Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.048
    Antall liker
    20.242
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Lov meg, at om du finner en bevertning, som har JaiAlai på fat, da
    ta´r du en for meg. Lagunitas på fat går fint det og 🥰
    "Miller´s Ale House" pleier å ha begge (y)

    Fra en tidligere tur på Miller´s Ale House i Orlando........

    IMG_20180316_173800.jpg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lov meg, at om du finner en bevertning, som har JaiAlai på fat, da
    ta´r du en for meg. Lagunitas på fat går fint det og 🥰
    "Miller´s Ale House" pleier å ha begge (y)

    Fra en tidligere tur på Miller´s Ale House i Orlando........

    Vis vedlegget 991757
    Blir litt drøyt å dra til Oregon for en øl, men ser på nettet at de har den her også. Litt usikker på om det er et sjakktrekk å fortelle kona at vi driter i det meste og heller konsentrerer oss om å finne obskure øltyper 😆
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    543
    Antall liker
    647
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.838
    Antall liker
    16.071
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Steike, her jetsettes det fra pensjonistparadis til pensjonistparadis.

    Eller kanskje Karmana med frue planlegger å utvandre til Unaiten :)

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Steike, her jetsettes det fra pensjonistparadis til pensjonistparadis.

    Eller kanskje Karmana med frue planlegger å utvandre til Unaiten :)

    Ja, kanskje det hadde vært en ide 🤔 Prisene her borte synes jo jevnt over å være høyere enn i Norge og da er det som kjent lettere å få utgiftene til å strekke til 😆
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    15.397
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ai ai, @Karmana :cool: Miami høres fett ut! Kos dere og få med dere art deco distriktet på Miami beach. For oss som er vokst opp på 80-tallet så er det vanskelig å ikke tenke på Crocket & Tubbs og musikken til Jan Hammer☺

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ai ai, @Karmana :cool: Miami høres fett ut! Kos dere og få med dere art deco distriktet på Miami beach. For oss som er vokst opp på 80-tallet så er det vanskelig å ikke tenke på Crocket & Tubbs og musikken til Jan Hammer☺

    Har tasset mye rundt i art deco distriktet i Miami Beach uten å se dem 😡😄 Har i dag gått fra Wynwood via Downtown Miami og opp til Little Havana, men Scarface var heller ikke å se 😡😆

    Wynwood er kjent for å være et tidligere gjeng-distrikt, men pusses nå opp etter at rampen er jaget. Hele området består av en masse kule veggmalerier og grafitti. Noen eksempler…….

    IMG_5680.jpeg
    IMG_5682.jpeg
    IMG_5683.jpeg
    IMG_5684.jpeg
    IMG_5685.jpeg


    Kult å tilbringe litt tid i Little Havana 😊

    En kul sjappe med live musikk hvor jeg gjerne skulle ha tilbragt kvelden.

    IMG_5689.jpeg
    IMG_5688.jpeg
    IMG_5687.jpeg


    Domino Park hvor pensjonistene møtes for å……….ja nettopp. Synes min tilnærming til pensjonist-tilværelsen virker mer gøyal 😊

    IMG_5692.jpeg


    Vi var ikke særlig sutne, men fant ut vi måtte gnafse i oss noen kubansk når vi først var i området. Helt ålreit, men ølen kunne jeg klart meg uten.

    IMG_5698.jpeg


    Blir nok en rolig kveld i dag med et vennepar fra Tiggerstaden som lander om ikke så lenge 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lei en cab og kjør ner til Key West🙂 vi kom inn KW og på bilradioen spelades det Crocodile Rock😎 og det var Spring Week og full fest i gatene🥳
    Hørtes moro ut! Vurderte å gjøre det samme som dere i morgen, men da trafikken nedover der er heftig i helgene og vi skal videre søndag morgen, fant vi ut at vi heller blir på Miami Beach. Det er meldt fint vær, og det kunne vært kjekt å stikke innom strandområdet til hotellet (som vi ikke har vært på og betaler 3-400 kr i døgnet for 😊).
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Enjoy! 🤩
    .
    I aim to please. Dunkelt, shady og med masse fet gammel rockemusikk 😊

    IMG_5700.jpeg


    Grei meny.

    IMG_5704.jpeg


    Vi begynte lett…….

    IMG_5701.jpeg


    …….og økte etter hvert.

    IMG_5708.jpeg


    Greiene virket så bra at jeg etterpå klarte det kunststykket å småforelske meg i et par veskehunder 😊
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Marinegasten nyter nå havbrisen fra en elevert balkong i 15 svale knop mellom øyene i det Karibiske hav. Vann i knærne og bølger i håret. Her er det 12 minus og pila peker nedover.
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.953
    Torget vurderinger
    1
    Nok en gang har kapteinen gullhår med tidspunkt for forlystelse. I periferien snør det småjævler. Tungt som f…. Å måke . Når globetrotteren kommer hjemom en tur er det nok regnet vekk og han skjønner nok ikke hvilket h.. vi andre må gjennomgå. Rutinert eller flaks?

    mvh Atle
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Nok en gang har kapteinen gullhår med tidspunkt for forlystelse. I periferien snør det småjævler. Tungt som f…. Å måke . Når globetrotteren kommer hjemom en tur er det nok regnet vekk og han skjønner nok ikke hvilket h.. vi andre må gjennomgå. Rutinert eller flaks?

    mvh Atle
    En slu og utspekulert jævel, Admiralen. Dette smaker av planlegging! :mad:

    Nvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Nok en gang har kapteinen gullhår med tidspunkt for forlystelse. I periferien snør det småjævler. Tungt som f…. Å måke . Når globetrotteren kommer hjemom en tur er det nok regnet vekk og han skjønner nok ikke hvilket h.. vi andre må gjennomgå. Rutinert eller flaks?

    mvh Atle
    Selv vil han nok påstå at han er rutinert :cautious:
    Hvorvidt han fortjener å treffe så godt ved å rømme til varmere strøk på kloden før kulda setter inn, mens andre er hjemme og fryser bjellen av seg, kan diskuteres.
    Og hva i all verden han skal med en badestrand, havet eller et basseng på en balje i Karibien kan man spørre seg om? :rolleyes:
    Han som ikke er noe glad i å bade en gang!
    Det er mer enn jeg klarer prosessere :unsure:
    I tillegg er han vel lykkelig salongberuset døgnet rundt, og sender lange insinuerende blikk til hva han tror er små piker av den føyelige sorten :p
    MAKAN!
    Snøft....høyst ufortjent.

    Hans kone der i mot......;)
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    På tide å mønstre av. Alle passasjerene, inklusiv min kone og reisefølget, har vært synlig lettet over at jeg har sluppet unna brovakter 😆 Hvorvidt vi har opplevd Karibien eller cruise-selskapets tilnærming kan sikkert diskuteres, men varme og traktering slår pissregn og snømåking med raus margin 😊

    IMG_5807.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kanskje litt sent men her har du litt hjelp til og gjøre deg forstått i Uniten.
    Språk kurs med Barry Eagle....
    Takk for god hjelp, om enn litt sent 😄 Med tanke på dagene i Miami, og cruiset for den saks skyld, burde nok språkkurset vært supplert med et una cosa kurs 😄
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    På Jamaica må du få rullet deg en feit tjall, og tyllet i deg en usannsynlig søt og klissete drink basert på dårlig, lokal Rom.. 😍🥥🌴
    Er kommet hjem til Foldnes nå, og her er det mer aktuelt med sjal enn tjall 😆 Forøvrig var vel hele turen basert på drinker med rom som både smakte og luktet kokos sololje. Jeg holdt meg heldigvis godt unna slikt kliss! 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Deilig å plassere stussen i lyttestolen igjen, men noen burde selvfølgelig fått unna snøen i området før vi kom hjem. Har lagt merke til at noen stadig vekk sutrer over vinterværet i Norge. Ikke jeg! Vi hadde storm i Karibien, men jeg var selvfølgelig like blid 😆

    IMG_5731.jpeg


    Bestilte et par plater fra Platekompaniet før vi dro. Det ble som jeg trodde. Fikk en av platene, mens den andre står selvfølgelig som rest. Kommer sikkert om et halvt år når jeg har glemt det, kjøpt den et annet sted og ender opp som dublett. Jaja, nå har jeg i hvert fall Pink Floyd remixen i vanlig utgave etter å ha solgt boksen av samme plate 😊

    IMG_5813.jpeg

    Etter å ha holdt meg unna blues i laaaang tid, er jeg litt på kjøret igjen.

    IMG_5812.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Velkommen hjem caftein :)
    Jeg dagdrømte tungt over en desiliter Samalens Armganac fra 1983 om å møte dere på bryggeanlegget ved ankomst Jamaica.
    Du kan jo gjette i hvilket element min omfangsrike sjøløve korpus hadde opptrått i?

    I mellomtiden har jeg trøstet meg med innkjøp av 17 album, hvorav 5 stk med mester Cave (Let Love In, Henry`s Dream, The Boatman`s call, Push the Sky away og Skeleton Tree) og så sannelig lurte et eksemplar av Jackie Leven - The Mystery of Love is Greater than the Mystery of Death seg inn i bunken som jeg plukket med meg fra Ramjes Musik i Strømstad. Alt på vinyl selvsagt :) og nå hygger man seg med sin ungdoms store helt Peter Gabriel - i/o
    For en lykke at han omsider har laget noe nytt :love:

    Kos deg meg snøen på Foldnes, det er deg vel unt.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn