Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan du har fått med fru Z på å plassere alt dette digre svarte foran vinduene er et mysterium for meg. 🙈😊
    Antagelig er det så enkelt at du er så heldig at du er gift med en som forstår at en bolig skal boes i. (?) Altså ikke bare fylles opp med tomme ting.
    Jeg tror det må være gunstig lydmessig å ikke ha så mye greier mellom høyttalerne.
    Må si at du har ordna deg skapelig karmamann! 👌😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ser bra ut, karmana.
    du vet at normale folk hadde brukt den utsiktsplassen til en koselig liten sittegruppe for kaffe og te?
    har kona di eller noen andre som er glad i deg fortalt deg det?
    Hehe, det har vært nevnt noe lignende. Kan vanskelig si at kona er overbegeistret, men lever greit med det 😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    Hehe, det har vært nevnt noe lignende. Kan vanskelig si at kona er overbegeistret, men lever greit med det 😊
    Nå vet hun godt hvem hun bor og lever sammen med, så det ville jo være dumt av henne og vingestekke deg hva hobby/livsglede angår.
    Da vil nok uro og mishagsytringer anta en helt annen dimensjon enn den lille lette nappingen i ytterkant av egoene som foreligger nå.
    Det er muligens visuelt dominerende i starten for en Quindes øyne, men hun nyter selv godt av din livslange lidenskap for musikk og stereo dubbeditter.
    Mao er jeg ikke uventet hjertens enig med Bluesbreaker om unødvendig og meningsløs oppfylling av hjemmet med tomme ting som bare skal ta seg ut.
    Ut med det!

    Om fru Zs klager skulle øke i styrke, så kan du jo true med at jeg kan pakke ned å ta med noen do-, eller låvedører over fjellet ;)
    Noe sier meg at det ikke vil bli nødvendig :cool:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Teppe, ja. Hvilket ønsker pelsdotten seg? Den vet best, som skal bruke det til både seng og do. Evt akustiske og estetiske bidrag får komme som en bonus.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Teppe, ja. Hvilket ønsker pelsdotten seg? Den vet best, som skal bruke det til både seng og do. Evt akustiske og estetiske bidrag får komme som en bonus.
    Pøh, her i dannelsens høyborg har vi naturligvis et antikt lytteteppe (ikke ukjent med eierens alder), og pelsdotten må vansmekte på et lite kjipa-teppe 😊

    Jeg har akkurat skjenket meg en liten Duvel, og sliter med livets store filosofiske spørsmål. Hifi-huer sutrer til stadighet om hvor forferdelig en del såkalt hifi-musikk er, eksempelvis Lofgren, Bremnes, SRV, Waters etc, men lytter til Infected Mushrooms. Forstå det den som kan 😳

    0BC1AE45-DB11-42CF-A568-F2545442B4AD.jpeg
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Mulig det bare er min fantasi men denne røde dingsen som ligger hensleng på bønneteppet
    minner sterkt om noe Dagbladet har mange reportasjer om for tiden. Uten
    at jeg på noen som helst måte hentyder noe som helst.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mulig det bare er min fantasi men denne røde dingsen som ligger hensleng på bønneteppet
    minner sterkt om noe Dagbladet har mange reportasjer om for tiden. Uten
    at jeg på noen som helst måte hentyder noe som helst.
    Jeg var positiv til at vinyl-mannen var tilbake, men kjenner jeg blir skeptisk når han benytter sin gjeninntreden til å spre sine seksuelle fantasier (i den grad man trenger fantasier hvis man fortsatt leser, Dagbladet) 😄
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Jeg var positiv til at vinyl-mannen var tilbake, men kjenner jeg blir skeptisk når han benytter sin gjeninntreden til å spre sine seksuelle fantasier (i den grad man trenger fantasier hvis man fortsatt leser, Dagbladet) 😄
    Hvor i mitt innlegg har jeg på noen som helst måte hentydet om noe seksuelt, dette er et klassisk eksempel på å ta
    mannen kontra ballen.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.167
    Antall liker
    8.946
    Pøh, her i dannelsens høyborg har vi naturligvis et antikt lytteteppe (ikke ukjent med eierens alder), og pelsdotten må vansmekte på et lite kjipa-teppe 😊

    Jeg har akkurat skjenket meg en liten Duvel, og sliter med livets store filosofiske spørsmål. Hifi-huer sutrer til stadighet om hvor forferdelig en del såkalt hifi-musikk er, eksempelvis Lofgren, Bremnes, SRV, Waters etc, men lytter til Infected Mushrooms. Forstå det den som kan 😳

    Vis vedlegget 839143
    Jeg liker å ha en bule i kjelleren der alt dreier seg om musikk og lyd, man kan gjøre som man vil. Samtidig så er det litt tyngre på denne tiden av året å bevege seg ned under jorden når det er lyst og fint ute. Vil tro at jeg hadde spilt mer om sommeren hvis jeg hadde hatt den utsikten der mens jeg lyttet. Nydelig!

    Ingen problemer med formalitetene her i huset så en søknad om flytting opp hadde blitt invilget, dog litt usikker på om naboene hadde vært like begeistret når den heftigste syrejazzen veltet ut en åpen terrassedør en Tirsdags formiddag.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir helst til at en latkuk som meg streamer, men litt vinyl kommer likevel innom. I dag hentet jeg denne lille bunken hos en søt eldre frue med dannet dialekt (selvfølgelig fra Fana, og jeg fikk meg ikke tilå spørre hvorfor i allverden hun nå bodde i Åsane 😳) Sympatisk pris, og det ser ikke ut som noen av dem har vært spilt tidligere. Me like! Ble litt overrasket da jeg la dem inn på Discogs og så hvilken som var priset høyest. Dagens quiz for dem som er for lat til å sjekke fasiten 😊

    EDED3C45-FF5A-44B8-B929-B37FCE92726D.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.167
    Antall liker
    8.946
    Den Aha!! der er veldig bra! Og så en stor favoritt her i huset Nils Økland, den er fin. Men det er min smak. :cool:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Blir helst til at en latkuk som meg streamer, men litt vinyl kommer likevel innom. I dag hentet jeg denne lille bunken hos en søt eldre frue med dannet dialekt (selvfølgelig fra Fana, og jeg fikk meg ikke tilå spørre hvorfor i allverden hun nå bodde i Åsane 😳) Sympatisk pris, og det ser ikke ut som noen av dem har vært spilt tidligere. Me like! Ble litt overrasket da jeg la dem inn på Discogs og så hvilken som var priset høyest. Dagens quiz for dem som er for lat til å sjekke fasiten 😊

    Vis vedlegget 839175
    Det blir tipping. Karin Krogh eller Thingnæs.
    Flåklypa-plata ser man aldri.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.787
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Blir helst til at en latkuk som meg streamer, men litt vinyl kommer likevel innom. I dag hentet jeg denne lille bunken hos en søt eldre frue med dannet dialekt (selvfølgelig fra Fana, og jeg fikk meg ikke tilå spørre hvorfor i allverden hun nå bodde i Åsane 😳) Sympatisk pris, og det ser ikke ut som noen av dem har vært spilt tidligere. Me like! Ble litt overrasket da jeg la dem inn på Discogs og så hvilken som var priset høyest. Dagens quiz for dem som er for lat til å sjekke fasiten 😊

    Vis vedlegget 839175
    Pent knippe med norsk musikk du fant der. En av dem har jeg til og med vært på konsert med. Men jeg tipper Babij Jar er den dyreste av dem.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Greit å være hjemme etter å ha småturnet litt på Løkka, og ikke minst, besøkt noe så eksotisk som Kvastebyen 😊

    I Kvastebyen ble jeg møtt av urinvåneren, Powerpoint. Etter litt mat i Sarpsborg, som i mindre grad høres ut som en by, ble man traktert på en ikke ukjent måte i Kvastebyen.....
    Jeg fant ingen "LIKES" som kunne rettferdiggjøre den herlige reportasjen din. Jeg lo, gråt og koste meg gløgg de to minuttene det tok å lese gjennom. Fantastisk og typisk @Powerpoint å ta fram det du beskriver som "låvedører" når "dodørene" ikke virker. Og sigarmåltidet er bare så Power! Herlig var det. 👌🔝🔝🔝👌
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg liker å ha en bule i kjelleren der alt dreier seg om musikk og lyd, man kan gjøre som man vil. Samtidig så er det litt tyngre på denne tiden av året å bevege seg ned under jorden når det er lyst og fint ute. Vil tro at jeg hadde spilt mer om sommeren hvis jeg hadde hatt den utsikten der mens jeg lyttet. Nydelig!

    Ingen problemer med formalitetene her i huset så en søknad om flytting opp hadde blitt invilget, dog litt usikker på om naboene hadde vært like begeistret når den heftigste syrejazzen veltet ut en åpen terrassedør en Tirsdags formiddag.
    Give and take på eget lytterom Vs. stuen, ja for alle, foruten naboene 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den Aha!! der er veldig bra! Og så en stor favoritt her i huset Nils Økland, den er fin. Men det er min smak. :cool:
    Det er det som er så vanskelig med deg, Jim! Alltid kvalitet, men likevel blir jeg av og til skremt 😄

    Hadde egentlig tenkt å gi Aha!!! direkte tilgang til utgående bunken, men skjønner jeg bør gi den en sjanse 😃
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vinyl-nerden i Blåskogen tipper ikke skam på seg! Det er vel de to som er priset høyest med Thingnes sin Flåklypa på første plass.
    Du vet jeg har bladd så mye i lp-kasser så jeg vet ca hva som er mest uvanlig å se.🙈😊 Prisen følger som regel det prinsippet.
    Tippet Krogh dyrest fordi det er jazzsamlere som kjøper denne. Flåklypa er vel mer kuriosa enn interessant musikalsk. (?)
    Går det an å spørre hva de kan være verdt?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du vet jeg har bladd så mye i lp-kasser så jeg vet ca hva som er mest uvanlig å se.🙈😊 Prisen følger som regel det prinsippet.
    Tippet Krogh dyrest fordi det er jazzsamlere som kjøper denne. Flåklypa er vel mer kuriosa enn interessant musikalsk. (?)
    Går det an å spørre hva de kan være verdt?
    Median på Krogh er litt over 50$ og 60$ på Flåklypa. Begge går nok i kassene som en gang skal ende på en platemesse 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Syntes ikke det låt særlig bra når høyttalerne var satt opp noenlunde tilfeldig i stuen. Hev meg derfor rundt i går og fikk dem plassert med samme avstand og vinkling som i Drotningsvik. Da jeg etterpå kikket ut vinduet, var det tydelig at den nye plasseringen ble ansett som vellykket 😃

    24F41FE3-73F8-4676-9A52-67B51FD8A7AD.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Naturens velsignelse der altså, bedre blir det ikke! 👍
    Nå er også vi audiofile inkludert. 🔊♥🎶
    Hver eneste bittelille avkrok har sin egen lille Pride.
    🌈 🥰
    Pride, pøh! Her er det Gud fra oven som gjennom en regnbue har approbert lyden på Foldnes! Det betyr at hvis noen kommer på besøk og har noe å utsette på lyden………vel, så er de noen ugudelige ateister som tar feil! 😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.405
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Syntes ikke det låt særlig bra når høyttalerne var satt opp noenlunde tilfeldig i stuen. Hev meg derfor rundt i går og fikk dem plassert med samme avstand og vinkling som i Drotningsvik. Da jeg etterpå kikket ut vinduet, var det tydelig at den nye plasseringen ble ansett som vellykket 😃

    Vis vedlegget 839336
    Lite viste jeg at i enden av regnbuen så er det en subwoofer og ikke ei gryte av gull🌈✨ Tydeligvis leita etter feil ting:eek:🤬🤣

    942D9ACC-F987-4F1D-9C6E-13602C7CE908.jpeg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det snurres vinyl i øltimen(e). Deilig! Begynte med litt greier for dem som vektlegger street cred og ikke musikalsk kvalitet. Klarte en halvside med Steely Dan, men så var det bråstopp. Har heldigvis unngått konsert med gruppen.

    5D652EAA-E7EF-4102-AAC2-4764E2AC806F.jpeg


    For oss enkle sjeler som bor på landet, var det deilig å skifte til en 80-talls klassiker. Stas å ha fått denne røveren i samlingen i mint utgave 😊

    7C3B1789-2ECF-4233-B30C-4AE0D16F694C.jpeg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn