Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.110
    Antall liker
    32.557
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    kos deg med Broiler eller Bruce

    En tabloid storm i et vannglass, men må innrømme at jeg tidligere i dag gikk inn og dobbeltsjekket billettene mine 😄

    De 5-6 dette skjedde med får bytte til BS billetter, mer irriterende var det vel for dem som ble «kastet» ut av billettkøen de 15 sekundene dette sto på. Viktig nok for et førsteside-oppslag i VG. Oh yes 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som sagt, ikke helt ferdig med dårlige bilder fra Warszawa 😊

    Rundstrålere på små hotellrom fungerte ikke for meg. Det gjaldt disse her, men nesten i samme grad også MBL.

    IMG_5264.jpeg


    At så svære hornhøyttalere med bassmoduler skulle låte så bra på et lite hotellrom var for meg en stor overraskelse.

    IMG_5273.jpeg


    Bladelius Ask har jeg hatt troen på siden den kom ut. Buklandet kraftig i Warszawa i fjor, noe forsovet også konstruktøren var enig i. Like ille i år i mine ører. Noen burde tatt den polske forhandleren i ørene og lært ham om rom og fornuftig lydnivå.

    IMG_5266.jpeg


    Jeg har vært fanboy av Karan tidligere. Hadde en røslig pre og amp som jeg i min villfarelse solgte. Nå har de priset seg langt ut i Disneyland, men det låter fremdeles veldig bra…..og det skader selvfølgelig ikke med DCS komponenter.

    IMG_5263.jpeg


    Disse ungarerne som jeg aldri husker navnet på var noe som imponerte meg stort på messen i fjor. Hvis jeg vrir hjernen min heter de vel Popori. Det låt vel fremdeles bra, men jeg mister raskt interessen når det spilles gammel knitrende ungarsk folkemusikk.

    IMG_5262.jpeg


    Angående hakaslepp fra i fjor. Disse som står bakerst her hørte jeg i fjor. De kostet vel rundt 60K norske penger og låt utrolig bra. Hvis de nye mindre koster atskillig mindre viser det at det er mulig å lage høyttalere som får det til å svinge for en billig penge.

    IMG_5272.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Dårlig med polsk frijazz på denne ekspedisjonen! 😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En veldig bra lytteopplevelse fra Warszawa var disse fulltonerne sammen med en Western Electric 300B amp.

    IMG_5276.jpeg


    Dette er jo litt i samme gate som når jeg bruker min Zardoz Bird amp, foruten at Western Electric har en eller annen justering som gjør at den kan levere opp til 20W (Bird 8W). Jeg fikk dem til å spille Tin Pan Alley som jeg kjenner godt. Skikkelig dynamikk og nydelig klang. De som tenker på rørforsterkere som litt sidrumpet med fløyelslyd skulle hatt seg en omgang med dette oppsettet! 😊 Med disse gode egenskapene hadde jeg kanskje ventet litt mer magi på vokalen, og burde det vært enda litt bedre kontroll nederst i bassen 🤔 Lytteopplevelsen har i hvert fall gjort at jeg har bestemt meg for å koble opp Zardoz Bird i dag (og det er lenge siden) 😊
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.666
    Antall liker
    32.671
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    En veldig bra lytteopplevelse fra Warszawa var disse fulltonerne sammen med en Western Electric 300B amp.

    Vis vedlegget 966623

    Dette er jo litt i samme gate som når jeg bruker min Zardoz Bird amp, foruten at Western Electric har en eller annen justering som gjør at den kan levere opp til 20W (Bird 8W). Jeg fikk dem til å spille Tin Pan Alley som jeg kjenner godt. Skikkelig dynamikk og nydelig klang. De som tenker på rørforsterkere som litt sidrumpet med fløyelslyd skulle hatt seg en omgang med dette oppsettet! 😊 Med disse gode egenskapene hadde jeg kanskje ventet litt mer magi på vokalen, og burde det vært enda litt bedre kontroll nederst i bassen 🤔 Lytteopplevelsen har i hvert fall gjort at jeg har bestemt meg for å koble opp Zardoz Bird i dag (og det er lenge siden) 😊
    Dette høres jo både riktig og bra ut det du beskriver der, uten ha hørt dette så gir beskrivelsen tanker om lyd/scene👍🏼
    Kos dæ med Bird’n til et glass rødt da den tiden kommer🎶🍷 Go hælj😊

    gismo
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.549
    Sted
    Sørlandet
    En veldig bra lytteopplevelse fra Warszawa var disse fulltonerne sammen med en Western Electric 300B amp.
    Dette er jo litt i samme gate som når jeg bruker min Zardoz Bird amp, foruten at Western Electric har en eller annen justering som gjør at den kan levere opp til 20W (Bird 8W).
    Western Electric forsterkeren begynner å klippe alvorlig allerede ved 1.8W. Oppgitte 20W er svært optimistisk. Og forsterkeren er en push-pull med mosfet og 300B i kombinasjon, derav den høye, oppgitte effekten.

    Det blir spennende å lese om dine inntrykk etter å ha lyttet til Bird.

    Mvh
    -BB-
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En veldig bra lytteopplevelse fra Warszawa var disse fulltonerne sammen med en Western Electric 300B amp.

    Dette er jo litt i samme gate som når jeg bruker min Zardoz Bird amp, foruten at Western Electric har en eller annen justering som gjør at den kan levere opp til 20W (Bird 8W). Jeg fikk dem til å spille Tin Pan Alley som jeg kjenner godt. Skikkelig dynamikk og nydelig klang. De som tenker på rørforsterkere som litt sidrumpet med fløyelslyd skulle hatt seg en omgang med dette oppsettet! 😊 Med disse gode egenskapene hadde jeg kanskje ventet litt mer magi på vokalen, og burde det vært enda litt bedre kontroll nederst i bassen 🤔 Lytteopplevelsen har i hvert fall gjort at jeg har bestemt meg for å koble opp Zardoz Bird i dag (og det er lenge siden) 😊
    Da har det glødet (svakt) i Zardozen et par timer. Veldig kjekt å spille på den igjen og sammenligne med hvordan jeg opplevde ovennevnte oppsett i Warszawa. Uten å ta noen dyptgående analyse så er det helt klart at det graves frem mer bass og med mer kontroll enn jeg opplevde i Polen (subben min er selvfølgelig ikke koblet opp i sammenligningen). Jeg mener min forsterker i motsetning til den i Polen gir den «magien» og varmen i stemmeprakt som kjennetegner en god 300B forsterker. Videre så låter min forsterker mørkere/varmere enn den i Polen. Dette er kanskje også grunnen til at jeg opplevde forsterkeren i Polen å være mer «spretten» og gi mer «klang» enn min da klangen ikke maskeres av mer output nedover i frekvens og et totalt sett varmere lydbilde (trur eg 😊). Og som en selvfølge; jeg skriver forsterker for enkelthets skyld. Dette handler selvfølgelig om sammenligning av to system. Konklusjon. Noen liker moren og noen datteren, og jeg er strålende fornøyd med min amp 😊

    IMG_5288.jpeg


    Det skarpe øye vil legge merke til at forsterkeren står langt bak i hyllen. Da rakk mine 6 meter lange høyttalerkabler akkurat frem 😳😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bare rør i dag 😊 Ja, og så en IPA som forhåpentligvis ikke forsterker røret 😆

    Pent plassert på venstre ving ligger to represser med Jokke. Disse ble solgt i dag…….

    IMG_5291.jpeg


    ……..men selvfølgelig hadde jeg først trykket kjøp på den nye Jokke boksen som er i produksjon gjennom Bidra.no 😊

    IMG_1638.png
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er vel på tide å avslutte bildene fra Warszawa.

    Det beste jeg hørte der nede var med god margin Estelon sammen med noe metrosexuell bling fra Japan 😎 Jeg fikk etter hvert plassert meg i det berømmelige søtpunktet, og det låt stort, kraftfullt og detaljert. Har egentlig ingenting å utsette på dette oppsettet. Jo forresten. Hvis du skal skape entusiasme, bør du gjøre det på annen måte enn å hente inn den introverte sjefen fra Estland til å fortelle om greiene 😆

    IMG_5255.jpeg


    Hvis jeg til en viss grad legger fra meg hifi-begrepet var det spesielt tre rom hvor jeg storkoste meg. Spesielt gjaldt det de tidligere nevnte Klipschene, men Kii (denne gangen uten bassmoduler) synes jeg alltid er imponerende sammenlignet med betraktelig større oppsett (selv om jeg kanskje ville syntes de låter vel «tørt» til at de passer mine preferanser).

    Danske Tangent stilte med et 5.1 oppsett i denne billige enden av skalaen. Det låt usannsynlig fett! En øl og jeg hadde blitt sittende leeeenge 😊

    IMG_5269.jpeg


    Noe av det beste jeg hørte i fjor var Lyngdorf med et in-wall oppsett og romkorreksjon. I år stilte de i samme rom med sine dyreste stativhøyttalere og jeg antar samme forsterker med romkorreksjon. Det visuelle kan definitivt diskuteres, men jeg lar meg imponere over hva de klarer å få til innenfor en overkommelig pris (de to mindre Lyngdorf-oppsettene i etasjen over var forglemmelig).

    IMG_5261.jpeg


    Og der var jeg til slutt ferdig med Warszawa. Tok litt tid, men som kjent er vi pensjonister veldig belastet med denne tidsklemmen 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fremdeles rør på Foldnes.

    IMG_5292.jpeg


    Har ikke koblet til subben. Litt usikker på grunnen. Kan være jeg føler jeg ikke trenger den, men like nærliggende kan være at jeg ikke gidder å lete frem en passende unbraco 😆

    IMG_5285.jpeg


    Musikken som streames er av det mer uvanlige slaget. Noen som er bevandret i verdens musikalske irrganger og ser hvilken artist som avspilles? 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Eva med hvit pologenser? Litt ukjent for meg😜
    "Unbraco my heart - Tony Braxton"? 😂
    Jeg lager helst quizer som kun jeg selv kan svare på, og det gjelder vel denne gangen også 😆 Men, jeg er selvfølgelig også velvilligheten selv. Stikkordet blir Limahl. Litt tenking rundt ham vil få deg frem til et navn som er like far out som det kan minne om svaret på quizen 😆
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg lager helst quizer som kun jeg selv kan svare på, og det gjelder vel denne gangen også 😆 Men, jeg er selvfølgelig også velvilligheten selv. Stikkordet blir Limahl. Litt tenking rundt ham vil få deg frem til et navn som er like far out som det kan minne om svaret på quizen 😆
    Skal ikke begi meg ut på noe svar på denne quizen, men bare konstatere at Limahl var et engelsk 80 tallsfenomen med "never ending story" "To shy" og sikkert flere. Limahl var forresten en omskrivning av etternavnet hans, Hamill. Ha en trivsam kveld 😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skal ikke begi meg ut på noe svar på denne quizen, men bare konstatere at Limahl var et engelsk 80 tallsfenomen med "never ending story" "To shy" og sikkert flere. Limahl var forresten en omskrivning av etternavnet hans, Hamill. Ha en trivsam kveld 😁
    ……og han var med i gruppen, Kajagoogoo….. Kos deg med Nederlenderen 😊
     
    • Love
    Reaksjoner: TT.

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter forrige fredags runding skal jeg i dag feires av den nærmeste familie. Det medfører visst en overraskelse i ettermiddag. Jeg skal late som jeg blir overrasket, men er nokså sikker på hva det er……….noe som er veldig bra da jeg selv liker mye bedre å overraske enn å bli overrasket 😊😆🥳
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gårsdagen medførte gavedryss fra familien samt hele familien samlet på Stadion for maltraktering av småbylaget fra Skjeen 😊 Fikk en trøblete presang. Skritteller. Tenker at mitt bidrag til det grønne skiftet må bli å gjøre mitt ytterste for at batteriet varer lengst mulig 😆

    IMG_5296.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.704
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kjente ikke det navnet, så jeg måtte sjekke litt rundt Orville Peck. Musikken er nå en ting, men han er sannelig ingen alminnelig cowboy. Sør-Afrikaner med fortid bl a som trommis i punkband. Spiller flere instrumenter. Gåtefull type som omgåes både drag-dronninger og Lady Gaga.
    Skal høre litt på han der. Takk for tipset. 🤠
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjente ikke det navnet, så jeg måtte sjekke litt rundt Orville Peck. Musikken er nå en ting, men han er sannelig ingen alminnelig cowboy. Sør-Afrikaner med fortid bl a som trommis i punkband. Spiller flere instrumenter. Gåtefull type som omgåes både drag-dronninger og Lady Gaga.
    Skal høre litt på han der. Takk for tipset. 🤠
    Begynn med, Pony. Knallbra!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det har stått litt forskjellige CD spillere i oppsettet mitt gjennom årenes løp. Da jeg tidligere i år kvittet meg med den siste CD spilleren, bestemte jeg meg for at det var en permanent avvikling. Sånn gikk det selvfølgelig ikke 😳 Ny gammel CD spiller på innkommende 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn