldnes i ettermiddag 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.479
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    jeg vurderer faktisk en Technics SL-1500C med en ortofon MM, og med max 100 plater av topp kvalitet både lyd og stand. Det er noe med og ha en platespiller i huset😁. Jeg mener ikke med dette at jeg anbefaler deg en DD(gud forby)😂.
    Hehe, på vei tilbake i folden 😊
    Jeg har særdeles lave skuldre ift strikk Vs. DD 😊 Hvis/når jeg selger er jeg ikke kommet så langt at jeg ikke skal ha en platespiller på benken……er vel kun et spørsmål om tid 😊 Synes du har en god plan. Hvis man har en god streamer som er flittig i bruk, kan det være vel så fornuftig å optimalisere istedenfor å maksimere platesamlingen 😊

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    26.897
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Tenker at vestlandet tar gjennomsnittlig stabilt bra med poeng. I år tar både viking og Brann mye poeng, og da måtte måkeskiten ofres for å balansere. Takk for turen😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.479
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tenker at vestlandet tar gjennomsnittlig stabilt bra med poeng. I år tar både viking og Brann mye poeng, og da måtte måkeskiten ofres for å balansere. Takk for turen😆
    Du må ikke se så svart på det. Haugesund har jo gode muligheter til å rykke opp i Toppserien 😆😈

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    72.219
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Litt tilbake til DP Made in Japan.
    Jeg har tilgode å høre Wilsonmixen, så den kan jeg ikke uttale meg om.
    Ellers vil jeg si at tidlige pressinger og originale vinulutgivelser har nokså bra lyd.
    Jeg har en fra utgivelsesåret som låter bra.
    Egentlig veldig bra til å være et gammelt liveopptak.
    Er på hytta nå, men mener den er enten svensk eller britisk. Skal sjekke hjemme.
    Jeg har også en repress som er døll og livløs i sammenligning.
    Antagelig har @ptb god kontroll på dette.(?)

Made in Japan har ikke vært særlig morsomt å spille på digitale medier tidligere, men mulig at Wilson forandrer den saken. Håper det. 🙂

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    72.219
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.479
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har en repress fra 2014. Husker ikke hvordan den låter, men antar det ikke er allverden. Får satse på at den godeste SW også har ordnet litt digital godlyd 😊

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.248
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Om det er denne:
    1755498972957.png

... så har du en av de bedre. Dette er den samme Remaster som ble brukt på Purple-serien (lilla vinyl) utgitt i 2018, men er på sort vinyl.
    OBS! Purple-pressingen fra 2018 må IKKE forveksles med Purple utgivelsen (Rockpalast) fra Rhino 2019. Den er på ingen måte like god.

Back To Black pressingen fra 2020 bruker også samme 2014 master, men er presset hos MOA, og ikke GZ, som 2014/2018.
    Remasteren fra 1998 er også mastret ved Abbey Road studio, men husker ikke helt om de gjorde en ny for 2014 utgivelsen.

Har sammenliknet 5-6 ulike (bl.a UK-pressingen som Cash linker til), og min erfaring er at Europeiske pressinger fra utgivelsesåret er gode, men jeg savner litt mer trøkk/fylde nedover. 2014 remasteren har mer bunn, men litt for polert i toppen.

Har ikke hørt Japan pressinger. JIH nevner en Hoffman REM og hevder at den er bra. Har ikke hørt den.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.479
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ^ Om det er denne:
    Vis vedlegget 1139882
    ... så har du en av de bedre. Dette er den samme Remaster som ble brukt på Purple-serien (lilla vinyl) utgitt i 2018, men er på sort vinyl.
    OBS! Purple-pressingen fra 2018 må IKKE forveksles med Purple utgivelsen (Rockpalast) fra Rhino 2019. Den er på ingen måte like god.

Back To Black pressingen fra 2020 bruker også samme 2014 master, men er presset hos MOA, og ikke GZ, som 2014/2018.
    Remasteren fra 1998 er også mastret ved Abbey Road studio, men husker ikke helt om de gjorde en ny for 2014 utgivelsen.

Har sammenliknet 5-6 ulike (bl.a UK-pressingen som Cash linker til), og min erfaring er at Europeiske pressinger fra utgivelsesåret er gode, men jeg savner litt mer trøkk/fylde nedover. 2014 remasteren har mer bunn, men litt for polert i toppen.

Har ikke hørt Japan pressinger. JIH nevner en Hoffman REM og hevder at den er bra. Har ikke hørt den.
    Høres bra ut. Det er den jeg har, så da er jeg relativt bra skodd 😊

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    13.637
    Torget vurderinger
    2
    ^ Om det er denne:
    Vis vedlegget 1139882

Her er det motsatt, jeg har ikke hørt de du nevner fra 2000 tallet men jeg har europeiske fra utgivelsesåret, japaner og DCC utgaven. Av disse så liker jeg den DCC utgivelsen best, den har mer pondus i bunn og den låter feitere og mer live hvis man kan si det sånn, spesielt bassen og Lord låter råere og mer definert synes jeg.

Japaneren er også veldig fin men den låter slankere og litt mer forsiktig spesielt oppover men det er en nydelig pressing med dønn tyst vinyl. Og så liker jeg coveret på denne, det er flott!

Tapen har jeg ikke hørt på lenge men husker at det var lett og skille ut opptaksplassene på denne, Lazy og The Mule fra Tokyo låter bedre enn de andre, her svinger det som f...

Hadde vært kjekt og hørt den nye, får følge med på hva folket melder tilbake når de har fått hørt den...

DCC..;

IMG_0464.jpeg

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    13.637
    Torget vurderinger
    2
    Hva er motsatt. Ser ut til at vi begge mener at pressinger fra utgivelsesåret er litt "lett i rompa" i forhold til REM's?
    Du hadde ikke hørt Japan eller DCC men utgivelsene fra 2000 tallet, jeg har ikke hørt disse men har som sagt japan og DCC...derfor motsatt..
    Ja, i hvertfall i forhold til DCC så er de det. Igjen, har ikke hørt de andre du refererer til.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn