Helt klart! Mye bedre med tass på nederste hylle enn stylter på toppen.Tasse ned en tur mener du ?![]()
Det er pokker ta meg santHelt klart! Mye bedre med tass på nederste hylle enn stylter på toppen.
Så vil han jo også frigjøre plass til et par Division Bell statuer på toppen, som vi begge vet hører hjemme i et møblert hjem![]()
Joda, de går greit ved siden av hverandre. Foreløpig er det work in progress, så får tiden vise hva som skal kobles til hvem og hvor det skal plasseresHar du ikke en liten tass på nederste hylle som kan gjøre plass til den andre lille tassen?![]()
Snø over fjellet?
Ikke overrasket, den gjorde nærmest det samme med/for meg da den kom innJaggu virket ikke DACen ogsåHar ikke sammenlignet enda, men ble litt forundret da jeg satte på første album (som jeg ikke har spilt på lenge). Jeg er av den oppfatning at lydhukommelse er oppskrytt, jaffal når det gjelder meg, men her synes jeg det var tydelige forskjeller. Mer oppløsning, luft og en klarhet i lyden jeg ikke husker fra tidligere. Innkobling av Ayre DACen vil vise om jeg er forutinntatt (ChatGPT) eller står til knes i sedvanlig eufori når noe nytt er kommet i hus
Vis vedlegget 1116185
Går fint med «side by side» åssåJoda, de går greit ved siden av hverandre. Foreløpig er det work in progress, så får tiden vise hva som skal kobles til hvem og hvor det skal plasseres![]()
På ingen måteSnø over fjellet?
Akkurat det med setning nr 2 er jeg mer enn usikker på. Bruksanvisningen er jo tykkere enn bibelenIkke overrasket, den gjorde nærmest det samme med/for meg da den kom inn
Håper du setter deg inn i alle innstillings muligheter som ligger i den
gismo
Det ser ut som du har fått i deg noe Hansa, og da er vell mye bra?Foreløpig ikke noe Dvergene og han skallen her har sittet i veien hele kvelden
Vis vedlegget 1116858
Ikke uenig (støv er ikke noe dritt, men er det likevelJeg er ingen fan av pianolakk, men det er pga. praktiske årsaker! Lekkert![]()
![]()
Takker! Bittelillebroren FP10Tøft - grattis!
FP15 spilte veldig fint på Hortenmessa! Dette er vel lillebroren FP12?
I utgangspunktet er disse for lek og moro med Ayre forsterkeren. Bare litt tidstrøyte og nysgjerrighet, men jeg har jo to DACer og en streamer på innkommende, så kanskje det blir et oppsett nr 2 i loftstuen. Kommer nok ikke til å forsøke meg med alle fire samtidig (selv om de matcher hverandre i følsomhetWoow, horn i pianolakk, nå overgår du mine forventninger
Men hva skal så disse drives med?
Eller skal du drive alle samtidig med det du har i racket?
Tenker litt i de baner selv, har masse kraft og plenty med terminaler så et samspill mellom to typer talere med litt forskjellige egenskaper kan jo fort gi et lydbilde som leverer i både pose og sekk
Men krever en match i følsomhet mellom talere, eller blir den ene eller den andre fort litt dominerende
gismo
Nei ikke en gang teppe ser jegAlltid spennende å koble inn nye høyttalere og høre hvordan det låter. Førsteinntrykket av FP10 var…………..helt jævlig. Flyttet de ut i den posisjon de har på bildet og……….det låt like jævlig. Heldigvis slo det meg at det kunne være greit å dobbeltsjekke om jeg hadde koblet høyttalerkablene riktig……..og det hadde jeg ikke gjort på den ene høyttalerne. Første gang i mitt liv jeg har surret med det. Tøffe tak å ha passert 60 årNår jeg klarer å surre det til med en single-wire kobling, kan jeg jo bare lure på hvordan det kommer til å gå når jeg skal koble alt ned og flytte det opp i loftstuen
Nå låter det riktig så bra. Selvfølgelig mer å hente, men jeg gidder ikke flytte vekk Babell og/eller flytte mer på FP10
Vis vedlegget 1117534
Kona er på Kreta denne ukenNei ikke en gang teppe ser jeg![]()