Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.884
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Synes jo det spilt veldig bra hos deg når jeg var det , så hvis det er et mye bedre utgangspunkt nå, blir det meget spennende å høre. Melder meg på denne helgen dere svakt har begynt å planlegge.:)
    Dette med helg er litt oppskrytt! Da trenger man jo ikke en grunn for å ta en fest 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.884
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Makan til surrehue! Å sette opp Matrix med wifi ble bare surr ved bruk av Matrix sin scannings-greie og deretter et forsøk med hjelp fra ChatGPT 😵💫 Heldigvis går aldri flaks i kombinasjon med sunt bondevett av moten 😆

IMG_0185.jpeg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    39.527
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Makan til surrehue! Å sette opp Matrix med wifi ble bare surr ved bruk av Matrix sin scannings-greie og deretter et forsøk med hjelp fra ChatGPT 😵💫 Heldigvis går aldri flaks i kombinasjon med sunt bondevett av moten 😆

Vis vedlegget 1118269
    Men NÅ spiller’n😅🤣
    Nyt den lille nye…. Er veldig god på en type musikk😎😅🤣

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.884
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med ny streamer! 🎉
    Er dette Element S transporten @Karmana ?
    Ser at du også koser deg med kinesisk tid på displayet 😎. Det er jo tross alt Ormens år nå 🐍.
    Trodde du hadde skjønt det siden jeg implisitt har ertet deg godmodig en ukes tid 🥰

Hater slanger, så det må jeg gjøre noe med 😊

Sist redigert:

iGran

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    4.772
    Sted
    Makrokosmos
    Trodde du hadde skjønt det siden jeg implisitt har ertet deg godmodig en ukes tid 🥰
    Joda jeg har tatt noen hint. Men for sakens skyld så spilles jo Mahler på vinyl alternativt CD hos meg 😎. Så ble ikke så truffet og tenkte du mente noen annen her på forumet 😏. Siden Mahler-pandemien er så utbredt her til lands 😷.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.884
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Joda jeg har tatt noen hint. Men for sakens skyld så spilles jo Mahler på vinyl alternativt CD hos meg 😎. Så ble ikke så truffet og tenkte du mente noen annen her på forumet 😏. Siden Mahler-pandemien er så utbredt her til lands 😷.
    Da får vel jeg teste Mahler her så ikke Element S føler seg forurettet 😆

Rettet på klokken, men ingenting skjer på streameren. Får satse på at jeg er ferdig med kinesisk tid når streameren slås på neste gang 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.884
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Oppsettet minner for tiden om en testbenk 😊

Litt gøy å switche mellom Matrix/Weiss med AES og Auralic/Ayre med USB med noen tastetrykk på fjernkontrollen for å bytte inngang på ampen. Forskjeller kommer tydeligere frem (for meg som har begrenset lydhukommelse) når jeg slipper å slå utstyr av/på og/eller bytte kabler. Hadde egentlig håpet at det låt helt likt, men det gjør det dessverre ikke……..uavhengig av bias i den ene eller andre retningen 😊 Med to ord som konklusjon så låter Auralic/Ayre «fyldigere», mens Matrix/Weiss låter «renere». Hva jeg liker best…….kommer an på spørs 😳😆 Det eneste som er sikkert er at jeg må bytte om på kablene og få testet kombinasjonene av Matrix/Ayre mot Auralic/Weiss. Hvis førstnevnte kombo låter «renere» og sistnevnte låter «fyldigere» sliter jeg med min inngangsverdi som er at streamere (uten DAC) skal låte likt. Jeg er fremdeles sterk i troen på at det er DACene som gjør forskjellen, men «beviset» får jeg ikke før jeg har spist puddingen 😊

IMG_0189.jpeg

Det som allerede er sikkert er at skjermen på Matrix er mye bedre enn Auralic! 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.884
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forventer at du hører forskjell på streamere, OG at du heiser konklusjonen høøøyt opp flaggstanga! 😉😆

Skjønner at du står foran ei uvanlig travel helg. God helg. 😊
    Bør nok starte en egen tråd med en knallhard konklusjon, og bruke timesvis på innlegg for å forsøke å vinne på internet 😆

Ja, det er tøffe tak, så nå tar jeg meg en øl og får ta den andre kombinasjonen i morgen. Kan jo ikke slite meg helt ut 🤯😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.884
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Poden flyttet, Pelsdotten sliten og kona fryser på Kreta……….burde spilt noe knallhard rock på mer enn røslig volum, men er ikke helt der i dag 😳😊

Ga nettopp et gjenhør med de beste til Billy Idol. Synes nesten jeg burde det etter en omgang med hans skandaløst dårlige utgivelse fra forrige fredag. Den godeste Billy har av mange gode og et par dårlige grunner en høy stjerne hos meg (hvilket inkluderer Generation X). Dette samlealbumet er en walk down memory lane, og knallbra! Hvis noen har levd et såpass beskyttet liv at de ikke har hørt disse låtene……hjemmelekse! 😊

IMG_0895.jpeg

Men, er såpass sløkk at det er deilig med et glass rødvin og jazz. Det er mange legedariske jazz-album som nevnes på repeat på HFS. Skjeldent jeg leser noe om Hal Singer. Dette albumet er for meg en innertier når det gjelder min jazz-smak. Ikke for vilt og ikke for laid back. I min bok et mesterverk. Når jeg tenker meg om er dette det eneste albumet jeg har hørt med mannen 😳 Bør være kvelden å gjøre noe med det 😊

IMG_0894.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.884
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dagens quiz er ganske grei. Hva er likheten mellom reggae og rødvin?

IMG_0196.jpeg

Er vel like greit å svare selv. De fleste østpå ligger vel allerede i fosterstilling etter å ha forspist seg på grillete pølser og stusselig lokalt øl, mens de tøffe folka nordpå sikkert er ute for nok en runde med snøfreseren. Begge deler er helt konge 🥰…….ja, ikke stusselig lokalt øl og grillpølse østpå, men reggae og rødvin…………faens, hva skrev jeg nå 😡 jeg er jo republikaner 😳 Jada, kongen og kronprinsen er jo kjekke karer, så ingen trenger å komme dem til unnsetning……….ja foruten at kongehuset er en anakronisme som burde skylles ut med badevannet! Hadde min kone vært hjemme nå ville hun sikkert foreslått en luftetur med Pelsdotten 😆

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    19.497
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.279
    Sted
    Bartistan
    Det beste med Billy Idol er det faller meg lett å drite i hele fyren.
    Derimot kom jeg i 1988 i skade for å pådra meg en Steve Stevens metalfjøl siden jeg dengang syns den var übercool uansett opphav :oops:

EC29.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.884
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Originale UK pressinger er som vanlig best. Når det er sagt, så er ikke Idol Songs en dårlig erstatning.

Så har vi også denne klassikeren.
    Gode greier, og hvis jeg ikke husker helt feil var det også andre gode konserter i den Storytellers serien 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.884
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det beste med Billy Idol er det faller meg lett å drite i hele fyren.
    Derimot kom jeg i 1988 i skade for å pådra meg en Steve Stevens metalfjøl siden jeg dengang syns den var übercool uansett opphav :oops:
    Kanonstilig gitar, men det må være frustrerende å måtte nevne Billy Idol hver gang gitaren nevnes 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.884
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har akkurat skrudd sammen et par brukte Crosley-kasser. Må jåle meg litt når Foldnes Ø&B skal flyttes fra badet i 2. etasje til loftstuen. Det begynner å minke på varebeholdningen, og det er vanskelig å gjøre gode lokale bruktkjøp for tiden (virker som om noen ser på Finn hele dagen med kjøp-knappen i alarmberedskap). Begynner å lure på om jeg må revurdere målet om økonomisk verdensherredømme ila 2025 😆

IMG_0198.jpeg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    39.527
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Oppsettet minner for tiden om en testbenk 😊

Litt gøy å switche mellom Matrix/Weiss med AES og Auralic/Ayre med USB med noen tastetrykk på fjernkontrollen for å bytte inngang på ampen. Forskjeller kommer tydeligere frem (for meg som har begrenset lydhukommelse) når jeg slipper å slå utstyr av/på og/eller bytte kabler. Hadde egentlig håpet at det låt helt likt, men det gjør det dessverre ikke……..uavhengig av bias i den ene eller andre retningen 😊 Med to ord som konklusjon så låter Auralic/Ayre «fyldigere», mens Matrix/Weiss låter «renere». Hva jeg liker best…….kommer an på spørs 😳😆 Det eneste som er sikkert er at jeg må bytte om på kablene og få testet kombinasjonene av Matrix/Ayre mot Auralic/Weiss. Hvis førstnevnte kombo låter «renere» og sistnevnte låter «fyldigere» sliter jeg med min inngangsverdi som er at streamere (uten DAC) skal låte likt. Jeg er fremdeles sterk i troen på at det er DACene som gjør forskjellen, men «beviset» får jeg ikke før jeg har spist puddingen 😊

Vis vedlegget 1118519

Det som allerede er sikkert er at skjermen på Matrix er mye bedre enn Auralic! 😊
    Følger….. men husk å justere utgangsspenningen på Weiss 202 sine RCA/XLR ut, så den er tilpasset ditto inngang på ampen din👍🏼😉

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.884
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fortsetter det slik mr T, såhar du snart flere Crosleykasser enn jeg har karuseller 🤣🤣🤣
    Hehe, da må vi flytte til større hus 😄 Greit med de Crosley kassene. Latterlig pris hos Platekompaniet, men sympatiske priser som bruktkjøp 😊

• Liker
    Reaksjoner: TTs
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn