En kan i hvert fall si at utsikten er upåklagelig:
Ikke mye galt å si om innholdet i rommet heller:
Det første som slo meg var et lite "slapback"-ekko fra det lave taket. Det var ikke mye, bare en anelse. Heldigvis var det ikke noe å høre av det så snart vi spilte musikk.
Jeg har jo vært hos
@Karmana før, og det første jeg sa var at jeg ikke savnet Zardoz i det hele tatt. Dette låt klokkeklart og ørlite grann på den fyldige siden. Jeg spilte, som jeg alltid gjør, noen av sangene vi spilte av
chez Karmana i eget anlegg så snart jeg kom hjem.
Chantal Camberlain og
I Put a Spell on You åpner med noen pianostrofer, og disse hørtes usedvanlig livaktige ut, og det samme gjaldt stemmen til Chantal
. Det var også svært lett å høre hvordan lydteknikeren hadde kølet på med romklang. Det kan jo diskuteres hvorvidt det er en naturlig stemme vi hører, men det er nok et tema for en litt lengre diskusjon.....
Mercedes Sosa var selvsagt med, hun også. Det store koret i
Kyrie var riktig stort, enormt faktisk, i høyde og bredde. Ikke fullt så stor dybde som jeg har hørt på enkelte anlegg, men mer enn godt nok.
Jeg er veldig glad i Donna Summer. En av de mer undervurderte vokalistene, IMO. En blir liksom litt lurt av discorytmene til ikke å konsentrere seg om selve vokalen...
On the Radio har en litt langsom og fredelig start, og der skinner opptakskvaliteten bedre igjennom enn når blåserne blander seg inn. Flott vokal, knusktørr og veldig tydelig bass! Suben er nesten umerkelig, og slår inn på 45 Hz. Sub er ofte en smakssak, og jeg likte diskresjonen i bruket hos Karmana.
Siden det var meg, ble det en del "kvinneglam". Meg om det. Men overraskelsen var denne:
SNAKK OM Å FÅ FOT! Høyttalerne ble plutselig gøyttalere.....Steike.....Dette var storveies! En purung Stephen Stills beviser hva slags glimrende gitarist han er!
En morsom runde......Nå skulle vel egentlig dette handle om det nye rommet: Jeg savner ikke stua, dette er mer enn greit nok oppe i 2. etg. En litt annen lyd her, rommet inviterer til å skru opp adskillig mer enn i stua, og jeg tror at litt mer gardiner/polstrede møbler etc. vil kunne ta knekken på siste rest av ekko. Jeg synes at bassen er litt mindre påtakelig enn i tkr Towers, men det tror jeg ikke har noe med verken anlegg eller rom å gjøre, jeg tror at det har med eierens preferanser å gjøre.
Takk for lytten.
Mvh