Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.423
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så voldsomt er det ikke, ingen grunn til å hause opp stemningen.
    Karma får da jaggu klare seg på pensjonen som oss andre
    Den aktuelle skiva, hva som er dyrt er jo selvsagt et definisjons spørsmål?
    Ingen som har sagt den var dyr. Noen kroner var vel hva jeg skrev………men det er selvfølgelig også et definisjonsspørsmål 😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.371
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det ser ut til å være en italiensk bootleg laget utfra et radio/tv opptak fra Rockpalast i Essen.
    Det blir sagt at det er samme konsert som senere er blitt utgitt offisielt.
    4029759138112.jpg

Kulere cover på bootlegen kanskje?

Hele konsertoptaket ligger på youtube.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.243
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    De fem første presenteres i en flunkene fin boks også. For de som ikke vil ha dem flytende rundt :) Nevner det bare heeeelt tilfeldig :)
    R-10466741-1520198652-1617.jpg

Vedlegg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.423
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det ser ut til å være en italiensk bootleg laget utfra et radio/tv opptak fra Rockpalast i Essen.
    Det blir sagt at det er samme konsert som senere er blitt utgitt offisielt.
    Vis vedlegget 949340
    Kulere cover på bootlegen kanskje?

Hele konsertoptaket ligger på youtube.

Hvis ikke foten begynner å bevege seg ørlite når ZZ Top gir jernet……..er det bare å finne frem furudressen 😆
    Veldig komfortabel med coveret på min utgivelse 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.423
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den lokale vinyl-fantasten stakk i dag innom med bakverk og hyggelig samtale. Etter hvert møttes Sauehviskeren og Pelsdotten i perfekt symbiose rundt klangen i stemmen til Emmylou Harris 😊

IMG_4927.jpeg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.532
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Alltid hyggelig å reke innom Karmana, og bakverk og kaffe er et must. Og bare for å rydde opp i mistanken om eventuell snikkøntrifisering av Karmana :

Jeg hadde med meg den plata. Jeg ville høre den i et annet anlegg, fordi hos meg hørtes den så merkelig ut. Det er noe med Emmylous stemme som liksom ikke stemmer, det høres ut som om den nesten er prosessert i hjel.

Så jeg ba om en kort audiens i Karmanas oppegående anlegg for å oppklare om det var mitt anlegg eller selve opptaket. Heldigvis hørtes Emmylous stemme like merkelig ut på Foldnes, så da kunne jeg trygt dra hjem igjen i visshet om at det var selve opptaket som var rart.

Det er kjekt å ha en Karmana i nabolaget. Det var ikke nei i hans munn da jeg spurte om å få ta en kort tur innom, og til og med Pelsdotten viste seg fra sin beste side.

Mvh

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Alltid hyggelig å reke innom Karmana, og bakverk og kaffe er et must. Og bare for å rydde opp i mistanken om eventuell snikkøntrifisering av Karmana :

Jeg hadde med meg den plata. Jeg ville høre den i et annet anlegg, fordi hos meg hørtes den så merkelig ut. Det er noe med Emmylous stemme som liksom ikke stemmer, det høres ut som om den nesten er prosessert i hjel.

Så jeg ba om en kort audiens i Karmanas oppegående anlegg for å oppklare om det var mitt anlegg eller selve opptaket. Heldigvis hørtes Emmylous stemme like merkelig ut på Foldnes, så da kunne jeg trygt dra hjem igjen i visshet om at det var selve opptaket som var rart.

Det er kjekt å ha en Karmana i nabolaget. Det var ikke nei i hans munn da jeg spurte om å få ta en kort tur innom, og til og med Pelsdotten viste seg fra sin beste side.

Mvh
    Hvilken Emmylou plate er det snakk om ?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.106
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Veldig kult bilde av @tkr , @Karmana 👍👍👍
    Legger merke til at trendsetteren Karmana utvikler måten anlegg settes opp på i velmøblerte hjem.
    Her ses tydelig at man allerede har tatt i bruk den revolusjonerende «diskant i brystvortehøyde» og erstattet den utgåtte «diskant i ørehøyde» 😎

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.532
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Legger merke til at trendsetteren Karmana utvikler måten anlegg settes opp på i velmøblerte hjem.
    Her ses tydelig at man allerede har tatt i bruk den revolusjonerende «diskant i brystvortehøyde» og erstattet den utgåtte «diskant i ørehøyde» 😎
    Det hørtes ikke så gærent ut...... :)

Mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.371
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel egentlig diskant i full høyde som er gjeldende standard og målestokk for tidsriktig lyd? 🤨😆
    05c-True-Ribbon.jpg

Ellers har jeg noen Emmylou lp'er, men ikke den over her. Jeg tenkte umiddelbart at det kanskje var "Wrecking Ball" det var snakk om.
    Den låter ganske skarpt i vokalen, men er adskillig bedre på LP enn CD.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.532
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel egentlig diskant i full høyde som er gjeldende standard og målestokk for tidsriktig lyd? 🤨😆 Vis vedlegget 949539

Ellers har jeg noen Emmylou lp'er, men ikke den over her. Jeg tenkte umiddelbart at det kanskje var "Wrecking Ball" det var snakk om.
    Den låter ganske skarpt i vokalen, men er adskillig bedre på LP enn CD.
    Wrecking Ball har jeg bare på cd, og der kan Emmylous stemme skjære glass! Tror jeg skal prøve å finne ut hvem som er produsenten/lydteknikeren. Jeg hadde ikke blitt forbauset om det var samme personene som sto bak begge albumene.

Mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.371
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Wrecking Ball har jeg bare på cd, og der kan Emmylous stemme skjære glass! Tror jeg skal prøve å finne ut hvem som er produsenten/lydteknikeren. Jeg hadde ikke blitt forbauset om det var samme personene som sto bak begge albumene.

Mvh
    I farta mener jeg det er Lanois som har ansvaret på Wrecking Ball.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.371
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sjekka og som jeg sa er det Daniel Lanois produsent og Mark Howard står oppført som engineer.
    The Ballad of Sally Rose har et helt annet mannskap :
    Screenshot_20230906_204141.jpg

Litt uventet tema dette på Foldnes, og jeg tror vi for å skåne verten, ikke skal tøye det så mye lenger nå. 😎😊

Edit: tkr var raskeste mann på avtrekkeren.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.626
    Torget vurderinger
    24
    Dette er den velkjente "Foldnes-knekken" som er en dyd av nødvendighet for eieren og hans medpasienter som kommer på besøk. Det er jo en kjent sak at kroppen siger sammen og at hode/hals antar en lett gribbaktig profil ved høy alder og dermed må det justeres for dette i lyttepos.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Denne:

På 1 kutt side A høres det ut som om Emmylous stemme er tilsatt kraftig, men kort romklang, nærmest som et kort ekko, og en eller annen smurf har boostet 2 kHz området. Det plaget meg.

Mvh
    Jeg sjekket på mitt eksemplar som er en Alsdorf fra 85, og ser ut til å ha samme mastering som US original. Og jeg hører det samme som deg. De har nok prøvd seg på noe åttitallstrikseri i studio skal du se.
    Plata er forøvrig produsert av Emmylou og Paul Kennerly som hun giftet seg med samme år.
    Du skal ikke se bort ifra at de var mer opptatte av hverandre, enn detaljer i produksjonen den gang 😁

inpain1968

Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    8.323
    Bare et utenommusikalsk spørsmål: Tkr skriver at «til og med Pelsdotten viste seg fra sin beste side». Vil det si at hans beste side er å ligge i halvsvime med pussig beinstilling slik bildet illustrerer 🤔 😬

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.371
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    For å ta med noe mindre konfliktfylt enn køntri og kvinneglam:

Vis vedlegget 949557

Ikke bare er verten raus, Pelsdotten er det tidvis også. I dag vanket det en riktig så flott påskjønnelse for litt Pelsdott-hvisking. Skål.

Mvh
    Alle skulle ha en venn som er veterinær,
    en nabo som er rørlegger, og en elektrikersvigersønn. 🥰

V

vinyl-mannen

Gjest
    Hm, hvor har det blitt av verten, helt satt ut av altutomsnakket?
    Da skal jeg være forsiktig og ikke bidra med det samme. Legg merke
    til det K, når du planlegger for kablene. :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.423
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, ja nå regner jeg med det blir justering av høyden på diskanter både på bygd og i by. Det er lissom Sophie Elise og jeg som former det meste av hvordan ting skal være rundt om i kongeriket 😄

Sluket har selvfølgelig et poeng; gribbehals og rygg formet som et dalsøkk avhjelper på høydeforskjellen. I tillegg sløkker jeg like ofte i andre rekke og da er høydeforskjellen mellom ører og diskant minimal 😊

IMG_4932.jpeg

Høyttalerne mine kan tiltes, noe som ville eliminert problemet, men det krever litt energi og det er som kjent mangelvare her hos meg 😳 Den kanskje viktigste grunnen til at jeg ikke bryr meg er vel………trommevirvel……..at jeg hørte minimal forskjell da jeg testet med ørene i «riktig» diskanthøyde 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.423
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bare et utenommusikalsk spørsmål: Tkr skriver at «til og med Pelsdotten viste seg fra sin beste side». Vil det si at hans beste side er å ligge i halvsvime med pussig beinstilling slik bildet illustrerer 🤔 😬
    Hadde du observert aktivitetsnivået til Pelsdotten gjennom dagen ville du ikke stilt spørsmålet 😆

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.371
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hadde du observert aktivitetsnivået til Pelsdotten gjennom dagen ville du ikke stilt spørsmålet 😆

V

vinyl-mannen

Gjest
    Frokost etter å ha lekt litt med dotten

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.423
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da nærmer det seg avmarsj mot det ugjestmilde høyfjellet. Legger ut en liten sammenligning jeg gjorde i en av kabeltrådene i går. Litt feil på slutten gjennom at det nå virker å være fredelig i tråden………..men for all del, i dag er det fredag 😳😊

En kabeltråd er som en god gammel fest. God stemning på festen. Man ljuger litt, synser over en lav sko og flirer godt innimellom. I det hele tatt god stemning, og mange er i ferd med å få god kontakt med det motsatte kjønn. Men plutselig banker sivilingeniørene (og ikke minst de selvbestaltete) på døren. Brått forstummer lyging, synsing og all latter til fordel for krav om harde etterprøvbare vitenskapelige fakta i samtalen. Damene tørker selvfølgelig fullstendig vekk. Festen ender opp i krangling og lyskespark og alle er enige om at det var en drittfest. Neste helg er alt glemt…….😆

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn